بوتسوانا یک مقصد برتر آفریقایی در قاره آفریقا است و شهر Gaborone ( گابورون ) پایتخت بوتسوانا است .این کشور  برخی از بهترین دیدگاه های حیات وحش را در این سیاره ارائه می دهد، به ویژه در منطقه Chobe و دلتا اوکواننگو. صحرای Kalahari با فرهنگ ساحلی بوشمن یکی دیگر از برجسته های بوتسوانایی است که شایستگی دیدن را در برنامه سفر دارد. این لیستی از جاذبه های برتر کشور بوتسوانا است که باید ببینید . همراه سایت برترین جاذبه ها باشید با معرفی بهترین جاذبه های این کشور آفریقایی ناشناخته.

Botswana bets on tech to end reliance on diamonds

 


پارک ملی Chobe بوتسوانا

جاذبه های بوتسوانا

پارک ملی Chobe در دلتا اوکواننگو بوتسوانا قرار دارد و چهار اکوسیستم متمایز را پوشش می دهد.SavutiMarsh به طور خاص برخی از بالاترین تراکم حیات وحش  قاره آفریقا را ارائه می دهد. Chobe دارای حدود 120،000 فیل است. گله های عظیم این فیل ها در  پارک ها در کنار رودخانه دیده می شوند.بهترین زمان برای بازدید از Chobe بین ماه های سپتامبر است زمانی است که آب و هوا خشک و سردتر است. گله های گورخر، خزندگان، بوفالو، زرافه ها و گیاهان دارویی در اینجا در این زمان از سال دیده می شوند. Chobe با استفاده از ماشین قابل دسترسی است و کمی ارزان تر از پارک های دیگر بوتسوانا است. طیف گسترده ای از اقامت گاه ها برای هر بودجه ای وجود دارد. شما حتی می توانید قایق را اجاره کنید.


دلتا Okavango اوکواننگو بوتسوانا

رودخانه اوکواننگو از طریق مرکز صحرای Kalahari از بین می رود، و باعث ایجاد یک سیستم آب آشامیدنی منحصر به فرد برای انواع زیادی از پرندگان و حیوانات و زندگی آناها در محل می شود. دلتا اوکواننگو یک مقصد منحصر به فرد سیاحتی و اکتشافی است زیرا شما می توانید بیشتر حیات وحش را از درون یک قایق سنتی  مشاهده کنید .  بهترین زمان برای مشاهده حیات وحش در فصل اوج سیل ( در طول ماه های اکتبر) است. حیات وحش در این زمان بیشتر در جزایر دلتا متمرکز است، اردوگاه های لوکس صفری نیز در آن وجود دارد که بسیاری از آنها از safaris های پیاده روی و / یا سفرهای کمپینگ جزیره ای استفاده می کنند.


گالری هنری بوتسوانا Tsodilo Hills

Tsodilo Hills یک گالری هنری در فضای باز معنوی است که بیش از 4،000 نقاشی سنگهای باستانی  San Bushmen سون بوشمن را نشان می دهد. در حدود 400 سایت در آن وجود دارد که صحنه های شکار، رقص های مراسم و حیوانات معمولی را نشان می دهند. بعضی از هنرهای سنگی بیش از 20،000 سال قدمت دارند و باستان شناسان متوجه شده اند که مردم در این منطقه در حدود 100،000 سال پیش زندگی می کردند. سان بوشمن ها معتقدند که این منطقه مقدس، محل نخستین خلقت انسان و محل استقرار ارواح مرده است. جای تعجب نیست که این یک سایت میراث جهانی یونسکو است. بازدیدکنندگان میتوانند با کمک سه راهنمای محلی از سه تپه اصلی عبور کنند. یک اردوگاه پایه و یک موزه کوچک اما آموزنده در سایت نیز وجود دارد.


پارک ملی Nxai Pan بوتسوانا

پارک ملی Nxai Pan یک مکان دیدنی برای یک سافاری است. مناظر اصلی قابل توجه اینجا است، با تپه های شنی و ماسه ای شگفت انگیز، با داشتن درختان baobab بزرگ . هنگامی که آب گرفتگی در محل رخ می دهد ، چمن های کوتاه،جایگزین تپه های شنی و نمکی می شوند و گله های زیادی از گوسفندان و گورخر را جذب می کنند و گیاهان زینتی در آن می رویند .بهترین زمان برای بازدید از دسامبر تا آوریل است. محل سکونت در شمال شرقی بوتسوانا است، مسیر سفر از چبو و دلتا اوکواننگو است که به این پارک می رسد، آسان می کند. اقامت در اینجا تنها در یک اردوگاه امکان پذیر است، اما اردوگاه های  Makgadikgadi نیز گزینه ای عالی است.


با ادامه معرفی جاذبه های طبیعی و حیات وحش کشور آفریقایی نه چندان مشهور بوتسوانا همراه سایت برترین جاذبه ها باشید

پارک Kgalagadi Transfrantier بوتسوانا

تابه های نمکی، تپه های ماسه ای Kalahari و اجتماع حیوانات وحشی در فصل باران این پارک را فوق العاده در ماه های تابستان (ژانویه تا آوریل) می کند .اما برای رسیدن به آن، از کشور بوتسوانا راه آسانی نیست. شما نیاز به وسیله ماشین 4×4 خوب و توانایی خودتان دارید. پارک مرزی Kgalagadi بزرگ است و دارای مساحت 14،670 مایل مربع / 38،000 کیلومتر مربع است. این پارک شامل دو پارک جداگانه قدیمی است: پارک ملی Kalahari Gemsbok در آفریقای جنوبی و پارک ملی Gemsbok در بوتسوانا. شما تمام Big Five ( 5 حیوان بزرگ ) رادر اینجا نمی بینید، اما گاو مهاجر Wildebeest و  Antelope  و تعداد زیادی از شکارچیان و raptors را می بینید. اقامت در اردوگاه های  طرف آفریقای جنوبی ارائه می شود.


Mokolodi بوتسوانا

جاذبه های بوتسوانا

Mokolodi با یک درایو ( رانندگی )  کوتاه از بندر Gaborone بوتسوانا قابل دسترسی است و برای یک سفر روزانه مناسب است. Mokolodi یک ذخیره حیات وحش خصوصی اختصاص داده شده به حفاظت و آموزش و پرورش است، بنابراین هنگامی که شما از ان بازدید می کنید، از دیدن بچه های هیجان انگیز مدارس در یک سفر حیرت انگیز شگفت زده نباید بشوید. با توجه به این که بسیاری از آفریقایی ها به دلیل هزینه های هنگفت از دسترسی به ذخایرحیات وحش منع شده اند، Mokolodi به خوبی با ارزش است تا بتواند برنامه های خود را ادامه دهد. ردیابی کرگدن یکی از نکات برجسته در پارک Mokolodi است و یکی از نقاط کمی در بوتسوانا است که در آن شما می توانید راینو خیلی سفید را مشاهده کنید. یک برنامه موفق کمک کرده است که راین سفید را از انقراض در بوتسوانا حفظ کند. پیاده روی های هدایت شده، درایوها و درایوهای شبانه در Mokolodi امکان پذیر است. کلبه های ساده و کمپینگ نیز در دسترس هستند .


Moremi بوتسوانا

Moremi یک مخزن کوچک با تراکم بسیار زیاد از انواع حیوانات وحشی است. این منطقه نهفته درشرق دلتا اوکواننگو وهم مرز با پارک ملی Chobe است. پرندگان آن بی نظیر است و بیش از 500 نوع پرنده دارد. جولای تا اکتبر بهترین زمان برای بازدید است و 4×4 safaris همراه با سفرهای آموزشی mokoro مبتنی بر آب بهترین راه برای دیدن حیات وحش فراوان است. سگ های وحشی در اینجا به طور منظم دیده می شوند و همچنین 5 حیوان بزرگ و کرگدن سیاه و سفید. در پارک وجود دارد که بعضی از آنها منحصر به فرد در safaris هستند.. چندین غرفه و اردوگاه ها در خارج از حومه ی حیات وحش در پارک وجود دارد.


تورهای آژانس خبری شماره 1 بانوان بوتسوانا

آژانس خبری شماره 1 خانم ها ، در گابورون Gaborone (پایتخت بوتسوانا) قابل دسترسی است. حالا شما می توانید به یک تور بروید ،  تور نیز شامل مکان هایی  از سری فیلم های محبوب HBO بر اساس کتاب است. تورهای کوتاه مدت ،نصف روز طول می کشد و عمدتا در داخل و اطراف Gaborone واقع شده است که در آن شما می توانید به دیدن خانه گران قیمت  Zebra Drive و دفتر او در مقابل Speedy Motors بروید. . تورهای دو روزه شما را به سمت Mokolodi و ماچوودی می برند .


پناهگاه کرگدن Khama Rhino بوتسوانا

ساکنان Khama Rhino در سال 1992 برای کمک به نجات Rhinos ( کرگدن  ها ) در معرض خطر بوتسوانا و معرفی دوباره حیات وحش منطقه به طوری که جامعه محلی بتواند از مزایای گردشگری بهره مند شد اقدام کردند. پناهگاه همچنین میزبان بچه های مدرسه ای از جوامع مجاور و دومین شهر بزرگ بوتسوانا یعنی  Francisown  است، پناهگاه در اطراف Serwe Pan واقع شده است .


Tuli Block بوتسوانا

بلوک Tuli یک منطقه غنی از حیات وحش در شرق بوتسوانا است که هم مرز آفریقای جنوبی و زیمبابوه است و محل تقاطع رودخانه های Limpopo و Shashe است . این منطقه زمانی یک منطقه ی خصوصی از مزارع بود، اما چند دهه قبل، آن را اقتصادی تر کردند که زمین منطقه را به یک زمین حیات وحش تبدیل کنند. اکنون بلوک توالی شامل چندین ذخایر حیات وحش از جمله  Reserves Mashatu Game و Reserve North Tuli Game است .این یک منطقه زیبا با چند رودخانه، رودخانه های درون جنگل، ساوانا و بسیاری از درختان بابااب عظیم است.مشاهده حیات وحش در طول سال تضمین شده است. گله های بزرگی از فیل،  شیر، پلنگ و حتی  cheetah در آن وجود دارد . از آنجا که این زمین خصوصی است، می توانید از safaries پیاده روی و درایوهای شب ( سوار شدن در ماشین ) لذت ببرید. لابی ها و اردوگاه های خوبی برای اقامت در آنجا وجود دارد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

کشوری در قاره آفریقا به نام چاد ، کشوری است که ترکیبی از صحرا و سفرهای سافاری است . جمعیت آن تنها چند میلیون است و بسیار کوچک و فقیر است. به هر حال، اگر یک ماجراجویی از نوع سفرهای سافاری / صحرا که سفری معمولی نیست را تجربه کنید ، این راهنمای سفر چاد […]

افرادی که به آفریقا سفر می کنند معمولا دنبال ماجراجویی، چالش و سرگرمی هستند. اگر شما از آن دسته گردشگرانی هستید که چندان تر و تمیز و حساس نیستید ،به کشور بوروندی بروید. این کشور یک مکان عجیب و غریب با افرادی است که از لحاظ فرهنگی بسیار متفاوت از آنچه شما به آن عادت […]

بورکینافاسو ممکن است در لیست سفر شما به قاره آفریقا قرار نداشته باشد اما مکان های ارزشمند و قابل توجهی برای کشف در این کشور وجود دارد. مکان ها یا جاذبه های آن بیشتر طبیعت روستایی باشد. اما اگر این نوع از ماجراجویی را دوست دارید، پس سفری با بازدید از پارک های ملی و […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .