قبرس ( cyprus ) کشوری اروپایی است که توسط خط سبزی تقسیم شده است، ترکیه در شمال و یونان در جنوب . دوچرخه سواری کوهستانی و پیاده روی در سراسر جزیره لذت بخش است در حالی که اسکی تنها در قسمت شمال شرقی کوه الیمپوس قابل انجام است. قبرس دارای میراث فرهنگی نیز است که شامل معابد یونان، بناهای رومی و نقاشی های قرن بیست و یکم است. این جزیره کوچک تاریخ بزرگی دارد. اما در حال حاضر گردشگران به دنبال سواحل جزیره و مکانهای باستانی، کلیساهای بیزانسی زیبا، و صومعه ها و موزه ها اند .بهترین راه برای بازدید از همه این جاذبه ها شرکت در تور قبرس اروپایی است .قبرس با نام رسمی جمهوری قبرس کشوری جزیره ای است که در شرق دریای مدیترانه، شمال شبه جزیره سینا، جنوب شبه جزیره آناتولی و غرب شام قرار دارد. این کشور از نظر جغرافیایی بخشی از غرب آسیا است، اما پیوندهای فرهنگی و ژئوپلیتیک آن عمدتاً اروپای جنوب شرقی است. پایتخت کشور قبرس شهر Nicosia ( نیکوزیا ) می باشد .

همراه با سایت جاذبه ها باشید با معرفی 12 جاذبه مهم و دیدنی کشور کوچک قبرس


1. Kourion باستانی قبرس

جاهای دیدنی قبرس

کمبود مکان های باستانی در قبرس وجود ندارد، اما Kourion انتخاب مهم و اصلی در قبرس است. این یک مکان جادویی است که در طول یک صخره ساحلی، با منظره ی از حومه و دریای مدیترانه است. کل مکان بزرگ است، اما معروف ترین بخش تئاتر و مجلس Eustolios است . منطقه بزرگ Basilica بیزانس زیبا و دارای ستون و موزاییک های جالب است.

 


2. قلعه Hilarion قبرس

جاهای دیدنی قبرس

یکی از قلعه های زیبا در مدیترانه قلعه سنت هیلاریون است، یک مکان قدیمی با سابقه جنگهای صلیبی و خانه ای از افسانه ها و اسطوره های محلی است ، دیدگاه هایی که در جزیره وجود دارد فوق العاده است. اگر تنها وقت برای دیدن یک قلعه در قبرس داشته باشید، این قلعه را ببینید .

 


3. لارناکا ( larnaca ) قبرس

جاهای دیدنی قبرس

Larnaca، در سمت جنوب شرقی جزیره قبرس واقع شده است، منطقه شلوغ ساحلی، اما روح محلی خود را حفظ کرده است. این مکان بیشترین تقاضا را برای اقامت در کشور قبرس دارد . تمام امکانات موجود برای سرگرمی های آفتابی و شن و ماسه را می توان اینجا یافت، اما جنبه تاریخی قسمت ترکیه ای به نام Skala  و  آژیو لازاروس (کلیسای سنت لازاروس) شهر را تاریخی نیز می کند ،طبیعت زیبا نیز به چشم می خورد از جمله دریاچه نمک، در غرب لارناکا، که در فصل بهار پر از دسته های فلامینگو صورتی است و بسیاری از روستاهای اطراف که دارای تپه ها و جاذبه های گردشگری فرهنگی اند .


4. شبه جزیره کارپاس قبرس

جاهای دیدنی قبرس

زیباترین منطقه در قبرس، شبه جزیره Karpas کارپاس دارای سواحل طلایی که توسط تپه های ناهموار تا شمال شرقی این جزیره (در شمال قبرس) گسترش می یابد، این منطقه قبرس محلی جهت مسیرهای پیاده روی بزرگ است و دارای روستاهای عجیب و غریب و مکان های مخفی تاریخی فراوانی است. بازدید از Agia Triada در روستای Sipahi  و خرابه های کوچک کلیسای Agios Filon نیز مهم است . پس از آن، به سمت ساحل طلایی مشهور شبه جزیره بروید.


5. Salamis باستانی قبرس

جاهای دیدنی قبرس

این مکان باستانی بزرگ، دارای مقادیر زیادی از ویرانه های سنگ مرمر است و در کنار Koryon باستانی به عنوان مکان های تاریخی مهم این جزیره قرار دارد. سالامیس باستانی در شمال قبرس است، اما با یک سفر آسان از Nicosia قابل دسترس است .


با ادامه معرفی 12 جاذبه مهم دیدنی و توریستی گردشگری کشور قبرس همراه سایت برترین جاذبه ها باشید

 

6. قلعه Kolossi قبرس

جاهای دیدنی قبرس

اگر قلعه ها هم مسابقات داشته باشند،قلعه Kolossi مطمئنا در این رقابت برتر خواهد بود.این قلعه کوچک اما کاملا مشخص در خارج از  Limassol ، یک قلعه قدیمی ارتش و یادآوری اهمیت قبرس برای اروپایی ها در جنگ های صلیبی به عنوان سرزمین مقدس است.


7. منطقه Cape Greco قبرس

جاذبه های قبرس

حتی در کنار ساحل جنوبی قبرس، مناطقی وجود دارد که می توانید از جمعیت فرار کنید.  پارک ساحلی ملی Cape Greco دارای انواع مسیرهای پیاده روی است که از شرق جزیره  Agia Napa آغاز می شود. انواع مختلفی از گیاهان محلی در آن وجود دارد، به ویژه بسیاری از ارکیده های وحشی بومی قبرس که در اوایل بهار گل می دهند، اما نکته برجسته اصلی این مناظر ساحلی با دریای آبی است .

 


8. روستاهای Troodos قبرس

جاهای دیدنی قبرس
Troodos (کوههای ترودوس)، در منطقه تپه ای در جنوب غربی واقع شده است که پر از روستاهای زیبا با خانه های سنتی سنگی و کوچه های سنگ فرش شده است. آنها همچنین دارای برخی از کلیساها و صومعه های شگفت انگیز قبرس که دارای نقاشی های دیواری  از دوران قرون وسطا می باشند کلیساهای Troodos از لحاظ تاریخی بسیار مهم هستند که از آنها به عنوان میراث جهانی یونسکو یاد شده است. مطمئن شوید که کلیسای Archangelos Michail در روستای کوچک Pedoulas را بازدید می کنید .


9. خانه Dionysus قبرس

جاهای دیدنی قبرس

مکانی بزرگ در مجاورت استراحتگاه  Paphos  ، خانه دیونیسوس مجموعه ای باور نکردنی است که دارای موزاییک های باقی مانده به صورت عالی است . این خانه جزئی از مکان باستان شناسی بزرگ پافوس است ، با مقدار زیادی از ویرانه های گریکو-رومی، مجلس دیونیسوس نمونه ای فوق العاده از آثار پیچیده آن دوره است. این نام از دیونیسوس گرفته شده که عمدتا صحنه هایی از اساطیر یونان را نشان می دهد.


10. موزه قبرس

جاهای دیدنی قبرس

با داشتن مکانهای های باستانی زیاد، در نتیجه قبرس پر از موزه است، اما موزه اصلی قبرس در شهر نیکوزیا Nicosia  پایتخت قبرس است که در آن جمع آوری تمام تاریخ جزیره شده است. این موزه بسیار مورد بازدید توریست ها قرار گرفته و دارای آثاری از دوران عصر نوسنگی، تا عصر عثمانی است که نشان دهنده هنرمندی های پیچیده در هر دوره است. قسمت برجسته مجموعه های عظیمی از مجسمه های قرمز مایل به قهوه ای است که در قرن هفتم قبل از میلاد ساخته شده است.


11. ساحل Nissi قبرس

جاهای دیدنی قبرس

یک نوار ساحلی سفید از شن و ماسه سفید که در ساحل دریای فیروزه ای Agia Napa دیده می شود، جزیره نیسی Nissi قبرس مشهور ترین ساحل قبرس است. در تابستان شلوغ می شود . آب خلیج بسیار آرام است و آن را به عنوان یک مکان عالی برای خانواده ها با کودکان تبدیل کرده است.


 

12. شهر Kyrenia قبرس

جاهای دیدنی قبرس

شهر Kyrenia (Girne) زیباترین شهر شمالی قبرس است که به نماد عثمانی قدیم در ناحیه قدیمی آن تبدیل شده است. قلعه Kyrenia در سمت بندر عجیب است و به سمت شرقی متصل می شود و صعود به قلعه به شما دیدگاه های فوق العاده از سراسر شهر پاداش می دهد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 96

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز […]

گردشگری کشور اروپایی فنلاند از شهر پر جنب و جوش  (هلسینکی) Helsinki که پایتخت آن می باشد و شهر Turku تور کو شروع می شود و تا جنگل ها و جزایر boreal ادامه دارد، این شهرها  اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردی ارائه می دهند، در حالی که محیط طبیعی فنلاند […]

کشور آسیایی اروپایی ترکیه دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و تفریحی بسیار است ، یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه استانبول است ، با ما همراه باشید با معرفی بهترین جاذبه های استانبول 1– ایا صوفیه ایا صوفیا یکی از گران ترین نشانه های استانبول بوده است که درسال 536 میلادی به صورت کلیسای بنا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .