همه شهرهای بزرگ دنیا دارای باغ وحش هستند. باغ وحش یکی از جاذبه های توریستی اصلی هر مکانی است. اجازه دهید نگاهی به 11 باغ وحش جذاب در جهان بیاندازیم.


11. پارک و باغ وحش Arignar Anna   – هند

 

معروف ترین باغ وحش های جهان
پارک باغ وحش Arignar Anna یا Vandalur Zoo در Vandalur هند واقع شده است . با مساحت 228.4 هکتار گسترش یافته است، بزرگترین باغ وحش در کشور هند و همچنین در شبه قاره هند است. مجموعه ای از حدود 1500 گونه وحشی . باغ وحش، که به عنوان مرکز نجات و توانبخشی نیز کار می کند، حدود یک هزار گونه گیاهی نیز دارد.


10.باغ وحش Tiergarten Schönbrunn – وین، اتریش

باغ وحش های دنیا

باغ Tiergarten Schönbrunn یا Schönbrunn در وین، اتریش واقع شده است. این قدیمی ترین باغ وحش جهان است که در سال 1752 به عنوان یک مکان امپراطوری تاسیس شد و به عنوان یک باغ وحش شناخته شده در زمینه حفاظت از گونه ها و طبیعت عمومی نیز است، یکی از زیباترین باغ وحش های جهان است.

 


9. باغ وحش Wellington – نیوزیلند

زیباترین باغ وحش های جهان
باغ وحشی Wellington در کمربند سبز نیوزیلند قرار دارد و بیش از صد سال قدمت دارد.دارای بیش از 100 گونه مختلف از جانوران از سراسر جهان است. یکی از زیباترین باغ وحش های جهان، باغ وحشی Wellington به خاطر تلاش های حفاظتش که شامل برنامه های پرورش برای گونه های در معرض خطر مانند ببر سوماتری و …است نیز مشهور است .


8. باغ وحش لندن – انگلستان

 

مشهورترین باغ وحش های جهان
باغ وحش لندن یا باغ وحش Regent در انگلستان قدیمی ترین باغ وحش علمی در جهان است که در سال 1828 در لندن افتتاح شد. در ابتدا با هدف استفاده از این مجموعه برای مطالعه علمی تاسیس شد و تا سال 1847 برای مردم باز نبود همچنین اولین خانه خزنده در جهان در سال 1849، اولین آکواریوم عمومی در سال 1853، اولین خانه حشره در سال 1881 و اولین باغ وحش در سال 1938 بوده است .


7. باغ وحش سن دیگو – ایالات متحده آمریکا

بهترین باغ وحش های جهان
باغ وحش San Diego ایالات متحده در پارک Balboa در کالیفرنیا واقع شده است و بزرگترین عضو انجمن زیست شناسی در جهان است که دارای بیش از 250000 خانواده و 130000 کودک عضو است. پیشگام نمایشگاه های هوای آزاد، برای بازسازی زیستگاه های طبیعی برای حیوانات، به جای قفس، و همچنین برای پانداها و کوالس غول پیکر، در میان 3700 حیوان از 650 گونه و زیر گونه، از جمله ویژگی های آن است .


6. پارک و باغ وحش Monarto – استرالیا

زیباترین باغ وحش های جهان
باغ وحش پارک  Monarto واقع در جنوب استرالیا یک منبع حیوانات در فضای باز است که در سراسر یک منطقه بزرگ با بیش از 2470 هکتار گسترش می یابد. این بزرگترین باغ وحش در جهان از لحاظ منطقه ای است و دارای ویژگی های متعددی است که گردشگران را جذب می کند، از جمله زیستگاه حیوانات خاصی است . همچنین یکی از بزرگترین پروژه های بازسازی شده است.


با ادامه معرفی بهترین باغ وحش های دنیا همراه سایت برترین جاذبه ها باشید.

5.باغ وحش تورنتو  – کانادا

بهترین باغ وحش های جهان
باغ وحش Torondo در انتاریو، کانادا، یکی از بزرگترین باغ وحش های جذاب در جهان محسوب می شود، با توجه به دو عامل کلیدی، یعنی اندازه و تعداد گونه ها. با مساحت 710 هکتار و دارای 491 گونه است. یکی از ویژگی های محبوب این باغ وحش، هفت منطقه  آن است یعنی هندو مالایا، آفریقا، آمریکا، تاندرا پیک، استرالیا، اوراسیا و دامنه کانادایی است.


4. باغ و باغ وحش برلین – آلمان

مشهورترین باغ وحش های جهان
باغ زلاندنو برلین در Tiergarten در سال 1844 به عنوان مجموعه شخصی ویلیام IV پادشاهی پروسوی ایجاد شد. بسیاری از حیوانات در WW-II نابود شدند. باغ وحش دارای مساحت 86.5 هکتار دارای بالاترین مجموعه ای از گونه هاست، مرکز 1500 گونه و مجموعه ای جالب از 19،500 حیوان انحصاری، باغ وحش  یکی از بزرگترین باغ وحش جهان است.


3. باغات و باغ وحش های آفریقای جنوبی

زیباترین باغ وحش های جهان
باغ وحش باغ های ملی آفریقای جنوبی در پرتوریا واقع شده است. این یکی از زیباترین باغ وحش های جهان است؛ نیمی از باغ وحش در یک زمین نسبتا مسطح قرار دارد، در حالی که قسمت دیگری از آن در دامنه های تپه واقع شده است. رودخانه آپایس از طریق باغ وحش، با دو پل در سرتاسر رودخانه عبور می کند .


2.باغ وحش پکن  – چین

مشهورترین باغ وحش های جهان
باغ وحش پکن یک پارک باغ وحش در چین است. این منطقه دارای 220 هکتار است و شامل دریاچه ها و حوضچه هایی است که 14 هکتار را پوشش می دهند. باغ وحش و خانه آکواریوم آن در حدود 14،500 موجودات با بیش از 450 گونه از حیوانات زمینی و 500 گونه از حیوانات دریایی را در خود جای داده است. حدود شش میلیون نفر هر ساله این مکان را بازدید می کنند تا مجموعه ای از حیوانات نادر و گونه های تهدید شده و یا خطرناک را ببینند.


1. باغ وحش سنگاپور

زیباترین باغ وحش های جهان
باغ وحش سنگاپور یا باغ وحش Mandai در منطقه سنگاپور مرکزی به شدت جنگلی است. یکی از شناخته شده ترین باغ وحش ها در جهان،  16٪ حیوانات در اینجا در حال خطر انقراض اند .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 3

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

بیایید با هم لیست 10 تا از گرانترین اتوبوس های لوکس دنیا در سال 2023 را در مجله جاذبه ها مرور کنیم و اطلاعات جالبی در مورد هر اتوبوس پیدا کنیم . 1. سوپر اتوبوس دبی – با قیمت 18 میلیون دلار این وسیله نقلیه از فیبر بسیار سبک و بادوام ساخته شده است که […]

در این مقاله، بزرگ‌ترین کشورهای دنیا را از لحاظ جمعیت فهرست می‌کنیم. لیست و اسامی بزرگترین کشورهای جهان به ترتیب بر اساس جمعیت 1. چین – 1.44 میلیارد 2. هند – 1.38 میلیارد 3. ایالات متحده – 331 میلیون 4. اندونزی – 273 میلیون 5. پاکستان – 220 میلیون 6. برزیل – 212 میلیون 7. […]

بزرگترین کشورهای دنیا کدامند؟ کشور روسیه در واقع با فاصله زیادی بزرگترین کشور دنیا از لحاظ مساحت است، اما برخی از کشورهای دیگر در رتبه بندی 10 کشور بزرگ دنیا ممکن است شما را شگفت زده کنند. در این مقاله، بزرگ‌ترین کشورهای جهان را از نظر وسعت (مساحت زمین) فهرست می‌کنیم. لیست و اسامی بزرگترین […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .