آبشارها یک نمایش واقعی از اثبات نیروهای طبیعت و شگفتی های طبیعت است. آبشار یکی از شگفت انگیزترین آثار طبیعت است. قدرت پر زرق و برق آب سفید در اثر برخورد صخره ها به عمق های زیر اثری مهیج بر روی هر کسی است که شاهد برخی از بزرگترین آبشارهای جهان بوده است. بسیاری از آبشارهای زیبا در سراسر جهان وجود دارد اما این لیست شامل 10 بزرگترین و شگفت انگیز ترین آبشارهای فوق العاده در سراسر جهان است.

 

10. آبشار Jog Falls هند

آبشار Jog

آبشار Jog که توسط رودخانه شاراواتی ایجاد شده و از ارتفاع 253 متری (829 پا) سقوط می کند، دومین آبشار در هند است که در نزدیکی ساگارا، کارناتاکا واقع شده است. این سقوط  آب، یک جاذبه گردشگری مهم است. این ابشارها همچنین Gersoppa Falls، Gersoppa Falls و Jogada Gundi نامیده می شوند. قبل از فصل بارانی Jog Falls تقریبا غیرقابل شناخت هستند و فقط یک جفت جریان نازک از آب را به سمت پایین صخره می اندازد. اما در طول فصل موسومی ، آبشار به زندگی می رسد و بیش از حتی آبشار Kaieteur Falls در گایان از نظر ارتفاع و حجم است.

 

9. آبشار  Golden Falls ایسلند

 ابشار Gullfoss
ابشار Gullfoss گولفسس به معنای “آبشار گل طلایی” ترجمه شده است و یکی از زیبا ترین و بدون شک محبوب ترین آبشارهای کشور ایسلند است. گلفوفس 32 متری در رودخانه سفید (Hvítá) است. این یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی در ایسلند است. جریان رودخانه از باران های منظم و روان یخبندان، به ویژه در تابستان، باعث می شود که این میزان در اروپا به شدت کاهش یابد.

 

8. آبشار Ban Gioc – Detian Falls ویتنام

بزرگترین آبشارهای دنیا
Ban Gioc – Detian Falls  دو عدد آبشار در رودخانه Quyy Sŏn یا رودخانه Guichun است که در مرز چین و ویتنام واقع شده است و در تپه های Karst از Daxin County، Guangxi و در ناحیه Trung Khanh District، استان Cao Bằng در ویتنام است. 272 کیلومتر (169 مایل) از شمال هانوی. آبشار Detian  نیز در مرز بین چین و ویتنام واقع شده است. در حقیقت، چهارمین  و بزرگترین ابشار مرزی در جهان پس از نیاگارا، ویکتوریا و ایگوازو است. با توجه به اختلافات مرزهای مختلف بین دو کشور، این منطقه به تازگی برای گردشگری باز شده است. آبشار قطر 30 متر (98 فوت) است. توسط سنگ ها و درختان در سه مرحله سقوط می کند و اثر صدای آب را می توان از دور شنید.

 

7. آبشار نیل آبی

 

آبشار نیل آبی
آبشار نیل آبی یک آبشار در رود نیل آبی در اتیوپی است. این به عنوان Tis Abay در Amharic معروف است، به این معنی “آب سیگار” است. این ابشار در قسمت بالای رودخانه واقع شده است، حدود 30 کیلومتری پایین شهر از شهر بحیر دار و دریاچه تانا. گرچه بیشتر آب در حال حاضر به یک سد منتقل می شود، اما هنوز یک چشم انداز زیبا و یکی از بهترین جاذبه های توریستی شناخته شده اتیوپی است.

 

6.آبشار Vinnufossen Falls وینوفوسن نروژ

 

بلندترین آبشار در اروپا
Vinnufossen بلندترین آبشار در اروپا و ششمین بلندترین ابشار در جهان است. آبشار واقع در شرق روستای سندالسورا در ایالت سندال در شهرستان مور و رمسدل، نروژ است. سقوط بخشی از رودخانه Vinnu است که از کوه Vinnufjellet جریان دارد و از یخچال Vinnufonna تغذیه می شود. جریان سقوط به رودخانه Driva در نزدیکی روستای Hoelsand رخ می دهد .

 

5. آبشار Kaieteur Falls

 

آبشار بزرگ
Kaieteur Falls یک آبشار بزرگ در رودخانه Potaro در مرکز گویان، منطقه Potaro-Siparuni است.این ابشار در پارک ملی Kaieteur واقع شده است. این یکی از قوی ترین آبشارهای جهان است که میانگین 663 متر مکعب در ثانیه (23،400 فوت مکعب در ثانیه) است. با ارتفاع سقوط آزاد 226 متر (741 فوت)، این حدود پنج برابر بیشتر از آبشار نیاگارا و حدود دو برابر ارتفاع آبشار ویکتوریا است.اما تعداد میزان کمی از حجم آب در ان وجود دارد.

 

4. آبشار فرشته The Angel Falls

 

 بزرگترین آبشار
فرشته بزرگترین آبشار بدون وقفه در جهان است با ارتفاع 979 متر (3212 فوت) و افتادن 807 متر (2648 فوت). این بسیار زیاد است که آب به دلیل نیروی باد قوی در منطقه، به دلیل اتمسفر شدن، به راحتی از بین می رود و قبل از اینکه به زمین برسد، از بین می رود.

 

3. آبشار نیاگارا

 

 آبشار نیاگارا
یکی از معروفترین آبشارهای جهان، نایگارا فالز نام مشترک برای سه آبشار است (آبشار آمریکایی، آبشار عروسی و آبشار هورسها) که بین مرز بین استان کانتی انتاریو و ایالت نیویورک قرار دارد. .آنها انتهای جنوبی نواحی نیاگارا را تشکیل می دهند. آبشار هورس در سمت کانادایی قرار دارد در حالی که دیگر ابشارها در نیویورک واقع شده است. با بیش از 14 میلیون بازدید کننده در هر سال، این یکی از جذاب ترین جاذبه های توریستی در جهان است.

 

2.آبشار ویکتوریا

 

آبشار ویکتوریا
آبشار ویکتوریا “دود و رعد و برق” یک آبشار در جنوب آفریقا در رودخانه زامبی در مرز زامبیا و زیمبابوه است. آبشار ویکتوریا اغلب به عنوان بزرگترین آبشار جهان شناخته می شود، هرچند که نه بیشترین و نه وسیع ترین است. عرض آن 1.7 کیلومتر (1 مایل) و ارتفاع 108 متر (360 فوت) است، تقریبا دو برابر ارتفاع نیاگارا در آمریکای شمالی. از لحاظ ارتفاع و عرض ویکتوریا فالز تنها با Iguazu Falls آمریکای جنوبی رقابت می کند.

 

1. آبشار Iguazu

 

آبشار Iguazu
این ابشار کشف شده توسط اسپانیایی conquistador آلوار نونس Cabeza د Vaca در سال 1541 است. یکی از بزرگترین شگفتی های طبیعی جهان، Iguaçu Falls در مرز بین برزیل و آرژانتین واقع شده است. سیستم آبشار در مورد ارتفاع، عرض یا حجم خیلی زیاد نیست اما از 275  متری سقوط می کند در امتداد رودخانه ایگوازو .اکثریت سقوط در حدود 64 متر (210 فوت) در ارتفاع است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 3.1 / 5. تعداد آرا: 8

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

بیایید با هم لیست 10 تا از گرانترین اتوبوس های لوکس دنیا در سال 2023 را در مجله جاذبه ها مرور کنیم و اطلاعات جالبی در مورد هر اتوبوس پیدا کنیم . 1. سوپر اتوبوس دبی – با قیمت 18 میلیون دلار این وسیله نقلیه از فیبر بسیار سبک و بادوام ساخته شده است که […]

در این مقاله، بزرگ‌ترین کشورهای دنیا را از لحاظ جمعیت فهرست می‌کنیم. لیست و اسامی بزرگترین کشورهای جهان به ترتیب بر اساس جمعیت 1. چین – 1.44 میلیارد 2. هند – 1.38 میلیارد 3. ایالات متحده – 331 میلیون 4. اندونزی – 273 میلیون 5. پاکستان – 220 میلیون 6. برزیل – 212 میلیون 7. […]

بزرگترین کشورهای دنیا کدامند؟ کشور روسیه در واقع با فاصله زیادی بزرگترین کشور دنیا از لحاظ مساحت است، اما برخی از کشورهای دیگر در رتبه بندی 10 کشور بزرگ دنیا ممکن است شما را شگفت زده کنند. در این مقاله، بزرگ‌ترین کشورهای جهان را از نظر وسعت (مساحت زمین) فهرست می‌کنیم. لیست و اسامی بزرگترین […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .