کشور ترکیه از آداب و رسوم و فرهنگ‌های مختلف تشکیل شده است که کم‌تر در دیگر نقاط جهان بتوان آن را پیدا کرد. این کشور پر از اماکن تاریخی و باستانی بی‌نظیر است که هر ساله گردشگران مختلفی را از اقسا نقاط جهان به این کشور می‌کشاند.  خط ساحلی دریای مدیترانه با شهرهای یونانی-رومی همانند پرگامون و اِفِسوس نشانه‌گذاری می‌شود. همچنین در منطقه کاپادوکیه، بندرگاه، کلیساها، غارها و شهرهای زیر زمینی نیز وجود دارد. در ادامه درباره صفر تا صد سفر به ترکیه توضیحاتی خواهیم داد.

در دو دهه اخیر کشور ترکیه با سرمایه‌گذاری‌های زیاد جاذبه‌های گردشگری و توریستی فراوانی را ایجاد کرده است و جزو پربازدید‌ترین جاذبه توریستی جهان قرارگرفته است. از این جهت ترکیه به مقصد بسیاری از ایرانیان تبدیل شده است و آن‌ها از آن به عنوان فرصتی برای تفریح و گردش استفاده می‌کنند. معمولا تور ترکیه بسیار ارزان می‌باشد و همین امر منجر شده است که گردشگران سهم زیادی از بودجه سفر خود را به خرید کردن از مراکز خرید اختصاص دهند. در چند سال اخیر تور آنتالیا و تور استانبول در بین ایرانی‌ها از محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر تورها در کشور ترکیه برخوردار بوده است.

شاید کمی عجیب به نظر به رسد، اما جالب است بدانید گرچه تعداد زیادی از مردم ترکیه به زبان انگلیسی تا حدودی آشنا هستند، اما با یاد گرفتن کمی زبان ترکی و وارد گفتگو شدن با این مردم، شانس این وجود دارد که آن‌ها خدمات بهتری را به شما ارایه دهند.

سفر به ترکیه

 

آنتالیا که به شهر چهار فصل معروف است در منطقه مدیترانه‌ای در غرب ترکیه واقع است. در حقیقت این شهر مرکز گردشگری و تفریحی ترکیه به حساب می آید و دارای جاذبه های گردشگری و توریستی زیادی می باشد. تور آنتالیا برای افرادی که علاقه‌مند به سفر کم هزینه و مهیج هستند یک پیشنهاد شگفت‌آور به‌شمارمی‌آید. آب‌و‌هوای این شهر به‌طور کلی مدیترانه‌ای بوده که در فصل تابستان گرم و خشک و در زمستان معتدل و بارانی است.

سفر به ترکیه

 

  استانبول حدود سیزده میلیون جمعیت دارد و هرساله تعداد زیادی از توریست ها از این شهر بازدید می‌کنند. استانبول تنها شهری در جهان است که هم در قاره اروپا و هم در قاره آسیا واقع شده است. استانبول نیز همانند دیگر شهر ترکیه آنتالیا دارای اماکن توریستی زیادی است اما یکی از فعالیت هایی که منجر به بالا رفتن تقاضا برای تور لحظه آخری استانبول شده است خرید کردن است که هرساله برندهای مطرح اروپایی و ترک اجناس خود را به حراج می‌گذارند.

نکته قابل توجه در مورد سفر به ترکیه این است که ایرانی ها برای سفر به این کشور احتیاج به ویزا ندارند و می توانند در مدت زمان کوتاهی مهیای سفر شوند. خصوصیات متفاوتی که شهرهای ترکیه دارند،  این امکان را برای گردشگران فراهم می‌کند که در هریک از تورهای ترکیه، تجربه‌ای خاص به دست بیاورند و همین نکته عامل خوبی برای تصمیم‌گیری در مورد سفر به شهرهای مختلف ترکیه است که می‌تواند در تورهای متنوع ترکیه جلوه گر شود.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا: 71

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

پیکاپ ویزا فرایندی جذاب و گاه چالش‌برانگیز است که در آن، شخص متقاضی ویزا، پس از طی مراحل اداری و دریافت تأیید نهایی، برای اخذ برچسب ویزا و نهایی کردن فرآیند، به سفارت یا کنسولگری کشور مقصد مراجعه می‌کند. این سفر، گامی مهم در مسیر تحقق رویاها و اهدافی تلقی می‌شود که فرد برای خود […]

در دنیای پیچیده و دائما در حال تحول معاملات آنلاین، انتخاب بروکری که نه تنها قابل اعتماد، بلکه همچنین سازگار با نیازهای فردی معامله‌گران باشد، بسیار حیاتی است. الیمپ ترید، با سابقه‌ای درخشان از ارائه خدمات معاملاتی در سطح جهانی، یکی از پلتفرم‌هایی است که می‌تواند در این راستا مورد بررسی قرار گیرد. این مقاله […]

ایتالیا، سرزمینی با قدمتی دیرینه، فرهنگ غنی، طبیعتی دل‌انگیز و مردمی خونگرم، همواره یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای ایرانیان بوده است. از گشت و گذار در کوچه پس کوچه‌های رم و فلورانس، تا تماشای غروب آفتاب در ونیز و میلان، سفر به ایتالیا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را رقم خواهد زد. اما پیش از هر چیز، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .