خوشمزه ترین قسمت سفر مربوط به غذا و خوردنی­هایش است؛ ایتالیا زادگاه پیتزا در جهان است، اما همه‌ی پیتزافروشی‌های آن پیتزایی به یک اندازه خوشمزه تهیه نمی‌کنند. بهترین پیتزافروشی‌های ایتالیا دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردِ خود هستند. زمانی‌که صحبت از پاستا می‌شود، انتخاب از میان پنه، اسپاگتی، ماکارونی، تاگلیاتله (Tagliatelle) و راویولی کار مشکلی است. همه‌ی این پاستاها با انواع سس‌ها و سبزیجات سرو می‌شوند. با مجله جاذبه ها همراه باشید تا در سفرتان به ایتالیا از غذاهای خوشمزه و هوس برانگیز ایتالیا لذت ببرید .

پاستا، اسپاگتی و لازانیا سه غذایی که است که اگر در ایتالیا طعم واقعی اش را تجربه نکنید، هیچ جای دیگر نمی توانید مزه اصلی این غذاها را بچشید. درست کردن پاستا یک هنر صرفا ایتالیایی است. سس ها و ادویه های مختلف طعم های بی نظیری به پاستا می­دهد، برای همین است که در ایتالیا هیچ کس پاستا را با کسی شریک نمی شود. پاستای آلفردو ،کاربونارا امریتریشانا و پستو را حتما امتحان کنید. اسپاگتی نسبت به پاستا رشته‌های نازک‌تری دارد و معروف‌ترین آن که مادرهای‌مان برای‌مان می‌پختند، اسپاگتی بلونز است که با گوشت چرخ کرده و رب گوجه‌فرنگی پخته می‌شود. یادتان نرود هنگام صرف پاستا از پنیر رنده شده استفاده کنید. ایتالیایی ها می گویند:«پنیر پاستا را جوری رنده کن انگار داره بارون میاد.» 

 

پیتزا

بعد از پاستا این پیتزاست که ایتالیایی‌ها به آن افتخار می‌کنند. پیتزاهای ایتالیایی در تنور سنگی و به سبک سنتی پخته می‌شوند. پیتزاهای ایتالیا معمولا خمیری نازک دارند و مواد کمتری روی آن ریخته می‌شود که درست نقطه مقابل پیتزاهای آمریکایی است که پیتزای ضخیم و پرحجمی دارند.

 

پیتزا مارگاریتا

وقتی حرف از غذای ایتالیایی می‌شود، همه‌ی ما به یاد پیتزا می‌افتیم. پیتزا مارگاریتا معروفترین پیتزای ایتالیا میباشد . پیتزا مارگاریتا نماد پرچم ایتالیاست. ریحان سبز، پنیر سفید و گوجه‌فرنگی قرمز 3 رنگ اصلی را تشکیل می‌دهند تا همه چیز رنگ و طعم ایتالیایی بگیرد. این پیتزا برای اولین بار توسط پینزا پز معروف، رافائل اسپوزینو، و برای ملکه مارگاریتا تهیه شد. همانند خیلی از غذاهای ایتالیایی دیگر، سادگی این پیتزا باعث لذیذ شدن آن می‌شود.

 

پیتزا مارگاریتا

سالاد کاپرزه با سس پستو

یک پیش‌غذای عالی برای شروع غذای اصلی.

هیچ چیز مانند یک سالاد تازه و خوشمزه با گوجه‌فرنگی در فصل تابستان نیست. سالاد کاپرزه با سس پستو (Caprese Salad with Pesto Sauce) ترکیبی جذاب از گوجه‌فرنگی و پنیر موزارلا است. این سالاد را همراه با سس پستو سرو می‌کنند.

مواد لازم برای تهیه سالاد کاپرزه با سس پستو

  • ۲ عدد گوجه‌فرنگی
  • یک مشت ریحان تازه
  • ۱ بسته پنیر موزارلا

مواد لازم برای تهیه سس پستو:

  • یک مشت ریحان تازه
  • ۱ پیمانه دانه‌ی کاج
  • ۱ پیمانه پنیر پارمزان رنده‌شده
  • نصف پیمانه روغن زیتون اکسترا ویرجین (Extra Virgin)
  • آب‌لیمو (به اندازه‌ی نصف لیمو)

 

طرز تهیه سالاد کاپرزه

 

تیرامیسو

تیرامیسو به ایتالیایی یعنی “منو ببر بالا” یا “منو بکش بالا”. با خوردن این دسر ایتالیایی انرژی‌تان بالا می‌رود و از زمین کاملا جدا می‌شوید و به آسمان‌ها خواهید رفت. بافت بیسکوییت‌های نرم شده همراه با طعم قهوه و پنیر ماسکارپونه بر روی زبان‌تان انفجار طعم ایجاد می‌کند.

 

تیرامیسو

 

ریسوتو

ریسوتو نوعی برنج دانه درشت است که در شمال ایتالیا کشت می‌شود. ریسوتو را نیز مانند پاستا با سس‌های مختلف می‌پزند. خامه از مواد مهم برای پخت ریسوتوست و از مواد اولیه اصلی به حساب می‌آید. 

 

ریسوتو

 

پانزانلا

پانزانلا (Panzanella) یک سالاد نانِ توسکانی است که غذایی ایده‌آل برای فصل تابستان به‌شمار می‌رود. این سالاد رسپی خاصی ندارد اما گوجه‌فرنگی و نان دو عنصر اصلیِ آن را تشکیل می‌دهند. خوردن این سالاد با یک نوشیدنی خنک در زیر نور آفتاب بسیار لذت‌بخش است.

 

طرز تهیه سالاد پانزنلا - غذای ایتالیایی

 

بروسکتا

بروسکتا (Bruschetta) یکی از پیش‌غذاهای خوشمزه‌ی ایتالیایی است. این غذا با نان گریل‌شده، سبزیجات، سیر و گوجه‌فرنگی تهیه می‌شود. برای تاپینگ‌های روی نان می‌توانید از گوجه‌فرنگی و ریحان یا قارچ و سیر استفاده کنید.

 

دستور پخت بروسکتا - غذای ایتالیایی

ریزوتوی قارچ

ریزوتوی قارچ (Mushroom Risotto) غذایی سالم خوشمزه است. این غذا منبع خوبی برای پروتئین است و خاصیت آنتی‌اکسیدانیِ آن باعث می‌شود عامل خوبی در مبارزه با سرطان به‌شمار رود.

مواد لازم برای تهیه ریزوتوی قارچ

  • ۵۰ گرم قارچ پورچینی
  • یک عدد استاک سبزیجات
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱ عدد پیاز خردشده
  • ۲ حبه سیر خردشده
  • ۲۵۰ گرم قارچ صدفی خردشده
  • ۳۰۰ گرم برنج ریزوتو یا برنج نیم‌دانه
  • ۲۵ گرم کره
  • یک مشت جعفری خردشده
  • ۵۰ گرم پنیر پارمزان رنده‌شده

 

ریزوتوی قارچ - غذای ایتالیایی

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 9

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

اکبر جوجه برند تجاری یکی از رستوران‌های زنجیره‌ای ایران است که نامی آشنا نه‌تنها در شمال کشور، بلکه در سراسر ایران محسوب می‌شود. اگرچه این رستوران و غذای ایرانی فعالیت خود را از یک قهوه‌خانه کوچک بین‌راهی در شهرستان گلوگاه مازندران آغاز کرد؛ اما امروزه چندین شعبه در شهرهای مختلف دارد که کیفیت آن‌ها مثال‌زدنی […]

در سال‌های اخیر نفوذ اینترنت در زندگی مردم افزایش پیدا کرده است. ازاین‌رو اغلب کسب‌وکارها از جمله رستوران‌ها و فست‌فودها به‌دنبال ارائه خدمات خود از طریق اینترنت هستند. سفارش آنلاین غذا هم برای رستوران‌ها و هم برای مشتریان مزایای زیادی دارد. مزیت این روش خرید غذا برای رستوران‌ها فروش بیشتر است. همچنین برخی از رستوران‌ها […]

سالادهای ایتالیایی در تمام دنیا شهرت زیادی دارند و با ترکیبی لذیذ از انواع سبزیجات و پروتئین، طعمی دلپذیر و ظاهری جذاب دارند. به طور معمول انواع سالاد های ایتالیایی با سس های خانگی و خوشمزه یک گزینه مناسب برای دورهمی ها و مهمانی ها محسوب می شود و رنگ و جلوه بی نظیری به […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .