ایستگاه های راه آهن معمولا مکان های ایده آل برای مردم جهت صرف یک روز جذاب نیست. سر و صدا و جمعیت زیاد دلایلی کافی است تا مردم در اسرع وقت آز ایستگاه های راه اهن فرار کنند. با این حال، برخی از ایستگاه های راه آهن وجود دارند که به دلایل معماری و همچنین آثار تاریخی بسیار جذاب اند. در اینجا ما به 10 ایستگاه شگفت انگیز راه آهن در جهان نگاهی انداخته ایم.

10. ایستگاه قطار کوالالامپور، مالزی

 

ایستگاه های راه آهن شگفت انگیز مالزی

این ساختمان توسط Arthur Benison Hubback طراحی شده است و ساخت ساختمان در سال 1917 به پایان رسید. اینجا محل ملاقات سبک های مختلف معماری است که ترکیبی از سیک های عربی، هند و اروپایی است. دشوار است که آن را به عنوان یک ایستگاه راه آهن قبول کنید، زیرا بیشتر به نظر می رسد یک کاخ است. با افتتاح ایستگاه مرکزی جدید کوالالامپور، این ایستگاه دیگر از نظر مسافران برجسته نیست اما برای زیبایی اش تعداد زیادی بازدید کننده را جذب می کند.

 

9. ایستگاه قطار Kanazawa کانازاوا

 

ایستگاه راه آهن شگفت انگیز ژاپن

با ارتقاء ایستگاه 1898، ایستگاه کانازاوا از معماری سراسر جهان گرفته شد. ایستگاه Kanzawa در ژاپن یکی از بزرگترین ایستگاه های راه آهن در جهان است. بازسازی شده در سال 2005، به ویژه برای دروازه های درام و غول پیکراش که شبیه پاهای درام های tsuzumi و همچنین طاق بزرگ آن قابل توجه است.

 

8. ایستگاه راه آهن CFM، ماپوتو  Maputo

 

ایستگاه های راه آهن شگفت انگیز موزامبیک

تنها ایستگاه راه آهن آفریقا در این لیست، ایستگاه CFM در پایتخت کشور موزامبیک است که به شدت تحت تاثیر معماری کشور پرتغال قرار دارد. طراحی شده توسط آلفردو آگوستو Lisboa de Lima، ماریو ویگا و فریرا دا کاستا و در سال 1916 ساخت آن به اتمام رسید. مجموعه ای از لوکوموتیو های بخار در ایستگاه CFM وجود دارد. همچنین گاه بعنوان محل برگزاری کنسرت و نمایشگاه نیز فعالیت می کند.

7. ایستگاه قطار Sirkeci، استانبول

 

ایستگاه های شگفت انگیز استانبول

این ایستگاه توسط معمار اوت جاسمونود طراحی شده است، این ایستگاه در سال 1890 افتتاح شد. در نزدیکی تنگه بسفرس، این ایستگاه ترک در ترکیبی از معماری جدید و معماری شرقی ساخته شده است. پنجره های رنگارنگ شیشه ای و برج های ساعت ویژگی های به خصوص و قابل توجه ایستگاه است، ایستگاه باعث اتصال پاریس به استانبول است .

 

6.ایستگاه قطار Gare du Nord، پاریس

زیبا ترین ایستگاه های راه آهن

 

بدون شک در یکی از زیباترین شهرهای جهان یکی از زیبا ترین ایستگاه های راه آهن است. Gare du Nord که در سال 1864 افتتاح شد، دستاورد بزرگی از معماری است. طراحی نئوکلاسیک آن توسط دکوراسیون هایی که به آن تزئین شده است، تکمیل می شود. این ایستگاه شامل 23 مجسمه زن در نمای است که نشان دهنده اهداف مورد استفاده توسط خط راه آهن است.

5. ایستگاه قطار Antwerp

 

ایستگاه های راه آهن شگفت انگیز پاریس

یکی از زیباترین ایستگاه های راه آهن در جهان، مرکز آنتورپ در سال 1905 افتتاح شد. این مجموعه ای از سبک های معماری است که عمدتا لوئیس دلاانسری طراحی کرده است. گنبد عظیم سالن انتظار، مغز کودک از Delacenserie، trainshed توسط کلمنت ون Bogaert طراحی شده است و viaduct شیشه ای ایستگاه توسط معمار Jan Van Asperen طراحی شده است. این ساختار بلژیکی به عنوان زیباترین ایستگاه راه آهن در بسیاری از نظرسنجی ها انتخاب شده است.

 

4.ایستگاه قطار Atocha ، مادرید

 

ایستگاه های شگفت انگیز راه آهن

این ایستگاه در سال 1851 افتتاح شد و به خاطر کلیسای مجاورش که به بانوی ما آتوسا اختصاص دارد، به این نام نامگذاری شده است. این ایستگاه را اهن توسط Alberto de Palacio Elissagne و Gustave Eiffel طراحی شده است. چه چیزی باعث می شود ایستگاه Atocha منحصر به فرد باشد ؟ باغ بزرگ، شبیه به تقریبا یک جنگل کوچک، ساخته شده در اطراف آن است. این توسط معمار اسپانیایی رافائل منو طراحی شده و صدها گونه از گیاهان و حیوانات نادر را در اختیار دارد. همچنین یک یادبود برای قربانیان بمبگذاری سال 2004 در مادرید نیز در ان وجود دارد.

 

3. ایستگاه قطار Pancras International، لندن

 

ایستگاه های راه آهن شگفت انگیز لندن

ایستگاه بین المللی St. Pancras شناخته شده به عنوان “کلیسای جامع از راه آهن” در سال 1868 افتتاح شد. از آن به بعد بارها در زمان های مختلف بازسازی شده است، اما جذابیت قدیمی آن حفظ کرده شده است. معروف به خاطر معماری ویکتوریا آن، با بسیاری از آثار هنری تزئین شده است.ایستگاه همچنین بسیاری از مغازه ها و رستوران ها را در بر می گیرد.

 

2. ایستگاه قطار Chhatrapati Shivaji Terminus، بمبئی

 

ایستگاه های راه آهن شگفت انگیز بمبئی

تنها ایستگاه راه آهن که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، چچراتپاتی شویجی ترمینوس نمونه ای از پیروزی معماری است. طراحی شده توسط فردریک ویلیام استیونس در ترکیبی از معماری گوتیک سنتی مغول و ویکتوریا، در سال 1888 افتتاح شد. قبلا ویکتوریا ترمینوس نامیده می شد. ایستگاه، که پس از پادشاه ماراته Shivaji نامگذاری شده است، یکی از شلوغ ترین ها در هند است که روزانه حدود 3 میلیون مسافر از آن  استفاده می کنند.

 

1. ایستگاه قطار Grand Terminal، نیویورک

 

ایستگاه های راه آهن شگفت انگیز نیویورک

این ایستگاه راه آهن در نیویورک طراحی شده توسط شرکت های معماری رید و ساقه و وارن و Wetmore یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در جهان است. Grand Central Terminal در طول یک سال بیش از 20 میلیون بازدید کننده را جذب کرده است و یکی از ده مقصد مهم گردشگری است. این بزرگترین ایستگاه راه آهن در جهان است که 44 پلتفرم و 67 مسیر دارد. ساختمان فعلی که به سبک Beau-Arts طراحی شده است، در سال 1913 تکمیل شد. یک بار، از آن به عنوان خانه گالری های هنری و موزه استفاده شده است.این ایستگاه راه آهن به طور مرتب در لیست های برتر قرار می گیرد. در بسیاری از فیلمها، از جمله The Godfather و Men in Black معرفی شده است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

بیایید با هم لیست 10 تا از گرانترین اتوبوس های لوکس دنیا در سال 2023 را در مجله جاذبه ها مرور کنیم و اطلاعات جالبی در مورد هر اتوبوس پیدا کنیم . 1. سوپر اتوبوس دبی – با قیمت 18 میلیون دلار این وسیله نقلیه از فیبر بسیار سبک و بادوام ساخته شده است که […]

در این مقاله، بزرگ‌ترین کشورهای دنیا را از لحاظ جمعیت فهرست می‌کنیم. لیست و اسامی بزرگترین کشورهای جهان به ترتیب بر اساس جمعیت 1. چین – 1.44 میلیارد 2. هند – 1.38 میلیارد 3. ایالات متحده – 331 میلیون 4. اندونزی – 273 میلیون 5. پاکستان – 220 میلیون 6. برزیل – 212 میلیون 7. […]

بزرگترین کشورهای دنیا کدامند؟ کشور روسیه در واقع با فاصله زیادی بزرگترین کشور دنیا از لحاظ مساحت است، اما برخی از کشورهای دیگر در رتبه بندی 10 کشور بزرگ دنیا ممکن است شما را شگفت زده کنند. در این مقاله، بزرگ‌ترین کشورهای جهان را از نظر وسعت (مساحت زمین) فهرست می‌کنیم. لیست و اسامی بزرگترین […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .