مانند غواصی و سفرهای فضایی، بازدید از اماکن زیرزمینی نیز تجربه بسیار پرهیجانی را برای شما به ارمغان می آورد. این بازدید همچنین فرصتی برای دانستن موضوعات تاریخی و بسیاری از چیزهای اسرار آمیز است. وبسایت برترین جاذبه ها 9 مکان توریستی زیرزمینی شگفت انگیز برای بازدید را معرفی کرده است .

 


9. تونل Cu Chi در کشور ویتنام

جاهای دیدنی زیر زمینی دنیا

این یک شبکه بزرگ تونل های زیرزمینی است که در شهر  Ho Chi Minh در مناطق جنوبی ویتنام قرار دارد. تونل های Cu Chi دارای مساحت کل 250 کیلومتر هستند، فقط دو قسمت از این تونل ها برای بازدیدکنندگان باز هست. شما همچنین در این بازدید یک راهنمای با تجربه برای کاوش در تونل Cu Chi خواهید داشت. تونل های Cu Chi در واقع برای استفاده نیروی نظامی تا سال 1975 بوده است که در جنگ های ویتنام بسیار مورد استفاده قرار می گرفت. مسیرهایی که به خوبی ساخته شده همراه با چیزهای باستانی برای دیدن در فواصل مناسب باعث می شود اکتشاف این تونل در میان مسافران جالب تر باشد. شما می توانید با ابزار های مختلف استفاده شده توسط مردم ویتنام در سالها پیش نیز در این تونل آشنا شوید. در دسترس بودن اتاق های عملیاتی ، بیمارستان، سربازخانه ها و سالن های غذاخوری مسافرت از طریق تونل Cu Chi را جالب تر می کند . حتی فست فود وجود دارد که شما را با طعم گوشتی که که در جنگنده ویتنام خورده می شده است آشنا شوید .

 


8. تونل های متروی لندن

جاهای دیدنی زیر زمینی دنیا

سیستم متروی لندن یکی از بهترین سیستم های مترو در جهان است و از طریق منطقه اصلی و بزرگ آن در شهر لندن با 270 ایستگاه دیگر در کشور پیوند می خورد. به غیر از استفاده از سرویس متروی لندن این موضوع فرصتی برای تجربه تاریخ کشور انگلستان نیز است . هنگامی که از ایستگاه های مختلف عبور می کنید می توانید چیزهای مختلفی را تماشا کنید که در قرن ها پیش ساخته شده است. اولین خدمات قطار در سال 1863 ایجاد شده است. در طول جنگ جهانی دوم بسیاری از بخش های این ایستگاه زیرزمینی به عنوان پناهگاه ها استفاده می شد و اکنون پناهگاه ها به عنوان ایستگاه های مختلف عمل می کنند. همچنین امکان تجربه بسیار پرماجرا در ایستگاه های شبح زده مختلف در زیر زمین لندن وجود دارد در واقع این ایستگاه ها چند سال پیش به دلایل مختلف بسته شده اند.

 


7 . منطقه زیرزمینی سیاتل در واشنگتن

جاهای دیدنی زیر زمینی دنیا

زیر زمین سیاتل یکی از جاذبه های گردشگری اصلی در شهر سیاتل در ایالت واشنگتن است. شما می توانید مرکز شهر را که در طول آتش سوزی  بزرگ در قرن نوزدهم نابود شده است بازدید کنید . شخصی به نام Bill Speidel که یکی از ساکنان سیاتل بوده است بسیاری از مناطق این شهر تخریب شده را به مقصد توریستی در سال 1965 تبدیل کرده است. به دلیل اهمیت تاریخی و معماری قدیمی زیر زمین سیاتل به یکی از نقاط گردشگری مورد علاقه در واشنگتن تبدیل شده است. بسیاری از مناطق Underground سیاتل برای اکتشاف ناامن هستند. پوشیدن لباس گرم و کفش پیاده روی خوب توسط مسئولان هنگام بازدید از این مکان پیشنهاد میشود . شما در اینجا ابزار و رنگ های قدیمی که ساکنان سیاتل در گذشته استفاده می کردند را می بینید. بسیاری از چیزهای قدیمی وجود دارد که می تواند اطلاعات مربوط به تاریخ سیاتل را ارائه دهد. مراسم عروسی های جالب نیز گاها در آنجا اتفاق می افتد.کافه ها و دیگر امکانات مورد علاقه نیز در زیر زمین سیاتل موجود است.

 


6. مخزن آب باسیلیکا ( آب انبار ) در کشور ترکیه

جاهای دیدنی زیر زمینی دنیا

Basilica Cistern به عنوان قصری غرق شده در بزرگترین شهر ترکیه یعنی استانبول شناخته می شود. مخزن آب باسیلیکا فرصتی را برای کشف یکی از قدیمی ترین معماری های جهان را ارائه می دهد. این مخزن در اصل در سال 532 توسط Justinian ها برای تامین آب کاخ بیزانس ساخته شده است. این مکان هر روز برای بازدیدکنندگان باز است. هنگامی که شما از مخزن آب باسیلیکا  بازدید می کنید می توانید محیط داخلی خیره کننده ای را ببینید. 332 ستون در 12 ردیف مختلف در این مخزن وجود دارد. از سبک doric برای ساخت این ستون ها استفاده شده است. ستون های داخل مخزن آب باسیلیکا خیره کننده هستند و تجربه بصری فراموش نشدنی را ارائه می دهند. شما همچنین می توانید جریان آب را که از طریق سازه های باستانی ترکیه جریان دارد را ببینید. همچنین مسئولان نمایش های خاص و کنسرت های موسیقی در این بنا را برای بازدید کنندگان ترتیب می دهند.

 


 

5 . دخمه مردگان رم ( Rome’s Catacomb )

جاهای دیدنی زیر زمینی دنیا

این مکان یکی از مهمترین مکان های تاریخی به دلیل دفن های زیرزمینی در دوره های قرن دوم تا قرن پنجم است. چنین حوادثی جزئیات عمیقی در مورد  فرهنگ و هنر قدیم را نشان می دهد . این دخمه ها در واقع در شبکه های بزرگی از تونل های باریک و تاریک یافت می شوند. برآورد شده است که این شبکه های زیر زمینی در رم تا صدها کیلومتر گسترش دارد و هنوز بخش های بزرگی از آنها کشف نشده اند. همچنین این موضوع نیازمند اجازه خاص از واتیکان ( مقر اصلی مسیحیان کاتولیک جهان ) برای کشف این حوادث مسیحی در رم به عنوان اینکه منطقه catacombs متعلق به کاتولیک ها است می باشد.

لازم به ذکر است یک دخمه بزرگ دیگر به نام دخمه مردگان پاریس وجود دارد که آن هم دارای ویژگی های عجیبی است و در مطلبی به عنوان ترسناک ترین جاذبه های فرانسه در سایت معرفی شده است.


 

4. معبد غار Dambulla در کشور سریلانکا

جاهای دیدنی زیر زمینی دنیا

معبد غار Dambulla در نزدیکی anuradhapura در سریلانکا واقع شده است. این مجموعه دارای قابل توجه ترین مجموعه مجسمه های بودا و نقاشی های باستانی است. این معبد غار توسط King Vattagamini Abhaya در 77 سال پیش از میلاد ساخته شده است. صخره سنگ بزرگ و عظیمی با ارتفاع 600 فوت اطراف معبد را احاطه کرده است. نقاشی های باستانی با قدمت  قرن دوم در رنگ های زنده آثار هنری تاریخی خیره کننده را نشان می دهد. اما مجسمه بودای خوابیده با بزرگی 45 فوت به عنوان جاذبه اصلی معبد غار Dambulla در میان بازدید کنندگان است. بسیاری از مجسمه های دیگر بودا نیز در معبد وجود دارد. باستان شناسان همچنین بسیاری از مجسمه های  vishnu  ( یکی از بت های دیگر ) را در آنجا کشف کردند.

 


 

3. شهر کوبر پدی در کشور استرالیا

جاهای دیدنی زیر زمینی دنیا

Coober pedy یک منطقه مسکونی در استرالیا است. در این منطقه معدن اوپال وجود دارد و شغل بیشتر مردم در ارتباط با استخراج این سنگ معدنی است به غیر از معدن بسیاری از جاذبه های جذاب زیرزمینی برای بازدیدکنندگان فراهم است. اینجا تنها نقطه توریستی زیرزمینی است که شما می توانید خانه های مسکونی، رستوران ها، هتل ها، کلیسا و باشگاه گلف را در آن پیدا کنید. این منطقه دارای جمعیت 4000 نفر از بسیاری از کشورها ی دنیا است. گالری هنر و مصنوعات سفالی همچنین بهترین جاذبه های این نقطه هستند.

 


2. پارک ملی غار ماموت در ایالات متحده

جاهای دیدنی زیر زمینی دنیا

Mammoth Cave National Park در مرکز ایالات کنتاکی آمریکا واقع شده است. این غار با ۵۹۱ کیلومتر راه زیر زمینی کشف شده، طولانی‌ترین غار شناخته شده جهان است . منظره نیاگارای یخ زده یکی از جاذبه های ویژه ای است که بازدید کنندگان را به غار ماموت می کشاند. خیابان بزرگ ( grand avenue ) و راز مرد چاق نیز جالب توجه خواهد بود. مسئولان پارک ملی راهنمایان خوبی برای شما ارائه می دهند. شما می توانید 130 نوع اکوسیستم مختلف زندگی در غار ماموت را پیدا کنید. بسیاری از dwellers و کریستال های باستانی از غار ماموت یافت شده است. سنگ آهک و شن و ماسه در ماموت نیز اهمیت تاریخی این نقطه را افزایش می دهد.


1.  Eisriesenwelt در کشور اتریش

جاهای دیدنی زیر زمینی دنیا

Eisriesenwelt غار یخی سنگ آهکی طبیعی است که در Werfen اتریش واقع شده است. این منطقه  42 کیلومتر گسترش دارد و در واقع بخشی از کوه های آلپ است. این منطقه یکی از جاذبه های توریستی محبوب در کشور اتریش و همچنین بزرگترین غار یخی در جهان است. شما می توانید از ماه مه تا اکتبر به Eisriesenwelt بروید زیرا در فصل زمستان باز نمی شود. پوشیدن لباس های گرم در این منطقه به دلیل دمای یخبندان موجود در غار ضروری است و عکاسی و فیلمبرداری به شدت در داخل غار ممنوع است. شما می توانید شکل گیری عظیم یخ ها را ببینید که از طریق غار پیاده می شود. میانگین ارتفاع صفحات یخ دراین غار 25 متر است. شما همچنین می توانید قلعه  hymir که یک سازه یخی در داخل غار است را مشاهده کنید. سازه های یخی در Eisriesenwelt  در اندازه و اشکال مختلف وجود دارد. سنگ آهک های میلیون ساله نیز در داخل این غار دیده می شود اما شما اجازه نخواهید داشت به این منطقه سفر کنید، اما این یک تجربه پیاده روی فراموش نشدنی برای شماست.

غار علیصدر در کشور خودمان هم بسیار دیدنی بود و شخصا چند سال قبل از آن بازدید کرده بودم .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 78

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

بیایید با هم لیست 10 تا از گرانترین اتوبوس های لوکس دنیا در سال 2023 را در مجله جاذبه ها مرور کنیم و اطلاعات جالبی در مورد هر اتوبوس پیدا کنیم . 1. سوپر اتوبوس دبی – با قیمت 18 میلیون دلار این وسیله نقلیه از فیبر بسیار سبک و بادوام ساخته شده است که […]

در این مقاله، بزرگ‌ترین کشورهای دنیا را از لحاظ جمعیت فهرست می‌کنیم. لیست و اسامی بزرگترین کشورهای جهان به ترتیب بر اساس جمعیت 1. چین – 1.44 میلیارد 2. هند – 1.38 میلیارد 3. ایالات متحده – 331 میلیون 4. اندونزی – 273 میلیون 5. پاکستان – 220 میلیون 6. برزیل – 212 میلیون 7. […]

بزرگترین کشورهای دنیا کدامند؟ کشور روسیه در واقع با فاصله زیادی بزرگترین کشور دنیا از لحاظ مساحت است، اما برخی از کشورهای دیگر در رتبه بندی 10 کشور بزرگ دنیا ممکن است شما را شگفت زده کنند. در این مقاله، بزرگ‌ترین کشورهای جهان را از نظر وسعت (مساحت زمین) فهرست می‌کنیم. لیست و اسامی بزرگترین […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .