آلبانی باید یکی از خاطرات بهترین سفرهای اروپایی باشد. با یک خط ساحلی طولانی در امتداد دریای آدریاتیک در غرب کشور آلبانی، این کشور فقط 45 متر از شهر boot ایتالیا فاصله دارد و از طرف جنوب و جنوب شرقی نزدیکی یونان است . مکان های فوق العاده ای برای بازدید در آلبانی وجود دارد. جمهوری آلبانی در جنوب شرقی قاره اروپا واقع شده است و  پایتخت کشور آلبانی شهر تیرانا است. این کشور یک تاریخ واقعا جذاب دارد. سرزمینی از افراد سخت کوش که آزادی خود را دوست دارند و به زبانی صحبت می کنند که ریشه های آن به پنج هزار سال پیش برمی گردد، آلبانی تنها در سال 1912 به یک ملت تبدیل شد. اما آلبانی پس از جنگ جهانی دوم به سرعت بهبود نیافت. مکان هایی شگفت انگیز برای دیدار در آلبانی وجود دارد، چیزهای فوق العاده ای برای انجام و مناظر نفس گیر برای دیدن. وبسایت برترین جاذبه ها 15 مکان بازدید شده مهم برای همه کسانی که به آلبانی سفر می کنند را آماده کرده است.

 


15. قلعه Rozafa 

جاهای دیدنی آلبانی

یکی از زیباترین مناظر معماری در گوشه شمال غربی کشور آلبانی قرار دارد ، قلعه با شکوه روزافا . داستان آن دربردارنده چیزهای افسانه ای است. بازدید از این مکان واقعا یکی از چیزهایی است که باید در آلبانی انجام شود.

 


 

14. پارک ملی کوه Dajti

جاهای دیدنی آلبانی

اگر شما فرصتی برای سفر به تیرانا Tirana داشته باشید، حتما برنامه سفر خود را به پارک ملی کوه دایتی که با کمتر از یک ساعت سفر با اتومبیل دست یافتنی است را از دست ندهید. کوه Dajti به نام مشهورش  balcony of Tirana  نامیده می شود و از ارتفاعات آن چشم انداز دیدنی پایتخت به نمایش گذارده میشود. پارک یک ذخایر طبیعت نیز است که توسط کاشت بلوط و گیاهان راش  گسترش یافته است. شما در حین بازدید از این مکان طبیعی  روباه، گراز وحشی و خرس های قهوه را مشاهده خواهید کرد .

 


13. موزه و میدان اسکاندربیگ

جاهای دیدنی آلبانی

در حالی که قدم می زنید در خیابان های تیرانا، مطمئن شوید که میدان Skanderbeg میدان اصلی شهر را دیدار بکنید . میدان زیبا که توسط چندین لامپ در شب روشن شده و توسط مجسمه ای از قهرمان ملی آلبانی، Skanderbeg خودنمایی میکند .

 


 

12. مسجد Ethhem Bey

جاهای دیدنی آلبانی

تقریبا 58 درصد جمعیت آلبانیایی مسلمان هستند. با این حال تنها از سال 1991 آلبانی ها حق آشکار کردن برای پیروی از مذهب انتخابی خود را به دست آوردند. مسجد Ethem Bey، ساخته شده در قرن هجدهم، یک مرکز عبادت و فرهنگ اسلامی در تیرانا است. معماری بی نظیر و نقاشی های زیبای آن از جمله مکان های برجسته ای است که در پایتخت بازدید می شود.

 


 

11. کلیسای ارتدوکس Autocephalous

جاهای دیدنی آلبانی

در هنگام بازدید از پایتخت آلبانی، کلیسای برجسته ای که مرکز کلیسای مستقل آلبانی است را از دست ندهید. این ساختمانی معروف است که دارای معماری مدرن است و در سال 2012 ساخته شده است.

 


 

10. موزه تاریخ ملی

جاهای دیدنی آلبانی

تیرانا، پایتخت و بزرگترین شهر آلبانی، نه تنها مرکز اصلی فرهنگی کشور، بلکه دارای جایگاهی غنی از تاریخ و افسانه ها است. سفر خود را به تیرانا با بازدید از موزه تاریخ ملی شروع کنید، از این طریق شما احساس می کنید که قدمت آن شهر بسیار زیاد است و به دوران سنگی باز می گردد. این موزه شامل هشت “غرفه ” است که نمایش هفت اثر تاریخی را بر عهده دارند و گزینه هشتم از یکی از معروف ترین آلبانیایی ها، Mother Teresa (اکنون Saint Teresa of Calcutta ) است . سالن های آثار باستانی و قرون وسطی شامل بسیاری از آثار ارزشمند است.

 


9. Kruje

جاهای دیدنی آلبانی

شهر Kruje در کوه های مرکزی آلبانی قرار گرفته است و با آثار تاریخی و افسانه های گذشته قرون وسطایی پر شده است. پایتخت اصلی پادشاهی آلبانی شهر Kruje در قرون وسطی با مرکزیت قلعه Skanderbeg بوده است، این قلعه در حال حاضر به یک موزه اختصاص داده شده و همچنین بقایای مسجد فاطمه سلطان  Fatih Sultan mosque ، یک حمام ترکی و موزه ملی قومی Kruje است.

 


8. موزه ملی قومی Berat

جاهای دیدنی آلبانی

بازدید از مجموعه قلعه برات یکی از هیجان انگیز ترین چیزهایی است که در آلبانی انجام می شود. بعد از دیدن قلعه و ساختمان های فوق العاده آن موزه ملی قومیتی را از دست ندهید. اینجا جایی است که شما می توانید اشیاء روزمره فرهنگ آلبانی را بر روی صفحه نمایش پیدا کنید: مبلمان چوبی، صفحات سرامیکی، پارچه ای و مجسمه سازی و دکوراسیون داخلی از قرن های گذشته.

 


 

7. قلعه Berat و Berat

جاهای دیدنی آلبانی

 شهر قدیمی Berat یکی دیگر از شهرهای ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است. Berat در سمت راست رودخانه Osum در مکانی ساخته شده که نوعی قلعه طبیعی سنگی را در دامنه های کوه های Tomorr تشکیل داده است.ساختمان های داخل دیوارها در قرن سیزدهم ساخته شده و به عنوان گنجینه های فرهنگی حفظ شده اند. کلیسای سنت ماریا Blachernae نیز به خوبی سزاوار بازدید است. ساختمان های کلیسا مربوط یه قرن سیزدهم میلادی است و تصاویر نقاشی شده در قرن شانزده توسط نیکل اونوفی، نقاش برجسته آلبانی است.

 


 

6. آپولونیا

جاهای دیدنی آلبانی

یکی از برجسته ترین آثار تاریخی و باستانی کشور آلبانی Apollonia است که یک شهر باستانی است که در ساحل  Riviera آلبانی واقع شده و هنوز در نزدیکی دریا قرار دارد. این مکان در حدود 7 مایل از روستای Pojani فاصله دارد و واقعا شایسته یک یا دو روز برای بازدید است. Apollonia معبدی بزرگ و ثروتمند در دوران باستان بوده است. شما می توانید باقی مانده دیوارهای شهر، کتابخانه، قوس پیروزی و یک معبد اختصاص داده شده به الهه آرتمیس را مشاهده کنید. موزه باستان شناسی را از دست ندهید. این موزه در صومعه قرن چهاردهیم سنت مری در پارک باستان شناسی Apollonia واقع شده است.

 


 

5. قلعه Gjirokaster

جاهای دیدنی آلبانی

در جنوب آلبانی در داخل منطقه Riviera قلعه Gjirokaster در مسیر شهر و حومه شهر Gjirokaster را نباید از دست داد . قدمت آن به حداقل سده ی سیزدهم میرسد. این قلعه در واقع خانه یک خانواده آلبانیایی مشهور بوده که بعدا تبدیل به قلعه ای شد که توسط ترک ها برای سرکوب شورشی های محلی استفاده می شد . قلعه توسط مردم محلی در جنگ های جهانی I و II به عنوان پناهگاه استفاده شد.

 


 

4. پارک ملی Butrint

جاهای دیدنی آلبانی

اگر شما به سمت ساحل جنوبی Riviera آلباني سفر می كنيد، به منطقه ای که به عنوان يكي از جذاب ترين مكانهاي تور آلباني است سفر کرده اید. این مکان مستعمره یونان باستان olony of Buthrotum  بوده که که در حال حاضر پارک ملی Butrint را تشکیل می دهد. این پارک با مساحت 94 کیلومتر مربع حاوی آثار باستان شناسی، تاریخی و گنجینه ای از طبیعت است .کاوش های باستان شناسی از زمان برنز، بقایای دیوارهای شهر باستانی، تئاتر رومی و تعدادی از ساختمان های کلیسای قدیمی باقی مانده است. یک قلعه ونیزی نیز وجود دارد. حفاری ها توسط حوضچه های طبیعی احاطه شده اند که از طریق آن کانال Vivari جریان دارد. علاوه بر وضعیت پارک که به عنوان یک پارک ملی آلبانی شناخته شده ، آن نیز به عنوان یک میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

 


 

3. چشم آبی  Blue Eye

جاهای دیدنی آلبانی

در نزدیکی ساحل آلبانی در منطقه Riviera رودخانه Bistrice قرار دارد که به دریا می ریزد . رودخانه از طریق یک شکاف عمیق در سنگ ها باعث تشکیل یک استخر طبیعی با عمق 50 متر شده که دارای وضوح شگفت آور و یک رنگ آبی عمیق است. این  استخر به عنوان چشم آبی نامیده شده و دارای زیبایی منحصر به فردی می باشد. منطقه اطراف استخر نیز جز یک ذخایر طبیعت تعیین شده واز درختان بلوط و سیکومور پر شده است.

 


 

2. Dhermi

جاهای دیدنی آلبانی

دورتر از پورتو پالرمو روستای دهلی، یک مکان کوچک با رگه های تاریخی است. مردم اینجا با یک گویش یونانی صحبت می کنند که باعث شده زبان شناسان تاریخی را جذب کند. این مکان با کلیساهای ارتدوکس بررسی می شود که همه معماری مدیترانه ای را نمایش می دهند؛ سه صومعه بزرگ نیز وجود دارد. . روستا خود را بر روی سنگهایی که تقریبا عمودی به دریا فرو می ریزند ساخته است. ساحل Dhermi یکی از نفس گیر ترین ساحل ها در اروپا است: شنهای طلایی و آب فیروزه ای آنرا به یکی از مکان های فراموش نشدنی برای دیدار در آلبانی تبدیل کرده است.

 


 

1. Porto Palermo

جاهای دیدنی آلبانی

خط ساحلی جنوب آلبانی به عنوان “Riviera آلبانیایی” شناخته میشود. با توجه به آثار باستانی، روستاهای کوچک سنتی، سواحل حومه ای و غارهای دریایی و دریای مدیترانه، این منطقه واقعا یکی از جواهرات آلبانی است. در سال 2014، Huffington Post نام پورتو پالرمو را به عنوان یکی از زیباترین مکان های این منطقه برای اولین بار در میان مقصد های کشف نشده اروپا نام برد. ورودی جنوب به خلیج پورتو پالرمو تحت تأثیر حالت قلعه آن قرار دارد که ابتدا توسط ونیزی ها ساخته شده است اما بعدا توسط ترکان عثمانی بازسازی شده است.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا: 87

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز […]

گردشگری کشور اروپایی فنلاند از شهر پر جنب و جوش  (هلسینکی) Helsinki که پایتخت آن می باشد و شهر Turku تور کو شروع می شود و تا جنگل ها و جزایر boreal ادامه دارد، این شهرها  اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردی ارائه می دهند، در حالی که محیط طبیعی فنلاند […]

کشور آسیایی اروپایی ترکیه دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و تفریحی بسیار است ، یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه استانبول است ، با ما همراه باشید با معرفی بهترین جاذبه های استانبول 1– ایا صوفیه ایا صوفیا یکی از گران ترین نشانه های استانبول بوده است که درسال 536 میلادی به صورت کلیسای بنا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .