گلخانه ها سازه های شگفت انگیز هستند. آنها به تولید گیاهان کشت شده در سراسر اروپا کمک می کنند. گلخانه ها مکان های تاریخی و مکان هایی برای کشف و تحسین هستند ، با معرفی بهترین گلخانه ها و باغ های گیاه شناسی اروپا همراه سایت برترین جاذبه ها باشید.


1 -گلخانه های سلطنتی ( Laeken لکن – بلژیک )

 گلخانه های سلطنتی ( Laeken لکن - بلژیک )

در طول قرن نوزدهم پیشرفت در تکنیک های ساخت و ساز، به ویژه استفاده از فلز و شیشه به عنوان مواد ساختمانی، نوع جدیدی از ساختمان را ایجاد کرد: گلخانه یکی از آنها است.

در سال 1873، معمار Alphonse Balat برای پادشاه لئوپولد II مجموعه ای از گلخانه ها را طراحی کرد که قلعه لکن را تکمیل کرد که در سبک کلاسیک ساخته شده بود. این مجتمع دارای یک گلخانه ی شیشه ای است که در یک چشم انداز شیب دار قرار دارد.

غرفه های آثار تاریخی، کابین های شیشه ای، مسابقات گسترده ای که از این مکانها عبور می کنند مانند خیابان های پوشیده شده، بسیار بیش از یک داستان در مورد کاربرد های معماری آهن و شیشه است و یا در گلخانه های کوچک گیاهان عجیب و غریب پرورش داده شده است. گلخانه های  سلطنتی، معماری و به طور خاصی یک برنامه ساخت و ساز بزرگ: ” کاخ ایده آل شیشه ای ” را بیان می کند.

2 -قصر کریستال – ال رترو (مادرید، اسپانیا)

 قصر کریستال - ال رترو (مادرید، اسپانیا)

El Retiro Park بخشی از میراث تاریخی و بقایای گیاه شناسی است که از قرن های گذشته به ارث رسیده است. هنگامی  یک منطقه تفریحی برای خانواده سلطنتی بود ، اما الان تبدیل به یک پارک بسیار محبوب و مرکزی برای مردم شهر است.

اولین اشاره به این پارک به دوران پادشاهان کاتولیک بازمی گردد. بنیانگذاران صومعه Jerónimos (Monasterio de los Jerónimos)، بخشی از آنها به عنوان آپارتمان های سلطنتی، به نام “Quarters” استفاده شد، که این منطقه را به خانه سلطنتی موقت تبدیل کرد.

3 -خانه پالم Palm در کوه باغ (لندن، انگلستان)

 خانه پالم Palm در کوه باغ (لندن، انگلستان)

کارشناسان کاخ پالم کیو را مهمترین ساختار آهن و شیشه ویکتوریا در جهان می دانند. این مکان طراحی شده بود که بتواند سازه های عجیب و غریب را که در اوایل دوره ویکتوریا جمع آوری شده و به اروپا معرفی شده بود، طراحی کند.

این یک پروژه پیشگام بود، همانطور که اولین مهندسین از فرفورژه استفاده میکردند تا بتوانند چنین عرضهای زیادی را بدون پشتیبانی از ستونها بکار ببرد. این تکنیک از صنعت کشتی سازی قرض گرفته شد؛ از یک فاصله، گلخانه شبیه به یک بدنه کشتی رو به بالا است. نتیجه یک فضای وسیع، سبک و بلند بود که به راحتی می توان سازه های بزرگ را جای داد.

4- باغ گیاه شناسی سلطنتی (Edinburgh ادینبورگ – اسکاتلند)

 باغ گیاه شناسی سلطنتی (Edinburgh ادینبورگ - اسکاتلند)

باغ گیاه شناسی سلطنتی ادینبورگ (RBGE) در قرن هفدهم به عنوان یک باغ فیزیکی تاسیس شد. در حال حاضر بیش از چهار باغ که دارای یک مجموعه غنی از گیاهان هستند گسترش می یابد و یک مرکز جهانی شناخته شده برای علوم گیاه شناسی و آموزش و پرورش است

5- باغ گیاه شناسی و موزه (برلین، آلمان)

 باغ گیاه شناسی و موزه (برلین، آلمان)

در این وادی سبز غوطه ور شوید و برای سفر به دور از سر و صدای شهر به اینجا بروید. همانطور که بسیاری از مردم می گویند، زمان در اینجا به آرامی می گذرد. و پس از باغ، برداشت های خود را در موزه گیاهی گیج کننده تقویت کنید. لذت بردن از نمایشگاه های فوق العاده و افراد برجسته گیاه شناسان در مجموعه شما را مجذوب می کند.

6- خانه پالم ( Belfast بلفاست – ایرلند شمالی)

 خانه پالم ( Belfast بلفاست - ایرلند شمالی)

باغ گیاه شناسی خانه پالم حاوی طیف وسیعی از گیاهان گرمسیری، سبد حلقوی، نمایش های فصلی و پرندگان بهشتی ​​است و یکی از اولین نمونه هایی از گلخانه ای است که از آهن و شیشه منحنی ساخته شده است. این نشان می دهد که پیشرفت های فن آوری گلخانه اجازه می دهد باغداران برای رشد گونه های گیاهی عجیب و غریب در طول دوره ویکتوریا اقدام کنند

این ساختمان توسط سر چارلز لانیون طراحی شده است، که همچنین به طراحی بخش هایی از دانشگاه Queen’s nearby کمک کرد. بنای پایه در سال 1839 ساخته شد و دوباره در سال 1840 توسط ریچارد ترنر، ریخته گری آهن، به پایان رسید. گنبد در سال 1852 اضافه شد.

 

7- باغ گیاه شناسی (کپنهاگ، دانمارک)

  باغ گیاه شناسی (کپنهاگ، دانمارک)

این باغ گیاه شناسی بخشی از موزه تاریخ طبیعی دانمارک در دانشگاه کپنهاگ است . باغ شامل بزرگترین مجموعه گیاهان زندگی می شود و همچنین دارای سه بانک ژنی است. باغ متعلق به مجموعه بزرگ گیاهان دانمارکی با گیاهان و قارچ است و علاوه بر این به کتابخانه مرکزی ادبیات گیاه شناسی در دانمارک، Botanisk Centralbibliotek وابسته است

8- باغ گیاه شناسی Kaisaniemi (Helsinki هلسینکی – فنلاند)

  باغ گیاه شناسی Kaisaniemi (Helsinki هلسینکی - فنلاند)

باغ در فضای باز که تقریبا چهار هکتار است، بازدید کننده را جذب می کند تا جهان گیاهان را تجربه کند. در تابستان، شاید جذاب ترین بخش از باغ ها، باغ مرکزی، یک منطقه باز با استخر و گل، در کنار گلخانه ها و بوته های رز است. ساختمان سنگی تاریخی که به عنوان قلعه پادشاه پیش بینی شده است، ده گلخانه ای که به عموم مردم باز می شود نگاهی به زندگی گیاهان شاداب، جنگل های مرطوب و تالاب های گرمسیری می دهد.

Jardin Botanique – 9 جاردین بوتانیک (لیون – فرانسه)

  Jardin Botanique جاردین بوتانیک (لیون - فرانسه)

باغ گیاه شناسی دبی لیون (8 هکتار)، که همچنین به عنوان گیاه شناسی  شناخته شده است، یک باغ گیاه شناسی شهری واقع در پارک د لا تته د اور، لیون، رون، رون-آلپ فرانسه است . این  باغ در همه روزهای هفته باز است بدون هزینه.این باغ در سال 1857 به عنوان جانشین باغ های گیاه شناسی قدیم به تاریخ 1796 تاسیس شد و اکنون خود را بزرگترین باغ گیاه شناسی شهری فرانسه می داند. امروزه این باغ شامل حدود 15000 گیاه شامل 3500 گیاه منطقه معتدل، 760 گونه بوته، صد گونه گل رز وحشی، 750 گونه گل رز تاریخی، 200 گونه گیاه گلدار شناخته شده توسط کنسرواتوار Français Collections Végétales Spécialisées (CCVS)، 1800 گونه های گیاهان آلپ، 50 گونه نیلوفرهای آب و 6000 گونه در گلخانه است .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 5

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

در زمین بیش از 298000 گونه گیاهی وجود دارد. گروهی متنوع که در حال تعادل با طبیعت و زندگی در زمین است. بعضی از گیاهان گل های زیبا که بوی دلپذیری را دارند تولید می کنند، برخی از گیاهان میوه های غنی از مواد مغذی را تولید می کنند، برخی از خواص دارویی دارند و […]

کدام گل زشت ترین گل جهان است؟ این سوال ممکن است پاسخش به نظر بسیار دشوار باشد، از آنجا که هر گل در جهان زیبایی خاص خود را دارد. هنگامی که شما کلمه “زیبا” را می شنوید، اولین چیزی که ممکن است به ذهن شما برسد گل است. بنابراین سوال مناسب این است ، کدام زیباترین […]

با ادامه معرفی بهترین و زیباترین و همچنین در این قسمت بزرگترین باغات گل دنیا همراه سایت برترین جاذبه ها باشید . ابتدای لیست باغ های دنیا را از اینجا مطالعه نمایید. 5. باغ Butchart در British Columbia ، کانادا این یک باغ معروف جهانی و سایت تاریخی و ملی  کشور کانادا است که در […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .