برج میلاد که به برج تهران نیز معروف است، یک برج چند منظوره در تهران در کشورمان ایران است. برج میلاد یست و چهارمین برج بلند جهان است . در تهران سه برج از سه دوره‌ی تاریخی متفاوت داریم که هر کدام دنیای خاص خودش را دارد. برج آزادی؛ یادبودی از تاریخ و نبوغ ایرانی، برج طغرل، قدیمی‌ترن برج تهران و برج میلاد که در این نوشته به طور مفصل به آن می‌پردازیم. برج میلاد همچون سروی بلند سر به آسمان پایتخت کشیده و به‌عنوان یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی تهران گردشگران زیادی را برای بازدید خود فرا می‌خواند. این برج مرتفع‌ترین آسمان‎‌خراش ایران به شمار می‌رود که هر طبقه‌اش کاربری متفاوتی دارد؛ امکانات تفریحی و رستوران‌های متعدد ازجمله رستوران‌گردان برج، می‌توانند برای شهروندان و مسافران مکانی مناسب برای خوش‌گذرانی محسوب شوند. زمانی که بازدیدکنندگان در طبقات فوقانی برج حضور دارند می‌توانند نمایی متفاوت و ۳۶۰ درجه از شهر تهران را در زیر پاهای خود تماشا کنند.

معرفی برج میلاد تهران

برج میلاد تهران بلندترین سازه شهر تهران، سومین برج بلند خاورمیانه و ششمین برج مرتفع مخابراتی جهان است.  اولین بار در سال ۱۳۷۲ به‌دلیل مشکلات زیرساختی در شبکه مخابراتی کشور، تصمیم به پایه‌گذاری برج مخابراتی با امکانات پیشرفته و قابل قبول در جهت تسریع ارتباط‌های بی‌سیم گرفته شد. به این منظور، مهندسان برجسته ایرانی مطالعه و برنامه‌ریزی روی این پروژه را آغاز کردند و در نهایت در سال ۱۳۷۶ کلنگ برج میلاد بر زمین خورد. در حال حاضر برج میلاد تهران در زمینه ارتباطات، کاربری گسترده‌ای در تسهیل ارتباط بی‌سیم در سطح شهر تهران، بهینه سازی و گسترش پوشش فرکانس‌های رادیویی وتلویزیونی و ایجاد زیر ساخت مطلوب برای تلویزیون‌های دیجیتال دارد. همچنین خدمات مختلف در حوزه گردشگری و هواشناسی نیز از دیگر کاربری‌های مجموعه برج میلاد است.

 

معماری برج میلاد تهران :

برج میلاد تهران برج مخابراتی ۴۳۵متری در شمال غربی تهران است. این برج با ۱۳ هزار متر زیربنا از نظر وسعت کاربری سازهٔ رأس برج در میان تمامی برج‌های مخابراتی دنیا، مقام نخست را دارد. برج میلاد به دلیل بلندی بسیار و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است و از این رو، یکی از نمادهای پایتخت ایران در کنار برج آزادی به‌شمار می‌آید.ساخت این برج ۱۱ سال به طول انجامید و یکی از جاذبه های شهر تهران است

آدرس برج میلاد تهران :

برج میلاد از شمال به بزرگراه شهید همت، از جنوب به بزرگراه حکیم، از شرق به بزرگراه شهید چمران و از غرب به بزرگراه شیخ فضل الله نوری محدود میشود. این مجموعه در میان چهار بزرگراه اصلی تهران یعنی بزرگراه‌های همت، چمران، حکیم و شیخ فضل‌الله نوری قرار دارد، همچنین ایستگاه متروی برج میلاد در خط ۷ مترو برای آن پیش‌بینی شده‌است. راه‌های دسترسی:

  1. تهران – بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری – ورودی بزرگراه شهید همت – کنارگذار اختصاصی برج میلاد
  2. تهران – بزرگراه حکیم غرب – بعد از بزرگراه چمران – ورودی اختصاصی برج میلاد
  3. تهران – بزرگراه همت شرق – خروجی بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری جنوب، پل کابلی اختصاصی برج میلاد

برج میلاد دارای چه بخش هایی است؟

برج میلاد دارای چند بخش است :
بخش های اداری
بخش های تجاری
بخش های گردشگری شامل رستوران، سالن های چند منظوره، موزه و …

حتما دیدن این برج زیبا از نزدیک و گشت و گذار در داخل برج میلاد برای افراد بسیاری خوشایند خواهد بود و جذابیت های آن باعث شده روزانه گردشگران و شهروندان زیادی به این مکان دیدنی در تهران بروند و این کلان شهر را برای ساعاتی را از آنجا به نظاره بنشینند.

 

ساعات بازدید از برج میلاد

ساعت بازدید از برج در روزهای عادی 9 الی 18 و در ایام ماه رمضان ساعت کاری بازدید از برج 17 الی 1 بامداد می باشد.

 

هزینه بازدید از برج میلاد ( قیمت بلیط  و ورودی برج میلاد ):

برای بازدید برج میلاد باید هزینه ای را بابت خدمات ارائه شده و به عنوان ورودی پرداخت کنید. پس اگر شما هم از زیبایی تهران در شب بسیار شنیده اید، برج میلاد در شب را، حتی برای یک بار هم که شده از دست ندهید.

در حال حاضر برای بازدید از برج میلاد دو نوع بلیط به فروش می رسد که هزینه اولین بسته برج میلاد تهران در اردیبهشت سال 1401 معادل  101 هزار تومان بوده است و با آن می توان از چهار طبقه بالایی برج بازدید کنید که شامل سکوی دید باز، گنبد آسمان، موزه دست ‌نوشته‌ها و هدایای شهرداری و موزه مشاهیر است. قیمت برج میلاد تهران بلیط بسته دوم برج میلاد 89 تومان بوده و با آن می توان از طبقه 7 و سکوی دید باز برج میلاد بازدید کرد. هزینه بلیت سکوی باز برج میلاد 61 هزار تومان است .

برج میلاد

دیدنی‌های برج میلاد

محوطه تماشایی اطراف برج میلاد

جلوه‌گری برج میلاد و محوطه اطرافش با تاریک‌شدن هوا و روشن‌شدن چراغ‌های رنگین چندین برابر شده و از بهترین جاهای دیدنی تهران در شب شناخته می‌شود. نورپردازی جالبی بر گل‌کاری‌های اطراف برج سایه می‌اندازد و مناظری باشکوه را به وجود می‌آورد. آب‌نماهایی که با این نورپردازی فوق‌العاده جلوه‌ای مدهوش‌کننده پیدا می‌کنند، فضای آرام‌بخشی ایجاد می‌کند. پیاده‌روی و تماشای محوطه به‌ویژه در شب از جذابیت‌های برج میلاد به شمار می‌روند. ناگفته نماند که فضای محوطه برج میلاد هر از چند گاهی به برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد

مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد با ۱۵ سالن کنفرانس مجزا، استودیو رادیویی و تلویزیونی، سالن‌های پذیرایی و اختصاص فضای ۶۰۰ متری، یکی از مجهزترین مکان‌های برگزاری انواع رویداد در پایتخت شناخته می‌شود. مهم‌ترین سالن این مجموعه سالن حافظ است که گنجایش ۱۶۰۰ نفری دارد و مجهز به تجهیزات روز صوتی و تصویری بوده و برای برگزاری همایش‌های مهم و کنسرت‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. از دیگر سالن‌های این بخش می‌توان به تالارهای مولوی، خیام، شهریار، فردوسی، رودکی، سعدی و تالار روباز عطار و… اشاره کرد که هر یک ظرفیت و ویژگی‌های متفاوتی برای برگزاری رویدادها دارند.

 

کاربازیا برج میلاد

کاربازیا برج میلاد درواقع محیطی تفریحی آموزشی برای کودکان ۲ تا ۱۳ سال است. این مجموعه با طراحی محیطی شاداب، به کودکان امکان می‌دهد مشاغل دیگر را در حد و اندازه‌ای کودکانه تجربه کنند. کاربازیا به‌صورت شهری با بخش‌های مختلف طراحی شده که کودکان می‌توانند با حضور در آن فعالیت‌های مربوط به محیط بیمارستان، مکانیکی، آشپزخانه، اداره پست، استودیو خبر، فروشگاه، آتش‌نشانی، شن‌بازی، روباتیک و آزمایشگاه را همراه با بازی و سرگرمی انجام دهند.

 

سکوی دید باز برج میلاد

بخش بیرون‌زده در نمای برج، در واقع تراس بزرگی به وسعت ۳۰۰۰ متر است که در ارتفاع ۲۸۰ متری از سطح زمین قرار دارد. سکوی دید باز در طبقه هفتم قرار دارد و نمایی ۳۶۰ درجه از پایتخت را پیش روی شما قرار می‌دهد. با رفتن به این قسمت می‌توانید از طریق دوربین‌های موجود، تمام شهر را رصد کنید و لذت تماشای تهران از ارتفاعات را تجربه کنید.
در بخش سرپوشیده طبقه هفتم هم امکان استفاده از خدمات کافه‌تریا، تماشای ماکت برج‌های مخابراتی جهان وجود دارد. همچنین شهر فرنگ موجود در این بخش شما را به تهران قدیم می‌برد و لحظات خاطره‌انگیزی را برای‌تان زنده می‌کند.

 

بخش های پرطرفدار برج میلاد

در ادامه بیان می کنیم که در بازدید از برج میلاد از چه بخش های می توانید دیدن کنید:

رستوران گردان برج میلاد تهران با نمای 360 درجه از شهر تهران
موزه مشاهیر با نمایش مجسمه ها مفاخر و مشاهیر ایرانی
دلفیناریوم در محوطه برج
سکوی دید باز در طبقه هفتم رأس برج میلاد با امکان تماشای شهر تهران از طریق دوربین های مخصوص
گنبد آسمان در بالاترین قسمت ساختمان رأس برج
سکوی دید بسته در ارتفاع 261 متری برای تماشای شهر تهران
موزه شهرداری با نمایش دست نوشته ها و اسناد قدیمی ایرانی
اتاق فرار انیگما در محوطه برج
زیپ لاین و پل معلق در ارتفاع 75 متری
سینمای شش بعدی
گیم هفت بعدی برای بازی های گروهی
سالن ها متنوع کنسرت و سینما
لیزریوم دنیایی از نور و رنگ
کاربازیای با فضاهای کاری بیمارستان، فروشگاه، آتش شنانی و …. برای تجربه بازی کودکان و حضور در مشاغل مختلف
تصویر گنبد آسمان برج میلاد
گنبد آسمان از خیره کننده ترین بخش های برج میلاد

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تعطیلات عید نوروز بهترین فرصت برای دید و بازدید و سفر است که شما می‌توانید یک تجربه متفاوت را در این ایام خلق کنید. در سال نو با بوی خوش بهار و طبیعت بکر و زیبا همراه شوید و با سفر به شهرهای زیبای ایران این شادی را با دیگران هم قسمت کنید. عید کجا […]

کاشان شهری تاریخی است و در ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان اصفهان واقع شده است . کاشان شهری کویری در دامنه رشته کوه های مرکزی است که از سمت شرق با کویر مرکزی هم‌مرز است. زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم و خشک دارد و بهار و پاییز آن معتدل است.   باغ فین کاشان مطالب مرتبط […]

باغ شازده ماهان به معنای باغ شاهزاده یک باغ ایرانی تاریخی است که در نزدیکی (6 کیلومتری) ماهان در استان کرمان ایران واقع شده است. باغ دارای مساحت 5.5 هکتار با شکل مستطیل و دیواری دور آن است. از یک سازه ورودی و دروازه در انتهای اخر باغ و یک سازه مسکونی دو طبقه در […]

دسته : ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .