با ادامه معرفی بزرگترین و مهمترین مجسمه ها و معابد و اهرام مصر باستان همراه سایت برترین جاذبه ها باشید. ابتدای این مقاله را از اینجا مطالعه نمایید .


5 .معبد کرناک مصر

مجسمه ها و معابد و اهرام مصر

Karnak یک مجموعه معبد بزرگ باستانی واقع در رود نیل است. این سایت یک منطقه وسیع 100 هکتاری را پوشش می دهد. این در اصل به عنوان “Ipet-isut” شناخته شده بود یعنی “مقدس ترین مکان ها”. این دومین مجموعه بزرگ معابد در جهان است. مجموعه کارناک شامل سه معبد اصلی، معابد بیرونی، معابد کوچک و بناهای دیگر است. معابد اصلی مجموعه کرناک برای آمون، خدای شهر باستانی فیبی، الهه مات و خدا مونتو اختصاص داده شده بود. ساخت مجتمع معبد کرناک 4000 سال پیش آغاز شده و برای سیزده سال ادامه داشته. بیش از سیزده فرعون برای مجموعه کرناک کار می کرده اند. معابد در سایت همچنین نشان دهنده انواع مختلف عبادت در تاریخ فرهنگ مصر باستان است. بخش ویژه امون-ر، بخش قابل توجهی از مجموعه معبد کرناک است. این برای آمون، خدای شهر فیبی باستان مصری اختصاص یافته است. این شامل ستون های بلند، آثار سنگین وزن و چند مجسمه غنی است. ماسه سنگ ها عمدتا برای ساخت معبد Amun-Re استفاده می شوند. معبد دوم اصلی واقع در بخش جنوبی مجموعه ای است که برای الهه مات اختصاص یافته است. همچنین یک دریاچه مقدس به شکل هلال ماه واقع در نزدیکی معبد وجود دارد. یکی دیگر از معابد قابل توجه در قسمت شمالی مجتمع است که برای جنگ مونتو اختصاص یافته است. این کوچکتر از دو معبد مهم دیگر است.

 


4. مجسمه Colossi of Memnon مصر

مجسمه ها و معابد و اهرام مصر

Colossi of memnon دو مجسمه غول پیکر است که نماد فرماندهی Amenhotep III  ( آمن خوتپ سوم )را نشان می دهد. مجسمه ها در سال 1350 قبل از میلاد به عنوان نگهبانان برای معبد موروث ساخته شده اند. مجسمه ها از ماسه سنگ کوارتز ساخته شدند. هر دو جایگاه فرعون با دست روی زانو اند و به سمت رودخانه نگاه می کنند. به ارتفاع 75 فوت و وزن 750 تن اند . مردم و طبیعت موجب خسارات بسیاری برای هر دو مجسمه می شوند. اما هر دو مجسمه هنوز چشمگیر هستند و هزاران گردشگر را هر ساله جذب می کنند.


3 . معابد ابو سمبل مصر

مجسمه ها و معابد و اهرام مصر

ابو simbel شامل دو معبد بزرگ سنگی واقع در غرب رود نیل است. معابد توسط فرعون Ramasses دوم بین 1264 قبل از میلاد و 1244 قبل از میلاد ساخته شده، در کوه حک شده اند. ابو simbel به خدایان  Amon-Re و Re-Horakhte اختصاص داده شده بود. چهار مجسمه عظیم با 69 پا ارتفاع رامسس II واقع در ورودی وجود دارد. پس از مدت زمان طولانی، معبد به علت موقعیت راه دور رها شده است. در سال 1813 توسط ژان لوئیس بورخاتت، شرق شناس سوئیس، کشف شدند.

معابد ابو سمبل شامل مجموعه ای از سالن ها و اتاق های سنگی می شوند. سالن ها شامل مجسمه های  فرعون رامسس هستند. سالن نیز به اتاق های داخلی معبد وصل شده است. در هر 22 فوریه و 22 اکتبر، پرتوهای خورشید، دیوار پشتی مجسمه های بیرونی چهار خدای مصر باستان را روشن می کنند. این برجسته ترین ویژگی معابد ابو سیمبل است. ( مترجم : به احتمال خیلی زیاد از این ویژگی برای جلب توجه مردم برای عبادت خدایان مصری استفاده می کرده اند )


2. مجسمه غول پیکر ابوالهول Great Sphinx of Giza مصر

اهرام و معابد مصر

مجسمه بزرگ جیزه بزرگترین مجسمه ی یکپارچه در جهان واقع در غرب رود نیل در جیزه است. این یک مجسمه سنگین و بزرگ از موجودات افسانه ای با بدن شیر و سر انسان است. طول آن 73.5 متر و ارتفاع 66.34 متر است. مجسمه ابوالهول بزرگ نیز قدیمی ترین بنای یادشده در جهان است. باستان شناسان تخمین زده اند که این بنای تاریخی بین 2558  تا 2532 سال قبل از میلاد ساخته شده است. فرسایش طبیعی و فعالیت های انسانی در طول زمان باعث ایجاد آسیب زیادی به چهره این بنای یادبود شد. هدف از ساخت مجسمه ابو الهول ( در عربی تقریبا به معنای پدر ترس می شود )  بزرگ هنوز هم به عنوان یک رمز و راز باقی  مانده است.

این مجسمه بزرگ در طوفان های شن و ماسه دفن شده بود تا اینکه اولین فرآیند حفاری در این محل که به سال 1388 پیش از میلاد بوده است دوباره تا قسمتی پیدا شد،. چندین مرحله حفاری در طول قرن ها توسط باستان شناسان انجام شده است. کل مجسمه سنگی  در نهایت بین سالهای 1925 و 1936 کشف شد. باستان شناسان بعد از حفاری متوجه شدند که یک متر از بینی مجسمه گم شده است. همچنین یک شایعه وجود دارد که بینی مجسمه توسط ارتش ناپلئون نابود شده است.


1 .اهرام بزرگ جیزه مصر

مجسمه ها و معابد و اهرام مصر

هرم بزرگ جیزه یکی از هفت شگفتی جهان باستان است که در Giza Necropolis مصر واقع شده است. همچنین قدیمی ترین و بزرگترین  سه اهرام ساخته شده برای فرعون ها Khufu، Khafre و Mkkaure در مجتمع جیزه است. هرم جیزه بین سالهای 2589 تا  2504 قبل از میلاد ساخته شده است. برای ساخت آن بیش از 2.3 میلیون بلوک سنگی استفاده شده است. ارتفاع آن 481 فوت است . ملات خاصی برای ساخت آن استفاده شده است .باستان شناسان معتقد اند که این نوع ملات امروزه قابل تولید نیست. هرم جیزه شامل سه اتاق است، اولین کسی که در زیر زمین قرار دارد و به سنگ تخت حک شده است. اتاق های هر دو ملکه و پادشاه در بالای زمین قرار دارند. اتاق سلطنتی با گرانیت تزئین شده و سقف ساخته شده از نه غلاف عظیم با وزن بیش از 400 تن است. همچنین یک گالری بزرگ 8 متر و 47 متر طولانی وجود دارد که منجر به اتاق پادشاه می شوند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 52

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

کشوری در قاره آفریقا به نام چاد ، کشوری است که ترکیبی از صحرا و سفرهای سافاری است . جمعیت آن تنها چند میلیون است و بسیار کوچک و فقیر است. به هر حال، اگر یک ماجراجویی از نوع سفرهای سافاری / صحرا که سفری معمولی نیست را تجربه کنید ، این راهنمای سفر چاد […]

افرادی که به آفریقا سفر می کنند معمولا دنبال ماجراجویی، چالش و سرگرمی هستند. اگر شما از آن دسته گردشگرانی هستید که چندان تر و تمیز و حساس نیستید ،به کشور بوروندی بروید. این کشور یک مکان عجیب و غریب با افرادی است که از لحاظ فرهنگی بسیار متفاوت از آنچه شما به آن عادت […]

بورکینافاسو ممکن است در لیست سفر شما به قاره آفریقا قرار نداشته باشد اما مکان های ارزشمند و قابل توجهی برای کشف در این کشور وجود دارد. مکان ها یا جاذبه های آن بیشتر طبیعت روستایی باشد. اما اگر این نوع از ماجراجویی را دوست دارید، پس سفری با بازدید از پارک های ملی و […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .