ارمنستان یک کشور باستانی است که در تقاطع اروپا و آسیا واقع شده است. این کشور کوچک دارای تاریخ 3500 ساله، فرهنگ غنی و مناظر کوهستانی شگفت انگیز  است.هر ساله تعداد بیشتری بازدید کننده در تورهای ارمنی برای کشف این سرزمین جالب و غرق در آداب و رسوم قرن ها و سنت پیشین خود، یادگیری در مورد تاریخ  و تحسین مناظر دیدنی و جذاب ان انتخاب می کنند . مردم محلی گرم و مهمان نواز هستند. در اینجا 10 مکان کشورارمنستان معرفی شده است که نباید بازدید از آنها را از دست بدهید !

 


 

1. مرکز شهر باستانی ایروان

پایتخت ارمنستان، Yerevan ایروان، یک شهر دنج است که معماری زیبای آن نیز مشهور است. این شهر دارای تاریخچه قرن ها است – با توجه به کتیبه شاهزاده ای از اورارتی پادشاه Argishti،که آن را در سال 782 قبل از میلاد ساخته شده است، که نشان می دهد که ایروان بزرگتر از رم بوده است! برای کسانی که برای اولین بار عازم ایروان هستند، توصیه می کنیم بازدید خود را از مزکز قدیمی شهر به خاطر شاهکارهای معماری منحصر به فردش، کافه ها، رستوران ها و پارک های زیبا قرار دهند. قلب پایتخت توسط میدان جمهوری ساخته شده است ،طراحی شده توسط معمار معروف ارمنستان الکساندر تامانیان در سال 1924. این میدان توسط ساختمان های مهم مانند موزه تاریخ ارمنستان و مجلس نمایندگان احاطه شده است.

 

ایروان-جمهوری-میدان- عکس

میدان جمهوری مشهور ایروان

خیابان شمالی محل مدرن ترین و با کلاس ترین بخش پایتخت با بوتیک های شیک و مغازه ها، ساختمان های اداری و هتل های لوکس است. این خیابان منجر به جاذبه دیگری در ایروان نیز می شود – تئاتر اپرا و باله . این مکان مهمی در زندگی فرهنگی ارامنه دارد و یک مجسمه بزرگ  با اپرا ملی، باله و موسیقی سمفونی عالی ارائه می دهد.

 


 

 

2. اچمیادزین 

شهر Echmiadzin حدود 20 کیلومتری  ایروان (30 دقیقه با ماشین) واقع شده است. تور ارمنستان بدون بازدید از اچمیادزین کامل نخواهد بود.ارمنستان اولین کشور در جهان است که مسیحیت را به عنوان یک دین دولتی پذیرفته است (در سال 301 میلادی) و کلیسای اچمیادزین نیز در همین جهت ساخته شده است ، اچمیادزین بر روی  یک معبد قدیمی باستانی ساخته شده است و مرکز دینی همه ارامنه است.

اکمیادزین-کلیسای جامع-عکس

کلیسای جامع اچمیادزین


3. صومعه Tatev 

در حدود چهار ساعت (253 کیلومتر) برای رسیدن به صومعه Tatev از ایروان با ماشین طول می کشد، اما واقعا ارزش این تلاش را دارد! بازدید از Tatev به سادگی فراموش نشدنی است! صومعه ویک قصر قرون وسطی ای (قرن نهم میلادی) است که در لبه ی یک دره ی عمیق واقع شده و با چشم انداز کوهستانی شگفت انگیزی احاطه شده است. برای رسیدن به صومعه، شما می توانید تله کابین (که در کتاب رکوردهای گینس به عنوان طولانی ترین در جهان ثبت شده است) را انتخاب کنید. شما حدود 20 دقیقه در مسیر هستید و از مناظر فوق العاده لذت خواهید برد.

تیتو-صومعه-ارمنستان-عکس

صومعه Tatev 

 


4. دریاچه سوان 

Sevan (66 کیلومتری شمال شرقی ایروان) یکی از محبوب ترین شهرهای ارمنستان به شمار می رود. دریاچه به خصوص در تابستان در میان ساکنان محلی و گردشگران بسیار محبوب است. با 1,900m، دریاچه سوان نیز یکی از بزرگترین دریاچه های جهان محسوب می شود و گاهی اوقات به نظر می رسد که آب های آن به آسمان ختم می شود. زیبایی این دریاچه باعث شده نام مستعار “مروارید طبیعت ارمنی” را به دست آورد . در دریاچه، شما می توانید یک BBQ، کروز بر روی یک قایق بادبانی و یا به سادگی استراحت کنید و مناظر شگفت انگیز را تجربه کنید . Sevan نیز برای ماهی اش “Ishxan” (ماهی قزل آلای ارمنی) شناخته شده است، بنابراین یک بار در Sevan از این فرصت برای سفارش غذاهای خوشمزه ماهی در یکی از کافه یا رستوران های محلی استفاده کنید.

دریاچه سوان-ارمنستان-عکس

دریاچه سوان


5. Selim Pass

در راه Sevan به Yerevan، شما می توانید از دیدن یکی از زیباترین مناظر طبیعی ارمنستان لذت ببرید : Pass Selim گذرگاه سلیم ، این محل بخشی از جاده معروف ابریشم بوده است که اروپا را با شرق دور ارتباط میداد. کاروانسراهای باستانی (محل سکونت برای بازرگانان در جاده ابریشم) همچنان تا این روز باقی مانده اند. منظره ی دره نیز به سادگی نفس گیر است.

Selim-Pass-Armenia-photo

گذرگاه سلیم


6. Jermuk 

جرموک یکی از محبوب ترین شهر های محل آبگرم در ارمنستان به دلیل آب معدنی و اقلیمی ملایم است. این شهر دارای بیش از 40 چشمه آبگرم است! در Jermuk،  بازدید از جاذبه محبوب – آبشار Jermuk، که دومین آبشار بزرگ در ارمنستان است را فراموش نکنید  . آب از ارتفاع حدود 70 متری پایین می ریزد .

jermuk-photo

جرموک


7. Kara h unj 

در منطقه Syunik حدود 200 کیلومتر از ایروان واقع شده است، یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین مکان های طبیعی ارمنستان را در Karahunj یا Zorats Karer (ارتش سنگی) پیدا می کنید. این منطقه در یک فلات با ارتفاع 1770 متر قرار دارد و شامل بیش از 200 سنگ است که هر کدام دارای حفره های 5 سانتی متر هستند. این ساخت و ساز برای دانشمندان با نسخه های مختلف مربوط به ریشه های آن و استفاده از آن رمز و راز دار است – محبوب ترین نسخه می گوید که ساخت و ساز از قرن ششم قبل از میلاد آغاز شده و به عنوان یک رصدخانه برای تماشای ستارگان خدمت می کرده است .

karahunj-armenia-photo

Karahunj


8. غار Khndzoresk

در همان منطقه سینیک جاذبه دیگری وجود دارد که در بین گردشگران محبوب است: روستای قدیمی Khndzoresk. بخش قدیم روستا از غارهای بزرگی تشکیل شده است که مردم تا سال های 1950 در آن زندگی می کردند. پل جدید، دو بخش روستا را متصل می کند و دیدگاه های پل کاملا به معنای واقعی کلمه نفس گیر است.

The-cave-of-the-Khndzoresk-photo

روستای غاری Khndzoresk


9. سمفونی سنگ

در منطقه Kotayk ارمنستان، یک دره زیبا با نام Garni معروف است که به خاطر ستون های بازالت منحصر به فردش مشهور شده است. به عنوان یک نتیجه از فرآیندهای زمین شناسی، ستون های متقاطع طبیعی خیره کننده شکل گرفته و این روزها آنها به درستی “سمفونی سنگ” نامیده می شود. در حقیقت، اگر از دور نگاه کنید، بسیاری از صخره ها به یک ارگ غول پیکر شباهت دارند!

سمفونی سنگها-آرمانیا-عکس

سمفونی سنگ


10. آبشار ماموت قار  Mamrot Qar

علاوه بر این مناظر محبوب، بسیاری از موارد کمتر کشف شده است که واقعا ارزش دیدن دارند. در میان آنها آبشارهای Qurm یا Zontikner (چتر) هستند. این مکان خیلی جالب طبیعی در Nagorno-Karabakh – منطقه ای کوهستانی در بخش شرقی ارمنستان واقع شده است. منبع این آب در کانتور Jrduz بوجود می آید، که جریان آبشارها را به شکل یک چتر بزرگ تبدیل کرده است. این یادبود طبیعی چشم اندازی است که نباید از دست داد .

mamrot-qar-waterfall-photo

آبشار ماموت قار

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا: 45

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

شما درباره شب های جذاب دبی چه چیزی می‌دانید؟ به‌جرئت می‌توان گفت که این شب‌ها جزو فوق‌العاده‌ترین تجربه‌هایی است که هر فردی می‌تواند تجربه کند. طبق آمار رسمی تعداد گردشگران دبی در سال ۲۰۲۴ به حدود ۱۰ میلیون رسیده است. آیا می‌دانید که این تعداد گردشگر چه مقدار سرمایه‌ای را وارد دبی می‌کنند؟ این تعداد […]

توکیو ژاپن از شهرهای شلوغ و مدرن دنیا است که برای سلیقه‌ها، گروه‌های سنی و شخصیت‌های گوناگون جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای دارد. یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی بعد از زلزله سال ۱۹۲۳ و جنگ جهانی دوم دچار آسیب‌های زیادی شد؛‌ به همین جهت بناهای قدیمی چندان زیادی در آن وجود ندارد. در تور ژاپن […]

اینبار در سایت برترین جاذبه ها می خواهیم به معرفی جاذبه های تفریحی و گردشگری برتر شهر آنتالیا کشور ترکیه بپردازیم همراه ما باشید محله قدیمی کالجی محله کالجی دارای کوچه ها و خیابانهای پر پیچ و خم می باشد که محیطی عالی جهت  قدم زدن را فراهم کرده است. سقف ساختمانها در این محله […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .