شهر بوداپست ( budapest ) ، پایتخت مجارستان ( hungary ) است و بسیاری از افراد آنرا به عنوان “ پاریس شرق” معرفی کرده اند، بوداپست یکی از مهمترین شهرهای بزرگ در اروپای شرقی است و دارای چندین مکان است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته اند . اگرچه قدمت سکونت در این شهر به دوران نو سنگی می رسد اما این شهر زیبا به طور رسمی در سال 1872 با تشکیل سه منطقه مستقل Old Buda (Ábuda)، Buda و Pest – به عنوان مراکز اداری، تجاری و صنعتی مجارستان تبدیل شد . رودخانه Danube بوداپست ، دارای جنبه درمانی و همچنین معماری های تاریخی است .

امروزه، بوداپست سالانه بیش از 20 میلیون بازدید کننده از سراسر جهان را به خاطرمکان های بی شمار تاریخی، موزه ها و گالری های هنری، سالن های ورزشی، استادیوم ها و مسابقات فرمول 1 Hungaroring جذب می کند .با معرفی 15 مکان و جاذبه توریستی و دیدنی شهر بوداپست مجارستان همراه سایت برترین جاذبه ها باشید

 


1. قلعه دیدنی Hill شهر بوداپست

جاذبه ها و دیدنی های گردشگری بوداپست

قلعه هیل با توجه به رود دانوب، دارای بسیاری از آثار تاریخی و موزه های مهم قرون وسطی ای بوداپست است. بدون شک یکی از زیباترین این سازه های چشمگیر قرن 18 میلادی قلعه Buda  است این کاخ عظیم 200 اتاقه است که به بسیاری از شهر ها، شباهت بسیار چشمگیر دارد. یکی دیگر از قلعه هیل برجسته قلعه Bastion ماهیگیران قرن نوزدهم است ، ساخته شده در نقطه ای که در قرون وسطی ماهیگیران محلی تاسیسات دفاعی خود را ایجاد کرده اند. ساخته شده در پشت کلیسای Matthias، برج Neo-Romanesque، colonades  به طور کامل بازسازی شده اند. قلعه هیل نیز دارای تعدادی از مجسمه های عالی است .

 


2 . بازدید از منطقه Gellért Hill شهر بوداپست

جاذبه ها و دیدنی های گردشگری بوداپست

یکی دیگر از برجسته ترین ویژگی های بوداپست، پانورامای منطقه Gellert Hill است. بلوک 235 متری که به شدت به رودخانه دانوب وابسته است. معروف ترین چشمه های دارویی  این شهر در این منطقه وجود دارد از جمله آبگرم های Gellért و Baths Rudas که از قرن 13th تا کنون جذابیت زیادی برای بازدید کنندگان داشته اند. شیب شمال شرقی این تپه  به عنوان بنای Gellért شناخته شده است . Citadel ساخته شده توسط اتریشی ها برای اجلاس سران سال 1851، نیز سرگرم کننده برای گردش است.


3 . موزه هنرهای زیبا شهر بوداپست

جاذبه ها و دیدنی های گردشگری بوداپست

موزه هنرهای زیبا نه تنها مهمترین گالری هنری بوداپست است، بلکه یکی از بزرگترین مجموعه آثار استادان قدیمی است که در اروپا یافت می شود. مجموعه گسترده ای از نقاشی های ایتالیایی، اسپانیایی و هلندی که با قرار گرفتن در یک ساختمان قرن نوزدهم تحت تاثیر بیشتر قرار گرفته با طبقه بندی های متفاوت و اتاق های طویل برای نمایش نقاشی های بزرگتر، قفسه برای اقلام کوچکتر ، همچنین فضای معماری جالب مانند سالن رنسانس نیز وجود دارد . این موزه در سال 1870 تاسیس شد و مجموعه ای زیبا از نقاشی ها و آثار هنری را به خود اختصاص داد. این موزه به شش بخش عالی تقسیم شده است: هنر مصری، هنر باستانی، گالری مجسمه سازی قدیمی، گالری نقاشی قدیمی، مجموعه مدرن و مجموعه گرافیک. کاخ مجاور گالری هنر نیز موزه هنر معاصر شهر است و میزبان نمایشگاه های موقت است.

ساعت بازدید: شنبه- سه شنبه ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر
پذیرش: بزرگسالان، کودکان (کمتر از 6 سال رایگان) (بلیط پیشرفته در دسترسی آنلاین از طریق سایت موزه )
نشانی: 1146 بوداپست، Dózsa György út 41

 


4 . موزه ملی مجارستان شهر بوداپست

جاذبه ها و دیدنی های گردشگری بوداپست

با وجودی که در سال 1802 تاسیس شده است، اما در سال 1847، موزه ملی مجارستان به جایگاه فعلیش،که  یک ساختمان بزرگ کلاسیک با دو حیاط است آورده شده است . علاوه بر پورتیکو عظیم آن، دارای بنای یادبود شاعر مشهور مجارستانی( یانوس آرانی) است همانند  پارک باغ هایی که تعداد زیادی ازمجسمه های  مردمان معروف را دارند. نمایشگاه های عمده آن عبارتند از Royal Regalia (از جمله تاج طلایی سنت استفان با سنگ های قیمتی و مروارید) و همچنین تاریخ و پیشینه ی مجارستان از عصر حجر تا دوره های رومی و قرون اولیه میانی. همچنین از نمایشگاه ها و مصنوعات زیادی برخوردار است که با مبارزات زیادی برای استقلال کشور و نیز سلاح های تاریخی مجارستان و ترکیه برخورد می کنید.

ساعت: شنبه تا دوشنبه، 10 صبح تا 6 بعد از ظهر
پذیرش: بزرگسالان، کودکان زیر 6 سال رایگان
نشانی: 1088 بوداپست، Múzeum körút 14-16


5 . ساختمان مجلس و جواهرات طلایی شهر بوداپست

جاذبه های بوداپست

parliament یکی از نقاط برجسته ی پیاده روی در خیابانهای دوست داشتنی بوداپست اطراف ساختمان مجلس و اطراف آن، موزه قوم شناسی و وزارت زراعت است. این سومین ساختمان پارلمان در جهان است، این ساختمان نئوگوتیک در سال 1886 افتتاح شد تا به جشن سالگرد 1000 ساله این کشور منجر شود. (مجارستان قبل از آن بخشی از امپراتوری اتریش-مجارستان بود.) دارای 691 اتاق و همچنین 19 کیلومتر راهرو و پله قابل توجه است. تورهای هدایت شده (تقریبا 45 دقیقه ای) در دسترس است البته هر زمان که دولت جلسه نداشته باشد و ساختمان شامل بسیاری از نکات برجسته مانند سالن ورودی اصلی، مناظر مختلف، و جواهرات طلایی مجارستان است.

آدرس: 1055 بوداپست، Kossuth Lajos tér 1-3


6 . Promenade  زیبایی های رودخانه دانوب شهر بوداپست

جاذبه ها و دیدنی های گردشگری بوداپست

دانوب یا “دانا” در مجارستان ازسمت شمال تا جنوب بوداپست در جریان است و در داخل  شهر حدود 640 متر عرض دارد. مکان های بسیاری وجود دارد که به خاطر این رودخانه با شکوه به مکانی برای لذت بردن تبدیل شده اند. یکی از بهترین ها این است که یک قایق بگیرید و هم از طبیعت رودخانه لذت ببرید و هم از معماری های تاریخی اطراف رودخانه . همچنین درسمت شمال شرقی، نزدیک ساختمانهای مجلس مجارستان  کفشهای شلوغ را در بنای یادبود بانک دانوب خواهید دید که مجموعه ای از 60 جفت کفش مجسمه سازی فولادی به یاد یهودیان که در اینجا در جنگ جهانی دوم کشته شده اند است .

 


7 . میدان قهرمانان و بنای هزاره شهر بوداپست

جاذبه ها و دیدنی های گردشگری بوداپست

میدان قهرمانان (heroes square) عمدتا کار معمار آلبرت شیکدانز بود که همچنین وی مسئول موزه هنرهای زیبا بود که در این فضای باز بزرگ قرار دارد. برجسته ها میدان عبارتند از: بنای هزاره، یک ستون 36 متری که توسط یک شخصیت فرشته گافرل معرفی شده و در اواخر قرن نوزدهم ساخته شده است. در اطراف پایه می توانید گروهی از اسب های برنزی را با شاهزاده ارپاد و شش جنگجو ملاحظه کنید که در حال فتح کشور همسایه خود اند. در مقابل بنای هزاره  یادبود سرباز است.


8 . محله پارک  Városliget شهر بوداپست

جاذبه ها و دیدنی های گردشگری بوداپست

محله پارک وودلند (Városliget) با یک دریاچه بسیار زیبا، یک محل تفریحی محبوب برای ساکنان بوداپست و بازدید کنندگان است. پارک با حدود 302 هکتار، در قرن نوزدهم به طراحی باغبان نبیون معروف فرانسوی ساخته شده است. امکانات متعدد فرهنگی و تفریحی در طول سال ها از جمله دو موزه بزرگ هنری (موزه هنرهای زیبا و کاخ هنر) در اطراف آن به وجود آمده است. باغ وحش و باغ شهرداری ؛ موزه حمل و نقل  بوداپست که یکی از قدیمی ترین مجموعه های اروپایی راه آهن های شناخته شده است. پارک تفریحی تیوولی برای بازی های بچه ها ؛حمام دارویی Széchenyi ، قلعه وایادوهنیاد نیز جز جاذبه های این منطقه اند .

 


9 . شلوغ ترین بلوار بوداپست – Andrássy út

جاذبه ها و دیدنی های گردشگری بوداپست

Andrássy Út شلوغ ترین خیابان بوداپست برای عابران و وسایل نقلیه است که 2.4 کیلومتر است. این خیابان شگفت انگیز  در سال 1876 ساخته شده است، از میدان Erzsébet به بنای هزاره در Városliget ختم شده است. کاخ های پر زرق و برق، ساختمان های مهم فرهنگی مانند اپرا دولتی و آکادمی موسیقی ، موزه Ferenc Hopp از هنر شرق آسیا و موزه یادبود Zoltán Kodály ، یک فضای آزاد دایره ای که به نام آهنگساز بزرگ مجارستان ساخته شده ، مجسمه های مبارزان آزادی مجارستانی. Andrássy út همچنین دارای مراکز خرید محبوب است و دارای فروشگاه های بوتیک با کیفیت بالا، کافه ها، رستوران ها و تئاتر های عالی است.


10 جزیره Margaret جادویی شهر بوداپست

جاذبه ها و دیدنی های گردشگری بوداپست

جزیره مارگاریت (Margit-sziget)، که تقریبا 2.4 کیلومتر طول و 503 متر عرض دارد، مرکز تفریحی بوداپست برای توریست ها و اکثر مردم محلی است. حمام های دارویی بهاره  که از باغ ها و مسیرهای با دقت برخوردار بوده اند و همچنین خرابه های بسیاری از ساختمان های تاریخی را در اینجا یافت می شود . جاذبه برجسته حمام Palatinus ، یک مجتمع آبی عظیم است که بیش از 17 هکتار را پوشش می دهد و شامل حمام با امواج مصنوعی، همراه با استخر های مختلف پزشکی، شنا برای کودکان است.

دیگر نقاط برجسته جزیره  ، رز باغ (Rózsakert) است؛ بنای یادبود اتحاد جماهیر شوروی، مجسمه فلزی توسط ایستوان کیس (1972) به شکل یک گل؛ خرابه های کنستانت Dominican، خانه شاهزاده مارگارت، دختر پادشاه بلا IV؛51 متر برج آب، ساخته شده در سال 1911، و یک تئاتر بزرگ در فضای باز از جمله جاذبه های این منطقه اند .


11 .کمربند داخلی بوداپست

جاذبه ها و دیدنی های گردشگری بوداپست

budapest inner ring حلقه درونی مرکز شهر قدیمی Pest را که زیر دیوارهای شهر سابق قرار دارد، محاصره می کند. علاوه بر موزۀ ملی عالی مجارستان ، در اینجا دانشگاه یک کلیسای قرن 18 میلادی که یکی از زیباترین کلیساهای باروک در شهر و همچنین موزه ادبی پتفوی با مجموعه ای از آثار شاعران و نویسندگان برجسته کشور است وجود دارد .

کنیسه و موزه یهودی ساخته شده در سال 1859 به طرح معمار وینس لودویگ Förster، از دیگر جاذبه های اصلی است. دیگر جاذبه های مهم شامل کلیسای مرمت شده ، کلیسا در سبک کلاسیک شدید بین 1816 تا 1859 ساخته شده است؛ موزه کتاب مقدس با اولین چاپ عهد جدید یونانی و اولین ترجمه کامل مجارستانی کتاب مقدس مسیحیان؛ و بازار مرکزی قرن نوزدهم که برای محصولات تازه، گوشت و گلهایش بسیار محبوب است.


12 . کمربند بیرونی بوداپست

جاذبه ها و دیدنی های گردشگری بوداپست

budapest outer ring حلقه بیرونی چهار کیلومتری از انتهای شرقی مارگارت پل شروع می شود و در نیمه گرد، تقریبا موازی با حلقه درونی، در اطراف شهر Pest تا انتهای شرقی پل Petofi، ادامه دارد. حلقه بیرونی برای ترافیک در سال 1896 افتتاح شد . نقاط برجسته ها عبارتند از:ایستگاه غرب که یک ساختمان محافظت شده در سالهای 1870 توسط شرکت پاریس ایفل ساخته شده و همچنین بزرگترین مرکز خرید در مرکز اروپا، مرکز شهر WestEnd ، با بیش از 400 فروشگاه ساخته شده است.

جاذبه برجسته دیگر عبارتند از Ring of St. Stephen ، در محل کارخانه تئاتر کمدی در بوداپست (ساخته شده در سالهای 1890) و حلقه الیزابت . یکی دیگر از جاذبه های مهم، کلیسای مقدس جوزف است که برج های دوقلو آن در اواخر قرن هجدهم در سبک باروک ساخته شده است.


13 . حلقه بوداپست

جاذبه ها و دیدنی های گردشگری بوداپست

حلقه نیمه دایره ای بودا قلعه هیل را مانند ماه هلال احاطه کرده است، که از انتهای غربی پل الیزابتی عبور می کند و از شمال تا انتهای غربی پل مارگارت پل می رسد. مهمترین قسمتها Krisztina körút / Attila út و Margit körút هستند. جاذبه های برجسته عبارتند از: رز هیل که یکی از مناطق منحصر به فرد مسکونی منحصر به فرد بوداپست است با ویلا های زیبا، باغ های بزرگ، راه ها و پیاده روها . Turbe موزه مسلمان که بین 1543 و 1548 ساخته شده است و پارک Városmajor که یک پارک شهری 200 ساله دوست داشتنی است که برای شکار استفاده می شود.


14. کلیسای دانشگاه پیتر براون شهر بوداپست

جاذبه ها و دیدنی های گردشگری بوداپست

university church زیباترین کلیسای باروک در بوداپست که تا حدودی پنهان است، ساخته شده در بین سالهای 1725-42 (دو برج بزرگ تا سال 1771 تکمیل نشده بود)، نمای اصلی شامل تیمپانوم مثلثی با نمایندگی سنت پل و سنت آنتونی، دیوارهای آن از سنگ مرمر مصنوعی پوشیده شده است. نقاشی های برجسته شامل نقاشی های روی سقف است، اصطبل ها و مجسمه های سنت پل و سنت آنتونی در محراب بالا (1746) را نشان می دهد. همچنین توجه داشته باشید صومعه پائولین در نزدیکی کلیسا است.


15 . پل مارگارت و حمام در آن در شهر بوداپست

جاذبه های بوداپست

پل مارگارتmargaret در دو قسمت قرار دارد: اولین قسمتش در حلقه بودا در نقطه جنوبی جزیره مارگاریت و دومین قسمت در حلقه بیرونی است. این پل در سال 1876 ساخته شده است که دومین و قدیمی ترین پل در حوزه رودخانه دانوب است و اگرچه در طول جنگ جهانی دوم نابود شد، اما در سال 1948 بازسازی شد. در اینجا شما می توانید حمام های لوکاچ فوق العاده را پیدا کنید که می تواند ریشه های آن تا 12 قرن پیش برسد . یکی دیگر اماکن شناخته شده Császár Thermal Bath ، قدیمی ترین حمام حرارتی مداوم در بوداپست و بخشی از موسسه ملی روماتولوژی و فیزیوتراپی است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا: 84

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز […]

گردشگری کشور اروپایی فنلاند از شهر پر جنب و جوش  (هلسینکی) Helsinki که پایتخت آن می باشد و شهر Turku تور کو شروع می شود و تا جنگل ها و جزایر boreal ادامه دارد، این شهرها  اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردی ارائه می دهند، در حالی که محیط طبیعی فنلاند […]

کشور آسیایی اروپایی ترکیه دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و تفریحی بسیار است ، یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه استانبول است ، با ما همراه باشید با معرفی بهترین جاذبه های استانبول 1– ایا صوفیه ایا صوفیا یکی از گران ترین نشانه های استانبول بوده است که درسال 536 میلادی به صورت کلیسای بنا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .