استان تهران یکی از بزرگ ترین پایتخت های خاورمیانه و همین طور شلوغ ترین شهر های دنیا است که در طول چند سال اخیر با رشد اقتصاد و همین طور ارتقاء سطح فرهنگی به عنوان یک منطقه گردشگری در قلب ایران شناخته می شود.

کل استان تهران به چهار بخش اصلی تقسیم می شود، شمال، جنوب، شرق و غرب. در این عنوان قصد داریم بهترین و محبوب ترین تفرجگاه ها و همین طور مقاصد گردشگری شمال تهران را به شما عزیزان معرفی کنیم.

در واقع اگر قصد دید و بازدید در یک هفته و روز تعطیل از استان تهران را دارید همواره پیشنهاد می کنیم که این کار را از شمال استان شروع کنید.

میدان تجریش در شمال تهران

بازار تجریش یکی از اولین گزینه هایی است که به ذهن هر کسی می رسد و دلیل آن هم قرارگیری در شمالی ترین نقطه تهران است.

میدان تجریش در حال حاضر یکی از مهم ترین قطب های اقتصادی، تجاری برای کسب و کار ها به حساب می آید و می توانید با پیاده روی، خرید و همین طور تجربه موسیقی خیابانی ساعت خوشی را برای خودتان و خانواده تان خلق کنید. همچنین تعداد زیادی شرکت حمل و نقل و باربری در این منطقه فعال هستند که خدمات باربری شمال تهران را به صورت کامل ارائه می کنند.

 

بهترین جاهای دیدنی شمال تهران

 

خرید در بازار تجریش تهران

تجریش دارای بازار سرپوشیده است که بسیار شبیه به بازار های هفتگی تهران بوده و می توانید در این منطقه هر چیزی را با بهترین قیمت پیدا کنید، ساعت کاری خاصی نیز در این بازار وجود ندارد، از صبح تا شب می توانید وارد آن شوید و جالب است بدانید که می گویند عمر این بازار به هفتاد سال پیش می رسد، البته در آن ساختمان هایی وجود دارد که احتمالا بیش از صد سال از ساختشان می گذرد. اگر خرید عمده انجام می دهید می توانید از باربری تجریش برای جابجایی کالاهای خود استفاده نمایید.

 

بهترین جاهای دیدنی شمال تهران

 

کاخ نیاوران

در ادامه مجموعه فرهنگی نیاوران را به شما پیشنهاد می کنیم، محل زندگی آخر پهلوی که البته در حال حاضر جز میراث فرهنگی کشور می باشد.

محمدرضا پهلوی به وجود این بناها اکتفا نکرد و بنایی امروزی تر را ساخت تا خانواده اش در آن سکونت داشته باشند. با پیروزی انقلاب اسلامی ایران این کاخ توسط نیروهای انقلابی در سال ۱۳۵۷ تسخیر شد و در سال ۱۳۶۵ با کاربری موزه گشایش یافت.

امروزه این باغ در مالکیت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد و مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد.

در واقع اگر برای شما بازدید از تاریخ و همین طور بررسی تجربه های کلاسیک جذاب است پیشنهاد می کنیم که به هیچ عنوان نیاوران را فراموش نکنید.

 

امامزاده صالح شمال تهران

امامزاده صالح نام زیارتگاهی در حوالی میدان تجریش است که مزار یکی از پسران امام موسی کاظم و برادران امام هشتم شیعیان را در خود دارد.

این محل از دیرباز مورد احترام تهرانی ها و به طور کلی ایرانیان بوده و از اهمیت مذهبی خاصی برخوردار است. فضاسازی جالب توجه این امامزاده باعث شده تا هر کسی به سوی آن جذب شود و برای دقایقی آرامش را به دور از هیاهوی میدان تجریش در در این امامزاده تجربه کند.

یکی از ویژگی های این امامزاده وجود یکی از کهن ترین چنارهای ایران با قدمت 800 سال در آن بود که متاسفانه به دلیل خشکی قطع شد. نام بنای امامزاده از سال ۱۳۵۱ در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد.

فرا تر از تمامی موارد گفته شده اگر عاشق عکاسی هستید شمال تهران پر از سوژه های جذاب است.

بهترین جاهای دیدنی شمال تهران

 

مجموعه بناهای تاریخی سعدآباد

در واقع کاخ سعدآباد یکی از نام هایی است که در کنار شمال تهران همیشه شنیده خواهد شد و می تواند یکی از جذاب ترین اتفاقاتی باشد که شما با ورودتان به تهران می توانید حضور در آن را تجربه کنید.

مجموعه سعدآباد با یک میلیون و صد هزارمترمربع وسعت، فضایی تماشایی و دل انگیز در کوهپایه های توچال و دره سرسبز دربند است که از شمال به کوه های البرز، از شرق به گلابدره، از غرب به ولنجک و از جنوب به تجریش محدود می شود.

سنگ بنای این مجموعه وسیع در زمان قاجارها گذاشته شد و شاهان این سلسله با احداث بناهای متعدد این باغ را به محل استقرار و سکونت تابستانی خود تبدیل کردند.

با روی کار آمدن پهلوی ها این باغ مورد توجه رضاخان نیز قرار گرفت و او کاخ و کوشک هایی در گوشه و کنار آن ساخت. آنچه امروز از این مجموعه باقی مانده فضاهای متعددی مشتمل بر 15 کاخ و موزه است که مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد.

 

این مطلب یک آگهی می باشد و صحت محتوا بر عهده آگهی دهنده است .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 56

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

پیکاپ ویزا فرایندی جذاب و گاه چالش‌برانگیز است که در آن، شخص متقاضی ویزا، پس از طی مراحل اداری و دریافت تأیید نهایی، برای اخذ برچسب ویزا و نهایی کردن فرآیند، به سفارت یا کنسولگری کشور مقصد مراجعه می‌کند. این سفر، گامی مهم در مسیر تحقق رویاها و اهدافی تلقی می‌شود که فرد برای خود […]

در دنیای پیچیده و دائما در حال تحول معاملات آنلاین، انتخاب بروکری که نه تنها قابل اعتماد، بلکه همچنین سازگار با نیازهای فردی معامله‌گران باشد، بسیار حیاتی است. الیمپ ترید، با سابقه‌ای درخشان از ارائه خدمات معاملاتی در سطح جهانی، یکی از پلتفرم‌هایی است که می‌تواند در این راستا مورد بررسی قرار گیرد. این مقاله […]

ایتالیا، سرزمینی با قدمتی دیرینه، فرهنگ غنی، طبیعتی دل‌انگیز و مردمی خونگرم، همواره یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای ایرانیان بوده است. از گشت و گذار در کوچه پس کوچه‌های رم و فلورانس، تا تماشای غروب آفتاب در ونیز و میلان، سفر به ایتالیا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را رقم خواهد زد. اما پیش از هر چیز، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .