سنت پترزبورگ دومین شهر بزرگ  کشور روسیه پس از شهر مسکو  است که در شمال‌غرب این کشور  قرار گرفته است. سنت پترزبورگ دارای ثروتی واقعی از جاذبه ها و تجارب برای ارائه به مسافران است از قصر های دیدنی جذاب تا موزه های خیلی جذاب ، از سفرهای قایقی در امتداد رودخانه ها و کانال های قرون وسطایی شهر تا آثار ادبی و هنری سنت پترزبورگ . به ویژه که شهر سن پترزبورگ یکی از بزرگترین شهرهای اروپا است، مراکز تاریخی تنها در چند کیلومتر مربع قرار دارند و البته برخی از معروف ترین جاذبه های واقع در حومه شهر هستند. با سایت برترین جاذبه ها با معرفی 20 تا از جاذبه های دیدنی این شهر بزرگ و مطرح کشور پهناور روسیه همراه باشید.

 


 

1 . هرمیتاژ Hermitage (کاخ زمستانی)
 
هرمیتاژ (کاخ زمستانی) در سنت پترزبورگ

بدون شک معروف ترین جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ و به طور کلی به عنوان یکی از بزرگترین گنجینه های هنری و آثار باستانی است، موزه هرمیتاژ جز مجموعه اصلی در کاخ زمستانی است که جزء اساسی هر سفرنامه سن پترزبورگ است. در اینجا شما نه تنها آثار قرن ها از هنرهای معاصر اروپایی و مجموعه ای غنی از آثار تاریخی یونان و روم را خواهید دید بلکه اتاق های حیرت انگیز  خانواده امپراتوری روسیه را مشاهده خواهید کرد.


2 . تئاتر Mariinsky مارینسکی
 
تئاتر مارینسکی در سنت پترزبورگ
 تئاتر ماریایینسکی محل برگزاری جشنواره بین المللی موسیقی باله، اپرا و ارکستر است.

 


 

3 . قایق سواری در رودخانه ها و کانال های سنت پترزبورگ
 
رودخانه ها و کانال های سنت پترزبورگ توسط قایق

اگر در ماه مه تا اکتبر از سن پترزبورگ بازدید می کنید، راه های متعددی برای کشف شهر توسط قایق وجود دارد. طیف گسترده ای از پیشنهادات مختلف در نقاط مختلف در نزدیکی میدان Nevsky Prospect وجود دارد و قایق های بزرگتر با تورهای هدایت شده (بعضا با زبان انگلیسی) و بوفه های برقی و قایق های کوچکتر وجود دارد که می توانید ساعتی آنها را اجاره کنید، مسیر راخودتان انتخاب کنید


4 .  Peterhof
 
پیترفف در نزدیکی سن پترزبورگ

سن پترزبورگ به محل قصر و پارک های امپریال در حومه شهر و موزه ها و کاخ ها در مرکز شهر مشهور است. در میان آنها کاخ پیترهوف یکی از آنهایی است که به خصوص در تابستان زمانی که مجموعه ای باور نکردنی از چشمه های پارک در حال اجرا است باید بازدید شود.


5 . کلیسای های جامع St. Isaac و Colonnade
 
کلیسای جامع St. Isaac و Colonnade در سنت پترزبورگ

واقع در مرکز سنت پترزبورگ که توسط یک گنبد طلایی مشخص است . ساخته شده در سال 1858توسط یک معمار فرانسوی ، این کلیسا به سبک اروپايي با استفاده از گرانيت سرخ كراولي که منحصر به فرد است ساخته شده است . سالن بزرگ کلیسای جامع 14000 نفر ظرفیت دارد.  مسافران همچنین می توانند از اتاق های عتیقه دیدن کنند .از اینجا، شما می توانید از برخی از بهترین دیدگاه های سنت پترزبورگ لذت ببرید.

 


6 . قلعه پیتر و پل  The Peter & Paul Fortress
 
قلعه پیتر و پل در سن پترزبورگ
یک مجموعه تاریخی است که برای بازدید کامل از آن نیاز به حداقل 5 ساعت زمان است .

7 . کلیسای Our Saviour on Spilled Blood
 
کلیسای نجات دهنده ما در خون ریخته شده در سنت پترزبورگ

این کلیسا یکی از نشانه های قابل تشخیص شهر سنت پترزبورگ است و دارای معماری عجیب و غریب در روسیه است

 


 

8 . Tsarskoye Selo (Pushkin)
 
Tsarskoye Selo (Pushkin) در نزدیکی سن پترزبورگ

مجموعه کاخ Tsarskoye Selo با قدمت قرن نوزدهم که توسط پارک های زیبا احاطه شده اند و دارای تنوع زیادی از بناهای تاریخی است، مربوط به ثروت و عظمت فراوان خانواده امپراطوری رومانوف است.

 


9 . پلهای افتتاحیه Opening
 
پل های افتتاحیه در سنت پترزبورگ

رودخانه Neva دریاچه Ladoga را به دریای بالتیک متصل می کند و طی فصل تابستان ده ها کشتی باربری در روز از این مسیر مهم عبور می کنند و این باعث می شود که این پل ها در رود نوا در مرکز سن پترزبورگ باز شوند. این کار بعد از نیمه شب و در طول شبهای سفید مخصوصا انجام می شود . واقعا Palace Bridge و Trinity Bridge که جمعیت زیادی را جمع می کنند  بدون شک زیباترین آنها هستند.

 

10 . Prospekt Nevsky
 
میدان نویسی در سن پترزبورگ

چیزی براق تر از Prospekt Nevsky در سن پترزبورگ نیست. این داستان از خیابان مرکزی سنت پترزبورگ آغاز می شود.شکی نیست که Nevsky یکی از بزرگترین خیابان های جهان است. با طول 4 کیلومتر از دریای مدیترانه در غرب تا صومعه الکساندر نوسو در شرق، ساختمان Prospect Nevsky از سال 1917 به بعد ساخته شده است. جاذبه های برجسته این منطقه عبارتند از: ساختمان سلطنتی با شکوه  Nouveau ، کاخ Stroganov ، کلیسای Kazan ،  مجسمه های اسب تامرز در پل Anichkov و مرکز خرید قرن 18 در Gostiny Dvor . در حال حاضر، منطقه منحصر به فرد خرید سنت پترزبورگ واقع در انتهای شرقی خیابان Nevsky بالاتر از Ploshchad Vosstaniya است.


11 . مجسمه اسب سوار برنزی
 
اسب سوار برنز در سن پترزبورگ

معروف ترین بنای یادبود در شهر سن پترزبورگ، این مجسمه سواری مانند مجسمه آزادی در نیویورک یا برج ایفل در پاریس ، مجسمه در سال 1782 ساخته شده است این مجسمه در نزدیکی  کلیسای سنت ایزاک است .

 


 

12 . موزه دولتی روسیه
 
موزه دولتی روسی در سن پترزبورگ

مجموعه اصلی موزه روسیه به همراه فضای قصر Mikhailovsky  باشکوه است .

 


 

13 . محله داستایفسکی
 
سنت پترزبورگ داستایفسکی

فیودور داستایفسکی شخصیت بزرگ ادبی روسی ساکن در سن پترزبورگ بوده است ، پیاده روی از منطقه Dostoevsky  سه و ساعت نیم طول میکشد . از جمله بازدید از موزه یادبود Dostoevsky و کلیسای مجاور ولادیمیر و همچنین بنای تاریخی Dostoevsky بازدید کنید .

 

14 . استرلکا Strelka
 
Strelka در سن پترزبورگ

منطقه کوچکی در انتهای شرقی جزیره Vasilevskiy ، Strelka (“Spit”) درست در وسط رودخانه نوا است، با دیدگاه های با شکوه از همه طرف  از جمله کاخ زمستانی ، کاخ و پل های تثلیث ، قلعه پیتر و پل و کلیسای سنت ایزاک . یک مکان محبوب همیشگی برای مراسم عروسی و تورها برای گرفتن عکس، Strelka همچنین دارای نشانه های خاص خود بویژه Columns Rostral Columns است.

 


 

15 . Pushkinskaya 10
 
Pushkinskaya 10 در سنت پترزبورگ

Pushkinskaya 10 در سال 1989 به عنوان مکانی برای هنرمندان مستقل، نوازندگان و دیگر خوانندگان “زیرزمینی” تاسیس شده بود و در مرکز آپارتمان قدیمی در یک خیابان کوچک از خیابان Nevsky قرار دارد. یکی از بزرگترین استودیوها که به عنوان موزه هنر ناسازگارانه مرتبط می شود.

 


 

16 . Carlo Rossi’s  پترزبورگ
 
کارل روسی پترزبورگ

معروف ترین ساختمان های آن عبارتند از: ساختمان ستاد عمومی در میدان کاخ، تئاتر الکساندرینس ، ساختمان سنا و شورای عمومی و کاخ میهیلوفسکی ( موزه ایالت روسی ). بازدید از این “مثلث طلایی” در مرکز تاریخی سنت پترزبورگ حدود دو ساعت و نیم طول می کشد.

 


 

17 . Kunstkammer (موزه انسان و قومی شناسی)
 
Kunstkammer (موزه ی انسان شناسی و قومی) در سنت پترزبورگ

قدیمی ترین موزه ی شهر، Kunstkammer در سال 1718 توسط Peter the Great تاسیس شد .موزه در یک ساختمان باروک زیبا در جزیره Vasilevskiy قرار دارد، موزه دارای مجموعه ای عجیب و غریب از نمایشگاه های قوم نگاری است.


18 . Ploshchad Pobedy و Prospekkt Moskovsky
 
Ploshchad Pobedy و Moskovsky Prospekt در سنت پترزبورگ

مرکز تاریخی سنت پترزبورگ در طول قرن بیستم تغییرات معماری کمتری را تجربه کرده است. در حقیقت، مقامات شوروی تمایل داشتند که مرکز را به سمت جنوب در امتداد Moskovsky Prospekt توسعه دهند . اکثر بازدیدکنندگان تنها این قسمت از شهر را در مسیر خود  از فرودگاه پولوکو مشاهده می کنند، اما ارزش دیدن چندین نمونه فوق العاده از معماری دوران استالین، از جمله خانه مجلل شوروی و همچنین یادبود های جنگ بزرگ میهنی در پارک Pobedy (“پارک پیروزی”) و در Ploshchad Pobedy (“میدان پیروزی”) را از دست می دهند.

 


 

19 . سالن تئاتر Mikhailovsky
 
میخائیلوفسکی در سنت پترزبورگ

 دومین تئاتر تاریخی در Ploshchad Iskusstv،محلی برای برگزاری جشن ها و رقص های روسیه

 

20 . جزیره یلگین
 
جزیره یلگین در سن پترزبورگ

برای رسیدن به این پارک حدود 20 دقیقه با مترو فاصله دارد این مرکز تفریحی  در جزیره Yelagin (که به نام “Kirov” نامیده می شود) به عنوان “پارک فرهنگی و تفریحی مرکزی Kirov” شناخته می شود. دارای یک کاخ سلطنتی کوچک و پارک های جذاب، یک دریاچه قایقرانی در تابستان و اسکی در فضای باز در زمستان ارائه می دهد و یک موزه هنر شیشه ای . نبود اتومبیل در جزیره و هزینه ورودی کم آن را یک نقطه آرام و احتمالا بهترین فضای سبز در شهر برای پیاده روی تبدیل کرده است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا: 81

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز […]

گردشگری کشور اروپایی فنلاند از شهر پر جنب و جوش  (هلسینکی) Helsinki که پایتخت آن می باشد و شهر Turku تور کو شروع می شود و تا جنگل ها و جزایر boreal ادامه دارد، این شهرها  اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردی ارائه می دهند، در حالی که محیط طبیعی فنلاند […]

کشور آسیایی اروپایی ترکیه دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و تفریحی بسیار است ، یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه استانبول است ، با ما همراه باشید با معرفی بهترین جاذبه های استانبول 1– ایا صوفیه ایا صوفیا یکی از گران ترین نشانه های استانبول بوده است که درسال 536 میلادی به صورت کلیسای بنا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .