ملبورن یکی از شهرهای مهم و توریستی کشور استرالیا است ، همراه سایت برترین جاذبه ها باشید با معرفی بهترین جاذبه های دیدنی و فوق العاده شهر ملبورن

1. میدان فدراسیون ملبورن

میدان فدراسیون
 

هنگامی که میدان فدراسیون ( Federation Square ) در سال 2002 به افتخار 100 سالگی فدراسیون افتتاح شد، ملبورنیها را تقسیم کرد به کسانی که آن را دوست داشتند و کسانی که از آن متنفر بودند. در هر صورت، محل خوبی برای گردشگران برای شروع گشت و گذار در این شهر است. طراحی فوق العاده مدرن از فضاهای باز و بسته، ساختمان های معماری سبک ویکتوریا را کنار هم قرار می دهد.

 

2 . باغ گیاه شناسی سلطنتی ملبورن

باغ گیاه شناسی سلطنتی

یکی از جاذبه های گردشگری برتر در قلب پارک سبز در جنوب رودخانه شهر ، باغ گیاه شناسی سلطنتی است. باغ گیاه شناسی سلطنتی در سال 1846 تأسیس شد و به عنوان یکی از زیباترین گونه های آن در جهان شناخته شده است. باغچه ها با مساحت 40 هکتار و شامل بیش از 50 هزار گیاه، از جمله بسیاری از گونه های نادر است، که سالانه 1.5 میلیون نفر از آن بازدید می کنند.

 

3 . زمین کریکت ملبورن

زمین کریکت ملبورن

MCG یکی از بزرگترین استادیوم های جهان با ظرفیت 100،000 نفر محسوب می شود. که به عنوان استادیوم اصلی برای بازی های المپیک 1956 و بازی های مشترک المنافع 2006 مورد استفاده قرار گرفت و محل تولد کریکت تست و خانه فوتبال استرالیا ، “G” و به طور کلی مرکز ورزشی استرالیا است . بازدیدکنندگان می توانند در زمستان بازی های کریکت و در تابستان بازی های فوتبال را در این استادیوم مشاهده نمایند.

 

4 . Southbank و Arts Center ملبورن

جنوب بانک و مرکز هنر ملبورن

این منطقه در کنار رودخانه یارا و در یک قدمی ایستگاه خیابان فلیندرز قرار دارد و جذابیت فرهنگی برای بازدید کنندگان دارد. Southbank پر از کافه ها، رستوران ها و سرگرمی های زنده در فضای باز است. هر یکشنبه یک بازار عالی صنایع دستی و هنری نیز در ان برگزار می شود و در این منطقه نیز بسیاری از جشنواره ها در طول سال برگزار می شود.

 

5 . گالری ملی ویکتوریا ملبورن

گالری ملی ویکتوریا

قدیمی ترین گالری هنری عمومی در استرالیا، گالری ملی ویکتوریا است که دارای بیش از 68،000 آثار هنری در دو شهر است. این گالری ابتدا در سال 1968 افتتاح شد و در سال 2003 به طور گسترده ای بازسازی شد،  این ساختمان بیشتر به دلیل تالار بزرگ آن مشهور است که در آن بازدیدکنندگان تشویق می شوند تا روی زمین بیفتند و به سقف شیشه رنگی نگاه کنند.

6.برج یوریکا ملبورن

برج یورکا

برج ایفوکری از سال 1854 با نام “The Eureka Stockade” شناخته شده است، این برج 91 طبقه دارد و وقتی که خورشید در بالای این ساختمان قرار می گیرد،این برج درخشان می شود. Skydeck ، در طبقه 88، بالاترین دید عمومی در هر ساختمان در نیمکره جنوبی است. همچنبن Edge ، یک مکعب شیشه ای است که در فاصله 3 متر از ساختمان قرار دارد که بازدید کنندگان  می توانند بدون سرگیجه از آن استفاده کنند.

 

7. Arcades و Laneways ملبورن

بازی ها و Laneways

خیابان کالینز و خیابان بورک ملبورن ، زیبا، جالب و دلنشین اند. این خیابان دارای سنگ فرش موزاییکی و مغازه های منحصر به فردی است  که در اواخر قرن نوزدهم میلادی احداث شده است. بازی پرطرفدار Arcade قدیمی ترین بازی در ملبورن است و Flinders و Degraves Lanes نیز ارزش جستجو را دارند.

 

8. موزه ملبورن و ساختمان و نمایشگاه سلطنتی

موزه ملبورن و ساختمان نمایشگاه سلطنتی

 موزۀ ملبورن توسط باغ های زیبا و پارک ها احاطه شده است. این موزه مدرن به طور مداوم بازسازی شده است مکانهای دیدنی این موزه عبارتند از مرکز بومی، Bunjilaka ، موزه کودکان و جعبه آبی که در کنار ساختمان قرار دارد. این موزه مجموعه ای از فعالیت های دست ساز است که برای تحریک و تعامل کودکان طراحی شده است. در مجاورت موزه ملبورن ساختمان برجسته سلطنتی قرار دارد.

 

9. باغ وحش ملبورن

باغ وحش ملبورن

اگر چه قدمت 22 هکتار از مساحت باغ وحش ملبورن به سال 1862 می رسد، لیکن 320 گونه از حیوانات دارای بهترین امکانات مدرن در محوطه های پیشرفته هستند. فیل ها مانند فیل های آسیایی ساکن در یک محیط سنتی روستایی در آن زندگی می کنند . یکی دیگر از جاذبه های این باغ وحش Orang-UTAN Sanctuary است که در آن حیوانات در خانه های درختی خود زندگی می کنند.

 

10. کلبه کاپیتان کوک ملبورن

کلبه کاپیتان کوک

 این کلبه که در اصل در یورکشایر انگلستان و توسط والدین «کاپیتان جیمز کوک» ساخته شده بود، در سال ۱۹۳۴ میلادی به پاس بزرگداشت سفر کاپیتان کوک، کاشف استرالیا، توسط «سر راسل گریم‌ وید» (Grimwade) به ملبورن منتقل شد. جالب است بدانید که برای انجام این کار تمام آجر‌ها شماره گذاری شده، در بشکه‌های استوانه‌ای قرار داده شده و سپس به استرالیا حمل شده است. حتی پیچک‌هایی که دور ساختمان پیچیده شده بود هم قطع و دوباره در مکان جدید کاشته شدند.  . این کلبه عجیب و غریب  نگاهی به زندگی و ماجراهای دریایی کوک و کاوش در استرالیا و سایر نقاط جهان دارد. همچنین در Fitzroy Gardens زیبا از سبک  اسپانیایی استفاده شده است.

11. رودخانه یارا ملبورن

رودخانه یارا کروز

یک تور قایقی نه تنها بهترین راه برای دیدن مناظر است، بلکه یک نگاهی به تاریخ رودخانه یارا است . بسیاری از شرکت های برگزارکننده تور را می توان در کنار Southbank و در مکان هایی مانند Birrarung Marr، که در اصل “Birrarung” به معنای “رودخانه غم و اندوه و سایه” است یافت. جشن پیوندهای بومی با رودخانه یارا یکی دیگر از جشن های محبوب است.

 

12 .بنای یادبود جنگ جهانی در ملبورن

حرم یادبود

این بنا که پس از جنگ جهانی اول برای بزرگداشت افراد درگیر در جنگ بزرگ در داخل و خارج از کشور است که در معبد بزرگ پادشاهان ساخته شده است که امروزه به عنوان یک یادآوری شایسته برای همه نظامیان و زنان است و مرکز اصلی برای برگزاری مراسم در روز ANZAC که در تاریخ 25 آوریل برگزار میشود، و روز یادبود که در تاریخ 11 نوامبر هر ساله برگزار می شوداست.

13. منطقه داکلندز ملبورن

داک لندز

Docklands جدید ترین مکان ملبورن است. با مرتفع ترین ساختمان های ستاره دار سبز در نیمکره جنوبی است و دارای آبشار ، کافه ها، رستوران ها و پارک است . در این منطقه ورزشگاه Etihad و Icehouse که یک سالن ورزشی در سطح جهانی است نیز قرار دارد. یک بازار هنری و پررونق نیز در کنار ساحل این منطقه هر یکشنبه برپا می شود

 

14. بازار ملکه ویکتوریا ملبورن

بازار ملکه ویکتوریا

این مکان تاریخی در سال 1878 ساخته شده است که در این مرکز خرید محصولات جدید فروخته می شود . در این مکان علاوه بر سالن های غذاخوری عالی، فروشگاه هایی قرار دارند که هر چیزی را از لباس، هنر و اسباب بازی ها به فروش می رسانند که به سختی در جاهای دیگر پیدا می شوند. سایر جاذبه های ویژه این مکان، بازار شب، کنسرت های موسیقی و سایر کارهایی است که اغلب در طول تابستان برگزار می شود.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

با ادامه معرفی مهم ترین و معروف ترین جاذبه های کشور استرالیا همراه سایت برترین جاذبه ها باشید . 6 جاذبه نخست استرالیا را از اینجا مطالعه نمایید .   5. جاده اقیانوس بزرگ ، ویکتوریا جاده اقیانوس بزرگ در امتداد ساحل جنوب شرقی استرالیا طول 243 کیلومتر دارد. این بزرگراه ساحلی گشت و گذار توسط […]

گردشگری نقش مهمی در اقتصاد کشور استرالیا ایفا می کند و هر ساله میلیاردها دلار از گردشگری نصیب ملت و دولت استرالیا می شود . مناظر، سواحل و حیات وحش منحصر به فرد باعث می شود استرالیا به عنوان یکی از بهترین مکان های گردشگری در جهان باشد.با سایت جاذبه ها همراه باشید با معرفی 10 […]

ملبورن یکی از شهرهای مهم و توریستی کشور استرالیا است ، همراه سایت برترین جاذبه ها باشید با معرفی بهترین جاذبه های دیدنی و فوق العاده شهر ملبورن 1. میدان فدراسیون ملبورن   هنگامی که میدان فدراسیون ( Federation Square ) در سال 2002 به افتخار 100 سالگی فدراسیون افتتاح شد، ملبورنیها را تقسیم کرد […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .