جمهوری چک ( czech ) جز کشورهای کوچکتر قاره اروپا است و اکثر مسافرین زمانی که نام کشور جمهوری چک را می شنوند تصویر شهر پراگ ( prague ) پایتخت چک را می بینند. اگر چه پراگ دارای تعداد وسیعی از جاذبه های فرهنگی، معماری و تاریخی جمهوری چک است، اما در خارج از پایتخت کشورچک ، قلعه ها، آثار تاریخی، شهر های قرون وسطی ای، روستاهای عجیب و غریب و مناطق طبیعی زیبا نیز وجود دارد. با این حال، پراگ دارای تعداد زیادی از جاذبه های عالی است، جاذبه های متفاوتی برای تفریح ​​کردن با ماشین در آن وجود دارد. نکات برجسته سفر به حومه شهر چکسلواکی شامل بسیاری از پارک های ملی عالی و مناطق حفاظت شده است، یکی از محبوب ترین ها به نام ” بهشت بهشت” نامیده می شود، منطقه ای از زیبایی های  طبیعی که توسط بسیاری از سنگ های پر زرق و برق و بسیاری از قلعه های قدیمی زیبا و پارک ملی Podyjí در موراویا با جنگل های بزرگ است.
با معرفی 12 جاذبه چک همراه سایت برترین جاذبه ها باشید


1. قلعه پراگ

جاهای دیدنی کشور جمهوری چک

برای اکثر مسافران، نقطه کانونی بازدید از جمهوری چک، قلعه پراگ (Pražský hrad) است. در محله Hradčany شهر پراگ و قدمت آن به اواخر قرن 10 میلادی می رسد، قلعه پراگ برای قرن ها در مرکز تاریخی اروپای شرقی قرار دارد . در طول تاریخ 1000 ساله، قلعه ( بزرگترین نوع در منطقه) تحت تاثیر بسیاری از تغییرات چشمگیر در سبک معماری قرار گرفته است، شواهد را می توان در ساختمان های متعدد در داخل خود قلعه است که مربوط به قرن های مختلف اند . نکات برجسته شامل St. Vitus Cathedral و St George’s Basilica ، برج Powder و Lane طلایی با کارگاه های قرون وسطی ای آن است. توجه ویژه ای بهکاخ قدیمی سلطنتی با شکوه Vladislav Hall است که از آن برای برگزاری مسابقات قهرمانان شوالیه استفاده میشده است و همچنین مجتمع باغ سلطنتی قرن شانزدهم با چشمه آن در مرکز توجه است. (تورهای راهنمای انگلیسی و راهنماهای صوتی در دسترس هستند.)

 


2 . پل چارلز پراگ

جاهای دیدنی کشور جمهوری چک

در قدیم سفر به پراگ امکان پذیر نبوده است مگر با عبور از این پل، برای عبور از مهمترین رودخانه شهر، پل مشهور چارلز (Karlův Most) ساخته شده است. این ساختار مشهور که بر رودخانه Vltava واقع شده است، در سال 1357 ساخته شد و دارای نقاط منحصر به فرد در طول 520 متر از جمله مجسمه های زیبا است. شاید معروف ترین آن ها : امپراتور  روم چارلز IV است . پل برای دیدگاه های خوب آن در بین گردشگران بسیار محبوب است.


3 . کلیسای جامع شهر  Brno’s جمهوری چک

جاهای دیدنی کشور جمهوری چک

بالاتر از شهر قدیمی برنو، کلیسای زیبای St. Peter and Paul  یکی از مهم ترین آثار ملی جمهوری چک واقع شده است. علاوه بر ظاهر بی نظیری که دارد، ظرافت درونی باروک این شاهکار قرن هجدهم ارزش خوبی برای دیدن دارد. همچنین گنبد، مقبره های قدیمی متعدد و بقایای دیوارهای اصلی شهر قابل توجه است. برج های دیگر نیز شامل یک برج 84 متری می باشد. که در اوایل قرن بیستم اضافه شده است.


4. قلعه Český Krumlov جمهوری چک

جاذبه های جمهوری چک

قلعه Český Krumlov که در واقع شهر قدیمی بوده که بعدا به نام این قلعه پس از آن نامگذاری شده است، یک قلعه بزرگ که در اوایل قرن بیستم ساخته شده است که به لحاظ قدمت آن به خوبی حفظ شده است. بخش عمده ای از آن امروز در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد از قرن 17 میلادی است از جمله سالن رقابت روزنبرگ و سالن رنسانس، آپارتمان های سلطنتی و کلیسای سنت جورج. همچنین تئاتر قدیمی باروک که در سال 1682 ساخته شده و با تجهیزاتی که بعدا در قرن هجدهم به اضافه شده و هنوز هم برای اجرای ویژه استفاده می شود ارزش دیدن دارد. دیگر نقاط برجسته شامل مجموعه های تاریخی نقاشی ها و پرده ها، همراه با دکور زیبا و مبلمان آن دوره است. (تورهای راهنمای زبان انگلیسی در دسترس هستند).


5. اجتماع استخوان ها: مقبره ها و گورستان های کشور چک

جاهای دیدنی کشور جمهوری چک

Brno Ossuary این اماکن در سراسر جمهوری چک گسترش یافته اند، تعدادی از این مکان های شگفت انگیز اختصاص داده شده به حفظ بقایای کسانی که در جنگ کشته شده و یا توسط بیماری هایی   وحشتناک که در قرون وسطی بوده است مرده اند. اما آنچه که این مکان ها را جالب تر می کند، اغلب عجیب و غریب است که در آنها آثار انسان های قرن های قبل نمایش داده می شود. مانند شهر کوچک Sedlec ، که معروف به ” کلیسای استخوان ” است. در اینجا،  فرصتی برای دیدن بقایای برخی از 70000 نفر که در قرن چهاردهم و شانزده میلادی در حالت هنری خیره کننده ظاهر شده اند، از جمله دستکش، لوستر، چای و زنگ، دیده می شود. یک اثر مشابه در Brno Ossuary ایجاد شده که در آن حدود 50000 نفر باقی مانده در انبوهی در انبارها یافت می شدند و به عنوان نمایش های تزئینی و تزئینات استفاده می شدند.

با ادامه معرفی 12 جاذبه مهم و توریستی و تاریخی کشور اروپایی کوچک جمهوری چک همراه سایت برترین جاذبه ها باشید


 

6. Colonnades و Spas Karlovy Vary جمهوری چک

جاهای دیدنی کشور جمهوری چک

Karlovy Vary اغلب به نام قدیمی آلمانی خود( کارلزباد ) خوانده می شود و هر کسی که علاقه مند به تجربه خوردن آب معدنی واقعی است باید بازدید شود. Karlovy Vary، که در سال 1358 تاسیس شده است، قرن ها یک منبع محبوب برای نخبگان اروپایی بوده است، از سلطنت (پیتر بزرگ) تا آهنگسازان مشهور و نویسندگان (بتهوون، شپنین و گوته)، همه در اینجا برای چشمه های آب گرم آمده اند . شواهد نشان دهنده 13 چشمه اصلی (بدون اشاره به چشمه های فرعی بی شمار آن) است که در همه جا وجود دارند، این شهر همچنین یک مقصد مهم فرهنگی است که دارای تعدادی گالری و موزه هنری و همچنین جشنواره بین المللی فیلم Karlovy Vary ، یکی از قدیمی ترین جشنواره های فیلم در اروپا است.


7. کتابخانه های جذاب :  Clementinum و صومعه Strahov کشور چک

جاهای دیدنی کشور جمهوری چک

سه پرفروش ترین کتابخانه های اروپا و قدیمی ترین هایش در پراگ یافت می شود.بزرگترین کتابخانه ملی جمهوری چک در کلمتینوم (Clementinum) با شکوه است که دارای مجموعه ای از ساختمان های تاریخی باروک است. نمایشگاه کتابخانه ای چشمگیر با آثار هنری سقفی مجلل است. صومعه Strahov (Strahovsky klastster) با قدمت قرن 12th  کتابخانه فلسفی با مبلمان سفارشی و نقاشی های سقف و کتابخانه الهیاتی که شامل یک اتاق عظیم باروک با نقاشی های زیبا و نقاشی های دیواری و گچ بری و دارای نسخه های خطی از جمله انجیل Strahov که تقریبا 1200 ساله است .


8. کارگاه شیشه سازی Karlovy Vary جمهوری چک

جاهای دیدنی کشور جمهوری چک

علاوه بر بسیاری از استراحتگاه هایی که دارای آب و هوای معتدل اند، شهر دوست داشتنی Karlovy Vary همچنین یکی از مهمترین مراکز شیشه سازی در اروپا است که صنعت آن  با سابقه بیش از 150 سال است. بازدید کنندگان به Moser، بخشی از Glassworks های Moser که در سال 1857 تأسیس شده است و به لطف مهارت های محلی تولید کنندگان شیشه به عنوان یکی از تولید کنندگان پیشرو جهان در زمینه محصولات شیشه ای تزئینی به شمار می رود برای بازدید می ایند . تورها تسهیلات شامل یادگیری در مورد تاریخچه ی شیشه سازی، دیدن 2000 نمونه خوب از آثار تزئینی در موزه ی شیشه ای و بازدید از محل کارخانه برای تماشای شیشه ها در محل کار ارائه می دهند .(تورهای راهنمای زبان انگلیسی در دسترس هستند.)


9. شهر Kutná Hora جمهوری چک

جاذبه های جمهوری چک

اگر قرار است به جز پراگ از یک شهر دیگر کشور چک بازدید کنید، نمیتوانید از شهر Kutná Hora  بهتر پیدا کنید. کوتانا هورا تنها در فاصله 80 کیلومتری شرق پایتخت است، زمانی دارای معادن پیشرو  نقره در اروپا بوده است به همین دلیل ثروت بسیاری داشته است که باعث ایجاد زیباترین سازه های شهر کرده است (بخش بزرگی از این شهر اکنون جزئی از میراث جهانی یونسکو است ) نقاط برجسته شامل کلیسای سنت باربارا باروک، ساخته شده در سال 1338 و قابل توجه برای زیبایی تزئین داخلی و نقاشی های دیواری، همراه با نقاشی های بزرگ با عنوان چشم انداز سنت ایگناتوس . دادگاه عالی ایتالیایی (Vlassky dvur) و کاخ سابق پادشاه بوهمیا واکلاو IV نیز مهم اند .


10.  منطقه بهشت Bohemian Paradise کشور چک

جاهای دیدنی کشور جمهوری چک

یکی از زیباترین گوشه های جمهوری چک در شرق بوهمیان است:  ​​ Bohemian Paradise یا (Český ráj). این ناحیه دارای زیبایی طبیعی برجسته برای بسیاری از گونه های آن است که به نظر می رسد همه قوانین فیزیک را رد می کند. اکنون یک Geopark یونسکو، منطقه را برای تپه های ماسه سنگی خیره کننده، پل های طبیعی، و ستون های بلند بازالت از طریق شبکه مسیریابی و مسیرهای دیدنی حفاظت می کند . این منطقه همچنین دارای بسیاری از قلعه های قدیمی زیبا، از جمله قلعه Kost و قلعه Trosky است . ماجراجویی خود از شهر Turnov شروع کنید، به مرکز بازدید  Bohemian Paradise بروید، جایی که می توانید به اطلاعات زیادی از نقشه ها و اطلاعات مربوط به گردشگری منطقه دسترسی پیدا کنید.


11. کاخ Konopiště Chateau و غنائم جنگی آن در کشور چک

جاهای دیدنی کشور جمهوری چک

یکی از زیباترین کاخ های جمهوری چک، Konopiště Chateau – فقط در 50 کیلومتری جنوب شرقی پراگ واقع شده است این کاخ دلایل خوبی برای سفرنامه سفر شما ارائه می دهد. این بنا در قرن 13 و با توجه به شکل باروک فعلی خود در قرن هجدهم ساخته شده است، جنگجوی کامل ، بیش از 300،000 اثر در اینجا نمایش داده شده است، همه آنها با دقت از یک دوره ی بیش از 25 ساله فهرست شده اند، همراه با بسیاری از آثار هنری که بعدها متعلق به آن شدند . دیگر موارد برجسته شامل مجموعه ای فوق العاده از سلاح و زره پوش های باستانی، یک سری تیراندازی در محیط داخلی با اهداف متحرک و یک باغ وحش با مجسمه های متعدد و پیش ساخته است.

آدرس: 256 01 Benešov


12 . قلعه Hluboká جمهوری چک

جاهای دیدنی کشور جمهوری چک

با یک رانندگی کوتاه به شمال شهر České Budějovice  به این قلعه سفید بزرگ Neo-Gothic به نام (Hluboká nad Vltavou) می رسید که اغلب گفته می شود زیبا ترین قلعه در جمهوری چک است. قلعه اصلی در قرن سیزدهم ساخته شده است و قلعه فعلی در دهه 1660 مرمت شده است و در حال حاضر در حال توسعه مجدد گسترده آن اند که در حال حاضر سبک تودور گوتیک – که بر اساس قلعه ویندزورمعروف انگلستان است – ارائه شده است. نکات برجسته این دیدار عبارتند از مارپیچهای عجیب و غریب و شاخ و برگهای سرسبز، همراه با دکوراسیون داخلی آن، مبلمان شیشه ای رنگی . همچنین توجه داشته باشید مجموعه گسترده ای از هنر قلعه، از جمله قطعات متعدد توسط هنرمندان برجسته چک کار شده است.

آدرس: 373 41 Hluboká nad Vltavou

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا: 60

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز […]

گردشگری کشور اروپایی فنلاند از شهر پر جنب و جوش  (هلسینکی) Helsinki که پایتخت آن می باشد و شهر Turku تور کو شروع می شود و تا جنگل ها و جزایر boreal ادامه دارد، این شهرها  اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردی ارائه می دهند، در حالی که محیط طبیعی فنلاند […]

کشور آسیایی اروپایی ترکیه دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و تفریحی بسیار است ، یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه استانبول است ، با ما همراه باشید با معرفی بهترین جاذبه های استانبول 1– ایا صوفیه ایا صوفیا یکی از گران ترین نشانه های استانبول بوده است که درسال 536 میلادی به صورت کلیسای بنا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .