کشوری در قاره آفریقا به نام چاد ، کشوری است که ترکیبی از صحرا و سفرهای سافاری است . جمعیت آن تنها چند میلیون است و بسیار کوچک و فقیر است. به هر حال، اگر یک ماجراجویی از نوع سفرهای سافاری / صحرا که سفری معمولی نیست را تجربه کنید ، این راهنمای سفر چاد را از دست ندهید  . همچنین کشور چاد بی دریا و از همه طرف خشک است و در مرکز قاره آفریقاست. پایتخت کشور چاد شهر انجامنا است.

 


 

8. آتشفشان Emi Koussi چاد

یکی از بهترین مکانهای دیدار در چاد، امی کوزی است. این منطقه یکی از آتشفشانهای کشور است و یک آتشفشان سپر آتشفشانی است ( pyroclastic shield volcano ) . آتشفشان سپر آتشفشانی یک نوع منحصر به فرد از آتشفشان است . در سراسر جهان، تنها 10 آتشفشان سپر آتشفشانی وجود دارد که تنها در آفریقا وجود دارند. امی کوزی دارای ارتفاع 11،302 فوت و برجستگی 9،626 فوت است.

جاهای دیدنی کشور چاد

 


 

7. قوس طبیعی Aloba Arch کشور چاد

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی و نقطه عطفی در کشور چاد، آلوبا آرچ است. این ساختار طبیعی قوس مانند جنسش از ماسه سنگ است، درست مثل قوس های بزرگ در فلات کلرادو ایالات متحده آمریکا. این قوس ویژه چهارمین قوس طبیعی از لحاظ بلندی و دومین قوس بزرگ است که از بیش از 200 فوت فاصله دارد. قوس حدود 77 متر یا 250 فوت است.

جاهای دیدنی کشور چاد

 


6. موزه Musee National Tchadien چاد

موزه ملی  کشور چاد به نام  Musee National Tchadien  ، همه چیز در مورد این کشور در داخل این مرکز است و یکی از مکان هایی است که در چاد بازدید میشود. این موزه در شهر Ndjamena، پایتخت چاد واقع شده است و در سال 1962 تأسیس شد. شما چهار بخش را در موزه بررسی خواهید کرد – اتاق قبل از تاریخ، اتاق پیشگویی، اتاق بایگانی و اتاق هنر عامیانه.

جاهای دیدنی کشور چاد

 


 

5. دریاچه Tibesti Lake Soda چاد

چاد از دریاچه ها پر شده است و مردم چاد دریاچه ها را به عنوان جاذبه های طبیعی خود در نظر می گیرند. یکی از نقاط دیدنی طبیعت دریاچه تبتیستی سودا است. این یک نوع دریاچه شور است به این معنی که آب عمدتا از کلرید سدیم (NaCl) تشکیل شده است. مقدار زیادی نمک در دریاچه وجود دارد. همچنین، این دریاچه سودا است به این معنی است که دریاچه حاوی هیدروکسید سدیم نیز است.این موضوع باعث می شود دریاچه ویژه و متفاوت باشد ، همچنین در نزدیکی کوه های Tibesti واقع شده است.

دریاچه سودا کشور چاد

 


 

4. کوه آتشفشان Tousside چاد

Tousside یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در چاد است و جالب است بدانید این مکان هم یک کوه آتشفشان است. اگر برخی از کشورهای آفریقایی پر از پارک های ملی و ذخایر طبیعی و جنگل ها هستند، کشور چاد متفاوت است. این کشور پر از کوه ها و آتشفشان هاست و Tousside یکی از آنها است. این آتشفشان دارای وضعیت فعال با ارتفاع 10768 فوت و برجستگی 5،226 فوت است. از فضا، Tousside به دلیل جریانهای گدازه ای از فوران های قبلی، یک دهانه سیاه را با برداشت های شاخک مانند نشان می دهد.

جاهای دیدنی کشور چاد

 


 

3. بیابان Guelta d’Archei چاد

محبوب ترین منطقه در سراسر بیابان صحرا Guelta d’Archei است. این شهر در شمال شرق چاد واقع شده است و در Ennedi Plateau است. در این منطقه بسیاری از حیوانات بومی آفریقایی مانند Crocodylus niloticus Laurenti یا کروکودیل نیل و شتران فراوانی وجود دارد. همچنین نقشه هایی روی سنگ های قدیمی این منطقه مشاهده میشود که ثابت می کند که یک زمانی یک روستا در این منطقه وجود داشته است این یک ماجراجویی عالی برای دیدن Guelta d’Archei خواهد بود ، البته برای این سفر مسافت طولانی را باید پشت سر بگذارانید ابتدا یک سفر چهار روزه از پایتخت و بعد یک سفر چندین ساعته بدون وسائل نقلیه برای دیدن این محل !!!

جاهای دیدنی کشور چاد

 


 

2. دریاچه چاد

همانطور که در موضوع قبل ذکر شد، دریاچه ها مهمترین جاذبه گردشگری کشور چاد هستند و یکی از مکان هایی که برای بازدید در کشور چاد  است ، دریاچه چاد است! این دریاچه برای کشور بسیار مهم است زیرا آب آن نه تنها برای چاد است بلکه آب به دیگر کشورهای آفریقایی مانند کامرون، نیجر و نیجریه می رسد. دریاچه در آستانه صحرا قرار دارد و بزرگترین دریاچه چاد است.

جاهای دیدنی کشور چاد

 


1. پارک ملی Zakouma چاد

جذابترین جاذبه توریستی در چاد، پارک ملی زاکوما است و دارای رده IUCN است که به معنی پارک ملی ساده ای است. این پارک ملی در سال 1963 ایجاد شده است و همچنین توسط دولت چاد به عنوان یک میراث جهانی به یونسکو توصیه شده است اما تا به امروز، هنوز در انتظار ثبت است، گردشگران برای تماشای بسیاری از گونه های حیوانی به این پارک می روند .

جاهای دیدنی کشور چاد

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد آرا: 76

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

کشوری در قاره آفریقا به نام چاد ، کشوری است که ترکیبی از صحرا و سفرهای سافاری است . جمعیت آن تنها چند میلیون است و بسیار کوچک و فقیر است. به هر حال، اگر یک ماجراجویی از نوع سفرهای سافاری / صحرا که سفری معمولی نیست را تجربه کنید ، این راهنمای سفر چاد […]

افرادی که به آفریقا سفر می کنند معمولا دنبال ماجراجویی، چالش و سرگرمی هستند. اگر شما از آن دسته گردشگرانی هستید که چندان تر و تمیز و حساس نیستید ،به کشور بوروندی بروید. این کشور یک مکان عجیب و غریب با افرادی است که از لحاظ فرهنگی بسیار متفاوت از آنچه شما به آن عادت […]

بورکینافاسو ممکن است در لیست سفر شما به قاره آفریقا قرار نداشته باشد اما مکان های ارزشمند و قابل توجهی برای کشف در این کشور وجود دارد. مکان ها یا جاذبه های آن بیشتر طبیعت روستایی باشد. اما اگر این نوع از ماجراجویی را دوست دارید، پس سفری با بازدید از پارک های ملی و […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .