اینبار در سایت برترین جاذبه ها می خواهیم به معرفی جاذبه های تفریحی و گردشگری برتر شهر آنتالیا کشور ترکیه بپردازیم همراه ما باشید

محله قدیمی کالجی

شهر قدیمی (کالجی)

محله کالجی دارای کوچه ها و خیابانهای پر پیچ و خم می باشد که محیطی عالی جهت  قدم زدن را فراهم کرده است. سقف ساختمانها در این محله اکثرا سفید و قرمز به سبک قصرهای عثمانی ها است ،خیابان ها و پیاده رو ها سنگ فرش شده اند، در حال حاضر این محله مرکز هتل های لوکس، مغازه های سوغاتی، گالری های هنری و رستوران ها است. دیگر جاذبه های منطقه ، میدان اصلی (کلم پیچ Kapısıı) که دارای یک دروازه قلعه و برج ساعت سنگی است که مربوط به قرن 18 زمان پادشاهی تکلی محمد پاشا  است و مسجد محل نیز خیره کننده به جهت کاشی کاری داخلی آن است.

بندرگاه قدیمی

بندرگاه قدیمی

nestled  یک فرورفتگی در صخره ها است و باعث ایجاد بندر قدیمی آنتالیا  است که منطقه پر ازدحام  اما زیبا است و دارای مغازه های بوتیک، کافه های زیبا، بازارها، و قایق های بادبانی است که رو به دریای مدیترانه قرار گرفته اند. امروزه دشوار است تصور اینکه این محل یک روزی مرکز بزرگ اقتصادی آنتالیا بوده است، این روزها توریستها به اینجا می آیند برای خرید از مغازه ها و سپس تماشای غروب خورشید در  دریا در حالی که جرعه ای قهوه می نوشند ، همچنین می توانید در دریای  مدیترانه به گشتن با قایق و  شنا کردن، و گردش در ساحل بپردازید .

موزه آنتالیا

موزه آنتالیا

اگر شما هم علاقه مند به تاریخ ترکیه هستید این موزه بسیار عالی را از دست ندهید. نمایشگاه ای خیره کننده در اینجا نمایش گذاشتنه شده از بهترین اشیا بدست امده از حفاری سراسر سواحل ترکیه.  گالری موزاییک ازSeleukeia، صفحه نمایش نقره از آسپندوس ، و مجسمه الوهیت از جاذبه های اصلی اند.

Yivli Minare

Yivli Minare

بیشترین مشخصه آنتالیا همین منار  Yivli Minare (Minaret فلوت) ساخته شده توسط سلطان سلجوقی Alaeddin Keykubad (1219-1936) است. مناره نمونه ای از معماری سلجوقی است که دارای یک پایه مربعی است که توسط یک درام هشت ضلعی با شفت فلوتا متصل شده است. مسجد قرن چهاردهم  به ان متصل شده و هنوز هم در حال استفاده است. مناره درست در کنار دروازه ورودی کالا به شهر قدیمی است.برخلاف مناره ، برج ساعت در منطقه عثمانی آنتالیا است در حالی که مناره در نزدیکی برخی از مقبره های قرن 14 میلادی است.

محل اقامت: Cumhuriyet Caddesi

دروازه هادریان

دروازه هادیان

دروازه هادریان یکی از اصلی ترین (و دراماتیک ترین) دروازه های ورودی به ناحیه Kaleiçi است. امتداد قابل توجهی از دیوارهای شهر سلطنتی هلنیست و رومی در سمت شرقی شهر قدیمی که حفظ شده است و دروازه هادیان قابل توجه ترین این بخش ها است. این نمایشگاه به افتخار بازدید 130 ساله امپراتور هادریان ایجاد شده است، این سازه دروازه سنگ مرمر سه قوسی، همراه با سازه برج ها، با تزئینات مجسمه های نقاشی غنی شده است. همانطور که از این طریق می روید، در بالای سقف نگاه کنید تا بهترین حکاکی های حفظ شده را مشاهده کنید.

محل سکونت: آتاتورک کادسی

قلعه روم (هیدرلایک کالسی)

قلعه رومی (هیدلیلیک کالسی)

ساخته شده در قرن 2،از طریق این برج 14 متری استوانه ای بندر قدیمی را از بالای لبه پارک Karaaliojälu تماشا می شود . هیچ کس کاملا مطمئن نیست که عملکرد اصلی آن چه بوده است، اما اکثرا توافق دارند که آن به عنوان یک برج مراقبت و یا فانوس دریایی بوده است، اکنون یک نقطه عطف برای تماشای غروب خورشید است با منظره پانورامای مهم در منطقه بندر قدیمی . پارک خود نخستین قلمرو پیک نیک است و نقطه ای آرام و پر از گل برای فرار از خیابان های شهر است.  کافی شاپ ها نیز در نزدیکی شما هستند

محل سکونت: پارک Karaalioǧlu، Kaleiçi

 Aspendos

آسپندوس

آسپندوس دلیل اصلی است که بازدید کنندگان از تاریخ آنتالیا دیدن می کنند، سفر روزانه به Aspendos لازم است. این سایت باستان شناسی، خانه ای است که در آن تئاتر رومی اجرا شده است که عموما به عنوان یکی از بهترین جاذبه های توریستی در ترکیه محسوب می شود . روزهای شکوه این بنای خیره کننده، شهر باستانی در قرن دوم و سوم، زمانی که بیشتر ویرانه هایی که دیده میشود، ساخته شده اند. به غیر از تئاتر، که به طور کامل بازسازی شده است و می تواند 15000 نفر را ساپورت کند، بسیاری از بقیه مکان هنوز خرابه هستند و احتمالا فقط برای مسافرین مشتاق جالب است.

محل: 47 کیلومتری شرق آنتالیا

ترمسس

Termessos

Termessos ، ممکن است  Aspendos تمام شهرت گردشگری را بدست آورده باشد، اما Termessos به خاطر فضای آرامش شهرت دارد . باقی مانده های از این شهر باستانی پراکنده در امتداد یک تپه تند و تپه با دیدگاه های پایین در سراسر حومه اطراف آن. اگر می خواهید به طور کامل این سایت را کشف کنید، از کفش های مناسب استفاده کنید و مقدار زیادی آب مصرف کنید. اما تئاتر را از دست ندهید ، جایی که سرازیری در قله کوه های توروس بسیار زیباست.

محل سکونت: 34 کیلومتری شمال غربی آنتالیا

 پرگ

پرگ

استادیومی وسیع و سنگی ، معابد نیمه نابود شده و آگورا عظیم کوهنوردی با فضایی از شکوه گذشته. این زمانی بود که پایتخت Pamphylia باستانی، که توسط اولین حکومت یونانی و سپس رومی شکوفا شد.  حمام های رومی ،دروازه های هلنیستی و آکروپلیس همه جالب هستند.

محل سکونت: 17 کیلومتری شرق آنتالیا

Olympus و Chimaera

الیمپوس و Chimaera

روستاهای تقریبا دوقلو Olympus و Cirrali در یک قطعه از خط ساحلی دوست داشتنی در نزدیکی ویرانه های بیشماری از شهر لیبیایی باقی مانده از المپیوس قرار گرفته اند. به علاوه خرابه ها، جاذبه معروف در اینجا، کیمرا، شعله ابدی طبیعی است که از صخره سنگ در بالا سوسو می کند. Olympus محبوبیتی در بین کوهنوردان جوان دارد و شهرت آن در شب بسیار پر جنب و جوش است، در حالی که Çıralı بیشتر از همه در مورد تفریح کردن در ساحل است. هر دوی آنها برای هر کسی که به دنبال تعطیلات ساحلی هستند، بسیار مناسب است و از استراحتگاه های توریستی متمرکز ترکیه به خوبی دور هستند.

محل: 84 کیلومتری جنوب غربی آنتالیا

 

کارست اسپرینگز

کارست اسپرینگز

حومه مناطق سنگ آهکی اطراف آنتالیا غنی از چشمه ها، سینکوله ها و آبشارها است.این منطقه دارای طبیعتی زیبا در کنار آبشارها است .

محل سکونت: 35 کیلومتری شمال آنتالیا

 

غار کارین (کارین مدرس)

غار کارین (کارین مدرس)

غار کارین، در نزدیکی دشتیه، توسط انسان های تاریخی ساکن شده است و یافته های خود را از هر دو دوره پائولوئیستی پایین و مرزی یافته است. یافته های استخراج شده شامل استخوانها و دندانهای متعلق به انسانهای نوسنگی است. برخی از یافته ها در موزه کوچک اما قابل ملاحظه ای جامع در سایت نمایش داده می شوند. غارهای گسترده و قشنگ در اینجا فرصتی خوب برای گشت و گذار آسان است و بسیار محبوب هستند غار و موزه در کنار هم هستد.

محل سکونت: 27 کیلومتری شمال غربی آنتالیا

 

 فازلیس

فازلیس

بندر قدیمی Lycian از Phaselis جایی است که اسکندر زمینی را در 334 پیش از میلاد تاسیس کرده است. باقی مانده از یک تئاتر ، قنات ، معابد ، یک خیابان خاکی و دروازه قورباغه هادریان در 114. AD ساخته شده است. مکان ساحلی این خرابه ها بسیار زیبا است. یک موزه در سایت نشان می دهد وسائلی را که در اثر حفاری پیدا شده اند.

محل سکونت: 60 کیلومتری جنوب غربی آنتالیا

 

Kocain Magarası

کاکین مگرازی در عمق کوه های منطقه کوهستانی پنهان شده است. غار 600 متری  اولین بار توسط K.Kokten مورد بررسی قرار گرفت، که در اینجا ثابت می کند که در زمان ماقبل تاریخ  افرادی ساکن شده اند. در ورودی یک مخزن رومی عظیم و همچنین نشانه هایی از یک زادگاه بسیار زودرس است. غار در اینجا غول پیکر است و دارای برخی از استالاگمیت های ماموتی است که به شکل های عجیب و غریب شکل گرفته اند. اگر میخواهید داخل غار بچرخید، می توانید یک مشعل را بردارید و کفش های مناسب را بپوشید .

آدرس: 45 کیلومتری شمال آنتالیا

هتل Royal Wings

هتل رویال در 18 کیلومتری مرکز شهر آنتالیا واقع شده است، مهمانان را بسیار سرگرم خواهد داشت تا زمان رفتن به شهر را حتی نداشته باشند. کودکان این هتل را دوست دارند چون دارای 9 آبشار است. هتل سلطنتی وینگز در فاصله چند دقیقه از ساحل واقع شده و در طول روز فعالیت های سازمان یافته ای را انجام می دهند.

 استراحتگاه لوکس Calista 

مجتمع لوکس Calista با یک ساعت فاصله از فرودگاه آنتالیا قرار دارد، اما امکانات آن بیشمار است. یک مجتمع ساحلی همه جانبه شامل 5 زمین تنیس است که برای بازی در شب نیز است، زمین های فوتبال و زمین های گلف برای گلف بازها. با این حال، ناهار خوری در اینجا می تواند یک چالش باشد؛ زیرا دهکده دارای 10 رستوران است که انواع مختلفی از غذاهای بین المللی را ارائه می دهند.

 باروت لارا

باروت لارا توچال ، استراحتگاه و سوئیت را در یک محیط بسیار جذاب به نمایش گذاشته است. دیدگاه های اقیانوسی با مناظر باغ های سر سبز. واقع در 10 کیلومتری فرودگاه آنتالیا. شنا در استخرهای سرپوشیده و بیرونی، بازدید از آبگرم یا حمام ترکی. با یک اتاق تناسب اندام و همچنین یک اتاق بازی برای کودکان ، این یکی از بهترین استراحتگاه های ساحلی در ترکیه است.

Delphin Diva Premiere

Delphin Diva Premiere تنها 9 مایل از مرکز آنتالیا فاصله دارد و فعالیت های زیادی برای نگه داشتن مردم در این مناظر ساحلی لوکس ارائه می دهد. مهمانان می توانند در ساحل خصوصی قدم بزنند یا در استخر خصوصی خود شنا کنند. همچنین برای کوهنوردی و  بولینگ برای مهمانان فعال تر وجود دارد . در یکی از رستوران های بین المللی غذای خوبی بخورند. تمام اتاقها دارای بالکن خصوصی هستند.پارکینگ رایگان برای مهمانانی که با ماشین خود می آیند نیز در دسترس است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

شما درباره شب های جذاب دبی چه چیزی می‌دانید؟ به‌جرئت می‌توان گفت که این شب‌ها جزو فوق‌العاده‌ترین تجربه‌هایی است که هر فردی می‌تواند تجربه کند. طبق آمار رسمی تعداد گردشگران دبی در سال ۲۰۲۴ به حدود ۱۰ میلیون رسیده است. آیا می‌دانید که این تعداد گردشگر چه مقدار سرمایه‌ای را وارد دبی می‌کنند؟ این تعداد […]

توکیو ژاپن از شهرهای شلوغ و مدرن دنیا است که برای سلیقه‌ها، گروه‌های سنی و شخصیت‌های گوناگون جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای دارد. یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی بعد از زلزله سال ۱۹۲۳ و جنگ جهانی دوم دچار آسیب‌های زیادی شد؛‌ به همین جهت بناهای قدیمی چندان زیادی در آن وجود ندارد. در تور ژاپن […]

فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز […]

یک پاسخ به “بهترین جاهای دیدنی آنتالیا”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .