میدان های عمومی در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا به عنوان نشانه ها در نظر گرفته می شوند. بسیاری از آنها شاهد رویدادهایی هستند که دوره های تاریخ را تغییر داده اند یا حتی تاریخ را ساخته اند. بعضی از میدان ها از قرن ها دور بوده اند.  لیستی از 10 تا از معروف ترین میدان های شهرهای جهان

10. میدان زوکالو، مکزیکو سیتی

 

بزرگترین میدان های جهان

Plaza de la Constitucion، که معمولا به نام Zocalo شناخته می شود، نماد فرهنگ مکزیکی است. یکی از بزرگترین میدان های جهان، توسط تعدادی از ساختمان هایی با اهمیت تاریخی و معماری مانند کلیسای کلان شهر و کاخ ملی احاطه شده است. پرچم بزرگ مکزیک در مرکز میدان قرار دارد. این میدان معمولا برای بسیاری از رویدادهای عمومی استفاده می شود.

 

9. میدان Djemaa el Fna، مراکش

 

قدیمی ترین میدان های جهان

Djemaa el Fna در شهر ماركاشا، مسلما يكي از معروفترين ميدانهاي شهري در قاره آفريقا است.این میدان یک تاریخ طولانی دارد که به قرن 12 باز می گردد. می توان شاهد یک فرهنگ بومی در آنجا بود. میدان در طول روز شلوغ است. Djemaa el Fna همچنین به عنوان یک بازار عمل می کند.

 

8. میدان Piazza del Campo، Siena سیتنا ایتالیا

 

مشهورترین میدان های جهان

پیزا دل کامپو در شهر تاریخی سیتنا ایتالیا واقع شده است. این میدان در قرون وسطی ساخته شده است. این یکی از زیباترین میدان های شهری در جهان محسوب می شود. ساختمان های کلاسیک مختلف، مانند تالار شهرداری و Torre del Mangia در آن قرار دارند.در میدان دو بار در سال مسابقه اسب برگزار می شود.

 

7. میدان قدیمی شهر، پراگ

 

مشهورترین میدان های جهان

نماد فرهنگی پراگ پایتخت چک، میدان شهر قدیمی بین پل چارلز و میدان ونزلس واقع شده است. در اینجا ساختمان های مختلف مانند کلیسای جامع تیان، تالار شهر قدیمی و کلیسای سنت نیکولا وجود دارند . پراگ Orloj، واقع در تالار شهر، قدیمترین ساعت نجومی موجود است که در سال 1410 نصب شده است.

 

6. میدان سنت پیتر، شهر واتیکان

 

معروف ترین میدان های جهان

مستقیما در مقابل کلیسای مشهور سنت پیتر در شهر واتیکان ، میدان سنت پیتر بیضی شکل قرار گرفته است. این میدان توسط جیان لورنزو برنینی طراحی شده است. میدان، به عنوان یکی از مشهورترین میدانهای شهر در تاریخ بشری محسوب می شود.

 

5. میدان تیانانمن، پکن

 

معروف ترین میدان های جهان

میدان تیانانمن در پایتخت چین یکی از بزرگترین و مشهورترین میدانهای شهری در جهان است. نام دروازه ای که آن را از شهر ممنوعه جدا می کند، میدان با ساختمان های دولتی و بناهای مختلف، از جمله مغولۀ مائو سدونگ و موزه ملی چین احاطه شده است. بسیاری از رویدادهای تاریخی در میدان، مانند تاسیس جمهوری خلق چین صورت گرفته است.

 

4. میدان Trafalgar، لندن

 

بزرگترین میدان های جهان

میدان ترافالگار نقطه عطفی در شهر لندن است. واقع در شهر وست مینستر، برای پیروزی لرد هوراسیو نلسون در مقابل نیروی ناپلئون در نبرد ترافالگار در سال 1805 ساخته شده است. مرکز میدان توسط مجسمه بزرگ نلسون اشغال شده و توسط چهار شیر بزرگ احاطه شده است. مجسمه ها و مجموعه ای از چشمه ها. گالری ملی و کلیسای سنت مارتین در مزرعه در نزدیکی میدان واقع شده است.

 

3. میدان Rynek Glowny، کراکوف

 

معروف ترین میدان های جهان

در شماره سوم معروف ترین میدان ها، میدان اصلی بازار یا رینکل گلونی در شهر قدیمی در کراکوف است. این پروژه در سال 2005 به عنوان بهترین میدان شهر توسط پروژه فضاهای عمومی برگزیده شد. این میدان قرون وسطی ای در قرن 13 ساخته شده و یکی از قدیمی ترین میدان های موجود است. عابر پیاده می تواند از طریق 13 مسیر مختلف به میدان برسد. مربع توسط خانه های مجلل زیبا احاطه شده و توسط ساختمان هایی مانند Cloth Hall، آثار آدام میکیویچ و کلیسای سنت ماری اشغال شده است. اینجا محل برگزاری مراسم جشن و جشن های متعدد از جمله جشنواره مشهور Kraków szopka  است.

 

2. میدان سرخ، مسکو

 

مشهورترین میدان های جهان

میدان سرخ در قلب مسکو قرار دارد و عمیقا با تاریخ و فرهنگ شهر مرتبط است. این مکان برجسته از سرمایه روسیه شاهد رویدادهای تاریخی بسیاری است. مجاورت میدان کلیسای سنت باسیل، موزه تاریخ کشور، مغول لنین و کرملین، محل اقامت رسمی رئیس جمهور روسیه است. این میدان در سال 1990 به فهرست مکان های میراث جهانی یونسکو اضافه شد.

 

1.میدان تایمز ، نیویورک

بزرگترین میدان های جهان

میدان تایمز در شهر نیویورک اغلب به نام مرکز جهان شناخته می شود، یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی ایالات متحده است و بیش از پنجاه میلیون بازدید کننده در سال دارد. این میدان در محل اتصال برادوی و هفتمین خیابان واقع شده است. نور افکن ها و صفحه نمایش LED در طول شب نور میدان را به نمایش می گذارد و تجربه بصری برجسته ای را ارائه می دهد. میدان با رستوران ها و تئاتر ها پر شده است.این میدان نیز مشهور است برای سال نو در سال 1907تاسیس شد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

بیایید با هم لیست 10 تا از گرانترین اتوبوس های لوکس دنیا در سال 2023 را در مجله جاذبه ها مرور کنیم و اطلاعات جالبی در مورد هر اتوبوس پیدا کنیم . 1. سوپر اتوبوس دبی – با قیمت 18 میلیون دلار این وسیله نقلیه از فیبر بسیار سبک و بادوام ساخته شده است که […]

در این مقاله، بزرگ‌ترین کشورهای دنیا را از لحاظ جمعیت فهرست می‌کنیم. لیست و اسامی بزرگترین کشورهای جهان به ترتیب بر اساس جمعیت 1. چین – 1.44 میلیارد 2. هند – 1.38 میلیارد 3. ایالات متحده – 331 میلیون 4. اندونزی – 273 میلیون 5. پاکستان – 220 میلیون 6. برزیل – 212 میلیون 7. […]

بزرگترین کشورهای دنیا کدامند؟ کشور روسیه در واقع با فاصله زیادی بزرگترین کشور دنیا از لحاظ مساحت است، اما برخی از کشورهای دیگر در رتبه بندی 10 کشور بزرگ دنیا ممکن است شما را شگفت زده کنند. در این مقاله، بزرگ‌ترین کشورهای جهان را از نظر وسعت (مساحت زمین) فهرست می‌کنیم. لیست و اسامی بزرگترین […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .