بلغارستان ( Bulgaria ) دارای جاذبه های فوق العاده برای بازدید است. از چشم انداز عالی کوه های وسیع آن تا سواحل شنی دریای سیاه، اما اینک به معرفی 10 تا از جاذبه های تاریخی ( گردشگری و توریستی ) کشور بلغارستان می پردازیم.

بلغارستان یک کشور در حوزه بالکان در قاره اروپا با زمین های متنوع است که خط ساحلی دریای سیاه، قسمت داخلی کوهستانی و رودخانه ها از جمله دانوب را در بر می گیرد. یک ترکیب فرهنگی با تأثیرات یونانی، اسلامی، عثمانی و ایرانی، میراثی غنی از رقص، موسیقی، لباس‌ها و صنایع دستی سنتی دارد.  پایتخت آن شهر صوفیه ( Sofia ) است .


1. صومعه Rila ریلا بلغارستان

جاذبه های کشور بلغارستان

در مکان بسیار زیبای ای در دره جنگلی Rila Mountrains، صومعه ریلا – بزرگترین و معروف ترین صومعه بلغارستان و معروف ترین جاذبه گردشگری بلغاری قرار دارد. از لحاظ اندازه بزرگ است و داخل صومعه نقاشی های قدیمی روی دیوار وجود دارد . قدمت مکان به قرن 10 بازمی گردد، گرچه بیشتر آنچه امروز نمایش داده می شود، از قرن نوزدهم است، زمانی که مکان پس از یک آتش سوزی مجدد بازسازی شد. ، این صومعه در سال 1983 به عنوان یک میراث جهانی یونسکو تعیین شد.


2. قلعه Belogradchik بلغارستان

جاذبه ها و دیدنی های توریستی بلغارستان

قلعه Belogradchik یکی از بزرگترین جاذبه های بازدید شده بلغارستان و معروف ترین آنها است در میان حصاری از سنگ های عجیب و غریب شکل و تقریبا با آنها ترکیب شده است. نوشته شده این قلعه توسط رومیان ساخته شده، و بعدا در دوره بیزانس، بلغاری ها و ترک ها گسترش یافته است. چشم انداز طبیعی، همراه با ساختمان ها، Belogradchik را یک مکان تقریبا فراموش نشدنی برای بازدید کرده است. و تاریخ آن این موضوع را نشان می دهد – با این که قلعه محل بسیاری از جنگ ها بوده است و نیز در طی قیام سال های 1850 میلادی، یک سری اعدام های بی رحمانه دیده  است.


3. کلیسای Boyana بوایانا بلغارستان

جاذبه ها و دیدنی های توریستی بلغارستان

یکی از جالب ترین مکان های بلغارستان و ثیت شده دریونسکو، کلیسای بوایانا است که جذابیت اصلی درون آن واقع شده است. یک کلیسای نسبتا تاریک اما خیره کننده، برخی از برجسته ترین نقاشی های قرون وسطی را در کل اروپا در خود پنهان می کند. آنها یک گنجینه تاریخی و یک نمونه درخشان از هنر  آن دوره هستند. این گوهر مبهم، با این حال یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری در بلغارستان است و قطعا ارزش تلاش برای دیدن آن را دارد. نکته در مورد بازدید : دسترسی به نقاشی های کوچک محدود و با تور هدایت شده است، بنابراین مطمئن شوید که بلیط خود را از موزه کلیسای Boyana گرفته باشید .


4. قلعه Baba Vida بابا ویدا بلغارستان

جاذبه ها و دیدنی های توریستی بلغارستان

قلعه بابا ویدا، احتمالا قلعه قرون وسطایی با زیبایی حفظ شده در بلغارستان است. نخستین بار در قرن دهم ساخته شد و قلعه در طول عمر خود، حملات و محاصره های مختلف را پشت سر گذاشته است.افسانه ای به نام  آن وجود دارد – “بابا ویدا” به سه شاهزاده خانم خواهر بلغاری اشاره دارد.


5. صومعه Rozhen بلغارستان

جاذبه ها و دیدنی های توریستی بلغارستان

با چشم اندازی خیره کننده دارای سابقه طولانی زندگی در آن است.  صومعه Rozhen قرون وسطی ای است – که تاریخ آن به قرن شانزدهم میلادی می رسد – مسلما یکی از بهترین جاذبه های گردشگری بلغارستان است. صومعه قرون وسطا ای در کنار کوه بلند و با منظره های پانوراما در سراسر منطقه شناخته شده است، با توجه به نقاشی های چوبی زیبا، پنجره های شیشه ای رنگی و نقاشی های زیبا، که بعضی از آنها از قرن 15 حفظ شده است قابل توجه است

با ادامه معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی کشور اروپایی بلغارستان همراه سایت برترین جاذبه ها باشید


6. آرامگاه Kazanlack کازانکلک بلغارستان

 

بازدید از این مکان که گورستان باستانی است برای دیدن شاهکارهای هنری زیبای بلغارستان از دوره هلنیستی (از قرن چهارم قبل از میلاد ) لازم است. نقاشی های دیواری قابل توجه اند، آرامگاه کازانکلک قطعا بهترین مکان های دفن از این دوره شناخته شده است، اما تعدادی از مقبره های دیگر نیز در منطقه وجود دارد که ارزش بررسی  را دارند.


7. Pliska بلغارستان

جاذبه ها و دیدنی های توریستی بلغارستان

هنگامی که جاذبه فعلی بلغارستان، صوفیه را بررسی کردید، چرا به جاذبه اصلی پلاسکا قلعه قرون وسطی نروید؟ این سایت باستان شناسی با سیستم پیچیده ای از استحکامات، اولین شهر اصلی امپراطوری بلغاری از 681AD تا 893AD بوده است. نقطه برجسته و خاص آن کلیسای شناخته شده به عنوان Basilica بزرگ است. Pliska ممکن است با استانداردهای مدرن شهرهای بزرگ مطابقت نداشته باشد اما خرابه ها هنوز هم 23 کیلومتر مربع مساحت دارند بنابراین مطمئن شوید که کفش های راحتی را می پوشید.


8. Perperikon بلغارستان

 

خرابه های Perperikon برای مشاهده آنچه که آنها امروز نشان می دهند، بسیار ارزشمند است. Perperikon معبد دیونیسوس، افسانه ای برای محل قرارهای بزرگ.


9. قلعه Tsarevets بلغارستان

جاذبه ها و دیدنی های توریستی بلغارستان

قلعه Tsarevets یکی از جالب ترین مقصدهای گردشگری بلغارستان است. این قلعهدر Veliko Tarnovo واقع شده است، این قلعه قرون وسطی مرکز دوم امپراتوری بلغاری از قرن 12 میلادی بود.. در حال حاضر بازدید کنندگان می توانند از راه رفتن در اطراف برج بالدوین لذت ببرند، که از نظر زیبایی در سراسر منطقه به چشم می خورد.


10. مسجد جامع بلغارستان

جاذبه های کشور بلغارستان

یکی از موارد غیر معمولتر در لیست ما از ده جاذبه توریستی بلغارستان، مسجد جامع است، با این وجود جایگاه آن بسیار شایسته  است. این یکی از قدیمی ترین مساجد در اروپا است و قدمتش به حدود قرن چهاردهم می رسد و از نظر طراحی به طور معمول از مساجد عصرفعلی به شمار می رود. مراسم هنوز هم در Djumaya برگزار می شود،قطعا خواهید دید نقوش گلدار و قسمت های تزئین شده زیبا را ،از دیگر اثار شهر باستانی Plovdiv، جایی که این مسجد در آن واقع شده است،مکانهای باستانی دیگر از جمله یک آمفی تئاتر رومی است .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا: 9

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز […]

گردشگری کشور اروپایی فنلاند از شهر پر جنب و جوش  (هلسینکی) Helsinki که پایتخت آن می باشد و شهر Turku تور کو شروع می شود و تا جنگل ها و جزایر boreal ادامه دارد، این شهرها  اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردی ارائه می دهند، در حالی که محیط طبیعی فنلاند […]

کشور آسیایی اروپایی ترکیه دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و تفریحی بسیار است ، یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه استانبول است ، با ما همراه باشید با معرفی بهترین جاذبه های استانبول 1– ایا صوفیه ایا صوفیا یکی از گران ترین نشانه های استانبول بوده است که درسال 536 میلادی به صورت کلیسای بنا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .