• بسیاری از چیزها برای همه سلایق در سریلانکا وجود دارد – مهم نیست که آیا شما دنبال موارد تاریخی یا صنایع دستی یا ساحل هستید ! این کشور هر ساله محبوبیت خود را به عنوان یک مقصد گردشگری رو به رشد حفظ کرده است و در برنامه های تورهای بیشتری قرار دارد. در مقایسه با کشور همسایه هند، سریلانکا کشور بسیار ساده ای است، فاصله ها در ان کوتاهتر، مناطق پاکیزه تر، ارزان تر و کمتر شلوغ است.

    safaris wildlife، طبیعت، زمین های کشت چای، کاوش در شهرهای تاریخی و ویرانه های باستانی، غواصی و حتی گشت و گذار ، همه می توانند در یک سفر به سریلانکا گنجانده شوند.

    1 از 10

    زمان مناسب برای سفر به کشور سریلانکا ؟

    سریلانکا دارای آب و هوای گرمسیری و آفتابی است. در فصل ماه های دسامبر تا مارس بهترین زمان برای دیدن بخش جنوب غربی کشور کلمبو، گال و هیل ( Colombo, Galle, and Hill ) است. آب و هوا در شمال و شرق سریلانک بهتر است در فصل ماه های مه تا اوت باشد. ماه های آوریل و سپتامبر اگر شما مایل به بازدید از کل کشور هستید، بهترین شانس برای آب و هوای خوب را ارائه می دهند.

     
  • 2از 10

    کاوش  درشهرهای میراثی و باستانی سریلانکا

    •••

    اگرچه این کشور یک جزیره کوچک است اما سریلانکا دارای هشتاد و هشت مکان قابل توجه ثبت شده  سازمان میراث جهانی یونسکو است. دو مکان از آنها شهرهایی بزرگ هستند.

    گال Galle، واقع در نواحی جنوب غربی سریلانکا، شگفت آور و شیک است. این شهر ساحلی در قرن شانزدهم توسط پرتغال تاسیس شد و در قرن هفدهم توسط هلندی ها توسعه یافت. جاذبه اصلی Galle Fort گال فورت، و تماشای غروب خورشید و قدم زدن در ساحل است.

    کندی Kandy در مرکز سریلانکا دومین شهر بزرگ کشور است. شناخته شده برای فرهنگ آن، اینجا محل سلطنتی پادشاهان Sinhalese از 1592 تا 1815 بوده است. معبد دندان مقدس در مجتمع قصر سلطنتی ساخته شده است و دارای یک دندان است که بودایی ها معتقد اند متعلق به بودا است.

     
  • 3از 10

    حیات وحش و سافاری

    •••

    میخواهید فیل را در حیات وحشی ببینید؟ بعید به نظر می رسد یک کشور بهتری در جهان برای انجام این کار از سری لانکا باشد! Uda Walawe National Park محبوب ترین مکان و پارک جهت این کار است. با این حال، پارک ملی مینیریا یکی از بزرگترین چشم اندازهای حیات وحش آسیا است . بیش از 200 فیل هر ساله در ماه های اوت و سپتامبر در یک نقطه جمع می شوند! 

    اگر شما علاقه مند حیات وحش هستید، شما همچنین می توانید از لبخند لئوپور در Safari در پارک ملی یالا نیز لذت ببرید. اما دسترسی به ان دشوارتر است . اما جایگزینی کمتر شلوغ برای ان وجود دارد  (بدون صدها جیپ) که برای تماشای پلنگهای مشهور آن مشهور است و ان پارک ملی کومونا است در ان فیل ها و پرندگان نیز هستند. . علاوه بر این مکان ها ، برای تماشای پرندگان عجیب و غریب قطعا نباید پارک ملی بوندلا را نادیده گرفت.

     
  • 4از 10

    رفتن به پیاده روی یا Hiking

    •••

    زیبایی های طبیعی سریلانکا آن را برای لذت بردن از فضای باز عالی ایده آل می کند.

    Soaring Sigiriya Lion Rock ، دارای محبوبیت و جز میراث جهانی یونسکو است، برای رسیدن به آن نیاز به صعود سخت و طولانی به بالای آن است ، اما دیدگاه های پانوراما پاداش این صعود سخت است.

    پارک ملی هورتون پلینز سریلانکا، لذت بخش ترین مسیر های پیاده روی را در کشور ارائه می دهد. همچنین در مرکز شهر هیل، دامنه کوهستان Knuckles نیز پرطرفدار است .

     
  • 5از 10

    تفریح در ساحل

    •••

    همانطور که سریلانکا یک جزیره است، بدون شک، سواحل زرق و برق دار آن برجسته است. یک ساحل به تناسب نیازهای شماست، از لحاظ ظاهری و خلوت بودن. ساحل Unawatuna، در نزدیکی گال در ساحل جنوبی، یکی از پر جنب و جوش ترین سواحل است. مرکز غواصی Unawatuna یک مکان توصیه شده برای یادگیری غواصی است و ورزش های آب نیز در Unawatuna سرگرم کننده هستند.

    ساحل Mirissa میریسا، مقصد مهم بعدی ساحل جنوب  Unawatuna ، صلح آمیز تر و آرامش بخش تر و خلوت تر است. تماشای نهنگ و غواصی فعالیت های محبوبی اند که در ان وجود دارد.

    کسانی که واقعا میخواهند از همه چیز دور شوند، سواحلرا در جنوب و شرق پیدا خواهند کرد. نوالدای، کالددا و سواحل دره آپووالی از جمله این سواحل هستند .گشت و گذار در خلیج Arugam در ساحل شرقی در شهر کلمبو نیز جذابیت خواهد  داشت


    ادامه دارد ….

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

شما درباره شب های جذاب دبی چه چیزی می‌دانید؟ به‌جرئت می‌توان گفت که این شب‌ها جزو فوق‌العاده‌ترین تجربه‌هایی است که هر فردی می‌تواند تجربه کند. طبق آمار رسمی تعداد گردشگران دبی در سال ۲۰۲۴ به حدود ۱۰ میلیون رسیده است. آیا می‌دانید که این تعداد گردشگر چه مقدار سرمایه‌ای را وارد دبی می‌کنند؟ این تعداد […]

توکیو ژاپن از شهرهای شلوغ و مدرن دنیا است که برای سلیقه‌ها، گروه‌های سنی و شخصیت‌های گوناگون جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای دارد. یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی بعد از زلزله سال ۱۹۲۳ و جنگ جهانی دوم دچار آسیب‌های زیادی شد؛‌ به همین جهت بناهای قدیمی چندان زیادی در آن وجود ندارد. در تور ژاپن […]

اینبار در سایت برترین جاذبه ها می خواهیم به معرفی جاذبه های تفریحی و گردشگری برتر شهر آنتالیا کشور ترکیه بپردازیم همراه ما باشید محله قدیمی کالجی محله کالجی دارای کوچه ها و خیابانهای پر پیچ و خم می باشد که محیطی عالی جهت  قدم زدن را فراهم کرده است. سقف ساختمانها در این محله […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .