پراگ یکی از زیباترین شهرهای اروپا است.با دو میلیون نفرجمعیت ، این شهر 1100 ساله، پایتخت کشور جمهوری چک و پایتخت تاریخی Bohemia است. رودخانه Vitava  که از میان آن عبور می کند، به زیبایی منظره های این شهر افزوده است.

پراگ در تاریخ به مرحله ای میرسد که از شهرت بالایی برخوردار میشود. شما در این شهر آثار تاریخی و ساختمان های مختلف از دوره های مختلف معماری را مشهده خواهید کرد.

اکثر مردم با هواپیما در فرودگاه Vaclav Havel، حدود 15 کیلومتری (10 مایل) در خارج از شهر به کشور جموهوری چک می رسند. پراگ همچنین دارای چهار ایستگاه قطار بزرگ است. ایستگاه اصلی، Praha hlavní nádraží، تنها چند دقیقه پیاده از میدان ونسلاس و شهر قدیمی فاصله دارد .

پراگ دارای سیستم حمل و نقل عمومی خوب توسط مترو و اتوبوس است. مترو و tram بهترین راه برای رفتن به اطراف مرکز پراگ است. خدمات اتوبوس به طور عمده در حومه ها و مناطق دورافتاده می باشد و به مناطق نواحی تاریخی وارد نمی شود تا از آلودگی هوا و سر و صدا جلوگیری شود.

 

 

محله های قدیمی تا به حال جذاب ترین و محبوب ترین مکان ها برای اقامت در پراگ اند. با این حال، این مناطق به طور کلی معروف ترین و گران ترین منطقه ها اند در حالی که چندین محله جالب  دیگر وجود دارد که دارای گزینه های اقامتی عالی اند. در این راهنمای ما محبوب ترین  مناطق در پراگ را معرفی می کنیم و توصیه هایی را برای اقامت در پراگ ارائه می دهیم. با سایت برترین جاذبه ها همراه باشید .

در این مقاله هشت تا از محبوب ترین منطقه های پراگ برای اقامت معرفی شده اند:

1 Stare Mesto & Josefov 
2 Nove Mesto و Vyšehrad 
3 Hradcany (قلعه) 
4 Mala strana 
5 Vinohrady 
6 Smichov 
7 Karlin
8 Žižkov

 


 

1. Stare Mesto & Josefov

چرا منطقه Stare Mesto و Josefov؟

Stare Mesto (شهر قدیمی) و Josefov. در این محله قدیمی میدان نجومی است که به سال 1410 می رسد. این ساعت نماد غرور و افتخار نه تنها برای پراگ، بلکه در جمهوری چک است. میدان Bethlehem را فراموش نکنید دارای خانه های فانتزی باروک است که الات تبدیل به بوتیک ها، فروشگاه های عتیقه و رستوران ها شده است.

 Joselov در گوشه شمال غربی شهر قدیمی قرار دارد. این محل دارای شش کنیسه و همچنین موزه هایی است که تاریخ شهروندان یهودی پراگ را در طول 11 قرن ردیابی می کند.

Stare Mesto ممکن است پر از کوچه های عجیب و غریب و ساختمان های قرون وسطی باشد، اما محل فروشگاه های طراح مد، گالری های هنری و موزه ها نیز است .

محل اقامت در شهر قدیمی، فقط چند دقیقه فاصله از جاذبه های تاریخی و مراکز خرید دارد. شما می توانید محل اقامت را انتخاب کنید، اعم از خوابگاه ها تا پنج ستاره لوکس که در ساختمان های رنسانس تا دوران باروک قرار دارند. هتل های جدیدتر در Joselov قرار دارند. شهر قدیمی برای پیاده روی ساخته شده است.

 

چه چیزهایی در ناحیه Stare Mesto & Josefov دیده می شود و قابل انجام است ؟

1 Powder Tower – ساخته شده در سال 1475، نقطه شروع مسیر سلطنتی است که از طریق شهر قدیمی در طول پل چارلز به قلعه پراگ منجر می شود.

2 کنیسه خیلی قدیمی

3 کلیسای Tyn

4 میدان قدیمی شهر – مرکز تاریخی پراگ، شامل ساختمان های زیبای گوتیک، رنسانس و باروک در همه طرف ها است.

5 پل چارلز – در بین 1357 و 1402 ساخته شده، شهر قدیمی را به محله کوچکی متصل می کند.

جاهای اقامت در منطقه Stare Mesto & Josefov :

مناطق لوکس

 Ventana Hotel Prague
Grand Hotel Bohemia

Hotel Kings Court

متوسط

 Hotel Residence Agnes
 Savic Hotel

 Design Hotel Josef

کم بودجه   Ibis Praha Old Town

 

 


 

2. Nove Mesto و Vyšehrad

چرا منطقه Nove Mesto و Vyšehrad؟

Nove Mesto به عنوان شهر (محله ) جدید ترجمه می شود، در سال 1348 تأسیس شد، شهرت آن به این دلیل است که جوان ترین محله در بین پنج محله تاریخی پراگ است. ساختمانهای گوتیک و باروک بسیار جذاب را در آنجا پیدا خواهید کرد. معروف ترین محل Nove Mesto میدان Wenceslas است که در حال حاضر مرکز گردشگری است.

Vyšehrad چند قرن باقدمت تر از Nove Mesto، قدمت آن به قرن 10 میرسد. نام آن به عنوان “قلعه بالا” و یا “قلعه ارتفاعات” ترجمه می شود، زیرا در محله تاریخی قلعه وجود دارد. قصر ملی چک و Rotunda سنت مارتین، یکی از قدیمی ترین ساختمان های باقی مانده در پراگ اند. از لحاظ تاریخی، جایی که حاکمان چک شروع به کار کردند، اینجا در نظر گرفته شده است.

Vyšehrad یک مکان عالی برای پیاده روی در یک پارک است و یا دیدگاه خیره کننده ای از پراگ را به ویژه در شب نشان می دهد. در حالی که Nove Mesto عمدتا یک منطقه تجاری محسوب می شود.

 

چیزهایی که در منطقه Nove Mesto و Vyšehrad دیده می شود و انجام می شود :

1 میدان ونزلس

2 Dancing House

3 موزه ملی – موزه طبیعت و تاریخی بزرگ در قسمت فوقانی میدان ونزلس.

4 قلعه Vyšehrad

مکان های اقامت در منطقه های Nove Mesto و Vyšehrad

هزینه متوسط

 Park Inn Hotel

Boutique Hotel Seven Days

 


 

3. Hradcany (قلعه)

چرا  Hradcany؟

چه قلعه ای!  Hradcany مرکز کاخ پراگ، یکی از بزرگترین مجتمع های قلعه ای در جهان است. قدمت آن به قرن نهم میرسد .

منطقه قلعه با ترافیک کمتری نسبت به سایر نقاط پراگ است. این باعث می شود که یک مکان محبوب برای مسافران باقی بماند که سبک زندگی خلوت تر را ترجیح می دهند.  اگر به دنبال مکان های لوکس هستید، منطقه قلعه جایی است که بتوانید آنها را پیدا کنید، به ویژه اگر در ساختمان های قرون وسطایی اقامت کنید.

 

چیزهایی که در Hradcany دیده می شود و انجام میشود :

1 قلعه پراگ – تقریبا اندازه هفت زمین فوتبال، قلعه پراگ یکی از بزرگترین قلعه های باستانی در جهان است.

2 کلیسای سنت ویتس – در مرکز قلعه و مهمترین کلیسای جامع در کل جمهوری چک.

3 کاخ قدیمی سلطنتی – محل اصلی حاکمان چک.

4 کلیسای سنت جورجیا – دومین کلیسا ی قدیمی در قلعه پراگ و ویژگی نماد باروک رنگارنگ است.

5 The Golden Lane – خیابان باستانی دارای 11 خانه تاریخی در مجموعه قلعه پراگ.

 

محل های اقامت در Hradcany

لوکس  The Golden Well Hotel

متوسط : هتل Questenberk

 


 

4. Mala strana

چرا اقامت در مالا استرانا؟

اگر زیبایی چیزی است که شما برای آن تلاش می کنید،به دورتر از مالا استرانا نروید، همچنین به عنوان شهر کوچکی شناخته می شود. مالا استرانا در زیر چشمه پراگ در رودخانه ویتاوا پر از خانه های خیلی قدیمی ، خیابان های عجیب و غریب، و بارها و رستوران های سنتی چینی است.یکی از زیباترین مناطق پراگ است. دارای بسیاری از موزه ها، مغازه ها و رستوران ها در پراگ است. ناهارخوردن در یک رستوران با منظره رودخانه یک راه خوب برای پایان دادن به یک روز شلوغ است. 

میدان Malostranské قلب کوچک شهر است و به قرن 10th میرسد. سنت نیکلاس با قدمت سال 1703، بزرگترین کلیسای تاسیس شده توسط Jesuits در پراگ است.  ساختمان های دیگر شامل تالار سالن قدیمی و کاخ اسمیریچکی اند که هر دو نقش تاریخی را در تاریخ پراگ بازی می کردند.

گردشگران مسیر پیاده روی از پارک چارلز تا به قلعه پراگرا خصوصا در شب زیر نور چراغ ها باید تجربه کنند.

اگر اقامت های عجیب و غریب را ترجیح میدهید ، اقامت در یک ساختمان قرون وسطی بازسازی شده گزینه خوبی است.

چیزهایی که در مالا استرانا دیده و انجام می شود:

1 پل چارلز

2 میدان Malostranské

3 قصر Smiricky – ساختمان رنسانس که در قرن هفدهم ساخته شد و به عنوان محل اصلی خانواده نجیب اسمیرسی تبدیل شد.

4 موزه Franz Kafka – تأثیرات، زندگی و آثار این نویسنده زبان آلمانی.

5 Petrin Hill – یک روز شگفت انگیز در شهر  و در بهار درختان دارای شکوفه هستند.

محل های اقامت در Mala strana :

لوکس Aria Hotel Prague

متوسط Hotel Pod Vezi

 


 

5. Vinohrady

چرا در Vinohrady اقامت داشته باشید؟

Vinohrady یک محله سر سبز است. نام آن به عنوان “تاکستان” ترجمه می شود که در قرون اولیه ی در آن وجود داشت. باغها از قرن 14 در منطقه تحت پوشش قرار گرفتند. امروزه محله با پارک ها پر شده است، از جمله Havlíčkovy sady، که دومین پارک بزرگ پراگ است. به علاوه، شما می توانید دیدگاه های عالی از پراگ در Riegrovy sady  را پیدا کنید.

Vinohrady یک مجتمع خوب است که از خانه های هنر دکو پر شده است. بسیاری از متخصصان جوان، به ویژه مهاجران، اینجا زندگی می کنند. دارای قهوه خانه های خاصی است . از آنجا که بسیاری از مهاجران در این منطقه زندگی می کنند، جای خوبی برای پیدا کردن غذاهای بین المللی از جمله ایتالیایی، مکزیکی و ویتنامی است.

Vinohrady سهم خود را از جاذبه های فرهنگی و تاریخی نیز دارد. این فهرست شامل Husuc Sbor، کلیسای ای است. حمل و نقل عمومی در این منطقه خوب است و به راحتی میتوان به همه چیز نزدیک شد. چند خط مترو خط A وجود دارد. مسیرهای تراموا 10، 11 و 16 نیز از طریق Vinohrady عبور می کنند.

 

چیزهایی که در Vinohrady دیده و انجام می شود :

1 میدان صلح – میدان مرکزی Vinohrady با یک پارک در مرکز آن است. این تحت سلسله کلیسای نئو گوتیک سنت Ludmila بوده و ساخته شده در سال 1888 تا 1893 است.

2 اپرای دولتی – یک اپرا اروپایی پیشرو واقع در یک ساختمان جدید است.

3 کلیسای قلب مقدس پروردگار ما  Church of the Most Sacred Heart of Our Lord –  در سال 1932 ساخته شده است و یکی از منحصر به فردترین سازه های پراگ است.

 

کجاها در Vinohrady اقامت کنید :

هزینه متوسط   Hotel Tyl

کم بودجه  Royal Plaza


 

6. Smichov

چرا اقامت در Smichov؟

Smichov یک محله ی آسان برای پیدا کردن مسیرها در پراگ است، زیرا این محله ی درون شهری فقط در جنوب چهارچوب کوچک است. Smichov یک منطقه صنعتی سابق است ،ساختمان های اداری جدید، مغازه ها و غذاخوری ها را مانند  هر جای دیگری در پراگ پیدا خواهید کرد. Andel مرکز تجاری و تفریحی منطقه ای است که تنها چند دقیقه از مرکز شهر پراگ فاصله دارد. به عنوان یکی از مراکز حمل و نقل کلیدی پراگ در Metro Line B، با چند تراموا و اتوبوس از طریق آن عبور می کند.

در اینجا نمیتوان از این دیدگاه غافل شد، نمادی از تجدید شهری در منطقه است، ساختمان Zlaty Andel ، ساخته شده از شیشه است.

مکان خوب برای خرید، مرکز خرید Novv Smichov است که دارای بقایای یک کارخانه قطار سازی سابق است.

مسافران کم بودجه هتل های ارزان قیمت را در این منطقه پیدا می کنند، اما هتل های لوکس نیز برای مسافران وجود دارد.

چیزهایی که در Smichov دیده  و انجام می شود :

1 Novy Smichov – یک مرکز خرید بزرگ

2 Andel – مرکز شلوغ محله Smichov.

3 Kinský Gardens – باغی زیبا

 

محل های قامت درSmichov  :

متوسط  Mamaison Riverside Hotel

کم بودجه Aparthotel City


 

7. کارلین

چرا  Karlin؟

کارلین یکی از مناطق جدید در پراگ است. شما در اینجا ساختمان های عجیب و غریب قدیمی را مانند دیگر مکان های شهر  پیدا نخواهید کرد، زیرا تنها دو قرن پیش زمین های خالی بوده است. این منطقه در طول انقلاب صنعتی با کارخانجات تولید ی پر شده بود که آلودگی هوا را به وجود آورده بودند.

با این حال، کارلین فضای سبز خوبی دارد، از جمله Vilkov Hill با دیدگاه های دیدنی از پراگ. تپه یک مکان محبوب برای اسکیت بازان است. این مکان نزدیک یادبود ملی است و مجسمه ای بزرگ است .کارلین به راحتی قابل دسترسی است و در فاصله دور از مرکز شهر قرار گرفته است. از طریق تراموای یا مترو حدود 10 دقیقه طول می کشد.از آنجا که اینجا یک محله جدید است، قیمت برای اقامت موقت پایین تر و مطلوب تر برای مسافران کم بودجه است. اجاره آپارتمان کوتاه مدت گزینه ای محبوب است.

چیزهایی که درKarlin دیده  و انجام می شود :

1 Praha Florenc Bus Station – ایستگاه اتوبوس اصلی 20 دقیقه پیاده از مرکز شهر است. همچنین ایستگاه تراموا و مترو وجود دارد.

2 کلیسای Church of Saints Cyril and Methodius – یکی از بزرگترین ساختمانهای مذهبی در جمهوری چک.

3 Memorial National Vitkov – این مجسمه عظیم در سال 1950 برای جشن قهرمان ملی ژن ژان ژیژوف ساخته شد.

 محل های اقامت در کارلین :

متوسط  Pentahotel

کم بودجه  B & B Hotel Prague City


8. Žižkov

چرا اقامت در ژیژکوف؟

Žižkov در میان نواحی پراگ شناخته شده است، بیشتر برای ظاهر بی نظیرش تا به زرق و برق آن،چونکه به هیچ وجهدر آن وجود ندارد، مگر آن که در کنار مجتمع محلی Vinohrady باشد.

با این حال، Žižkov  دارای نقش در زندگی فرهنگی پراگ با کارناوال سالانه آن و تئاتر آکروپولیس است.

Žižkov بدون جاذبه های توریستی نیست، با شروع از برج تلویزیونی مشهور که دیدگاه خیره کننده ای از پراگ را ارائه می دهد. مجسمه humongous از ژان Zizka در هیل Vilkov، گورستان Olsany

Žižkov، پاتوق محبوب برای مهاجرین، نزدیک مرکز شهر است. اقامت در آن مقرون به صرفه است.

چیزهایی که برای دیدن و انجام در Žižkov وجود دارد :

1 Praha hlavní nádraží – ایستگاه راه آهن اصلی پراگ.

2 یادبود ملی Vitkov

3 برج تلویزیونی – ساخته شده توسط کمونیست ها

4 کلیسای قلب مقدس پروردگار ما (نگاه کنید به منطقه Vinohrady).

5 گورستان Olšany – بزرگترین قبرستان در پراگ، قابل توجه برای بسیاری از آثار تاریخی.

محل های اقامت در Zižkov :

بودجه متوسط Three Crowns Hotel

 

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 68

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز […]

گردشگری کشور اروپایی فنلاند از شهر پر جنب و جوش  (هلسینکی) Helsinki که پایتخت آن می باشد و شهر Turku تور کو شروع می شود و تا جنگل ها و جزایر boreal ادامه دارد، این شهرها  اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردی ارائه می دهند، در حالی که محیط طبیعی فنلاند […]

کشور آسیایی اروپایی ترکیه دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و تفریحی بسیار است ، یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه استانبول است ، با ما همراه باشید با معرفی بهترین جاذبه های استانبول 1– ایا صوفیه ایا صوفیا یکی از گران ترین نشانه های استانبول بوده است که درسال 536 میلادی به صورت کلیسای بنا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .