واکنش شما هنگامی که یک پرنده خانگی نازنازی صدای ما را تقلید می کند چیست؟درست مثل یک سخنرانی ، تعدادی از گونه های طوطی مانند طوطی خاکستری افریقایی، budgerigar، yellow-naped  برای بهترین درک و یادگیری زبان بومی شناخته شده اند. وبسایت برترین جاذبه ها لیستی از 10 تا از پرطرفدارترین پرندگان سخنگو در جهان را آماده کرده است با ما همراه باشید با معرفی این 10 تا پرنده.

 


 

10. طوطی آمازون پیشانی آبی

آمازون پیشانی آبی یک پرنده خانگی محبوب است و بومی آمریکای جنوبی است. این طوطی زیبا به نام نشانه آبی مشخص روی سر نیز نامیده می شود. برای بهبود توانایی صحبت کردن باید وقت کافی با Blue-Fronted Amazon صرف کنید.

آمازون پیشانی آبی تمایل به قرار گرفتن فقط در کنار یک نفر را دارد . آنها فقط صدای انسان را شبیه سازی می کنند، اگر به خوبی آموزش داده شوند، می توانند ساعت ها صحبت کنند. آمازون پیشانی آّبی برای آهنگ دلنوازش نیز شناخته شده است.

 


9 . آمازون تاج زرد

طوطی های Yellow-crowned Amazon در جنگل های بارانی جنوب و شمال امریکا یافت می شوند. آنها یکی از سخنرانان عالی از خانواده طوطی آمازون هستند. برخی از طوطی ها از این گونه ها پرحرف هستند و بعضی دیگر هرگز صحبت نمی کنند.

توانایی صحبت تنها به عوامل مختلفی نظیر محیطی که آنها زندگی می کنند و فرکانس تعامل با انسان بستگی دارد. چیز دیگری که برای آمازون تاج زرد شناخته شده است، صدای بلند آنهاست. آنها همچنین عمر طولانی دارند، بیش از 60 سال ..!

 


 

8. طوطی‌ کاکُلی یا کاکاتو

Cockatoo پرنده ای اجتماعی و بسیار توانمند در صحبت کردن و در واقع جز بهترین سخنگو ها هستند. کاکاتوها می توانند طیف گسترده ای از صداها را تقلید کنند. اما توانایی صحبت کردن آنها به طور کامل بستگی به کیفیت آموزش دارد. گونه های مختلف کاوکاتو در جهان وجود دارد. در میان آنها گونه های rose-breasted cockatoo و yellow crested cockatoo و long-billed cockatoo سخنگویان بهتری هستند.

طوطی‌ کاکُلی به مراقبت ویژه ی صاحب خود نیاز دارد تا زبان را یاد بگیرد. آنها تمایل به کپی کردن کلمات دارند که توسط صاحبانشان مرتبا تکرار می شوند. طوطی‌ کاکُلی به راحتی می تواند کلمات را با عادت های خود تقلید کند. اما تغییر در تن صدا قطعا مشکلی در یادگیری ایجاد خواهد کرد. آنها هر کلمه را به راحتی یاد نمی گیرند، بلکه با روش درست از طریق آموزش مناسب کلمات را تقلید خواهند کرد.

 


 

7 . مینای گوشواره‌ای

Hill Myna یکی از بهترین پرندگان سخنگو در سراسر جنوب شرقی آسیا می باشد.آنها به خاطر توانایی خود برای تقلید صدای انسان با لحن دقیق شناخته شده اند. مینای گوشواره‌ای همچنین گستره وسیعی از سوت ها و صداها را تقلید می کند.

مینا های بزرگ هندی ومیناهای معمولی، دو گونه اصلی مینا می باشند. این دو گونه بیشتر قدرت صحبت کردن نسبت به دیگر میناها را دارند. آنها می توانند سخنرانی های انسان را تقریبا با همان لحن و کیفیت تقلید کنند. برخی از گونه های دیگر میناها مانند مینا های جنوبی نیز توانایی صحبت کردن دارند اما آنها هرگز به اندازه میناهای بزرگ هند و یا مینا های معمولی شگفت انگیز نیستند .

 


6. طوطی کواکر

این شاهزاده خانم همچنین به عنوان طوطی فرنگی نیز شناخته شده است که عموما در سراسر اروپا، آمریکای جنوبی و شمالی یافت می شود. مانند دیگر پرندگان صحبت می کند، monk parakeets همچنین نیاز به مراقبت و آموزش مناسب برای تقلید صدای انسان دارند. طوطی کواکر برای یادگیری و تقلید کلمات باید آنها را بارها از مربی خود بشوند .طوطی کواکر پرنده ای اجتماعی است و صداهای دیگر را که از محیط اطرافشان می شنوند تقلید می کنند.

 


 

5. طوطی حلقه هندی

Indian Ring Parakeet یکی از پرندگان پر سر و صدا و پرحرف در گونه های طوطی است. آنها می توانند بین 200-250 کلمه یاد بگیرند. توانایی آنها در تقلید صدای انسان نیز بین طوطی ها متفاوت است. این بستگی به فرکانس تعامل آنها با مربی خود است .

طوطی های حلقه دار هندی معمولا سعی می کنند صدای انسانی را از اطراف کپی کنند. آنها همچنین می توانند با شنیدن موسیقی، کلمات را درک کنند.

 


 

4. طوطی Eclectus

طوطی اکلکتوس بومی جزایر جدید گینه است این طوطی برای وضوح آنها در گفتار و واژگان شناخته شده اند. طوطی Eclectus می تواند بسیاری از کلمات را از اطراف  کپی کند و آنها را با کیفیت بالا تقلید کند. برخی از طوطی ها حتی می توانند یک ترانه کامل را یاد بگیرند و بخوانند.

طوطی Eclectus می تواند هم سخنان انسانی و هم دیگر صداهای جذاب را از محیط اطراف تقلید کند. به همین ترتیب، طوطی Eclectus حتی می تواند صاحبان خود را فریب دهد. آنها کلماتی را که در شرایط درست یاد گرفته اند تکرار می کنند. هر دو طوطی eclectus ماده و نر صدای جذاب و ملودیکی دارند.

 


 

3. طوطی زرد آمازون

Yellow-naped Amazon یکی دیگر از گونه های با استعداد خانواده طوطی آمازون در صحبت کردن است. این گونه برای گفتگو با انسان شناخته شده است. Yellow-naped Amazon دارای قدرت کپی گسترده ای از کلمات و تقلید آنها در کیفیت عالی هست.

آمازونهای زرد آلویی شروع به صحبت کردن از سنین جوانی می کنند. آنها بیشتر کلمات و عبارات صاحبانشان را یاد می گیرند. آمازونهای زرد رنگ تنها با یک انسان ارتباط دارند. بنابراین، تعامل بین مالک و پرنده خانگی مهمترین عامل است که توانایی صحبت کردن این طوطی را مشخص می کند. آمازون های Yello-naped نیز در تکرار آهنگ هایی که از اطرافشان می شنوند، خوب هستند.

 


2. مرغ عشق

مرغ عشق معمولا یک پرنده ای هوشمند در صحبت کردن است و بومی استرالیا است. این پرنده اجتماعی هوشمند می تواند واژگان برجسته ای ایجاد کند. با تعجب  Budgerigar همچنین یک رکورد گینس را در سال 1995 ثبت کرد. این spcies باور نکردنی یک واژگان از 1728 کلمه را توسعه داده است.  همه پرندگان این گونه چنین پتانسیل زیادی ندارند. اما برخی از گونه ها می توانند 300 تا 500 کلمه و جمله را یاد بگیرند.

Budgerigars تمایل به تقلید از کلمات بارها و بارها توسط صاحب خود استفاده می شود را دارند. زمانی که دو یا چند Budgerigars با هم باشند آنها هرگز به صاحب خود گوش نمی دهند. ماده و نر مرغ عشق مهارت تقلید سخنرانی انسانی را دارند. اما پرندگان نر به نظر می رسد در صحبت کردن با کلمات بیشتری در لحن مناسب از ماده ها بهتر هستند.


1 .طوطی آفریقایی خاکستری

طوطی خاکستری آفریقایی به عنوان هوشمندترین طوطی سخنگو در جهان محسوب می شود. African Grey Parrot بومی جنگل های بارانی غرب و مرکزی آفریقا است. طوطی های خاکستری آفریقایی برای درک بهتر و تقلید از گفتار انسانی شناخته شده اند. مانند دیگر پرندگان صحبت می کنند اما طوطی های خاکستری تمایل دارند فقط با یک نفر مربی متصل شوند.

رابطه با صاحب مهم ترین عامل است که توانایی صحبت کردن طوطی خاکستری آفریقایی را شکل می دهد. طوطی خاکستری آفریقایی در حین آموزش  توانایی صحبت کردن خود را بسیار سریع تر بهبود می بخشد.آنها همچنین انواع مختلفی از صداها را از اطراف خود می آموزند. طوطی های خاکستری آفریقایی به اندازه کافی هوشمند هستند تا تقلید صداهای مختلف را برای فریب شکارچیان خود درآورند .

خب تا اینجای مقاله که آمده اید بد نیست یک غذای معروف برای طوطی ها هم معرفی کنیم ، سرلاک هاگن قابل استفاده برای طوطی های کوچک جثه مانند: قناری، فنچ، کاکوتی، مرغ عشق، طوطی آمازون، کاکادو، ماکائو، کنور و رزلا و برای جوجه هایی که در مرحله بدو تولد هستند قابل استفاده است .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد آرا: 107

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

اگرچه گربه های کوچک دوست داشتنی اند اما گربه های بزرگ نیز زیبا، مهربان و بازیگوش هستند. بعضی از آنها حتی مشابه خانواده های BIG WILD CATS نیز هستند. اینجا لیستی از 10 تا از بزرگترین گربه های جهان است.   توضیح پوند : یکی از واحدهای وزن است و تقریبا معادل نیم کیلوگرم ( مقداری […]

طبیعت ایران با داشتن تنوع بی نظیر باعث شده تا زیستگاه حیوانات نادر و کمیابی از جمله پلنگ ایرانی، گربه پالاس و کوچکترین فوک در جهان باشد؛ متاسفانه بعضی از این حیوانات در خطر انقراض هستند. در ایران به جای یک حیوان ملی واحد، لیستی از نمادهای ملی وجود دارد که شامل شیر آسیایی ، […]

کوسه ها به عنوان ماشین های جنگی کشتن شهرت دارند . آنها ابتدایی، کارآمد و کاملا مناسب برای شکار در اقیانوس های سیاره زمین هستند . کوسه ها به مدت زمان طولانی در اطراف ما بوده اند و در چند میلیون سال گذشته بیش از حد تغییر نکرده اند. شیوه زندگی و شکار کوسه بسیار […]

یک پاسخ به “پرطرفدارترین پرندگان سخنگو در دنیا”

  1. سلام میشه یک سوال بپرسم که عروس هلندی کجای این قسمته؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .