بزرگترین کشور جهان، روسیه مجموعه وسیعی از تجربیات سفر را  از گشت و گذار در دامنه های کوه های یخچالی تا قدم زدن در امتداد خط ساحلی قدیمی ترین دریاچه های کره زمین را ارائه می دهد. مکان های تاریخی و فعالیت های فرهنگی در شهرهای بزرگ کشور نیز فراوان است. بازدید از روسیه یک ماجراجویی است که به زودی یک تجربه فراموش نشدنی خواهد بود . لیست زیر جاذبه های توریستی برتر در روسیه است که می تواند توسط یک سفرنامه بزرگ روسی برای یک سفر به یاد ماندنی الهام بخش باشد.

 


 
10.  خط راه آهن Trans-Siberian

خط راه آهن کلاسیک ترانس سیبری، بخشی از طولانی ترین سیستم راه آهن در جهان است که از مسکو تا ولادی وستوک که یک شهر در نزدیکی مرز روسیه با چین و کره شمالی است را دربر می گیرد . در سال 1891 توسط تزار اسکندر III آغاز شده و توسط پسر او، تزار نیکلاس دوم، در سال 1916 تکمیل شد، این خط به عنوان route of the tsars نیز شناخته شده است. بیشتر مسافران از قطار به عنوان محل اقامت شبانه از یک مقصد به مقصد دیگر استفاده می کنند. قطار دارای کلاس اول، دوم و سوم است و برخی از واگن ها دارای حمام خصوصی نیز هستند.

 


 

9. کوه Elbrus

کوه Elbrus در محدوده کوه های قفقاز در جنوب روسیه واقع شده است. با ارتفاع 5،642 متر (18،510 فوت)، Elbrus به عنوان یکی از 7 قله بلند دنیا است که باعث جذب کوه نوردان با تجربه و تازه کار شده است. در حالی که کوهی آتشفشانی است اما خاموش در نظر گرفته و بدون فوران ثبت شده است. یک سیستم ماشین کابلی می تواند بازدیدکنندگان را تا ارتفاع 3800 متر (12،500 فوت)بالا ببرد که موجب صعود به قله می شود.

 


 
8. دره Geysers

دره Geysers واقع در شبه جزیره Kamchatka در شرق خلیج Peninsula ، دومین دره بزرگ ( geyser field ) در جهان است. این دره در سال 1941 توسط یک دانشمند محلی کشف شد از آن زمان به بعد، جاذبه توریستی محبوب در منطقه و مورد علاقه بسیاری از دانشمندان و گردشگران بوده است .

 


 

7. جزیره Kizhi

واقع در Karelia، منطقه ای در شمال غربی روسیه که در مرز فنلاند و دریای سفید قرار دارد، جزیره Kizhi بهترین مکان برای برسی یک موزه در فضای باز است. Karelians در منطقه از قرن سیزدهم ین فرهنگ های شرق و غرب قرار داشته است. مجموعه موزه شامل کلیسای بلند 120 متری نجات دهنده مقدس ما، ساختار ساخته شده توسط 22 گنبد معروف است. سایر جاذبه های گردشگری شامل ده ها خانه چوبی، آسیاب های بادی، کلیساها و انبارها می باشد. 

 


 

6. کلیسای سنت سوفیا، Novgorod

 

قدیمی ترین مکان در ناوگورود روسیه، کلیسای سنت سوفیا است که در داخل کرملین قرار دارد. با ارتفاع 125 فوت و adorned با پنج گنبد دیدنی، این کلیسای جامع قدیمی ترین ساختمان کلیسایی در روسیه است. کلیسای سنت سوفیا دارای مجموعه ای از مصنوعات مذهبی باستان است و سه دروازه معروف برجسته کلیسای جامع نیز به قرن 12 می رسد.

 


 

5. دریاچه بایکال

 

بسیاری از مسافران راه آهن Trans-Siberian قصد دارند در دریاچه بایکال، عمیق ترین و قدیمی ترین دریاچه روی زمین، توقف کنند. Lake Baikal حدود 20 درصد از آب شیرین جهان را نگه می دارد. دریاچه 25 میلیون ساله  که در سیبری واقع شده است که در محدوده کوه ها قرار گرفته است. دریاچه یکی از روشن ترین دریاچه های جهان است. دریاچه بایکال به عنوان مروارید سیبری شناخته شده است که در آن چندین استراحتگاه قرار دارد و اینجا یک منطقه و مقصد تعطیلات محبوب است.

 


 

4. Suzdal

 

Suzdal “حلقه طلایی” روسیه است، شهر های باستانی ای که به عنوان موزه های زنده ی تاریخ فرهنگی روسیه حفظ شده اند. کسانی که مایل به تجربه بهترین معماری تاریخی روسیه هستند، پر از نمونه های مشابه کرملین، کلیساها و صومعه های پر از گنبدهای پیازی شکل ، اینها را به وفور در Suzdal پیدا خواهید کرد. با قدمت دهه 1024، کل شهر مانند یک موزه بزرگ در فضای آزاد است.

 


 

3. کرملین مسکو

کرملین جذابه ای لازم برای هر کسی است که از مسکو دیدن می کند. محوطه های مجلل دولتی برای اداره امور دولتی کشور، شامل چهار مجتمع ساخته شده در قرن 15 و 16 و همچنین چندین موزه قابل توجه است. زمین های 250 هکتاری عبارتند از زره پوش، پر از گنجینه های سلطنتی از گذشته، و نمایشگاه الماس صندوق، مجموعه ای از جواهرات که شامل الماس 190 کراتی داده شده به کاترین بزرگ است.

 


 

2. موزه Hermitage

 

موزه Hermitage در سن پترزبورگ روسیه موزه ای وسیعی از هنر و فرهنگ است کهدارای مجموعه ای از بیش از 3 میلیون اثر در جهان است. این مجموعه های بزرگ از شش ساختمان تاریخی از جمله کاخ زمستانی، محل اقامت سابق امپراتوران روسیه تشکیل شده است.

 


 

1. کلیسای جامع Saint Basil

این کلیسا در بین سالهای 1554 و 1561 ساخته شده و امروزه در قلب مسکو واقع شده است، کلیسای سنت باسیل در میان جاذبه های توریستی برتر در روسیه قرار گرفته است. اما چه چیزی آنرا برتر قرار داده ؟ مصنوعات داخلی ساختمان بلکه معماری متمایز کلیسای جامع است است که باعث جذب بازدید کننده شده است  معماری آن نه تنها برای دوره ای که در آن ساخته شده است، بلکه برای دوره های بعدی نیز منحصر به فرد است. هیچ ساختاری دیگر بر روی زمین مانند کلیسای سنت باسیل با این ویژگی ها وجود ندارد.

 
 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 75

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز […]

گردشگری کشور اروپایی فنلاند از شهر پر جنب و جوش  (هلسینکی) Helsinki که پایتخت آن می باشد و شهر Turku تور کو شروع می شود و تا جنگل ها و جزایر boreal ادامه دارد، این شهرها  اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردی ارائه می دهند، در حالی که محیط طبیعی فنلاند […]

کشور آسیایی اروپایی ترکیه دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و تفریحی بسیار است ، یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه استانبول است ، با ما همراه باشید با معرفی بهترین جاذبه های استانبول 1– ایا صوفیه ایا صوفیا یکی از گران ترین نشانه های استانبول بوده است که درسال 536 میلادی به صورت کلیسای بنا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .