هرساله با آغاز فصل بهار بسیاری از گردشگران در نقاط مختلف جهان برای سفر خود برنامه‌ریزی می‌کنند و مقاصد گردشگری خود را انتخاب می‌کنند. در فصل بهار به دلیل هوای مطبوع جاذبه‌های توریستی  بسیار جالب و شگفت‌انگیز هستند و برای جلب بیش‌تر توریست‌ها بسیاری از جشنواره‌ها در این فصل صورت می‌گیرند. بعد از تصمیم برای سفر انتخاب مقصد شاید کمی دشوار به‌نظر برسد. شاید پیاده‌روی در ساحل زیبای کیش و تماشای زیبایی‌های این جزیره و یا گشت‌وگذار در مراکز تفریحی ارمنستان از جمله بخش‌های پرطرفدار تورهای مسافرتی مناسب فصل بهار به‌حساب می‌آیند.

رشد گردشگری در ایران چند پیامد مهم برای این بازار بزرگ داشت که مهم‌ترین آن‌ها لزوم بازتعریف تورهای گردشگری متنوع بود؛ از حق نگذریم که آژانس‌های مسافرتی و کارگزاران تورهای داخلی و خارجی هم بیکار ننشستند و رنگ و لعاب جدیدی به سفرهای ایرانیان اضافه کردند. ایرانیان از سال‌ها پیش تورهای ترکیه و تا حدودی تورهای امارات را به عنوان تورهای کوتاه‌مدت گردشگری در لیست انتخاب می‌دیدند، اما در حال حاضر تابوی ترکیه شکسته و گردشگران و خانواده‌های ایرانی، انتخاب‌های پرشمارتری را برای سفر کردن در اختیار دارند. در زیر به معرفی دو تور مطرح جدیدتر خواهیم پرداخت که مقاصد مناسبی برای سفر در فصل بهار هستند.

 

تور ارمنستان

تور ارمنستان

 

یکی از تورهایی که در چند سال اخیر بسیاری از ایرانیان را به خود جذب کرده است، تور ارمنستان است. در مورد علل جذابیت این تور برای گردشگران ایرانی، بحث‌های فراوانی وجود دارد؛ اما تقریباً اکثر گردشگران و کارشناسان تورهای خارجی، قیمت ارزان و فاصله اندک ارمنستان از ایران را به ترتیب جزو مهم‌ترین دلایل می‌دانند. تنوع بالای هتل‌های ارمنستان که موجب تلورانس قیمت تور در بازه‌ای بزرگ می‌شود، دست گردشگران را برای انتخاب تور با بودجه‌های متفاوت باز می‌گذارد؛ به طوری‌که برخی از خانواده‌ها، چند بار مسافرت در سال به مقصد ارمنستان را تجربه می‌کنند.

از این‌ها گذشته، ارمنستان تمام امکاناتی را که گردشگران ایرانی در یک مسافرت سه چهار روزه به خارج از مرزهای ایران احتیاج دارند، با قیمتی ارزان در اختیارشان می‌گذارد. قیمت ارزان غذا در ارمنستان، سبب می‌شود که گردشگران ایرانی بخش اعظم بودجه سفرشان را به گشت و گذار و تجربه تفریحاتی در ارمنستان اختصاص دهند، که از دلایل اصلی سفر آن‌ها به خارج از مرزهای ایران است. مراکز خرید بزرگی هم در ایروان وجود دارد که معمولاً گردشگران، یک روز از سفر خود را به خرید از آن‌ها اختصاص می‌دهند.

 

تور کیش

تور کیش

 

تورهای کیش به سبب تنوع بسیار بالا در سطح تفریحات و برنامه‌هایی که گاه در کشور یگانه‌اند، محلی برای تجربه خاطراتی‌ست که اکثر گردشگران از آن‌ها به عنوان بهترین خاطرات سفرشان یاد می‌کنند و امروزه به جزئت می توان گفت جزیره کیش به یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور تبدیل شده است و باید آن را یکی از محبوب‌ترین تورهای گردشگری در ایران دانست.

منطقه آزاد کیش این محبوبیت را مدیون دلایل مختلفی همچون جاذبه‌های گردشگری طبیعی مانند ساحل نیلگون خلیج فارس، جزیره ساحلی مرجان؛ مراکز و امکانات تفریحی  مانند اسکی، موج سواری و همچنین بازارها و مراکز خرید ارزان‌قیمت و متنوع می‌باشد.

همچنین سالانه جشنواره‌ها، تاترها و کنسرت‌های زیادی در جزیره برگزار می‌شود که طرفداران زیادی دارد. اگر شانس با شما همراه باشد و زمان سفرتان با یکی از این فستیوال‌ها یکی شود هیجان غیرقابل وصفی به سفر شما افزوده خواهد شد.

یکی دیگر از مزیت‌های شهر کیش که کار این جزیره را برای جذب گردشگر آسان کرده است؛ وجود هتل‌های متنوع با قیمت‌های مختلف است که امکان سفر به جزیره را برای تمامی اقشار جامعه فراهم می‌کند. با این حال هنوز هم بیشتر علاقمندان به سفر، تور کیش را جزء تورهای گران‌قیمت داخلی می‌دانند و ترجیح می‌دهند از تورهای لحظه آخری که قیمت مناسب‌تری دارند استفاده کنند.

 

تور گرجستان

تور گرجستان

 

تور گرجستان هم یکی دیگر از تورهایی‌ست که پای گردشگران ایرانی در سال‌های اخیر به آن باز شده است؛ اگرچه این تورها که تور تفلیس در صدر آن‌ها قرار دارد، در میان گردشگران جهانی شهرت زیادی دارند، اما مدت زیادی نیست که ایرانیان سفر با آن‌ها را آغاز کرده‌اند. این تورها جذابیت خود را تا حدود زیادی به تاریخ پرتب‌وتاب گرجستان مدیونند؛ مثلاً ساختمان‌هایی با قدمت 500 ساله، هنوز در تفلیس مورداستفاده قرار می‌گیرند و گردشگران از بانک‌ها، کلیساها و مراکز دولتی بزرگی بازدید می‌کنند که تاریخی 500 ساله را تجربه کرده‌اند.

اگرچه هتل‌های گرجستان در مقایسه با ارمنستان از تنوع کمتری برخورداند و در فصل‌های گرم سال، قیمت‌شان از همتاهای ارمنی گران‌تر است، اما هتل‌های تفلیس و باتومی، نیاز گردشگران برای انتخاب محل اقامت مطابق با سلیقه‌شان را برطرف می‌کنند. دقیقاً تفریحاتی که در ارمنستان وجود دارند، در تفلیس هم یافت می‌شوند؛ اما نکته اینجاست که تورهای گرجستان در ماه‌های سرد سال، بسیار ارزان‌تر از ارمنستان هستند و در صورتی که گردشگران به تجربه یک تور برفی و پر از آرامش با قیمتی ارزان علاقمندند، بهترین مکان برای آن تور گرجستان است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد آرا: 56

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

پیکاپ ویزا فرایندی جذاب و گاه چالش‌برانگیز است که در آن، شخص متقاضی ویزا، پس از طی مراحل اداری و دریافت تأیید نهایی، برای اخذ برچسب ویزا و نهایی کردن فرآیند، به سفارت یا کنسولگری کشور مقصد مراجعه می‌کند. این سفر، گامی مهم در مسیر تحقق رویاها و اهدافی تلقی می‌شود که فرد برای خود […]

در دنیای پیچیده و دائما در حال تحول معاملات آنلاین، انتخاب بروکری که نه تنها قابل اعتماد، بلکه همچنین سازگار با نیازهای فردی معامله‌گران باشد، بسیار حیاتی است. الیمپ ترید، با سابقه‌ای درخشان از ارائه خدمات معاملاتی در سطح جهانی، یکی از پلتفرم‌هایی است که می‌تواند در این راستا مورد بررسی قرار گیرد. این مقاله […]

ایتالیا، سرزمینی با قدمتی دیرینه، فرهنگ غنی، طبیعتی دل‌انگیز و مردمی خونگرم، همواره یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای ایرانیان بوده است. از گشت و گذار در کوچه پس کوچه‌های رم و فلورانس، تا تماشای غروب آفتاب در ونیز و میلان، سفر به ایتالیا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را رقم خواهد زد. اما پیش از هر چیز، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .