با ادامه معرفی 10 جاذبه مهم و برتر شهر آنکارا در کشور ترکیه همراه سایت برترین جاذبه ها باشید

 


پارک Gençlik آنکارا

پارک Gençlik اگر با قطار به آنکارا می روید، یکی از اولین چیزهایی است که در هنگام ایستادن در ایستگاه می بینید چرخ فلک  پارک Gençlik است! پارک  عمومی متفاوت با 69 هکتار زمین های سبز و آب، استخر ، پارک تفریحی، تئاتر فضای باز و دو قطار مینیاتوری است. همچنین بیش از 40 کیوسک در پارک برای فروش کلیه محصولات وجود دارد (اطمینان حاصل کنید که سیبای بستنی و ذرت معتبر ترکی را امتحان کنید) و هر شبانه روز استخر اصلی میزبان یک نمایش نورانی جذاب است. با صرف یک روز و شب سرگرم کننده در پارک Gençlik می توانید لذت ببرید!

آدرس: Gençlik Parkı، Doğanbey Mh.، 06060 Ankara، Turkey


جشنواره ها و فستیوال های آنکارا :

اگر قصد سفر به آنکارا دارید، سعی کنید سفر خود را با یکی از این جشنواره های فوق العاده زیر هماهنگ کنید:

جشنواره بین المللی فیلم آنکارا : ماه آوریل-می

این جشنواره فیلم در سال 1988 شروع به کار کرد و جواهری در Ankara است و هر ساله بزرگتر و بهتر شده است. با توجه به حوادث ده روز در طول ماه، فیلمسازان مطمئنا چیزی منحصر به فرد برای علاقه مندی خود آماده خواهند کرد .

جشنواره موسیقی آنکارا: آوریل

جشنواره موسیقی، با تلاش های هماهنگ موسسات بین المللی موسیقی و سازمان های فرهنگی محلی، موسیقی جهانی و اروپایی را ارائه می دهد و موسیقیدانان ترکی را تبلیغ می کند.

جشنواره بین المللی کاریکاتور آنکارا : آوریل

جشنواره کارتون به عنوان بخشی از یک جشن بزرگتر برای کودکان در هر آوریل برگزار می شود که بیشتر آنها شامل یک رقابت بزرگ کارتونی می باشند

 فستیوال بین المللی زنان : مه

این یک رویداد سالانه برای مشارکت زنان در ساخت فیلم است. 

جشنواره رقص بین المللی آنکارا : دسامبر

این یک جشنواره 4 روزه است که رقصندگان و هنرمندان مشهور بین المللی هر روز در کنسرت، نمایش، کارگاه و برنامه های مختلف لباس شرکت می کنند. این جشن از هنرهای نمایشی و صنایع مد است.

 


مرکز جواهرات  Beypazarı آنکارا

 Beypazarı منطقه ای در Ankaran با تاریخ غنی و میراث افتخاری است. در حالی که برای کار نقره آن مشهور است، بسیاری از بازدید کنندگان به بازار جواهرات برای خرید سوغاتی ترکیه می روند. جواهر فروشی های متعددی در آن وجود دارد، و همچنین جواهرات، صنایع دستی با ویژگی های محلی در آن ارائه می شود و در اخر هم که این نیز یک فرصت خوب برای دیدن طراحی خانه های محلی ترکیه در سراسر منطقه است.

آدرس:Demet Mh.، Demetevler، 06200 Yenimahalle / Ankara، Turkey

 


مسجد Haci Bayram آنکارا

 

مسجد Haci Bayram در قرن 15 ساخته شده ، مسجد Haci Bayram یکی از معروفترین مساجد تاریخی در ترکیه محسوب می شود. اطمینان حاصل کنید که خوشنویسی عربی بر روی دیوارها، حکاکی بر روی چوب و ویژگی های منحصر به فرد این مسجد نقاشی شده را دیدن کنید   بعضی از آنها مخصوص مفاهیم مذهبی اند و برخی دارای ویژگی های معماری و تاریخی بزرگ منطقه اند .

آدرس: Haci Bayram Mh.، 06030 Altındağ / Ankara، Turkey

 


حمام رومی آنکارا

 

بازدید از حمام های رومی در آنکارا راهی خوبی برای یادگیری تاریخ رومی از طریق داستانهای کوتاه، مجسمه ها و کتیبه ها است. در قرن سوم توسط امپراتور روم کاراکالا ساخته شده است، حمام ها در اطراف سه اتاق اصلی ساخته شده است: کلارداریوم (حمام گرم)، کفپوش (گرم کننده حمام) و frigidarium (حمام سرد).امروزه فقط خرابه های این حمام ها باقی مانده از تاریخ باستان هستند.

آدرس: Doğanbey، 06050 Altındağ / Ankara، Turkey

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 55

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

شما درباره شب های جذاب دبی چه چیزی می‌دانید؟ به‌جرئت می‌توان گفت که این شب‌ها جزو فوق‌العاده‌ترین تجربه‌هایی است که هر فردی می‌تواند تجربه کند. طبق آمار رسمی تعداد گردشگران دبی در سال ۲۰۲۴ به حدود ۱۰ میلیون رسیده است. آیا می‌دانید که این تعداد گردشگر چه مقدار سرمایه‌ای را وارد دبی می‌کنند؟ این تعداد […]

توکیو ژاپن از شهرهای شلوغ و مدرن دنیا است که برای سلیقه‌ها، گروه‌های سنی و شخصیت‌های گوناگون جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای دارد. یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی بعد از زلزله سال ۱۹۲۳ و جنگ جهانی دوم دچار آسیب‌های زیادی شد؛‌ به همین جهت بناهای قدیمی چندان زیادی در آن وجود ندارد. در تور ژاپن […]

اینبار در سایت برترین جاذبه ها می خواهیم به معرفی جاذبه های تفریحی و گردشگری برتر شهر آنتالیا کشور ترکیه بپردازیم همراه ما باشید محله قدیمی کالجی محله کالجی دارای کوچه ها و خیابانهای پر پیچ و خم می باشد که محیطی عالی جهت  قدم زدن را فراهم کرده است. سقف ساختمانها در این محله […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .