کشور آسیایی اروپایی ترکیه دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و تفریحی بسیار است . ایندفعه در سایت برترین جاذبه های قصد معرفی بهترین جاذبه ها در استانبول ترکیه را داریم  که یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه استانبول است همراه ما باشید با معرفی جاهای دیدنی استانبول 

ایا صوفیه استانبول

ایا صوفا

ایا صوفیا یکی از گران ترین مکان های استانبول بوده است که درسال 536 میلادی به صورت کلیسا ای بنا شد و  بعد از اینکه ارتش عثمانی قسطنطنیه را فتح نمود آن را به مسجد تبدیل کردند و در قرن بیستم نیز به موزه تبدیل شد.

 قصر Topkapı Palace (Topkapı Sarayı) (  توپ کاپی  ) استانبول

قصر Topkapı (Topkapı Sarayı)

کاخ طوپقاپو در قرن 15 توسط Mehmet Conqueror ساخته شده است . این مجتمع عظیم نمایش آشکار هنر اسلامی است و دارای حیاط های فراوان است که با کاشی های نقاشی شده و پیچیده ساخته شده است . از محبوب ترین جاهای این قصر، اتاق هارم (جایی که پادشاهان و فرزندان سلطان چند روز خود را در ان صرف می کنند ) است؛ دادگاه دوم، که در آن شما می توانید از طریق آشپزخانه عظیم کاخ بروید و در اتاق شورای امپراتوری قرار بگیرید و دادگاه سوم که شامل اتاق های خصوصی سلطان است. دادگاه سوم نیز یک مجموعه قابل توجه از آثار پیامبر (ص) را در اتاق مقدس نگهبانی نشان می دهد و به خزانه منزل امپراطوری می رسد ، جایی که شما با یک جایگاه پر از جواهرات طلایی و سنگ های قیمتی روبرو می شوید. برای دیدن کامل قصر Topkapıحداقل نیمی از روز نیاز دارید.

مسجد آبی (سلطان احمد کامی) استانبول

مسجد آبی (سلطان احمد کامی)

مسجد زیبای سلطان احمد ، از بزرگترین هدایای معماری آن زمان است که امروز به عنوان مسجد آبی شناخته می شود. این مسجد ساخته شده بین سالهای 1609 و 1616 است.

آب انبار Yerebatan Sarnıçı استانبول

مخزن ریحانا (Yerebatan Sarnıçı)
 
معروف به مخزن آب Basilica یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری استانبول است. این سالن بزرگ زیرزمینی، مانند کاخی است که دارای 336 ستون در 12 ردیف است، این پروژه توسط کنستانتین بزرگ آغاز شد اما توسط امپراتور جاستینینی در قرن ششم به پایان رسید. بسیاری از ستون های مورد استفاده در ساخت و ساز از سازه های کلاسیک پیشین است.

میدان هیپودرم استانبول

هیپوودرم
 
میدان هیپودرم Hippodrome باستان توسط Septimius Severus در 203 میلادی آغاز شد و توسط کنستانتین بزرگ در 330 سالگی تکمیل شد.  امروزه از هیپوودرم به جز بخش کوچکی از دیوارهای گالری در سمت جنوب،چیزی به چشم نمی آید، اما در Meydanı (پارک) که در حال حاضر در سایت قرار دارد، دارای قسمت های مختلفی از بناهای تاریخی است.

موزه باستان شناسی استانبول

موزه باستان شناسی استانبول
 
موزه باستان شناسی استانبول مجموعه مهمی از آثار ماندگار از ترکیه و سراسر خاورمیانه است . در مجتمع سه مجموعه جداگانه وجود دارد که هر کدام از آن ها مورد بازدید قرار می گیرند: موزه ی شرق باستان ؛ موزه اصلی باستان شناسی ؛ و غرفه تزیینی Mehmet The Conqueror است که مجموعه ای جذاب از هنر سرامیک را در حود جای داده است.

بازار بزرگ (Kapalı Çarşı) استانبول

بازار بزرگ (Kapalı Çarşı)
 
بازار بزرگ (Kapalı Çarşı) بازاری سرپوشیده است و اساسا نخستین مرکز خرید ترکیه است . ورود به بازار از طریق یکی از 11 دروازه ساخته شده است معاملات مختلف هنوز هم به بخش های خاصی تقسیم شده است که باعث می شود عبور و مرور ساده تر شود.

مسجد سلیمانیه استانبول

مسجد سلیمانیه
 
مسجد سلیمانیه یکی از مشهورترین جاذبه های استانبول است که در بالای تپه بالای منطقه سلطان محمد قرار دارد. این ساختمان برای Süleyman Magnificent توسط معمار معروف عثمانی Sinan بین سالهای 1549 تا 75 ساخته شده است.  در داخل  مسجد، گنبدی با ارتفاع 53 متری قرار دارد، که از لحاظ هماهنگی و یکپارچگی در طراحی قابل توجه است.

بازار ادویه (Mısır Çarşısı) استانبول

بازار ادویه (Mısır Çarşısı)
 
بازار ادویه (Mısır Çarşısı) جایی است که شما می توانید از غذاهای محلی لذیذ ترکی، میوه خشک، آجیل، گیاهان دارویی و البته ادویه جات استفاده کنید. بخش عمده ای از پولی که به ساخت این بازار اختصاص داده شده است، از مالیات هایی است که دولت عثمانی ار تولیدات محصولات مصری اخذ نموده است که به همین دلیل نام آن در ترکیه (Mısır Çarşısı) به معنای “بازار مصر” است.

کاخ دلمه‌باغچه استانبول

قصر Dolmabahçe

قصر Dolmabahçe که جالب و خیره کننده است اثری روشن از دکوراسیون اروپا و معماری در امپراتوری عثمانی در قرن 19th است که توسط سلطان عبدالمشید I در سال 1854ساخته شده است که دارای باغ های عالی با چشمه ها و حوضچه های تزئینی است. درهای این قصر از ترکیب عناصر روکو، باروک نئوکلاسیک و عثمانی است و در این قصر از لوسترهای ماموت کریستال و مبلمان فرانسوی استفاده شده است.

کلیسای کورا ( چورا ) استانبول

کلیسا Chora (Kariye Müzesi)

کلیسا (Kariye Müzesi) Chora به معنای نجات دهنده است، این کلیسای زیبا در خارج از دیوارهای شهر قسطنطنیه قرار دارد . اولین کلیسای چورا احتمالا در قرن پنجم ساخته شده است . این کلیسا نمونه باورنکردنی از آثار هنرمندان بیزانس است که طیف گسترده ای از موضوعات داستان های کتاب عهد مسیح مقدس را در خود جای داده است.

 

موزه هنرهای ترکی و اسلامی (Türk ve Islam Eserleri Müzesi)

موزه هنرهای ترکی و اسلامی (Türk ve Islam Eserleri Müzesi)

موزه هنرهای ترکی و اسلامی (Türk ve Islam Eserleri Müzesi) در قصر ابراهیم پاشا بزرگ قرار گرفته است. این موزه جاذبه ای برای همه کسانی است که علاقمند به هنر عثمانی و اسلامی هستند.

صوفیا کوچک Aya Sofya (Küçük Aya Sofya)

کوچک Aya Sofya (Küçük Aya Sofya)
 قبل از اینکه امپراتور جوستینیک آیا سوفیا را بسازد، باید آزمایش می کرد که آیا ساختمان به صورتی که می خواهد کار خواهد کرد یا خیر،  بنابراین ابتدا این نسخه مینیاتوری را ساخت که نام اصلی آن کلیسای سرجیوس و باکوس است .

مسجد رستم پاشا استانبول

مسجد رشتمل Paşa
مسجد Rustem Pasha در استانبول خانه ای از کاشی های زیبای İznik است. در این مسجد بهترین نمونه هایی از کاشی های رنگارنگ در رنگهای قرمز و سبز در دیوارهای حیاط خارجی و داخل مسجد نمایان هستند.

قلعه یدیکوله (Yedikule Hısarı)

ییدیکول قلعه (Yedikule Hısarı)

قلعه در قرن پنجم توسط امپراتور Theodosius ساخته شده است هنگامی که عثمانی ها شهر را فتح کردند، از قلعه برای دفاع استفاده می کردند و بعدها به عنوان یک زندان و محل اعدام مورد استفاده قرار گرفت.

برج گالاتا استانبول

Galata - Wikipedia

برج Genoese در قرن 14 ساخته شده است و یکی از جاذبه های قابل تشخیص استانبول است. از بالکن بالا، منظره پانوراما بر روی شهر وجود دارد.

موزه پرا استانبول

موزه Pera محل معروف ترین گالری هنری استانبول است که در آن، هنرهای معاصر در یکی از بهترین مجموعه نقاشی های دوران عثمانی در جهان دیده می شود. که اغلب آثاری از بزرگترین نام های هنری جهان در آن وجود دارد .

خیابان استقلال و میدان تکسیم استانبول

İstiklal Caddesi و Taksim مجموعه ای از رستوران ها و کافه ها است. موزه Orhan Pamuk نیز در نزدیکی آن هست. پاموک یکی از معروف ترین نویسندگان ترکیه و برنده جایزه نوبل ادبیات است.

محله اسکودار استانبول

کیز کولسی، برج خیمه

منطقه Üsküdar دارای برخی از مساجد قدیمی و  قهوه خانه ها (به ویژه در حوضه کشتی ها ) است. این محله در قسمت اسیا نشین استانبول است و اگر دوست دارید با فرهنگ ترکیه آشنا شوید بازدید از این محله پیشنهاد میشود .

شهر چَناق‌قلعه Çanakkale

چاناکلای

Çanakkale نزدیکترین مرکز به شبه جزیره Gallipoli و به محل باستانی مشهور تروی است. موزه دریانوردی ردانل که دارای مجموعه ای کوچک و جالب از آثار جنگی و مصنوعات از جنگ های گالپیلی و دوران عثمانی پیشین است در این مکان قرار دارد.

Troyتروآ

تروی
 
Troy یک مکان باستانی چند لایه ای از شهرهای مختلف تجاری از دوره اولیه برنز تا دوره بیزانس است که به عنوان یک نتیجه برای باستان شناسی در ارتباط بین تمدن های مدیترانه و مدیترانه باستان بسیار مهم است و در سال 1998 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد.
 

جزایر شاهزاده استانبول

جزایر شاهزاده
جزایر شاهزاده  Princes’ Islands در گوشه شمال شرقی دریای مرمره ( Marmara ) قرار دارد که شامل مناظر زیبایی است و تنها یک ساعت از استانبول برای رسیدن به آن طول راه است . جزایر پرنسس از نه جزیره تشکیل شده است، اما دو جریزه از آنها محبوب ترین محل ها برای مسافران است.

پل بسفر

پل بسفر در استانبول | سلام پرواز

Bosphorus استانبول از جمله مواردی است که آنرا به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می کند، اروپا را از آسیا جدا می کند و یک پل حیاتی برای شهر است که به شما اجازه مي دهد تا منظره معروف قلعه روملی را از بهترين نقطه خود مشاهده نمائید. همچنین تماشای انواع کشتی ها حال و هوای خاصی دارد .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

شما درباره شب های جذاب دبی چه چیزی می‌دانید؟ به‌جرئت می‌توان گفت که این شب‌ها جزو فوق‌العاده‌ترین تجربه‌هایی است که هر فردی می‌تواند تجربه کند. طبق آمار رسمی تعداد گردشگران دبی در سال ۲۰۲۴ به حدود ۱۰ میلیون رسیده است. آیا می‌دانید که این تعداد گردشگر چه مقدار سرمایه‌ای را وارد دبی می‌کنند؟ این تعداد […]

توکیو ژاپن از شهرهای شلوغ و مدرن دنیا است که برای سلیقه‌ها، گروه‌های سنی و شخصیت‌های گوناگون جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای دارد. یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی بعد از زلزله سال ۱۹۲۳ و جنگ جهانی دوم دچار آسیب‌های زیادی شد؛‌ به همین جهت بناهای قدیمی چندان زیادی در آن وجود ندارد. در تور ژاپن […]

فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .