پایتخت جمهوری اتریش و یکی از پربازدید ترین شهرهای اروپا شهر وین است، بخش بزرگی از جذابیت و تاریخ غنی خود را به مکان شگفت انگیزی که در ساحل رود زیبای دانوب دارد ، متعهد می داند. برای قرن ها، دروازه ای بین غرب و شرق اروپا،  امپراطوری های بزرگ بود و تا به امروز مهمترین مرکز تجاری و فرهنگی اتریش محسوب می شود. با فضای بی نظیر جهانگردی، این شهر یک اثر متمایز و جذاب است که اثر معماری قدیمی آن، اسبهای کابین معروف آن (Fiaker) و همچنین کافه های عجیب و جالب خیابانی خود را با قهوه ونو وینا برجسته کرده است.


1. کاخ Hofburg هابسبورگ وین

دیدنی ها و جاذبه های شهر وین اتریش

برای بیش از شش قرن، محل هابسبورگ – محل اقامت رسمی هر حاکم اتریشی از سال 1275بوده است –  Hofburg شاید مهمترین کاخ  تاریخ وین است. جایگاه رسمی رئیس جمهور اتریش، این مجموعه گسترده شامل ساختمان های متعدد است که منعکس کننده دوره های مختلف، از جمله شکوفایی معماری از جنبش گوتیک، رنسانس، باروک و روکو است. این مجموعه 59 هکتار با 18 گروه از ساختمان ها شامل 19 حیاط و 2600 اتاق را پوشش می دهد. جاذبه های اصلی آن عبارتند از آپارتمان امپریال، موزه سسی و مجموعه نقره ای می باشد.

 

2. دانشکده اسب سواری اسپانیایی وین

دیدنی ها و جاذبه های شهر وین اتریش

دوستیابی به زمان امپراتور ماکسیمیلان دوم، مدرسه باشکوه سوارکاری اسپانیایی بعد از اینکه حاکم اسب های معروف لیپیزنر را در سال 1562 به کاپیتانهای خود معرفی کرد، تاسیس شد. امروزه یکی از جاذبه های برجسته وین، تماشای هیجان انگیز با نمایش افسانه ای از مهارت های سوارکاری در دانشکده سوارکاری زمستانی باروک در حومه قصر هفبور که از سال 1735 در آن قرار گرفته است.

3 . کلیسای سنت استفان وین

دیدنیها و جاذبه های شهر وین اتریش

مهمترین ساختمان وین در گوتیک و کلیسای اسقف اعظم از سال 1722، کلیسای سنت استفان (Stephansdom) است که باید دید. کلیسای اصلی قرن دوازدهم با یک کلیسای جدید رومی در قرن 13 جایگزین شد، بقایای مانده از آن، دروازه عظیم و برجهای قله (Heidenturme) است. بعد از آن در قرن چهاردهم بازسازی در سبک گوتیک همراه با افزودن سالن اپرا و کلیساهای سنت الجیوس، سنت تیرنا و سنت کاترین، در حالی که برج 137 متری جنوبی معروف (Steffl) متعلق به قرن 15th است.بهبود و ساخت و ساز بیشتر از قرن 17 تا 19 آغاز شد و کل ساختار بعد از جنگ جهانی دوم بازسازی شد.

4. کاخ و باغ های schonbrunn شونبرن وین

قصر قرون وسطایی شونبرن نه تنها برای معماری باشکوه آن، بلکه برای محیط زیبای پارک مانند آن جذاب است.یکی از جاذبه های برتر وین، این کاخ جالب، شامل بیش از 1441 اتاق و آپارتمان است، از جمله آنهایی که زمانی توسط ملکه ماریا ترزا استفاده میشد. برجسته ترین اتاق های ملکه ماریا ترزا،  شامل آپارتمان های تزیین شده باغ  خود و اتاق صبحانه اش با آثار هنری گلدار که توسط دخترانش ایجاد شده است.

با ادامه معرفی بهترین جاهای گردشگری و توریستی و تاریخی شهر وین کشور اتریش همراه سایت برترین جاذبه ها باشید.

5. قصر Belvedere وین

دیدنیها و جاذبه های شهر وین اتریش

در میان جاذبه های محبوب وین، قصر Belvedere  واقعا دو ساختمان پر زرق و برق جالب است: Belvedere پایین (Unteres) و Belvedere بالا (Oberes). برجسته ترین مکان های کاخ بالا شامل تالار همکف با تندیسهای آن و راه پله های تشریفاتی همراه با گچ بری های غنی و نقاشی های با ارزش آن است. کاخ پایینی دارای سالن سنگ مرمر،  گچ بری های بیضی شکل و نقاشی های زیبای سقف، و همچنین یک گالری شامل مجموعه ای از مجسمه های تاریخی ساخته شده مرمر است.

6. اپرای دولتی وین

دیدنی ها و جاذبه های شهر وین اتریش

خانه اپرای وین (Wiener Staatsoper) یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین سالن های تئاتر در جهان است که میزبان بسیاری از آهنگسازان برجسته جهان، ارکسترها، سولیست ها و رقصندگان است. نمایش های اپرا و باله حداقل 300 بار در سال انجام می شود، که توسط بزرگان موسیقی از سال 1625 که اولین اجرای اپرای دادگاه وین برگزار شد، انجام می شود.

7 . ساختمان مجلس اتریش در شهر وین

دیدنی ها و جاذبه های شهر وین اتریش

خانه مجلس ملی و فدرال اتریش از سال 1918 می باشد، ساختمان مجلس تحت تاثیر ابعاد وسیع آن قرار گرفته است. در سال 1883 برای استفاده از نمایندگی های امپریال و استان ساخته شده و از بسیاری از اثرات یونانی، از ستون های کورینتیس تا دکوراسیون غنی آن (از کنده کاری بیرونی که یادداشت های خاصی است که نشان دهنده اعطای قانون اساسی توسط فرانتس جوزف I به 17 مرد اتریش ، همراه با مجسمه های متعدد سنگ مرمر ) در آن نمایان است.

 

8. ساختمان karlskirche کارل اسکیچ وین

دیدنی ها و جاذبه های شهر وین اتریش

کارل اسکیج در سال 1737 ساخته شد و به عنوان یکی از مقدسترین مکانهای سنت چارلز بورمئرو شناخته می شود. این ساختمان وسیع توسط یک گنبد با شکوه 72 متری پوشانده شده است و برای ستون های دو گانه 33 متری خود بر پایه ستون تراژان در رم، با ستاره های مارپیچ  که صحنه هایی از زندگی سنت چارلز را نشان می دهند مشهور است.

9. ساختمان تئاتر ملی اتریش در شهر وین

دیدنی ها و جاذبه های شهر وین اتریش

تئاتر ملی عالی وین (Burgtheater) به مدت طولانی از تولیدات نمایشنامه های آلمانی و اجرای نمایش های معروف خود مشهور بوده است. بسیاری از نام های معروف در چهار مرحله از زمان تاسیس آن توسط امپراتور جوزف دوم در سال 1776 به عنوان تئاتر دربار عمل کرده اند. بعد از آتش سوزی در سال 1945، سالن تئاتر در نهایت در سال 1955 بازسازی شد و از آن زمان به عنوان مهمترین سالن تئاتر کشور رشد کرده است.

با ادامه معرفی اماکن تاریخی و مهم شهر وین اتریش همراه سایت برترین جاذبه ها باشید

 

10. تالار شهر وین

دیدنی ها و جاذبه های شهر وین اتریش
تالار شهر وین (Rathaus) یک ساختمان غول پیکر نئوماتیک است که به عنوان مرکز اداری شهر فعالیت می کند. آنچه در مورد اندازه آن قابل توجه است – اشغال نزدیک به 14،000 متر مربع از زمین رزه سابق می باشد- این ساختمان جذاب در سال 1883 کامل شد و قابل توجه است.  حیاط فرماندهی در مرکز ساختمان بزرگترین حیاط در میان هشت حیاط ساختمان است و برای کنسرت های تابستانی محبوب استفاده می شود.

11 . بنای یادبود ماریا تریسین پلاتز maria theresien در وین

دیدنی ها و جاذبه های شهر وین اتریش

بنای یادبود ماریا ترزا یکی از چشمگیر ترین بناهای وین است و به نام مربع نامیده می شود.مجسمه توسط فرانتس یوسف I به سفارش موزه تاریخ هنر (موزه Kunsthistorisches) و موزه تاریخ طبیعی ( موزه Naturhistorisches) ساخته و در سال 1887 به نمایش درآمد. این بنای عظیم، ملکه را در تخت سلطنت خود نشان می دهد، در حالی که توسط شخصیت های اصلی زمان او، از جمله تعدادی از ژنرال های سوار بر اسب احاطه شده است

12 . باغ وحش وین (Tiergarten Schönbrunn)

دیدنی ها و جاذبه های شهر وین اتریش

منشاء باغ وین (Tiergarten Schönbrunn) را می توان به محل نگهداری حیوانات خانگی امپراتور فرانسیس من، که در سال 1752 تاسیس و قدیمی ترین باغ وحش در جهان است. با بسیاری از ساختمان های اصلی جالب که هنوز هم دست نخورده است، این باغ وحش یکی از لذت بخش ترین باغ وحش ها در اروپا برای بازدید است،

13. پارک پرتیر prater و چرخ فلک غول پیکر آن در شهر وین

دیدنی ها و جاذبه های شهر وین اتریش

بازدید از پرتیر، یک پارک طبیعی بزرگ بین دانوب و کانال دانوب، کمی شبیه به پیدایش یک جهان دیگر است. این پارک وسیع که یک منطقه شکار سلطنتی بوده است، به مدت طولانی یکی از محبوب ترین مناطق تفریحی وین است. برای همه در اینجا، چیزی برای تفریح وجود دارد، از هیجان و ناپدید شدن در منطقه Wurstel تا پارک تمدن قدیمی سوارکاری (حتی یک پارک دایناسور برای بچه ها وجود دارد).یکی از برجسته ترین امکانات این پارک چرخ فلک غول پیکر معروف آن است، که یک نقطه عطفی در وین است که از سال 1896 به زیبایی نمایش داده شده است.

 

 14 . خانه Hundertwasserhaus وین

دیدنی ها و جاذبه های شهر وین اتریش

خانه مشهور به عنوان “طبیعت و انسان دوستانه” وین، Hundertwasserhaus به طرز شگفت انگیزی عجیب و جالب(با این حال شگفت انگیز) است که به خوبی بازدید می شود. طراحی شده توسط نقاش Friedensreich Hundertwasser، این برجسته رنگی در گوشه Löwengasse و Kegelstrasse در سال 1985 تکمیل شد.

ادامه معرفی جاها و مناطق گردشگری و تفریحی شهر وین

15. کریپت امپریال و کلیسای کاپوچین وین

دیدنی ها و جاذبه های شهر وین اتریش

کلیسای Capuchin وین برای بانوی ما از فرشتگان اختصاص داده شده است که بیشتر به خاطر  معبد  Kapuzinergruft مشهور است، که در آن خانه  مقبره خانواده های هاسبورگ قرار دارد که حاوی 145 نفر از اعضای خانواده است (تقریبا همه امپراتورهای اتریش از سال 1633 در اینجا دفن شده اند). نه مقبره به ترتیب زمانی مرتب شده اند، و ردیابی زمانی آنها را به ترتیب دفن آسان می کند. برجسته ترین آن شامل مقبره موسس ، محل دفن امپراتور ماتیاس که در سال 1619 درگذشت و ملکه آنا، که در سال 1618 درگذشت.

16.  کلیسای مقدس و کلیسای سنت پیتر وین

دیدنی ها و جاذبه های شهر وین اتریش

مدل اصلی کلیسای سنت پیتر (Peterskirche) در سنت پیتر رم ساخته شده است و پیتر (Peterskirche) بر روی سایتی که در ابتدا توسط کلیسای رومی اشغال شده بود، توسط یکی از شاعران معروف Charlemagne در سال 792 میلادی ساخته شد.  این ساختمان در قرن هجدهم ساخته شده است و دارای گنبد عظیم با نقاشی فوق العاده و بسیاری از گنجینه های هنری است. در مدرسه آن افرادی مانند یوهان اشتراوس و آخرین امپراتور اتریش، چارلز I، تحصیل کرده اند، ودارای مجموعه ای خوب از آثار هنری شامل قطعات قرن 16 تا 19 است.

17. کلیسای فرانسیسکن: سنت جروم وین

دیدنی ها و جاذبه های شهر وین اتریش

کلیسای Franciscan کلیسای کاتولیک روم ( Franziskanerkirche )، که همچنین به عنوان کلیسای سنت جروم شناخته می شود، در وین برای داشتن یک نمای دوران رنسانس منحصر به فرد است، در حالی که داخل آن به سبک زیبایی تزئین شده است. نکات برجسته شامل محراب بالا از سال 1707 و نقاشی از مدونا و کودک از سال 1550 است. نقاشی های دیگر قتل سنت کاپیستان و یکی از حامیان کلیسا است.

18. کافه Famel Demel شهر وین

دیدنی ها و جاذبه های شهر وین اتریش

معروف به “دیمل” که در سال 1786 تاسیس شد، نه تنها قدیمی ترین کافی شاپ و نانوایی در وین است، بلکه شاید به یاد ماندنی ترین تجربه غذایی در این شهر فوق العاده است. به طور رسمی به عنوان Hofzuckerbäckerei Demel شناخته می شود. این کافی شاپ با توجه به دستور غذاهای قرون گذشته با دقت توسط دست تهیه می شود.

19. خیابان Kärtner Strasse و فواره Donner آن در شهر وین اتریش

دیدنی ها و جاذبه های شهر وین اتریش

پس از همه موزه ها و گالری های رقص به دنبال یک ویترین خرید هستید؟ پس به خیابان زیبای  Kärtner Strasse در وین بروید.  این منطقه شبیه به یک پیاده روی دوستانه است. سرگرم کننده،  مغازه های مد روز، بوتیک های زیبا، و مراکز بازی و خرید شلوغ است. اگرچه بسیاری از ساختمانهایی که امروز مشاهده میکنید متعلق به قرن 18 هستند، اما کلیسای مالتی هنوز ویژگیهایی دارد که از قرن سیزدهم هنگام ساخت خیابان آغاز شده است.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 4

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز […]

گردشگری کشور اروپایی فنلاند از شهر پر جنب و جوش  (هلسینکی) Helsinki که پایتخت آن می باشد و شهر Turku تور کو شروع می شود و تا جنگل ها و جزایر boreal ادامه دارد، این شهرها  اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردی ارائه می دهند، در حالی که محیط طبیعی فنلاند […]

کشور آسیایی اروپایی ترکیه دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و تفریحی بسیار است ، یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه استانبول است ، با ما همراه باشید با معرفی بهترین جاذبه های استانبول 1– ایا صوفیه ایا صوفیا یکی از گران ترین نشانه های استانبول بوده است که درسال 536 میلادی به صورت کلیسای بنا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .