مصر سرزمینی قدیمی و باستانی است که شاید عجایب زیادی را در آن فقط بشود پیدا کرد مثل اهرام مصر ، همراه سایت برترین جاذبه ها باشید با معرفی 12 تا از بهترین جاذبه های کشور آفریقایی مصر.

1 – اهرام جیزه مصر

جاهای دیدنی مصر

آخرین بقایای عجایب هفت گانه جهان است. مجتمع اهرام جیزه به عنوان مقبره هایی با شکوه برای فرعون ها ساخته شده و باستان شناسان و نظریه پردازان بسیاری سعی در کشف راز چگونگی ساخت آنها از قرن ها پیش دارند. در سفر به مصر، نباید فرصت دیدن اهرام جیزه را از دست داد.

 

2 – معبد کرناک مصر در مجتمع اقوام و دره پادشاهان

جاهای دیدنی مصر

معبد کرناک karnak معروف به دره پادشاهان و معبد یادبود Hatshepsut واقع در مصر علیا؛ پایگاه قدرت فرعون های پادشاهی است و خانه هایی را به نمایش می گذارند که اکثر آنها در یک لحظه دیده می شوند. این مقابر عظیم و رنگارنگ با ستون های عظیم و پرابهت معابد همچنان مورخان و باستان شناسان را به خود جذب می کند.

 

3  – معماری اسلامی شهر قاهره

جاهای دیدنی مصر

منطقه قاهره اسلامی، پایتختی مملو از مساجد، مدارس و آثار تاریخی از دوره فاطمی تا دوره ماملی می باشد. این جا می توانید از فروشگاه خانم الخلیلی خرید کنید که در آن حجره هایی است از صنایع دستی، سرامیک، منسوجات، ادویه و عطر. با دیداری از مسجد الازهر و صعود به بام مسجد سلطان حسن میتوانید بهترین پانورامای سراسر منطقه را داشته باشید.

 

4 – اسوان aswan مصر

جاهای دیدنی مصر

آرام ترین شهر مصر اسوان است تپه های پر زرق و برق این مکان به همراه هوای خنک ساحل نیل، مناسب اقامتی چند روزه است. از جاذبه های این منطقه جزیره Elephantine ،خیابان های رنگارنگ روستاهای نوبیان،  شترسواری در مسیر صومعه بیابان سنت سیمون و  بناهای تاریخی و معابد متعدد اسدان است.

 

5- معبد abu-simbel ابوسمبل مصر

جاهای دیدنی مصر

ابوسمبل معبد بزرگ رامسس دوم است که در کنار مقر عظیم و بی نظیر وی به تزئینات داخلی و نقاشی های دیواری مزین شده است. ابو سیمبل به عظمت معجزه آسای خود معروف است. در اثر ساخت سد اسوان، بخشی از آن به زیر آب رفته بود که در دهه 1960 طی عملیاتی 4 ساله توسط یونسکو، بازسازی شد.

 

6  – موزه مصر

جاهای دیدنی مصر

گنجینه ای از دنیای فراعنه! موزه مصری قاهره از بزرگترین موزه های جهان است که به مانند جهانی جادویی است. اما نظم زمانی چندانی در ارائه آثار تاریخی ندارد.در طبقه بالای این بنا، شکوه طلایی پادشاه توت عانخ آمون و نمایشگاه مومیایی های سلطنتی شگفت انگیز قابل مشاهده است.

 

با ادامه معرفی بهترین جاهای گردشگری و تاریخی مصر ما را همراهی کنید

 

7  – کویر سفید مصر

جاهای دیدنی مصر

شگفت انگیزترین طبیعت کویری مصر است با کوه های گلی که به شکلی سورئال شکل گرفته اند و چیزی شبیه سرزمین عجایب برفی در وسط شن و ماسه خشک بیابان به وجود آورده اند. مناظر این بیابان، با سنگهای سفال سفید و کوه یخ ، شبیه بخشی از یک فیلم علمی تخیلی به نظر می رسند.

 

8-  روستای siwa-oasis مصر

جاهای دیدنی مصر

این واحه ( روستا ) کوچک زرق و برق دار، که با درختان خرما و چشمه های متعدد آب شیرین احاطه شده، یکی از زیباترین نقاط کویر غرب است. این شهر در اطراف یک صخره سنگی عظیم شکل گرفته که از فاصله دور نیز به چشم میخورد. اینجا نقطه اوجی است برای اقامتی چند روزه و برنامه ریزی سفر و ماجراجویی در بیابان های اطراف.

 

9 – شهر اسکندریه مصر

جاهای دیدنی مصر

اسکندریه دارای تاریخی است که بسیاری شهرهای اروپایی نمیتوانند با آن رقابت کنند. این شهر ساحلی توسط اسکندر بزرگ ساخته شده و کلوپاترا در این شهر زندگی میکرده. اسکندریه بسیار جذابتر از شهرهای مدیترانه ای است و برای پیاده روی، خرید کردن و گدراندن روزی خوش بسیار ایده آل است.

 

10 – صومعه سنت کاترین مصر

جاهای دیدنی مصر

یکی از قدیمی ترین صومعه ها در جهان، ایستاده در پای کوه سینا است، جایی که گفته شده موسی ده فرمان را دریافت کرده است. این صومعه صحرا خانه ای است که مجموعه ای باور نکردنی از آثار مذهبی، هنر و نسخ خطی که بعضی از آن ها در موزه های مجموعه دیده می شود را داراست

 

11 – صحرای سینا جنوبی مصر

جاهای دیدنی مصر

مرکز تفریحی ساحلی مصر، منطقه سینای جنوبی در شبه جزیره سینا است . شرم الشیخ یک اقامتگاه اروپایی است که پر از هتل های لوکس، رستوران های بین المللی و بسته های سرگرمی است. دریای سرخ یکی از مهمترین مراکز غواصی جهان است.

 

12- معبد ابیدوس abydos مصر

جاهای دیدنی مصر

معبد ابیدوس یکی از گنجینه های هنری پر جنب و جوش مصر است. ستون ها و دیوارهای چسبیده شده آن، با نقاشی های پیچیده، جادویی پوشش داده شده اند که در ساعات خلوت بهتر می توان این زیبایی را ملاحظه و تحسین کرد. گرچه علی رغم زیبایی خیره کننده آن بازدید کننده های زیادی ندارد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 2.7 / 5. تعداد آرا: 6

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

کشوری در قاره آفریقا به نام چاد ، کشوری است که ترکیبی از صحرا و سفرهای سافاری است . جمعیت آن تنها چند میلیون است و بسیار کوچک و فقیر است. به هر حال، اگر یک ماجراجویی از نوع سفرهای سافاری / صحرا که سفری معمولی نیست را تجربه کنید ، این راهنمای سفر چاد […]

افرادی که به آفریقا سفر می کنند معمولا دنبال ماجراجویی، چالش و سرگرمی هستند. اگر شما از آن دسته گردشگرانی هستید که چندان تر و تمیز و حساس نیستید ،به کشور بوروندی بروید. این کشور یک مکان عجیب و غریب با افرادی است که از لحاظ فرهنگی بسیار متفاوت از آنچه شما به آن عادت […]

بورکینافاسو ممکن است در لیست سفر شما به قاره آفریقا قرار نداشته باشد اما مکان های ارزشمند و قابل توجهی برای کشف در این کشور وجود دارد. مکان ها یا جاذبه های آن بیشتر طبیعت روستایی باشد. اما اگر این نوع از ماجراجویی را دوست دارید، پس سفری با بازدید از پارک های ملی و […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .