میلیون ها دریاچه در سراسر جهان وجود دارد و انسان ها از آنها به عنوان یکی از منابع اصلی آب آشامیدنی، آبیاری و حمل و نقل استفاده می کنند. به جز اهمیت آنها در زندگی روزانه انسانها، در دریاچه ها تعداد زیادی از گیاهان و حیوانات آبزی زندگی می کنند. به همین دلیل رنگ های مختلف آب دریاچه، وضوح و شفافیت آب و حیات وحش دریاچه ها، دریاچه ها را به یکی از شگفتی های طبیعت تبدیل می کنند. همراه با وبسایت برترین جاذبه ها باشید با معرفی  10 تا از دریاچه های زیبای جهان.


 

10. دریاچه Matheson در South Westland کشورنیوزیلند

دریاچه matheson یکی از مکان های دیدنی در نیوزیلند است. این دریاچه در جنوب غربی نیوزیلند، در نزدیکی جاذبه محبوب Glacier Fox واقع شده است. دریاچه Matheson برای ارائه یک نمایش خیره کننده از دو تا از مرتفع ترین قله های نیوزیلند به نامهای Mount Cook و Mount Tasman مشهور است. رنگ قهوه ای آب ( brown color  :  رنگ قهوه‌ای قرمز یا نارنجی با شدت نور بسیار کم است. این نام به محدودهٔ وسیعی از رنگ‌ها از شیری گرفته تا قهوه‌ای سوخته اطلاق می‌شود.از مخلوط رنگ قرمز و سیاه به دست می آید.  ) دریاچه در واقع منجر به بازتاب آن کوه ها در آب می شود. رنگ غیر معمول دریاچه Matheson به علت تخلیه مواد ارگانیک از جنگل باستانی نزدیک آن است.

دریاچه Matheson حدود 14000 سال پیش توسط یخبندان یخچالی شکل گرفت. آبهای دریاچه Matheson نیز در طول روز بسیار آرام است. این نقش مهمی در نمایش آینه ای و درخشان کوهها در دریاچه دارد. این دریاچهمحل زندگی بسیاری از پرندگان آبزی است. بازدید کنندگان همچنین می توانند گیاهان متنوعی را در اطراف دریاچه Matheson مشاهده کنند.

 


9. دریاچه Pehoe در Magallanes کشور شیلی

دریاچه Pehoe یکی از زیباترین جاذبه های توریستی در پاتاگونیا شیلی است. ایندریاچه در پارک ملیTorres del Paine واقع در جنوب شیلی است. دریاچه Pehoe برای آب فیروزه ای و محیط اطراف آن مشهور است.دریاچه توسط رود Paine تغذیه می شود و به دریاچه Nordenskjold مرتبط است. این مکان همچنین دارای حیات وحش گسترده، مسیرهای پیاده روی در سطح جهانی، یخچال ها و جنگل های باشکوه است.

 


8 . دریاچه دال در جامو و کشمیر کشور هند

دریاچه زیبای Dal در شهر Srinagar به عنوان “جواهر تاج کشمیر” نامگذاری شده است. سه طرف این دریاچه شهری Himalayan با کوه های یخی احاطه شده است. خط ساحلی 15 کیلومتری دریاچه دال، پر از باغ های زیبا است. این باغ های جذاب ساخته شده در دوران مغول نیز زیبایی دریاچه دال را شدت می بخشد. دریاچه دال نیز دومین دریاچه بزرگ در جامو و کشمیر با مساحت 22 کیلومتر مربع است.

این دریاچه همچنین شامل باغ های شناور ( به ویژه گل نیلوفر آبی یا لوتوس ) است. آب های آرام دریاچه دال و محیط زیبای آن هر ساله هزاران بازدید کننده را جذب می کند. همچنین امکانات ویژه ای در حد خانه ای کوچک به نام «shikaras» برای گردشگران برای کشف زیبایی های عجیب و غریب دریاچه دال وجود دارد. شیکاراس دریاچه دال به عنوان یک نماد فرهنگی شهر سرینگر شناخته می شود. در فصل زمستان آبهای رودخانه دال یخ میزنند و ضخامت یخی را روی دریاچه تشکیل می دهند.

 


 

7. دریاچه Manasarovar در تبت غربی

دریاچه Manasarovar مرتفع ترین دریاچه آب شیرین جهان است. این دریاچه مقدس غرب تبت، حدود 4590 متر از سطح دریا واقع شده است. دریاچه Manasarovar یکی از مهمترین مراکز زیارت بودایی ها و هندوها است.

Manasarovar دریاچه ای تقریبا به شکل گرد است و دور 88 کیلومتری دارد. در نزدیک ساحل رنگ آب آبی روشن و در مرکز رنگ و اعماق رنگ آب به رنگ سبز تغییر می کند. آبهای شفاف دریاچه Manasarovar آینه ای جهت مانند انعکاس کوه Kailash است و این دیدگاهی کاملا باورنکردنی ایجاد کرده است. فصل بهار بهترین زمان برای بازدید از دریاچه Manasarovar است.

 


 6. دریاچه Maligne در Alberta کشور کانادا

دریاچه با شکوه Maligne  واقع در پارک ملی جاسپر آلبرتا بزرگترین دریاچه یخچالی ( صخره ای ) Rockies کانادا است.دریاچه Maligne دارای طول 22 کیلومتر و برای آب آبی رنگش مشهور است. مکان surreal  نیز دارای کوه های یخ زده، سه یخچال و جزیره ای زیبا است. جزیره ای کوچک که توسط آب های درخشان دریاچه Maligne احاطه شده است، جزیره Spirit نیز یکی از زیباترین جزایر در جهان است. جزیره Spirit نیز به عنوان نمادی از سنگ های کوهستانی کانادایی در نظر گرفته شده است.

بازدیدکنندگان می توانند از قایق ها و کروز برای دیدن زیبایی کامل دریاچه Maligne  استفاده کنند جزیره Spirit و مکان های اطراف آن،برای پیاده روی معروف در دامنه های شیب دار در اطراف جنگل ها نیز دیدگاه های خیره کننده ای را به نمایش می گذارد. دره مالینو و در فصل تابستان امکان دیدن خرس گریزلی، گوزن ، گرگ، گوسفند کوهستانی در اطراف دریاچه نیز وجود دارد.

 


 

5 . دریاچه پنج گل در سیچوان کشور چین

دریاچه پنج گل به عنوان نماد غرور پارک ملی Jiuzhaigou در شمال سیچوان چین واقع شده است. در پارک ملی Jiuzhaigou صد و هشت عدد دریاچه چند رنگی وجود دارد و دریاچه پنج گل رنگارنگ تر و زیبا ترین آنها است. این دریاچه کم عمق دارای رنگ های مختلفی از جمله  آبی، سبز تیره و زرد روشن است. رنگ جادویی دریاچه پنج گل ربط به زمین های معدنی، جلبکها و گیاهان آبزی دارد. همچنین بسیاری از تنه های درختان باستانی از طریق آب های شفاف دریاچه پنج گل دیده می شود. در طول پاییز، رنگ جنگل های اطراف به زرد، نارنجی و قرمز تغییر می کند. این باعث یک نمای دیدنی در پارک ملی Jiuzhaigou میشود .

 


 

4. دریاچه بایکال در سیبری کشور روسیه

دریاچه با شکوه بایکال واقع در جنوب شرقی سیبری ، قدیمی ترین و عمیق ترین دریاچه آب شیرین جهان است. این دریاچه حدود 25 تا 30 میلیون سال پیش تشکیل شده و دارای عمق 1.6 کیلومتر است. دریاچه هلالی شکل بیش از 636 کیلومتر از شمال به جنوب کشیده شده و 20 درصد از آب شیرین منجمد جهان را شامل می شود.

دریاچه بایکال نیز دارای 2500 گونه از حیوانات و 100 گونه از گیاهان است. با توجه به تنوع زیستی یونسکو دریاچه بایکال را به عنوان یک میراث جهانی در سال 1996 به رسمیت شناخته است. دریاچه بایکال نیز توسط کوه ها، جنگل های بومی، تندر و جزایر احاطه شده است.

 


 

3 . دریاچه Peyto در آلبرتا کشور کانادا

دریاچه بسیار زیبای Peyto در ارتفاع 1860 متر در Rockies کانادا واقع شده است. دریاچه Peyto بخشی از پارک ملی Banff است، قدیمی ترین پارک ملی در کانادا. آبهای این دریاچه یخچالی دارای رنگ روشن فیروزه ای هستند. این یک نتیجه از مخلوط شدن سنگ ها در آب است که از یخچال های Peyto به جریان می افتد.بازدیدکنندگان میتوانند بهترین دیدگاه دریاچه Peyto را در مسیر پیاده روی به قله در مسیر بزرگ یخچال های طبیعی بدست آورند. در اطراف دریاچه شما می توانید کوه های با شکوه، دره های عمیق و گل های زیبا را ببینید.

 


2. دریاچه Plitvice در کشور کرواسی

دریاچه Plitvice واقع در پارک ملی Plitvice یک مکان ثبت شده جهانی است و محبوب ترین جاذبه گردشگری کرواسی است. این پارک ملی باورنکردنی شامل جنگل ها، دریاچه ها، غارها و آبشارها در یک منطقه وسیع 300 کیلومتر مربعی است. رسوب مواد معدنی منجر به تشکیل سدهای طبیعی شده است که دریاچه ها را از هم جدا می کند و این روند همچنان ادامه دارد.از 20 دریاچه خیره کننده 16 تا با یک سری از آبشارها به هم متصل شده اند. مخلوط مواد معدنی همچنین رنگ  فیروزه ای روشن به دریاچه های پارک ملی Plitviceمی دهد. رنگ دریاچه ها نیز با توجه به مقدار مواد معدنی در آب تغییر می کند.

دریاچه های پارک ملی Plitvice در دو بخش مختلف واقع شده است. اکثر دریاچه های بزرگ در قسمت بالای پارک ملی و دریاچه های قسمت پایین ، کوچک و کم عمق اند.  بازدید کنندگان در مکان های اطراف می توانند جنگل های عظیم و حیات وحش غنی را ببینند. این پارک ملی دارای گرگ، جغد ، خرس قهوه ای اروپایی و 126 گونه پرنده می باشد. در فصل زمستان دریاچه ها و آبشارها یخ می زنند و بیشتر حجم آب ها در پارک ملی در فصل بهار و پاییز دیده می شود.


1. دریاچه غار Melissani در Cephalonia کشور یونان

دریاچه غار Melissani یکی از شگفتی های جاذبه های طبیعی یونان است که در جزیره Cephalonia واقع شده است. غار Melissani با انحلال سنگ ها تشکیل شده و آب وارد حفره ها می شود. این عمل مداوم آب باعث تشکیل صخره های توخالی و یک دریاچه زیرزمینی که میلیون ها سال پیش تشکیل شده است می شود. دریاچه غار Melissani شامل آب دریا و آب شیرین است و عمق 20-30 متر دارد.

یک اتفاق جالب نیز در این غار رخ می دهد ، در ظهر زمان که نور مستقیم خورشید به آب های فیروزه می تابد، یک جلوه جادویی در کل غار ایجاد می شود. بسیاری از اشکال از جمله شکل های اسطوره های یونانی توسط باستان شناسان در طول حفاری های سال 1951 در جزیره کوچک دریاچه در داخل غار Melissani کشف شده است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

البته، پیدا کردن یک استخر شنا در شهر شما بسیار سخت نیست. اما شنا در یک استخر طبیعی می تواند یک تجربه متفاوت برای شما باشد. این موضوع باعث می شود که شما بیشتر به طبیعت متصل شوید و به شما آرامش کامل می دهد. وبسایت برترین جاذبه ها لیستی از 10 استخر طبیعی باور […]

میلیون ها دریاچه در سراسر جهان وجود دارد و انسان ها از آنها به عنوان یکی از منابع اصلی آب آشامیدنی، آبیاری و حمل و نقل استفاده می کنند. به جز اهمیت آنها در زندگی روزانه انسانها، در دریاچه ها تعداد زیادی از گیاهان و حیوانات آبزی زندگی می کنند. به همین دلیل رنگ های مختلف […]

دریاچه های صورتی شگفتی های طبیعی بسیار نادری اند . تنها چند دریاچه صورتی شناخته شده در جهان وجود دارد. که همه آنها شور و مسحور کننده اند . 1- دریاچه صورتی Retba یا Lac Rose سنگال : یک نقطه غیر معمول در کشور سنگال است. آب آن به واسطه جلبک های Dunaliella salina به رنگ صورتی است. دریاچه […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .