گردشگری کشور اروپایی فنلاند از شهر پر جنب و جوش  (هلسینکی) Helsinki که پایتخت آن می باشد و شهر Turku تور کو شروع می شود و تا جنگل ها و جزایر boreal ادامه دارد، این شهرها  اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردی ارائه می دهند، در حالی که محیط طبیعی فنلاند خود به تنهایی به عنوان مرکز بازی برای فعالیت های زمستانی و تابستانی خدمت می کند. هلسینکی نقطه اصلی ورود بیشتر بازدیدکنندگان به فنلاند است. این شهر جایی است که مسافران بهترین موزه ها، گالری های هنری، رستوران ها و مراکز خرید کشور فنلاند را پیدا خواهند کرد. برخی از مهمترین مناظر شهر عبارتند از Hallia Finlandia، معماری اطراف میدان سنا، Suomenlinna و کلیسای سنگی زیرزمینی. کسانی که علاقه مند به هنر یا تاریخ هستند نیز می توانند موزه ملی فنلاند را بازدید کنند. در نزدیکی موزه فستیوال آزاد در جزیره سوراساری، با خانه های قدیمی و ساختمان های چوبی، دیدگاه عمیق تاریخی در فنلاند را نشان می دهد.

همراه با سایت جاذبه ها باشید با معرفی 12 جاذبه مهم و اصلی کشور فنلاند


1. جزایر Aland آلند فنلاند

جاهای دیدنی فنلاند

جزایر Åland  یک مجمع الجزایر مستقل بین سوئد و فنلاند است.استان Åland از چندین جزیره بزرگ تشکیل شده.  آلند تاریخ منحصر به فرد خود را دارد. این کشور در سال 1809 به سوئد انتقال یافت. در سال 1854، ناوگان ترکیبی انگلیسی / فرانسوی، جزایر را نابود کرد و قلعه را از بین برد. پس از آن، کل مجمع الجزایر دمکراتیزه شد و همچنان تا همین امروز باقی ماند.امروزه حدود 27،500 نفر در Åland زندگی می کنند و حدود 11،000 نفر در شهر اصلی Mariehamn زندگی می کنند . صنعت اصلی جزایر همواره حمل و نقل و تجارت بوده است، بنابراین موزه دریایی، موزه کشتی پومرنر و بخش چهارم دریایی در Mariehamn ارزش دیدن را دارند. همچنين موزه کشاورزی كريستوگاردن مربوط به ادوات کشاورزی سالهای 1890 است. اما گردشگری امروز آلند مربوط به مناظر زیبا و جشن واره های آن است. در آستانه ماه اوت، آلند یک جشن عظیم و باستانی که بزرگترین جشن سال است را برگزار می کند.


2. Hameenlinna فنلاند

جاهای دیدنی فنلاند

Hämeenlinna ( تلفظ سوئدی Tavastehus)، در نزدیکی دریاچه بلند و باریک Vanajavesi قرار دارد. تپه های Hattelmala در مرز جنوبی Hämeenlinna اند . این شهر توسط فرماندار سوئدی Per Brahe، در سال 1639 در یک محل در جهت شمال قلعه Tavastehus که دارای قدمت قرن 13th است تاسیس شد ، قلعه آجری قرمز به همراه پارک آولانکو  یکی از جاذبه های محل است . شهر هامنلینا در سال 1777 به محل فعلیش منتقل شد. اقتصاد آن به واسطه پردازش چوب و برخی از فلزکاری ها بستگی دارد. در مرکز Hämeenlinna میدان بازار (Kauppatori) قرار گرفته است. در سمت شرق، کلیسای لوتری با مجسمه Paavo Cajander که در باغی در مقابل آن ایستاده است. در قسمت جنوبی میدان ، تالار شهر است. در شمال از میدان موزه Sibelius، و کمی جلوتر پارک Sibelius قرار گرفته است.  اطمینان حاصل کنید که از موزه تاریخی Hämeenlinna در نزدیکی پارک دیدن کنید. در نهایت هیچ سفر به هامنلینا بدون بازدید از قلعه در سواحل Vanajavesi انجام نمی شود.


3 . هلسینکی فنلاند

جاهای دیدنی فنلاند

هلسینکی ( به تلفظ سوئدی Helsingfors  ) پایتخت فنلاند و شهر اصلی استان  Uusimaa اوسیما (Nyland) است. این شهر جاذبه های مختلف فرهنگی مانند موزه ملی فنلاند را ارائه می دهد؛ موزه شهر هلسینکی؛ گالری هنری فنلاند، نمایشگاه های کلاسیک به هنر مدرن؛ و سه تئاتر بزرگ. در بزرگترین شهر فنلاند. تنها آثار تاریخی ، چندین کلیسا و خانه های قدیمی با سنگ های خاکستری است.


4 Jyväskylä فنلاند

جاهای دیدنی فنلاند

Jyväskylä توسط تزار نیکلاس I در سال 1837 تاسیس شد. این شهر کوچک در سمت شمالی دریاچه Jyväsjärvi واقع شده است که توسط یک تنگه باریک، Aijälänsalmi، با دریاچه Päijänne، دومین دریاچه بزرگ فنلاند و عمیق ترین آن به جنوب  Jyväskylä که یک بندر مهم ترافیکی شلوغ و مرکز اداری و فرهنگی فنلاند و یک شهر صنعتی (نجاری، فلزکاری) است پیوند می خورد.  این شهر شخصیت خاص خود را از آمیختن خانه های چوبی قدیمی و ساختمان های سنگی مدرن می گیرد. اولین مدارس متوسطه فنلاند در سال 1858 در آن تاسیس شد. دانشگاه در سال 1934 تأسیس شد. در باغهای کلیسای مرکزی (Kirkkopuisto) کلیسای شهرنواگتیک قرار گرفته است.در شمال Rajakatu، کلیسای ارتدکس و کلیسای نوکلاسیک وجود دارد. جشنواره بین المللی هنر Jyväskylä در ماه ژوئن برگزار می شود و طولانی ترین رویداد فرهنگی سالانه در فنلاند است.

 


5 . شفق شمالی در فنلاند

جاهای دیدنی فنلاند

برای اکثر مردم، دیدن شفق های شمالی بسیار جذاب است. فنلاند شاید کشور برتر جهان برای دیدن این نمایش های درخشان نورانی در سراسر آسمان است. اگر چه اتفاقی شفق ها را می توان حتی در جنوب بیشتر مناطق کشور مشاهده کرد، اما بهترین مکان برای دیدن آنها در Lapland است . در شمال کشور، بین  ماه های سپتامبر و مارس تقریبا بازدید کنندگان  اگر آسمان روشن باشد حتما این پدیده را مشاهده خواهند کرد . طیف گسترده ای از هتل ها در شمال به طور خاص برای افرادی که مایل به دیدنشفق شمالی  هستند وجود دارد .همچنین، موسسه هواشناسی فنلاند به شما اجازه می دهد تا به طور رایگان برای تماشای این پدیده ثبت نام کنید .


6 . دریاچه Saimaa و قلعه Savonlinna فنلاند

جاهای دیدنی فنلاند

تمام بخش شرقی فنلاند مناطق آبی بیشتری نسبت به کل زمین دارد. به معنای واقعی کلمه، ده ها هزار دریاچه، رودخانه ها، باتلاق ها و حوضچه ها، در شرق فنلاند وجود دارد که باعث شده یک زمین بازی شیک افسانه ای شود. دریاچه اصلی این منطقه دریاچه Saimaa ، “دریاچه هزار جزیره” است. خود دریاچه دارای حدود 1300 کیلومتر مربع مساحت است – به استثنای جزایر متعدد آن. کل دریاچه توسط رودخانه Vuoksi تخلیه می شود، که دریاچه Saimaa را به شمال شهر Imatra می رساند و به دریاچه لاداگا در روسیه می ریزد.

Savonlinna شهر اصلی دریاچه این منطقه فنلاند است. آب و هوای محبوب در تعطیلات آنرا به مکانی محبوب تبدیل کرده است، Savonlinna  بین Haapavesi از  شمال و Pihlajavesi از جنوب است. این شهر در اطراف قلعه Olavinlinna پیشرفت کرد و مجوز شهرداریش را در سال 1639 دریافت کرد. قدیمی ترین بخش شهر به زیبایی در یک جزیره بین دو آبراه واقع شده است، Savonlinna یکی از مراکز اصلی خدمات قایق رانی در دریاچه Saimaa است. منظره اصلی Savonlinna در واقع قلعه Olavinlinna است. در شرق Savonlinna کلیسای Kerimäki که بزرگترین کلیسای چوبی در جهان است وجود دارد. منطقه Punkaharju  با داشتن مرکز هنر Retretti که بزرگترین نوع در کشورهای شمال اروپا است و صومعه های Uusi Valamo و Lintula نیز بازدید کنید .


7 . پارک ملی Lemmenjoki

جاهای دیدنی فنلاند

هر کسی که به دنبال تجربه قطب شمال است پارک ملی Lemmenjoki را دوست دارد. این پارک 70 ساله دارای جنگل های بکر است و بزرگترین پارک در فنلاند و یکی از بزرگترین بخش های تالابی در سراسر اروپا است که بیش از 1000 مایل مربع را پوشش می دهد.  رودخانه Lemmenjoki نیز یک چشم انداز علی برای پارک است .بازدیدکنندگان می توانند قایق را اجاره کنند یا تور بگیرند. این مکان برای یافتن خرس قهوه ای، گرگ ها و عقاب های طلایی وحشی و همچنین گوزن و گوزن شمالی مناسب است.


8.  Oulu اوولو

جاهای دیدنی فنلاند

Sweet little Oulu  (به تلفظ سوئدی Uleåborg) در نزدیکی انتهای شمالی خلیج Bothnia، در دهانه رود Oulu واقع شده است. دانشگاه آن در سال 1959 تاسیس شد. در فصل بهار، رویدادهای ورزشی متعددی مانند مسابقات اسکی در منطقه اوولو وجود دارد. در پایان قرن شانزدهم پادشاه جان III سوئد در جزیره Linnansaari در دهانه رودخانه Oulu قلعه ای ایجاد کرد و باعث رشد شهر در این جزیره شد و مجوز شهرداری را در سال 1610 دریافت کرد. در سال 1822 تقریبا به طور کامل توسط آتش تخریب شده است. در طول قرن نوزدهم، تجارت قارچ در آن شکوفا شد و شهر به همین ترتیب رونق یافت. جاذبه های منطقه شامل : در انتهای شمالی Kirkkokatu در Oulu کلیسای جامع که در اصل در سال 1770-72 ساخته شده است. در سمت چپ ورودی، یک بنای یادبود تاریخی برای کسانی که در جنگ داخلی سال 1918 کشته شدند وجود دارد .  از انتهای شمالی Kirkkokatu، یک پل کوچک به جزیره زیبای Ainola Park منتهی می شود. در انتهای غرب این جزیره کتابخانه شهرداری و موزه استان است . در شمالی ترین نقطه  باغ گیاه شناسی و در جزیره هپیزاری، یک تئاتر تابستانی وجود دارد . یکی دیگر از جاذبه های گردشگری محبوب مرکز Tietomaa Science در شرق باغ گیاه شناسی Oulu است .


9 . پارک ملی Archipelago

جاهای دیدنی فنلاند

پارک ملی Archipelago (ANP) در نزدیکی Turku در سال 1983 تاسیس شد. این جزایر ترکیبی بسیار منحصر به فرد از فرهنگ های فنلاندی، روسی و سوئدی را ارائه می دهد. جزایر فنلاندی نیز بهشتی ​​برای علاقه مندان به فضای باز است. در این جزایر، هوا و دریا نسبتا آرام است. قایق های بادبانی ، خرچنگ ها و غازهای دریایی جاذبه اصلی اند برای گشت و گذار می تواندی انواع قایق های تفریحی و تورها را درخواست کنید . اینجا نیز یک مکان باور نکردنی برای دیدن شیردریایی و گرفتن ماهی قزل آلای بسیار بزرگ است. حدود 60،000 نفر سالانه به پارک می آیند، اما با توجه به اندازه منطقه، هرگز شلوغ نمی شود.  تمام خط ساحلی فنلاند با این گنجینه های جزیره پوشیده شده است. جالب ترین جزایر برای بازدید در پارک Jurmo، Noto، Uto، Aspo، وHoutskär اند.


10 . Tampere

جاهای دیدنی فنلاند

Tampere (با تلفظ سوئدی: Tammerfors) یکی از زیباترین شهرهای فنلاند است. این شهر در سال 1779 به عنوان یک شهر صنعتی تاسیس شد و در حال حاضر سومین شهر بزرگ فنلاند (بزرگترین شهر ساحلی اسکاندیناوی) و شهر صنعتی پیشرو در این کشور است. این شهر بین دو دریاچه، Näsijärvi در شمال و Pyhäjärvi در جنوب، که توسط Tammerkoski ، که در حدود 900 متر طول است، متصل شده است، بین دو دریاچه قرار دارد. از Tampere به عنوان محل فعالیت فرهنگی مانند تئاتر هوای آزاد، جشنواره های متعدد و مراسم ورزشی محبوب یاد شده است. صنایع اصلی تامپیر در حال حاضر فلزکاری، منسوجات و کفش هستند. خیابان اصلی تامپیر Häemeenkatu است ، که از ایستگاه راه آهن از طریق میدان مرکزی به خیابان Humeenpuisto می رسد . در این میدان Hämeensilta (پل) با چهار مجسمه از شخصیت های مشهور فرهنگ فنلاند توسط Wäinö Aaltonen ایجاد شده است علاوه بر تئاترهایی که شهرت بین المللی دارند، مجموعه وسیعی از امکانات فرهنگی و تفریحی مانند کتابخانه شهری مدرن، موزه لنین ، پارک ها و دریاچه های متعدد و پارک تفریحی Särkänniemi وجود دارد . در محدوده شهر نیز حدود 200 دریاچه وجود دارد و چندین خطوط کشتیرانی داخلی در تامپیر، از جمله کشتی های موتور سیلندر و بخارپزهای قدیمی قرار دارند، همچنین مطمئن شوید که از روستاهای قدیمی Ruovesi و Virrat دیدن می کنید .

 


11 . Turku تورکو

جاهای دیدنی فنلاند

شهر تورکو در جنوب غربی فنلاند (Åbo با تلفظ سوئدی)، قدیمی ترین شهر کشور فنلاند و زمانی پایتخت آن بوده است، در خلیج Bothnia، در دهانه Aurajoki قرار دارد . حدود 5 درصد از جمعیت سوئدی زبان هستند و شهر باعث جذب بسیاری از همسایگان سوئدی می شود . در سال 1525، شهر مجوز شهرداری خود را از گوستاووس واسا دریافت کرد. در سال 1810، محل حکومت به هلسینکی انتقال یافت. در طی دهه 1970 Turku به یک مرکز توریستی قابل توجه تبدیل شد. مرکز شلوغ شهر Turku میدان بازار (Kauppatori) است که در بندر شمالی Aurajoki است. اینجا محلی عالی برای خوردن  قهوه و شیرینی است. در کنار این میدان، تئاتر سوئدی ، مرکز خرید شیشه ای هانزا و کلیسای ارتدکس  قرار دارد . کلیسای Turku، کلیسای اصلی است که در حدود 1230 سال در 1290 تاسیس شده و در سال 1290 به رسمیت شناخته شده است. این کلیسای آجری عظیم در سبک کمون رنانه با همراهی های گوتیک و رنسانس و یک برج باشکوه 97 متری است که بر شهر حکمرانی می کند. دیگر مکان ها عبارتند از : “Suomen Joutsen” که در حال حاضر یک مدرسه آموزشی برای مأموران دریایی است ، مکان دیگر بارک ” Sigyn ” است . هر دو در تابستان بروی عموم مردم باز می شوند. همچنین در امتداد رودخانه ها تعداد زیادی از کشتی های قدیمی وجود دارد که به رستوران ها تبدیل شده اند. در نهایت،جایی که باید ببینید  قلعه قدیمی است . در سمت غرب تورکو واقع در نزدیکی بندر واقع شده است، قلعه در حدود 1300 ساخته شده است در آن زمان که جزیره در دهانه رودخانه بود. اکنون موزه تاریخی تورکو است .

 


12. Vaasa واسا

جاهای دیدنی فنلاند

این شهر در سال 1300 تاسیس شد، واسا یک شهر مهم زمانی که سوئد به استقلال فنلاند رأی داد بوده است. شهر اصلی در سال 1852 سقوط کرد اما به شش کیلومتری شمال غربی در نزدیکی بندر انتقال یافت. خرابه های قدیمی شهر در حال حاضر یک پارک بزرگ (Vanha Vaasa، Gamla Vasa) است که ارزش بازدید را دارند. این شهر حدود 34 درصدش سوئدی زبان است و ارتباطات زیادی با سوئد دارد. این شهر جاذبه های زیادی را ارائه می دهد. خط ساحلی طولانی ، موزه هنر مدرن Kuntsi، بندرگاه، موزه Ostrobothnian، مرکز طبیعت Terranova Kvarken، موزه هنر Tikanoja و موزه دریایی Vaasa . در شمال شهر در جزیره Tropiclandia  آبمیوه های گرمسیری ، پارک آبی ، استخر، و سونا مهیا است. در جنوب  Vasa مکان معروف Sederfjärden   که در دهانه ناشی از شهاب سنگ میلیون ها سال پیش به وجود امده است قرار دارد . در سمت شمال پارک ملی Kvarken ، یک مجمع الجزایر بکر و وحشی است که تعداد بسیار زیادی از پرندگان را دارد . Vasa همچنین میزبان تعدادی از رویدادهای فرهنگی قابل توجه مانند Night of the Arts می باشد . جشنواره موسیقی Korsholm که یکی از مشهورترین جشنواره های موسیقی محله است .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 6

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز […]

گردشگری کشور اروپایی فنلاند از شهر پر جنب و جوش  (هلسینکی) Helsinki که پایتخت آن می باشد و شهر Turku تور کو شروع می شود و تا جنگل ها و جزایر boreal ادامه دارد، این شهرها  اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردی ارائه می دهند، در حالی که محیط طبیعی فنلاند […]

کشور آسیایی اروپایی ترکیه دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و تفریحی بسیار است ، یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه استانبول است ، با ما همراه باشید با معرفی بهترین جاذبه های استانبول 1– ایا صوفیه ایا صوفیا یکی از گران ترین نشانه های استانبول بوده است که درسال 536 میلادی به صورت کلیسای بنا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .