آمستردام  ( amsterdam ) ، پایتخت پادشاهی کشور هلند ( netherlands ) ، یکی از محبوب ترین مقصد های توریستی در اروپا است .آمستردام با دانشگاه ها، آکادمی ها و موسسات تحقیقاتی خود، همراه با بیش از 40 موزه، تئاتر های متعدد و مکان های تفریحی، مرکز فرهنگی برجسته کشور هلند است. علاوه بر این، شهر برای خانه های تاریخی آن مشهور است. همراه با بررسی و معرفی 15 جاذبه مهم و معروف شهر آمستردام همراه سایت برترین جاذبه ها باشید.


1. موزه Rijksmuseum آمستردام

جاذبه ها و دیدنی های معروف آمستردام هلند

یکی از محبوب ترین جاذبه های  آمستردام – و قطعا مهمترین مخزن هنری – Rijksmuseum در سال 1809 برای ایجاد مجموعه عظیمی از هنر و صنایع دستی نادر کشور هلند تاسیس شد. مجموعه قابل توجه این موزه شامل حدود هفت میلیون آثار هنری است که بیش از 5،000 نقاشی مهم در سراسر 250 اتاق از این ساختمان پراکنده گسترش یافته است. علاوه بر نقاشی های خود، Rijksmuseum دارای یک کتابخانه با بیش از 35،000 کتاب و نسخه ی خطی و همچنین نمایش های جالب و جذاب مربوط به توسعه هنر و فرهنگ در هلند است .دارای مجموعه های خاص از صنایع دستی سنتی، مجسمه سازی قرون وسطی و سبک های مدرن هنری است. انواع تورهای هدایت شده انگلیسی زبان  در دسترس هستند. .

آدرس: Museumstraat 1، 1071 XX Amsterdam


2 . کلیسای غرب آمستردام

جاذبه آمستردام هلند

کلیسای غرب آمستردام (Westerkerk)، مشهور به عنوان محل عروسی ملکه سابق Beatrix در سال 1966است،که محبوب ترین کلیسا در شهر است. این کلیسای رنسانسساخته شده در سال 1630 به دلیل بسیاری از ویژگی های داخلی و خارجی گوتیک آن، غیرمعمول است.برج 85 متری که به معنی “لانگر جان” (Tall John) شناخته می شود، بالاترین نقطه در شهر است.

آدرس: Prinsengracht 281، 1016 GW Amsterdam


3 . کاخ سلطنتی آمستردام

جاذبه ها و دیدنی های معروف آمستردام هلند

قبلا در شهر، کاخ سلطنتی به عنوان محل اقامت پادشاه بوده است. ساخت و ساز آن یک وظیفه برجسته بود که در سال 1648 آغاز شد و نیاز به گذاشتن 13659 شمع برای حمایت از ساختار ماموتی داشت. بر اساس معماری روم باستان، نمای بیرونی به شدت کلاسیک است، در حالی که نمای داخلی با شکوه مجهز شده است، آپارتمان های با ثروت تزئینات شده اند، مجسمه های سنگ مرمر و فریم ها، همراه با نقاشی های سقفدار توسط فردیناند بول و گورتر فینک، تزئین شده است. دیگر موارد برجسته شامل یکی از زیباترین مجموعه های مبلمان در جهان است..بزرگترین و مهمترین اتاق سالن شورا، به زیبایی تزئین شده و یکی از زیبا ترین آپارتمان ها در اروپا است. (تورهای زبان انگلیسی در دسترس هستند.)

محل سکونت:  Dam آمستردام


Stedelijk .4: موزه شهرداری آمستردام

جاذبه ها و دیدنی های معروف آمستردام هلند
موزه Stedelijk – موزه شهرداری آمستردام که در سال 1895 تأسیس شد، یکی از معروف ترین مجموعه های هنر مدرن اروپا است. با تمرکز بر روی نقاشی هلندی و فرانسوی قرن نوزدهم و هفدهم، ویژگی های این موزه توسط تعدادی از جنبش های هنری معروف، از جمله د Stijl، با نمونه هایی از ون آیزبورگ، Mondrian و Rietveld، است؛ هنر پاپ، با آثار رزنکیست و وارلو؛ و نقاشان مانند Chagall، Dubuffet، De Kooning و Matisse. مجسمه های باغ  همچنین شامل نمونه هایی از رودین، مور، رنور و ویسر است. تورهای راهنمای زبان انگلیسی در دسترس هستند .آدرس:Museumplein 10، 1071 DJ Amsterdam


5. محله Begijnhof آمستردام

جاذبه ها و دیدنی های معروف آمستردام هلند

Begijnhof یکی از آن نواحی آرام و ناهنجار شهر است که بسیاری از گردشگران به سادگی متوجه آن نیستند که دارای جذابیت زیادی است، زیرا این محله نمایان گر شهر قدیمی آمستردام است. اگر چه بسیاری از خانه های قدیمی آن اشغال شده اند، خطوط کوچک و مسیرهای اطراف آنها دسترسی عمومی را فراهم می کنند، برخی از قدیمی ترین خانه های آمستردام، از جمله تنها خانه باقیمانده چوبی خود از قرن 14th در این محله است.


6 .کلیسای قدیمی آمستردام

جاذبه ها و دیدنی های معروف آمستردام هلند

کلیسای قدیمی (Oude Kerk)، ساخته شده در سال 1306 و اولین کلیسای سالن دار در شمال هلند، الگو برای بسیاری از کلیساهای دیگر در منطقه شد. تعدادی ساختمان افزوده در طول قرن ها ساخته شده است، مانند کلیساهای بزرگ از اوایل دهه 1500.برج در قرن شانزدهم اضافه شده است و دارای یک کاریلون از سال 1658 است که یکی از بهترین ها در کشور محسوب می شود (همچنین نمایشگاه های عالی در این شهر ارائه می دهد). نمای داخلی کلیسا دارای ویژگی های ازقبیل Reformation، از جمله سه پنجره با شکوه از 1555 از دروه رنسانس هلندی و اصطبل چوبی حک شده است. پس از کاوش در این ساختمان تاریخی زیبا، با دو دقیقه پیاده روی در کنار پل به Zeedijk  می رسید که یکی از قدیمی ترین خیابان های آمستردام است و خانه ی قرن هجدهم در شماره ی 1  قدیمی ترین ساختمان باقی مانده در شهر است.
آدرس: Oudekerksplein 23، 1012 GX Amsterdam

با ادامه مکانهای معروف و مهم شهر آمستردام کشور هلند همراه سایت برترین جاذبه ها باشید


7 .بندر آمستردام

جاذبه آمستردام هلند

بندر آمستردام، تقریبا 19 کیلومتر از دریای آزاد فاصله دارد و در یک خلیج قدیمی به نام IJ، قرار گرفته و تحت تاثیر فعالیت های جزر و مدی قرار ندارد و همچنان یک بندر شلوغ است. از این جا، خدمات مسافرتی و حمل و نقل به طور منظم از راین به شهرهای دوسلدورف ، کوبلنز و بازل انجام می شود. تاسیسات بندر در سال 1872 به همراه ساخت کانال دریای شمال ساخته شد، هدف آن بازگرداندن اهمیت سابق شهر پایتخت بود که از روتردام عبور می کرد . بازدید از موزه ملی دریایی(Scheepvaartmuseum) که در یک انبار سابق نیروی دریایی در Oosterdok است و بازدید از مجموعه ی چشمگیر از انواع کشتی ها ، globes، ابزار ناوبری و نقاشی توصیه می شود ..یکی دیگر از جاذبه های نزدیک به مرکز علمی Nemo ، یک موزه علمی درجه اول است که در یک قطعه معماری بسیار زیبا قرار گرفته است که در قسمت بندر مانند حیاط یک کشتی بزرگ قرار دارد. شما می توانید از طریق تونل IJ از مرکز شهر به ایستگاه متروی IJ به شمال آمستردام متصل شوید.


8. کلیسای جدید و بنای یادبود ملی آمستردام

جاذبه ها و دیدنی های معروف آمستردام هلند

کلیسای جدید (Nieuwe Kerk)، کلیسای رسمی پادشاهان هلندی از سال 1814، در قلب آمستردام در کنار کاخ سلطنتی در میدان Dam قرار دارد. این میدان تاریخی در حدود 1270 ساخته شده است تا Amstel را از IJ جدا کند . امروزه میدان و کلیسا برای تظاهرات عمومی مانند نمایشگاه های عتیقه و نمایشگاه های هنری مورد استفاده قرار می گیرد. کنسرت های ارگانالیستی نیز در این کلیسای قرن 15 انجام می شود. یکی از ویژگی های قابل توجه آن، پانسیون شکوهمند آن از سال 1649 است، یک نمایشنامه ای از چوب باکوه که با چهار انجیل و تزئینات نماد ایمان، امید، خیریه، عدالت و افشاگری تزئین شده است.  پنجره های رنگارنگ زیبا هستند؛ یکی از آنها از سال 1650 قدمتش می گذرد.
در طرف مقابل این Dam، بنای ملی ، ابلیسک با ابعاد 22 متری، بعد از جنگ جهانی دوم به عنوان یادبود قربانیان و نماد آزادی به وجود آمد..


9 . موزه آمستردام

موزه آمستردام در یتیم خانه ی سابق شهرداری که در سال 1414 ساخته شده است، شامل تعدادی از حیاط های بزرگ است که بازدید کنندگان می توانند در مورد نقش مداوم در آمستردام در کشور و جهان یاد بگیرند. نکات برجسته از یافته های ماقبل تاریخ و منشور اصلی شهر و موارد موجود از امروز و همچنین نمایش هایی که نشان می دهد چگونه زمین از دریا تجدید شد. حیاط داخلی نیز سرگرم کننده برای کشف است و جاذبه برجسته دیگر مانند گالری تیراندازی قدیمی است. همچنین یک کافه در محل وجود دارد. کتابخانه دارای مجموعه ای غنی از ادبیات در مورد تاریخ شهر است و گرافیک و نقاشی ها را می توان با ترتیب قبلی مشاهده کرد.

آدرس:Kalverstraat 92، 1012 PH Amsterdam


10. بازارهای Kalverstraat و Vlooienmarkt: Shop ’til You Drop آمستردام

جاذبه ها و دیدنی های معروف آمستردام هلند

در هر تعطیلات، هنگام خرید به یک نقطه خرید ارزان نیاز می باشد. آمستردام دارای مکان های بسیار خوبی برای خرید است، چه در مورد کالاهای لوکس با قیمت بالا، صنایع دستی محلی و یا از سوغاتی های سرگرم کننده. بهترین  وشناخته شده ترین  و معمولا شلوغ ترین مرکز خرید  – Kalverstraat است با بسیاری از بوتیک های مدرن، گالری ها، عطر فروشی ها، کافه ها و رستوران ها . برای یک تجربه کاملا متفاوت خرید،به طرف Vlooienmarkt بروید ، بازار کلوچه معروف آمستردام، که از سال 1886 در اینجا برگزار می شود،نیز قابل توجه است . یکی دیگر از تجربه خرید منحصر به فرد در بازار گل آمستردام ، چشم انداز شگفت انگیز از جمله هر نوع گیاه قابل تصور است. بسیاری از بهترین خیابان های خرید از Muntplein ، یک میدان شهر که در قرن 15 میلادی یک بازار گوسفند بود، از آن استفاده می کردند شروع می شود.


11. موزه گرمسیری آمستردام

جاذبه ها و دیدنی های معروف آمستردام هلند

موزه ی گرمسیری (Tropenmuseum) که در سال 1864 تأسیس شد، یک سفر هیجان انگیز برای کسانی است که علاقمند به تاریخ مستعمرات سابق هلند هستند. این موزه دارای نمایشگرهای متعدد از هنر و اقلام روزمره از مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری است. موزه همچنین کنسرت های منظم موسیقی شرقی و آسیایی را با استفاده از ابزارهای سنتی میزبان می کند (تورهای راهنمای زبان انگلیسی در دسترس هستند).

آدرس: Linnaeusstraat 2، 1092 CK Amsterdam


12 . باغ گیاه شناسی و باغ وحش آمستردام

جاذبه ها و دیدنی های معروف آمستردام هلند

آمستردام double dose طبیعت را در قلب شهر ارائه می دهد. Hortus Botanicus آمستردام، باغ گیاه شناسی شهر یکی از قدیمی ترین نوعش در جهان است. در سال 1638 تاسیس شد،به عنوان یک باغ گیاه فروتن برای پزشکان و apothecaries آغازبه کار کرد . امروزه  دارای گیاهان و درختان نادر، گل های عجیب و غریب و بزرگترین گلخانه ای که گیاهان مناطق مختلف گرمسیری را پوشش می دهد و گیاهان نادر است. با کمتر از یک دقیقه پیاده روی، Natura Artis Magistra (“Artis”)، باغ وحشی عالی آمستردام، و موزه  برجسته آن در سراسر جهان در یک باغچه با ساختمان های تاریخی قرار دارد. . در آکواریوم، شما می توانید در مورد سیستم های صخره مرجانی یاد بگیرید.  دیگر موارد برجسته شامل خانه حیوانات ، موزه زیستگاه، Insectarium، Pavilion پروانه، و Planetarium است. همچنین در نزدیکی این جاذبه های سرگرم کننده طبیعت، یک اثر از Normaal Amsterdams Peil، NAP است که متوسط ​​سطح آب دریای شمال را نشان می دهد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 5

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز […]

گردشگری کشور اروپایی فنلاند از شهر پر جنب و جوش  (هلسینکی) Helsinki که پایتخت آن می باشد و شهر Turku تور کو شروع می شود و تا جنگل ها و جزایر boreal ادامه دارد، این شهرها  اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردی ارائه می دهند، در حالی که محیط طبیعی فنلاند […]

کشور آسیایی اروپایی ترکیه دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و تفریحی بسیار است ، یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه استانبول است ، با ما همراه باشید با معرفی بهترین جاذبه های استانبول 1– ایا صوفیه ایا صوفیا یکی از گران ترین نشانه های استانبول بوده است که درسال 536 میلادی به صورت کلیسای بنا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .