وقتی صحبت از سرعت می شود ممکن است اولین چیزی که به ذهن شما برسد یک اتومبیل یا موتور سیکلت باشد. اما آیا می دانید برخی از موجودات می توانند به سرعت تقریبا همان سرعت سوپر اتومبیل ها دست پیدا کنند؟ با وبسایت برترین جاذبه ها همراه باشید در معرفی 10 تا از سریعترین موجودات روی زمین

 


10. کل یالدار آبی‌رنگ -80 کیلومتر در ساعت

Wildebeest آبی یکی از بزرگترین گاوسانان جنگلهای باز آفریقا است. این پستاندار برای مهاجرت فوق العاده اش در طول فصل خشک شناخته شده است. علاوه بر این واقعیت، آنها نیز برای سرعت خود مشهور هستند. در حقیقت، سرعت برای  این حیوانات اهلی بسیار حیاتی است زیرا آنها شکارچیانی مانند یوزپلنگ، پلنگ و شیرها دارند . در طول فرار این پستاندار سریع می تواند به سرعت 80/4 کیلومتر در ساعت برسد.

 


 

9. ماهی مارلین – 80 کیلومتر در ساعت

Marlin یکی از طولانی ترین ماهی های جهان است که تا 14 پا  ( 4/2 متر ) طول دارند و بومی اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام می باشند. آنها می توانند با سرعت بالای 80/4 کیلومتر در ساعت شنا کنند، می توانند در کوتاه مدت به اعماق اقیانوس فرو روند. ماهی مارلین به طور معمول درجه حرارت هوا در اقیانوس را برای زندگی انتخاب می کند.

این ماهی عادت دارد که راه های دور را  تا چندین هزار کیلومتر مهاجرت کند . مارلین از نیروی های جریانهای اقیانوس استفاده می کند تا سرعت شگفت انگیزی به دست آورد. این ویزگی آنها را به شدت قوی  میکند و می توانند به خوردن غذا کمک کند و به شکارچیان حمله کنند.

 


8. شاخ‌چنگالی -88 کیلومتر در ساعت

این گیاه خوار سریع آمریکای شمالی می تواند سرعت شگفت انگیز 88/5 کیلومتر در ساعت را در طی یک دوره به دست آورد. این سرعت از شکارچیان آن بیشتر است. در زیستگاه آنها کایوت ( کایوتی پستانداری از راستهٔ گوشت‌خواران، ردهٔ سگ‌سانان است ) شکارچی اصلی آنهاست. بالاترین سرعت کایوت 67/5 کیلومتر در ساعت است. بنابراين پستانداران بسيار سريعتر از شکارچیان آنها هستند.

به استثنای این سرعت قابل ملاحظه،شاخ‌چنگالی برای استقامتش نیز شناخته می شود. آنها می توانند سرعت خود را بین 30 تا 35 مایل در ساعت حفظ کنند. این یک توانایی غیر معمول در بین حیوانات پستاندار است .

 


 

7 . بادبان‌ ماهی – 110 کیلومتر در ساعت

بادبان‌ماهی ( بادبان‌ماهی نوعی ماهی از خانواده نیزه‌ماهیان است ) سریع ترین ماهی در اقیانوس است که بومی منطقه اقیانوس اطلس و هند است. آنها می توانند با سرعت بالای 110 کیلومتر در ساعت شنا کنند. بدن کشیده و طولانی این ماهی که تا 11 پا (3/3 متر ) است به آنها کمک می کند که سریع تر شنا کنند و در آب فرو بروند. آنها آب های اقیانوس گرم را برای زندگی انتخاب می کنند و در سطح اقیانوس یافت می شوند. این ماهی ها از  سرعت بالای خود جهت فرار از شکارچیانی مانند هشت پا و دلفین استفاده می کنند.

6 . یوزپلنگ – 120 کیلومتر در ساعت

یوزپلنگ سرگروه سریع ترین حیوان زمینی در جهان است. در طی یک تعقیب، این شکارچی قدرتمند یک سرعت نفس گیر120/7 کیلومتر در ساعت را می تواند تجربه کند . بدن بلند و کشیده، سر کوچک و پاهای بلند و قدرتمند برای این سرعت بالا آفریده شده است. شگفت آورتر این موضوع است که شتاب گرفتن برای این سرعت  فقط 3 ثانیه است و در این زمان می تواند از 0 به 96/5 کیلومتر در ساعت برسد.

با این حال، یوزپلنگ می تواند این سرعت شگفت انگیز را برای فاصله های طولانی حفظ کند. این سرعت را در محدوده کوتاهی به دست می آورد. در طی شکار، یک یوزپلنگ نیز به دنبال زمان مناسب برای حمله است که این موضوع امری ضروری برای این شکارچی است.

 


 

5 . غاز( Spur Winged ) – 142 کیلومتر در ساعت

Spur Winged بزرگترین عضو خانواده غازها و بومی آفریقای جنوبی است که 1 متر طول و وزنی تا 8 کیلوگرم دارد. غاز بالغ می تواند با حداکثر سرعت 142 کیلومتر در ساعت پرواز کند. آنها عمدتا در تالاب ها، بانک های رودخانه ها و در آفریقا قرار دارند. کم شدن غذا نیز باعث می شود مهاجرتی به فاصله چند صد کیلومتر در فصول مختلف را انجام بدهند.

 


 

4. مرغ دله – 152 کیلومتر در ساعت

Frigate Bird نوعی پرنده است که بومی آمریکای جنوبی هست. مرغ دله با سرعت 152/8 کیلومتر در ساعت پرواز میکند و دلیل آن هم طول بلند بلها نسبت به بدن آن است. آنها از این حرکت سریع برای سرقت مواد غذایی از سایر پرندگان اقیانوسی استفاده می کردند. جالب ترین موضوع در مورد این  پرنده مرغ دله این است که اکثر طول عمر خود را در آسمان می گذارد، آنها زمین را به ندرت لمس می کنند. اما آنها در زمان جفت گیری به مناطق نزدیک به اقیانوس می ایند و لانه ای قوی می سازند .

 


 

3. Spine-tailed Swift ( نوعی پرستو ) – 170 کیلومتر در ساعت

Spine-tailed Swift دومین گونه حیوانی پرسرعت در زمین است. از نگاهی دیگر، این سریعترین پرنده در حال پرواز است( برخی پرنده ها سرعت بالاشان در شیرجه برای گرفتن طعمه است برای مثال عقاب طلایی که معرفی میشود ) .  Swine’s Spine-tailed Swift هیچ گونه حمایتی از جریانات باد را برای سرعت بخشیدن نخواهد داشت. این پرنده بومی آسیای مرکزی و سیبری می تواند سرعت پرواز بالایی در حد 170/5 کیلومتر در ساعت را به دست آورد.

Swifts ها پاهای کوتاه دارند و بال های بلند که هنگام پرواز آنها را صاف می کنند. آنها اغلب عمر خود را در آسمان صرف می کنند، لانه های آنها در صخره های بلند است و همچنین یک پرنده مهاجر است که چندین کیلومتر در فصول مختلف سفر می کند.

 


2 . عقاب طلایی – 321 کیلومتر در ساعت

این پرنده عظیم اما قدرتمند در شکار است که لقب سریع ترین موجودات در زمین را هنگام شیرجه دارا است. آنها برای پرواز در ارتفاعات زیاد و سرعت شگفت انگیز مشهور هستند. این پرنده با یک شیرجه شگفت انگیز برای گرفتن طعمه به سرعت چشمگیر 321/8 کیلومتردر ساعت می رسد. این سرعت شگفت انگیز در شیرجه است که به عقاب طلایی برای گرفتن طعمه کمک می کند.


1. شاهین – 389 کیلومتر در ساعت

Falcons Peregrine سریعترین گونه در سیاره زمین است. آنها می توانند سرعت پرواز فوق العاده بالایی در حد  389/4 کیلومتر در ساعت را در پرواز به دست آورند. Falcons Peregrine می تواند در همه مناطق به جز قطب جنوب زندگی کند. آنها دم های طولانی دارند و بال های بلندی که به آن متصل است که به حرکت سریع تر در هوا کمک می کنند. Peregrine Falcon همچنین بینایی خوبی دارد، می تواند به راحتی طعمه را از ارتفاع زیاد ببینند .

Falcons Peregrine برای ایجاد لانه در صخره های بلند و آسمان خراش ها عمدتا در نزدیکی مناطق اقیانوسی استفاده می کنند آنها از پرندگان کوچک اقیانوسی تغذیه می کنند. همچنین در هر سال Peregrine Falcons چندین هزار کیلومتر را از یک قاره به قاره دیگری مهاجرت میکند .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 83

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

اگرچه گربه های کوچک دوست داشتنی اند اما گربه های بزرگ نیز زیبا، مهربان و بازیگوش هستند. بعضی از آنها حتی مشابه خانواده های BIG WILD CATS نیز هستند. اینجا لیستی از 10 تا از بزرگترین گربه های جهان است.   توضیح پوند : یکی از واحدهای وزن است و تقریبا معادل نیم کیلوگرم ( مقداری […]

طبیعت ایران با داشتن تنوع بی نظیر باعث شده تا زیستگاه حیوانات نادر و کمیابی از جمله پلنگ ایرانی، گربه پالاس و کوچکترین فوک در جهان باشد؛ متاسفانه بعضی از این حیوانات در خطر انقراض هستند. در ایران به جای یک حیوان ملی واحد، لیستی از نمادهای ملی وجود دارد که شامل شیر آسیایی ، […]

کوسه ها به عنوان ماشین های جنگی کشتن شهرت دارند . آنها ابتدایی، کارآمد و کاملا مناسب برای شکار در اقیانوس های سیاره زمین هستند . کوسه ها به مدت زمان طولانی در اطراف ما بوده اند و در چند میلیون سال گذشته بیش از حد تغییر نکرده اند. شیوه زندگی و شکار کوسه بسیار […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .