هنگامی که صحبت از کشور اروپایی نروژ می شود یاد وایکینگ ها و منظره های طبیعی زیبا و بسیار آن می افتیم اما این سرزمین آفتاب نیمه شب تابستانی بسیار بیشتر از آن را ارائه میدهد : از جمله آبشارهای زیبا، کلیساهای چوبی که به خوبی حفظ شده اند و مسیرهای پیاده روی . شهرک های قرون وسطی که با امکانات مدرن پر شده اند، فقط منتظر اکتشاف توریست ها هستند ! با سایت برترین جاذبه ها یک مرور کلی داشته باشیم از جاذبه های گردشگری برتر در کشور نروژ

 


10. Roros نروژ

جاهای دیدنی نروژ

Roros محل خوبی جهت یادگیری در مورد معادن مس است که چند قرن پیش در آنجا وجود داشته اند. معادن مس در قرن هفدهم تاسیس شده و تا سال 1977 بیش از 300 سال ادامه داشته است. این شهر تا سال 1977 دارای حدود 2000 خانه چوبی بوده است که آنها به خوبی حفظ شده است و به نظر می رسد یک شهر قرون وسطایی است. خود شهر در سال 1646 توسط سازمان مس Roros تاسیس شد.

 


9. کلیسای Urnes نروژ

 

جاهای دیدنی نروژ
Urnes Stavkyrkje یا کلیسای Stave Urnes، دارای سبک معماری یک کلیسای قرون وسطی است که هنوز هم پس از 900 سال قدمت ایستاده است. با این حال، آنچه در مورد این کلیسا قابل توجه است، استفاده از نوع مصالح ساختمانی است: استفاده از چوب به جای سنگ سنتی. این کلیسا در سواحل غربی نروژ واقع شده و کلیسا ویژگی های سلتیک، وایکینگ و رومانسک را در یک کلیسایی که در جنگل های بزرگ دیده میشود ترکیب می کند. Urnes یکی از 28 کلیسای سالم (چوبی) در نروژ و همچنین یکی از قدیمی ترین ها است که در قرن 12 ساخته شده است.

 


8. Voringfossen نروژ

 

جاهای دیدنی نروژ
Vøringfossen معروف ترین آبشار نروژ است که دارای ارتفاع 180 متر (600 فوت) است هرچند که رتبه 83 در لیست مرتفع ترین آبشارهای نروژ را دارد. Vøringfossen در منطقه Mabodelen، در یک دره باریک بین شهر اسلو و برگن واقع شده است. گردشگران نزدیک به 200 سال است که از Vøringfossen دیدن کرده اند؛ یک هتل ساخته شده در سال 1880 نیز در منطقه وجود دارد و با پیاده روی با 1500 گام برای رسیدن به آبشار فاصله دارد.

 


7. کلیسای Nidaros نروژ

 

جاهای دیدنی نروژ

وایکینگها با ساختن کلیسای Nidaros تقریبا در 1000 سال بعد، بزرگترین کلیسای مهم نروژ و بزرگترین ساختمان قرون وسطی اسکاندیناوی را ساخته اند . این کلیسای جامع به افتخار اولاو، یکی از فرمانروای وایکینگ که بعدها پادشاه و یک فرد مقدس شد ساخته شده است .

 


6. Nordkapp نروژ

 

جاهای دیدنی نروژ
Nordkapp، یا North Cape، برای مسافرانانی که میخواهند زیر نور خورشید در نیمه شب بخوابند، زمانیکه خورشید هرگز بین 14 مه و 29 ژوئیه  غروب نمی کند، این فرصت بدست می آید. این نقطه شمالی ترین نقطه در اروپا است که با شبکه جاده ای بین المللی نیز در ارتباط است. از آنجایی که شمال به اندازه 300 متر (1،000 فوت) بالاتر از اقیانوس اطلس است Nordkapp عمدتا یک مقصد تابستانی است و سالانه حدود 200،000 بازدید کننده را به خود جذب می کند.

 


5. یخچال های Jostedalsbreen نروژ

 

جاهای دیدنی نروژ
جادوی منظره، شاید بهترین راه برای توصیف Jostedalsbreen Glacier بزرگترین یخچالهای طبیعی اروپا باشد. در جنوب نروژ واقع شده است، یخچال های طبیعی که توسط پارک ملی یخچال های طبیعی Jostedalsbreen احاطه شده است. امروزه یخچالهای طبیعی به طور چشمگیری کاهش یافته است. پیاده روی و اسکی یخ مجاز است، اما ورزشکار باید به خوبی آماده باشد زیرا این فعالیت ها می توانند خطرناک باشند. اما اینجا امن و به همان اندازه زیبا است و مناسب برای یکی از تورهای پیاده روی در اطراف پارک

 


4. موزه کشتی وایکینگ

 

جاهای دیدنی نروژ

قرنها پیش، وایکینگ ها در دریای شمالی به شدت مورد حمله قرار گرفتند اما امروزه بازدیدکنندگان می توانند بعضی از این کشتی ها را با عنوان موزه کشتی وایکینگ در اسلو تماشا کنند، آنجا دارای برخی از این کشتی های بزرگ قرن نهم است. این فهرست شامل کشتی های Gokstad، Oseberg و Tune، از جمله دو تا از بهترین کشتی های چوبی محافظت شده در جهان از آن دوران است. کشتی Oseberg بهترین نوع باقی مانده است و در یک گودال در مزرعه ای نزدیک Oseberg یافت شده است. این موزه همچنین نمایش منسوجات، ابزار و اقلام خانگی و اقلام موجود در مقبره وایکینگ را نشان می دهد.

 


3. کلیسای Heddal نروژ

 

جاهای دیدنی نروژ
کلیسای استالد هددال بزرگترین کلیسا باقی مانده در نروژ است . کلیسا به طور کامل از چوب ساخته شده است در قرن 13 ؛ با توجه به افسانه محلی، آن در سه روز توسط پنج کشاورز ساخته شده است. پس از ترمیم در قرن 19th و 20th، کلیسا امروزه در حال استفاده برای مراسم عروسی و خدمات روز یکشنبه در ماه های تابستان است. کلیسا واقع در Notodden است و کلیسا به مریم مقدس اختصاص داده شده است.

 


2. Bryggen نروژ

جاهای دیدنی نروژ

خط ساحلی Bryggen ممکن است باعث لذت بردن گردشگران باشد. ساختمان های سنتی خط ساحلی با قایق هایی که در نزدیکی ساحل برگن قرار دارند صحنه بسیار جذابی است، Bryggen به اهمیت Bergen به عنوان یک مرکز تجاری به مدت 400 سال در طول قرون وسطی بوده است، زمانی که بخشی از Hanseatic League بود، گردشگران امروزه می توانند از بوتیک ها، مغازه ها، کارگاه های صنعتگران خرید را تجربه کنند .

 


1. جاذبه Geirangerfjord نروژ

جاهای دیدنی نروژ

مهمترین جاذبه توریستی در نروژ احتمالا Geirangerfjord است. در میان زیباترین آنها  Geirangerfjord واقع در جنوب غربی نروژ در نزدیکی شهر ساحلی Ålesund واقع شده است. Geirangerfjord  بیش از 15 کیلومتر (9 مایل) است و جالب توجه است که آب های عمیق که توسط صخره های شگفت انگیز احاطه شده اند و کوه های سرسبز پر شور با بیش از 1000 متر (3500 فوت ارتفاع) دارند که همین امر باعث شده کشتی های کروز نیز در اینجور جایی ورود پیدا کنند ( به دلیل عمق زیاد آب ) . مناظر دیدنی و جذاب چند آبشار خیره کننده و حومه سرسبز با مزارع پر زرق و برق دار را نیز باید به این جاذبه ها اضافه کرد .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا: 67

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز […]

گردشگری کشور اروپایی فنلاند از شهر پر جنب و جوش  (هلسینکی) Helsinki که پایتخت آن می باشد و شهر Turku تور کو شروع می شود و تا جنگل ها و جزایر boreal ادامه دارد، این شهرها  اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردی ارائه می دهند، در حالی که محیط طبیعی فنلاند […]

کشور آسیایی اروپایی ترکیه دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و تفریحی بسیار است ، یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه استانبول است ، با ما همراه باشید با معرفی بهترین جاذبه های استانبول 1– ایا صوفیه ایا صوفیا یکی از گران ترین نشانه های استانبول بوده است که درسال 536 میلادی به صورت کلیسای بنا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .