گاهی اوقات زمین شرایطی را فراهم می کند که صحنه بصری شگفت انگیزی از رفتار طبیعت است. از انعکاس نور تا آتش بازی .هزاران گردشگر هر ساله سفر می کنند تا از تجربه های دست اول طبیعت لذت ببرند. به عنوان یک مثال، ما به 9 اثر برتر طبیعت نگاه می کنیم که سالهاست که بازدیدکنندگان را جذب می کند. این لیستی از پدیده های شگفت انگیز طبیعی در جهان است.

 9- آتش بازی نگا: رودخانه Mekong مکونگ هر سال در ماه اکتبر

پدیده های شگفت انگیز طبیعی

این دقیقا همان چیزی است که هر ساله در ماه اکتبر در امتداد رودخانه مکونگ (لائوس) اتفاق می افتد. این پدیده به عنوان Fireballs Naga شناخته شده است. این آتش باری های ارواح یکی از اسرارهای بسیاری بود که علم نمی توانست تا سال 2014 توضیح دهد. از آن زمان تاکنون وزارت علوم به عنوان یک وقایع طبیعی که توسط گاز فسفین قابل اشتعال ایجاد شده، موضوع علمی را تایید کرده است.

پديده آتشکده نگا در دوران باستان بسيار خوب به دست نيامده است. برخی می گویند که معبد وات لونگ در Phon Phisai شامل پرونده های نوشته شده قدیمی است که آنها را ذکر می کند. آتش بازی شبح مانند در اواخر ماه اکتبر – اوایل نوامبر با پایان دادن به موسون ها و ترک رودخانه مکونگ با آب زیاد دیده می شود. توپ از قسمتهای مختلف رودخانه ظاهر می شود، اما اغلب از یک نقطه به وجود می آید.

 

 8- چیچن ایتزا Chichen Itza : مار درخشان ، مکزیک

 

پدیده های شگفت انگیز طبیعی

این در واقع دو بار در سال اتفاق می افتد – در دوران عصر یخبندان خورشیدی – بهار و پاییز (به ترتیب 20 مارس و 23 سپتامبر). بعد از ظهر  در پاییز و بهار، نور خورشید یک الگوی نورانی نور در قسمت شمالی ساختار ارائه می دهد که الگوی مار را به نمایش می گذارد که ظاهر یک مار عظیم که به پایین ساختار کشانده می شود. دلیل روشنایی به علت زاویه اشعه های خورشید و لبه ی مراحل طراحی ساخت ایتزا است.

قسمت شمالی شیکن ایتزا در حال افزایش است و معبد Kukulkan (یک معبد مایا) است که همچنین به نام “El Castillo” (The Castle) شناخته می شود. تصور می شود طراحی ال کستیلو تقویم مایا را مرتبط کند. هر یک از چهار طرف 91 مرحله دارند. با پلت فرم بالا که به عنوان یک گام محسوب می شود، تا 365 مرحله افزایش می یابد: یک گام برای هر روز سال است

 

  7 – Fajada Butte : کرگدن خورشید ، آمریکا

 

پدیده های شگفت انگیز طبیعی

در سال 1977 هنگامی که پژوهشگر آنا سیفر از آنچه در حال حاضر در ایالت نیومکزیکو در بخش جنوب غربی ایالات متحده آمریکا برای کشف هنر سنگی بازدید کرده بود بازدید می کرد، نمی توانست فکر کند که چه چیزی برای او ذخیره شده است. در حالی که کاوش در منطقه شناخته شده به عنوان چاکو کانیون بود، او شاهد سه اسکلت سنگی شد که در برابر صخره و چند مارپیچ مارپیچی قرار دارند. او در سالهای مختلف به طور مرتب در معرض تهدید سنگ ها قرار داشت.

آنچه مشاهده شد شگفت انگیز بود! در روز انقلاب تابستانی، یک نقره ای از نور خورشید – که او به عنوان خورشید خورشید نامیده می شود – در نزدیکی بالای مارپیچ بزرگتر “برش” راه خود را به سمت مرکز حرکت داد، در نتیجه، مارپیچی را به نصف کاهش داد. باز هم در انقلاب زمستانی، دو دندانه از نور به مدت حدود یک ساعت ظاهر شد، در طی آن آنها دقیقا قاب مارپیچ بزرگ را طراحی کردند. اگر چه هدف از چنین نمایش نور روشن نیست، اما مطمئنا به آگاهی و قدردانی از خورشید مربوط می شود که مردم بومی در زمان های تاریخی در این مکان زندگی می کنند.

 

 6  -جزیره Christmas کریسمس مهاجرت خرچنگ

 

جزیره Christmas کریسمس مهاجرت خرچنگ

اکثر گونه ها باید مهاجرت کنند و از خودشان محافظت کنند. این دقیقا همان چیزی است که خرچنگ کریسمس قرمز انجام می دهد. مخلوقات کوچک از جنگل به ساحل برای تخمگذاری  (میلیون ها نفر از آنها) حرکت می کنند. این در آغاز فصل مرطوب است که مهاجرت سالانه آنها را تحریک می کند. در واقع این مراحل مختلف ماه است که زمان بندی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. جنس مونث در طی سه ماهه آخر ماه، تخم خود را آزاد می کنند.

آنچه در مورد این مهاجرت بسیار حساس است این جزیره با فرش قرمز پوشانده شده و یکی از نقاط قوت سال است. این بسیار باور نکردنی است که هزاران نفر در جزیره دیدن این پدیده را مشاهده می کنند. نمایش روشن از چنین پدیده عجیب، بسیاری از جاده ها به جزیره را می بندد. این خرچنگ ها به وسیله قانون محافظت می شوند، زیرا از بازدیدکنندگان درخواست میشو که از راه رفتن به جای استفاده از وسیله نقلیه استفاده کنند .

 

 5 – کاکتوس ملکه شب Selenicereus grandiflorus

 

گل ملکه شب
بعد از سالیان دراز، Selenicereus grandiflorus شب هنگام شکوفا شده است، هر کسی که به اندازه کافی خوش شانس باشد، زمانی که شکوفه های طعم دهنده سفید بزرگ آن در تاریکی باز می شود. این bloomers شبانه جز اعضای خانواده کاکتوس است. اما واقعیت غم انگیز این موضوع این است که این گلها تنها یک شب باقی می مانند و پس از آن پژمرده می شوند و جمع می شوند .

Selenicereus می تواند به ارتفاع 10 متر یا بیشتر برسد. جوانه گل که به عنوان یک مروارید کوچک سفید در داخل برگ ظاهر می شود، در روز وجود دارد، تا یک شب، قبل از اینکه چشم هایمان باز شود. این شب را با یک عطر فراموش نشدنی پر می کند – بوی چیزی مانند وانیل. گل تمام شب باز می ماند جهت گردافشانی .

با ادامه معرفی شگفت انگیز ترین پدیده های طبیعی در دنیا همراه سایت برترین جاذبه ها باشید .

 4 – دریاچه سبز، اتریش

دریاچه سبز، اتریش
Gruner View یا بیشتر معروف به دریاچه سبز، یک مکان توریستی ارزشمند است. عمق آب تنها یک متر است. با این حال، یک پدیده طبیعی غیر معمول که ناشی از ذوب شدن کوه های Hochschwab است، پارک دوست داشتنی را تبدیل به یک استخر عظیم با تمام مسیرهای پیاده روی و نیمکت های آن در جهان زیر آب می کند.

چنین زیبایی در طبیعت است که به طور معنا داری با فصول تغییر می کند. در طول زمستان دریاچه تنها 3 تا 6 فوت عمق دارد و توسط یک پارک منظره ای که برای پیاده روی و کاوش مناسب است احاطه شده است. اما بهار و تابستان یخ و برف از تپه های اطراف شروع به ذوب شدن و پر کردن دریاچه تا حداکثر عمق 40 فوت می کند. در نتیجه این زیبایی طبیعی به عنوان نقطه ای برای ورزش آبی غواصی تبدیل می شود.

 

 3 – شفق شمالی Aurora Borealis

 

تماشای شفق شمالی
غیر قابل پیش بینی اما نفس گیر است منظره Aurora Borealis یا چراغ شمالی ( شفق شمالی )، نمایش های نور پردازانه طبیعت است. آسمان با طیف وسیعی از رنگ های سبز کیهانی، قرمز و زرد سوزان می شود. این پدیده طبیعی را می توان در شمال مناطق جهان از جمله نروژ، ایسلند، گرینلند و آلاسکا مشاهده کرد.

اغلب Auroras در یک گروه شناخته شده به عنوان منطقه auroral رخ می دهد. Aurora Borealis زمانی اتفاق می افتد که الکترونهای با شدت شارژ از باد خورشیدی با عناصر جو زمین ارتباط برقرار کنند. باد های خورشیدی از خورشید زیر خطوط نیروی مغناطیسی ساخته شده توسط هسته زمین جریان می یابد. همانطور که الکترونها به یونوسفر وارد می شوند، آنها با اتم های اکسیژن و نیتروژن برخورد می کنند. رنگ آئورورا بستگی به آن دارد که اتم چه باشد و در چه ارتفاعی قرار دارد.

 

 2 – شکوفایی Tisza تیسا، مجارستان

 

شگفتی های طبیعی جهان
در نزدیکی رودخانه تیسزا در مجارستان و صربستان، مردم باید هر ساله با یک حشرات کوچک مقابله کنند.Palingenia longicauda همچنین به عنوان Tisza mayfly شناخته می شود، زندگی عجیب و غریبی دارد که طی آن 3 سال به عنوان لارو زیر زمینی باقی می مانند. پس از آن به طور کامل بلوغ پیدا می کنند، این حشرات کوچک آماده انتقال نسل هستند. اما در اینجا چه چیز عجیب و غریب است؛ آنها فقط سه ساعت برای انجام این کار قبل از اینکه بمیرند فرصت دارند.این پدیده طبیعی منحصر به فرد، هر ساله صدها نفر از بازدیدکنندگان را به بانکهای رودخانه جذب می کند.

پس از گذشت سه سال از خواب و بیدار شدن، ممکن است تیسزا آماده تولید نسل بعدی لاروها باشد و سپس به مرگ آنها بیانجامد. جفت شدن و قرار گرفتن در اطراف شهرها با تشکیل یک ابر متراکم. هوا با حشرات بسیار ضخیم است که تقریبا مانند بارش برف به نظر می رسد.

 

 1  – تونل Wisteria ویستریا : تونل گل ، ژاپن

 

تونل گل ژاپن
تقریبا غیرممکن است که از طریق تونل ویستریا در باغهای کاوشی فوجی بدون یادآوری آن پریشان ها و داستان های شاهزاده خانم هایی که سوار بر اسب قدم زدن در کنار ما هستند، حرکت کنیم. پاساژ رنگی رنگ آمیزی شده واقعا یک محیط پری گونه است، جایی که هرگز نمیخواهم ترک کنم. تونل فریبنده ای که با رنگ منفجر می شود، به علت گلدهی ویستریا ژاپنی (که در ژاپن نیز به نام Fuji شناخته می شود) است که در سرتاسر جهان قرار دارد. در نتیجه مخلوطی از رنگ های مختلف، مکان شگفت انگیزی برای راه رفتن پیدا شده است.

ویژگی های اصلی عبارتند از انگور ویستریا که بیش از یک تونل طولی 110 متر، دو گنبد و یک دره بزرگ بزرگ به اندازه چندین زمین تنیس کاشته شده است. یک عضو خانواده نخود، ویستریا، یک انگور تزئینی است که به شدت برای گلهای حلق آویز و شاخه های پیچشی آن محبوب است. بهترین زمان برای بازدید از تونل از اواخر آوریل تا اواسط ماه مه است. بازدید از محل در دیگر زمان ها ممکن است منجر به ناامیدی شود و  توده دلخراش شاخه های بی حرکت و پیچ خورده را تماشا کنید .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 4

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

بیایید با هم لیست 10 تا از گرانترین اتوبوس های لوکس دنیا در سال 2023 را در مجله جاذبه ها مرور کنیم و اطلاعات جالبی در مورد هر اتوبوس پیدا کنیم . 1. سوپر اتوبوس دبی – با قیمت 18 میلیون دلار این وسیله نقلیه از فیبر بسیار سبک و بادوام ساخته شده است که […]

در این مقاله، بزرگ‌ترین کشورهای دنیا را از لحاظ جمعیت فهرست می‌کنیم. لیست و اسامی بزرگترین کشورهای جهان به ترتیب بر اساس جمعیت 1. چین – 1.44 میلیارد 2. هند – 1.38 میلیارد 3. ایالات متحده – 331 میلیون 4. اندونزی – 273 میلیون 5. پاکستان – 220 میلیون 6. برزیل – 212 میلیون 7. […]

بزرگترین کشورهای دنیا کدامند؟ کشور روسیه در واقع با فاصله زیادی بزرگترین کشور دنیا از لحاظ مساحت است، اما برخی از کشورهای دیگر در رتبه بندی 10 کشور بزرگ دنیا ممکن است شما را شگفت زده کنند. در این مقاله، بزرگ‌ترین کشورهای جهان را از نظر وسعت (مساحت زمین) فهرست می‌کنیم. لیست و اسامی بزرگترین […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .