با ادامه معرفی جاذبه های توریستی و گردشگری کشور اردن همراه سایت برترین جاذبه ها باشید



5. امّان

پایتخت اردن و بزرگترین شهر و مرکز سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور است. امان یکی از محبوب ترین شهرهای عربی در میان گردشگران است.

چرا به اینجا بروید؟

از آسمان خراش های مدرن شهر بازدید کنید که از بالای آن دیدگاه پانورامای شگفت انگیز به سطح شهر باز می شود. همچنین خرید در مراکز بزرگ خرید آن !

 

 

 


4. صعود به کوه نبی

مزار منسوب به حضرت هارون نبی (علیه السلام) بر قلّه ی کوه هور در غرب اردن واقع شده است. این کوه با ارتفاع 1350 متر به نام «کوه پترا» و «جبل هارون» نیز شهرت دارد و تنها راه رسیدن به آن، گذر از میان شهر کهن و باستانی پِترا است که عمارت های شگفت انگیزش در دو طرف درّه به چشم می خورد و در انتهای آن، کوه هور و حرم مطهر حضرت هارون (علیه السلام) دیده می شود. بنابراین هر ساله هزاران نفر از زائرین این مکان را بازدید می کند.

چرا به اینجا بروید؟

دیدگاه های شگفت انگیز دره اردن، دریای مرده و حرم منسوب که قطعا ارزش یک بازدید را دارند .

 

 


3. به وادی مهاجم بروید

یکی دیگر از شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعت اردن،این دره عمیق با طول 4 کیلومتر و عمق 500 متر است و همچنین دارای حیات وحش متنوع است.

چرا به اینجا بروید؟

پیاده روی در بین صخره ها ، که هنوز توسط آب ساییده می شوند، در نقاط کم عمق، به پیاده روی می توانید بروید .

 

 


2. صحرای سینمایی اردن

صحرا به عنوان مجموعه ای برای فیلم های مختلف هالیوود، از جمله ایندیانا جونز، مریخ، لارنس عربستان و بیشتر خدمت کرده است. کاوش چشم انداز شگفت انگیز آن و سپس صرف یک شب در اردوگاه Bedouins جالب انگیز است .

چرا به اینجا بروید؟

چشم انداز قرمز و پرتقالی رنگ به طرز غیرمستقیم و حیرت آور که واقعا یک حس را از یک فیلم احساس می کنید.

 

 

 


1. کاوش در ذخایر Dana دنا

بزرگترین ذخایر طبیعی اردن در یک سطح ناهموار از صخره های سنگ آهک، سنگ گرانیت و ماسه سنگ پوشیده شده است. برخی از قله ها می توانند به ارتفاع 1500 متر برسند، در حالی که دره ها زیر سطح دریا قرار دارند!

چرا به اینجا بروید؟

اینجا یک نقطه پیاده روی محبوب است، و دارای دیدگاه های هیجان انگیز در هر مرحله است. حتی Feynan Ecolodge که جایزه فوق العاده ای را برای جشنواره به ارمغان آورده است، محل اقامت برای مسافران را فراهم می کند.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 2.5 / 5. تعداد آرا: 2

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

شما درباره شب های جذاب دبی چه چیزی می‌دانید؟ به‌جرئت می‌توان گفت که این شب‌ها جزو فوق‌العاده‌ترین تجربه‌هایی است که هر فردی می‌تواند تجربه کند. طبق آمار رسمی تعداد گردشگران دبی در سال ۲۰۲۴ به حدود ۱۰ میلیون رسیده است. آیا می‌دانید که این تعداد گردشگر چه مقدار سرمایه‌ای را وارد دبی می‌کنند؟ این تعداد […]

توکیو ژاپن از شهرهای شلوغ و مدرن دنیا است که برای سلیقه‌ها، گروه‌های سنی و شخصیت‌های گوناگون جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای دارد. یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی بعد از زلزله سال ۱۹۲۳ و جنگ جهانی دوم دچار آسیب‌های زیادی شد؛‌ به همین جهت بناهای قدیمی چندان زیادی در آن وجود ندارد. در تور ژاپن […]

اینبار در سایت برترین جاذبه ها می خواهیم به معرفی جاذبه های تفریحی و گردشگری برتر شهر آنتالیا کشور ترکیه بپردازیم همراه ما باشید محله قدیمی کالجی محله کالجی دارای کوچه ها و خیابانهای پر پیچ و خم می باشد که محیطی عالی جهت  قدم زدن را فراهم کرده است. سقف ساختمانها در این محله […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .