ترکمنستان یک مقصد توریستی بسیار محبوب است. این کشور در سراسر جهان برای معماری و مکانهای باستان شناسی آن مشهور است. کشور ترکمنستان در قاره آسیا ( میانه ) واقع شده است ، پایتخت آن شهر عشق آباد است و زبان مردم ترکمنی است

با معرفی 10 تا از جاذبه های مهم ترکمنستان همراه سایت برترین جاذبه ها باشید


10. شهر عشق آباد

جاذبه های ترکمنستان

 

عشق آباد، پایتخت ترکمنستان و بزرگترین شهر کشور است. این شهر بین کویر Kara Kum و کوه Kopet Dag واقع شده است. این شهر دارای یکی از بزرگترین مساجد در آسیای میانه به نام مسجد  Kipchak است که همچنین به عنوان مسجد Turkmenbashi Ruhy شناخته می شود.

 


 

9. Dekhistan

جاذبه های ترکمنستان

شهرک Dekhistan در غرب ترکمنستان در نزدیکی دریای خزر واقع شده است. این شهر در دره Misrian واقع شده است که یکی از نواحی منحصر به فرد در آسیای میانه است. Dekhistan دارای برج های زیبا ، شهرک های باستانی و بناهای تاریخی قرن دهم و دوازدهم است؛ همچنین یکی از قدیمی ترین مساجد دوره اولیه اسلامی را دارا است.

 


 

8.  Abiverd ، استان Ahal

جاذبه های ترکمنستان

 

شهر قرون وسطی ای Abiverd در استان آخال ( مرکز این استان عشق آباد است ) در جنوب ترکمنستان واقع در نزدیکی مرز ایران است. این شهر ویرانه شده هنوز دارای یک قلعه باستانی و مسجدی است.

 


 

7. سرخس، استان آخال

جاذبه های ترکمنستان

 

شهر سرخس در اواسط استان آخال ترکمنستان واقه شده است. این شهر یک واسطه مهم در جاده ابریشم بوده است. مسجد صوفی عبدالفیض مشهور به نام سرخس بابا و محل دفن شیخ احمد آل خدی در همین شهر وجود دارد .

 


 

6. سایت باستان شناسیAnnau، استان آخال

 

جاذبه های ترکمنستان

 

سایت باستان شناسی Annau در جاده ابریشم که حفاری های آغاز شده در این منطقه از سال 1904 آغاز شده است. در طول حفاری، اسکلت کودکان، سفال های نقاشی شده، دکوراسیون های هندسی و قدیمی ترین بقایای شتر ها کشف شده است. پذیرفته شده است که شتر ها برای اولین بار اینجا اهلی شده اند. مسجد سید جمال الدین یکی از شگفت انگیز ترین سازه های این کشور است. این مسجد با کاشی های آبی طراحی شده است که آن را از دیگر معماری مساجد جدا می کند.

 


 

5. Nissa در نزدیک روستای Bagir

جاذبه های ترکمنستان

 

نیسا یکی از مهمترین شهرهای امپراتوری اشکانی بوده است. این شهر در جنوب غربی آخال واقع شده است. این شهر به واسطه زلزله ای که در دهه اول سال قبل از میلاد رخ داد، به طور کامل ویران شد. خرابه های قلعه در نیسا یک مکان ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

 


 

4. مرو، استان Mary

 

جاذبه های ترکمنستان

 

مرو یکی دیگر از شهرهای ارتباطی آسیای مرکزی در جاده ابریشم بود. به گفته افراد ، مرو بزرگترین شهر جهان در حدود قرن 12 بوده است. اعتقاد بر این است که مذهب هندو در اینجا از کوه مرو آغاز شده است که هندوئیسم اعلام می کند که اینجا مرکز جهان است.

 


 

3.ناحیه Konye Urgench، Kprezm

 

جاذبه های ترکمنستان

 

Konye Urgench شهری در شمال شرقی ترکمنستان بوده است. شهر باستانی Urgench که پایتخت خارزم بوده است در اینجا واقع بوده است، این شهر توسط چنگیز خان تخریب شده است، در حالی که این یک قتل عام خونین در تاریخ بشر به شمار می رود ، مغول ها این شهر را با آب رودخانه آمو نابود کردند. از آثار باقی مانده برج 60 متری  Gutluk-Temir Minaret  و Mausoleum Soltan Tekes است که هنوز هم ایستاده اند.

 


 

2. ماری، استان ماری

جاذبه های ترکمنستان

 

ماری سومین شهر بزرگ ترکمنستان است. این شهر در وادی بزرگ در قلب کویر Kara Kum واقع شده است. موزه تاریخ که یک مجموعه غنی از آثار هنری، فرش ترکمن و لباس ملی است، جاذبه اصلی شهر است.

 


 

1. Dashoguz

 

جاذبه های ترکمنستان

 

داشوقوز در شمال ترکمنستان واقع در استان Dashoguz  است. اینجا یک مرکز توریستی . این شهر هنگامی که یک شهاب سنگ 7 کیلوگرمی در آن سقوط کرد، مورد توجه جهان قرار گرفت .

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا: 71

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

شما درباره شب های جذاب دبی چه چیزی می‌دانید؟ به‌جرئت می‌توان گفت که این شب‌ها جزو فوق‌العاده‌ترین تجربه‌هایی است که هر فردی می‌تواند تجربه کند. طبق آمار رسمی تعداد گردشگران دبی در سال ۲۰۲۴ به حدود ۱۰ میلیون رسیده است. آیا می‌دانید که این تعداد گردشگر چه مقدار سرمایه‌ای را وارد دبی می‌کنند؟ این تعداد […]

توکیو ژاپن از شهرهای شلوغ و مدرن دنیا است که برای سلیقه‌ها، گروه‌های سنی و شخصیت‌های گوناگون جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای دارد. یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی بعد از زلزله سال ۱۹۲۳ و جنگ جهانی دوم دچار آسیب‌های زیادی شد؛‌ به همین جهت بناهای قدیمی چندان زیادی در آن وجود ندارد. در تور ژاپن […]

اینبار در سایت برترین جاذبه ها می خواهیم به معرفی جاذبه های تفریحی و گردشگری برتر شهر آنتالیا کشور ترکیه بپردازیم همراه ما باشید محله قدیمی کالجی محله کالجی دارای کوچه ها و خیابانهای پر پیچ و خم می باشد که محیطی عالی جهت  قدم زدن را فراهم کرده است. سقف ساختمانها در این محله […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .