کشور آسیایی اروپایی ترکیه دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و تفریحی بسیار است ، یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه استانبول است ، با ما همراه باشید با معرفی بهترین جاذبه های استانبول

1– ایا صوفیه

ایا صوفا

ایا صوفیا یکی از گران ترین نشانه های استانبول بوده است که درسال 536 میلادی به صورت کلیسای بنا شد و  بعد از اینکه ارتش عثمانی قسطنطنیه را فتح نمود آن را به مسجد تبدیل کردند و در قرن بیستم نیز به موزه تبدیل شد.

2 – قصر توپکاپی Topkapı Palace (Topkapı Sarayı)

قصر Topkapı (Topkapı Sarayı)

قصر توپکاپی در قرن 15 توسط Mehmet Conqueror ساخته شده بود،این مجتمع عظیم نمایش آشکار هنر اسلامی است و حیاط های فراوان  که با کاشی های نقاشی شده  و پیچیده  ساخته شده است . از محبوب ترین جاهای این قصر، اتاق هارم (جایی که پادشاهان و فرزندان سلطان چند روز خود را صرف می کنند)است؛ دادگاه دوم، که در آن شما می توانید از طریق آشپزخانه عظیم  کاخ بروید و در  اتاق شورای امپراتوری قرار بگیرید. و دادگاه سوم که شامل اتاق های خصوصی سلطان بود. دادگاه سوم نیز یک مجموعه قابل توجه از آثار پیامبر (ص) را در اتاق مقدس نگهبانی  نشان می دهد و به خزانه منزل  امپراطوری می رسد ، جایی که شما با یک جایگاه پر از جواهرات طلایی و سنگ های قیمتی را می بینید. برای دیدن کامل قصر Topkapı حداقل نیمی از روز نیاز دارید.

3 -مسجد آبی (سلطان احمد کامی)

مسجد آبی (سلطان احمد کامی)

مسجد زیبای سلطان احمد ، از بزرگترین هدایای معماری آن زمان است که امروز به عنوان مسجد آبی شناخته می شود. این مسجد ساخته شده بین سالهای 1609 و 1616 است.

4– مخزن یا آب انبار (Yerebatan Sarnıçı)

مخزن ریحانا (Yerebatan Sarnıçı)
 

آب انبار باسیلیکا ، مخزن ریحانا (Yerebatan Sarnıçı) معروف به مخزن Basilica یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری استانبول است. این سالن بزرگ زیرزمینی، مانند کاخ است که دارای 336 ستون در 12 ردیف است، این پروژه توسط کنستانتین بزرگ آغاز شد اما توسط امپراتور جاستینینی در قرن ششم به پایان رسید. بسیاری از ستون های مورد استفاده در ساخت و ساز از سازه های کلاسیک پیشین است.

5میدان باستانی هیپودروم استانبول

هیپوودرم
 
هیپوودرم Hippodrome باستانی ساخته شده توسط Septimius Severus در 203 میلادی آغاز شد و توسط کنستانتین بزرگ در 330 سالگی تکمیل شد.  امروزه از هیپوودرم به جز بخش کوچکی از دیوارهای گالری در سمت جنوب،چیزی به چشم نمی آید، اما در Meydanı (پارک) که در حال حاضر در این مکان قرار دارد، دارای خانه های مختلفی از بناهای تاریخی است.

6 – موزه باستان شناسی استانبول

موزه باستان شناسی استانبول
 
موزه باستان شناسی استانبول مجموعه مهمی از آثار ماندگار از ترکیه و سراسر خاورمیانه است . در مجتمع سه مجموعه جداگانه وجود دارد که هر کدام از آن ها مورد بازدید قرار می گیرند: موزه ی شرق باستان ؛ موزه اصلی باستان شناسی ؛ و غرفه تزیینی Mehmet The Conquerorاست که مجموعه ای جذاب از هنر سرامیک را در حود جای داده است.

7 – بازار بزرگ (Kapalı Çarşı) استانبول

بازار بزرگ (Kapalı Çarşı)
 
بازار بزرگ (Kapalı Çarşı) سرپوشیده است و اساسا نخستین مرکز خرید جهان است؛که توسط دیوارهای ضخیم، بین مسجد ارومیه عثمانیه و مسجد بیضیت احاطه شده است .  ورود به بازار از طریق یکی از 11 دروازه ساخته شده است معاملات مختلف هنوز هم به بخش های خاصی تقسیم شده است، که باعث می شود عبور و مرور ساده تر شود.

8-  مسجد سلیمانیه استانبول

مسجد سلیمانیه
 
مسجد سلیمانیه یکی از مشهورترین نشانه های استانبول است که در بالای تپه بالای منطقه سلطان محمد قرار دارد. این ساختمان برای Süleyman Magnificent توسط معمار معروف عثمانی Sinan بین سالهای 1549 تا 75 ساخته شده است.  در داخل  مسجد، گنبد بالای 53 متری قرار دارد، که از لحاظ هماهنگی و یکپارچگی در طراحی قابل توجه است.

9  -بازار ادویه (Mısır Çarşısı) استانبول

بازار ادویه (Mısır Çarşısı)
 
بازار ادویه (Mısır Çarşısı) جایی است که شما می توانید از غذاهای محلی لذیذ ترکی، میوه خشک، آجیل، گیاهان و البته ادویه استفاده کنید. بخش عمده ای از پولی که به ساخت این بازار اختصاص داده شده است، از مالیات هایی است که دولت عثمانی ار تولیدات محصولات مصری اخذ نموده است که به همین دلیل نام آن در ترکیه (Mısır Çarşısı) به معنای “بازار مصر” است.

10 – کاخ دولما باغچه

قصر Dolmabahçe

قصر Dolmabahçe که جالب و خیره کننده نشان می دهد اثر روشنی از دکوراسیون اروپا و معماری در امپراتوری عثمانی در قرن 19th است. که توسط سلطان عبدالمشید I در سال 1854ساخته شده است  که دارای باغ  های رسمی با چشمه ها و حوضچه های تزئینی است. درهای این قصر از ترکیب عناصر روکو، باروک نئوکلاسیک و عثمانی است و در این قصر از لوسترهای ماموت کریستال و مبلمان فرانسوی استفاده شده است.

11 – کلیسای چورا استانبول

کلیسا Chora (Kariye Müzesi)

کلیسا Chora : (Kariye Müzesi) Chora در زبان یونانی به معنای “کشور” است، این کلیسای زیبا در خارج از دیوارهای شهر قسطنطنیه قرار دارد. اولین کلیسای چورا احتمالا در قرن پنجم ساخته شده است. این کلیسا نمونه  باورنکردنی از آثار  هنرمندان بیزانس است که طیف گسترده ای از موضوعات داستان های عهدجویانه مسیح مقدس را در خود جای داده است.

 

12 – موزه هنرهای ترکی و اسلامی (Türk ve Islam Eserleri Müzesi) استانبول

موزه هنرهای ترکی و اسلامی (Türk ve Islam Eserleri Müzesi)

موزه هنرهای ترکی و اسلامی (Türk ve Islam Eserleri Müzesi)در قصر ابراهیم پاشا بزرگ قرار گرفته است. این موزه جاذبه ای برای همه کسانی است که علاقمند به هنر عثمانی و اسلامی هستند.

13 – صوفیا کوچک Aya Sofya (Küçük Aya Sofya)

کوچک Aya Sofya (Küçük Aya Sofya)
 قبل از اینکه امپراتور جوستینیک آیا سوفیا را بسازد، باید آزمایش می کرد که آیا ساختمان به صورت ساختاری کار خواهد کرد یا خیر،  بنابراین ابتدا این نسخه مینیاتوری را ساخت که نام اصلی آن کلیسای سرجیوس و باکوس بود.

14 –مسجد رستم پاشا استانبول

مسجد رشتمل Paşa
 شاید یکی از رنگارن گترین مساجد در استانبول، مسجد رستم پاشا باشد که خانه ای از کاشی های زیبای İznik است.  در این مسجد بهترین نمونه هایی از کاشی های رنگارنگ  در رنگهای قرمز و سبز در دیوارهای حیاط خارجی و داخل مسجد نمایان هستند

15 – قلعه ییدیکول (Yedikule Hısarı) استانبول

ییدیکول قلعه (Yedikule Hısarı)

قلعه در قرن پنجم توسط امپراتور Theodosius ساخته شده است هنگامی که عثمانی ها شهر را فتح کردند، از قلعه برای دفاع استفاده می کردند و بعدها به عنوان یک زندان و محل اعدام مورد استفاده قرار گرفت

16 – برج گالاتا استانبول

این برج Genoese در قرن 14 ساخته شده است و یکی از نشانه های قابل تشخیص استانبول است. از بالکن بالا، منظره ای از منظره پانوراما بر روی شهر وجود دارد.

 

17-  استانبول مدرن

مجموعه گسترده ای از هنر مدرن ترکیه را با تقویم همیشه در حال تغییر برای هنرمندان محلی و بین المللی در طول سال نشان می دهد. این بهترین مکان در شهر است که نمایانگر هنرهای معاصر ترکیه  است

18  – موزه پرو

معروف ترین گالری هنری استانبول است که در آن، هنرهای معاصر در یکی از بهترین مجموعه نقاشی های دوران عثمانی در جهان دیده می شود. که اغلب از بزرگترین نام های هنری جهان در آن وجوددارد

 

 19 – İstiklal Caddesi و Taksim

عتیق کادیسی (خیابان مستقل)،  مجموعه ای از رستوران ها و کافی نت ها است. موزه بی گناهی اورهان پاموک نیز در نزدیکی آن هست. پاموک یکی از معروف ترین نویسندگان ترکیه و برنده جایزه نوبل ادبیات است.

20 – محله اسکودار Üsküdar استانبول

کیز کولسی، برج خیمه

Üsküdar به طور سنتی به عنوان Scutari شناخته شده است و دارای برخی از مساجد قدیمی و  قهوه خانه ها (به ویژه در حوضه کشتی و گورستان بزرگ) است. این شهر در دوران باستان به عنوان کریسپولیس شناخته شده بود که یکی از قدیمی ترین مراکز یونانی در بوسپور است .

21- گورستان گالیپولی

گورستان های گالپیلی جنگ
 گورستان گالپیلی، گورستان نیروهای ترکیه و متحدان در جنگ های خونین کمپین Gallipoli است که در سال 1915 رخ داده است. Gallipoli  برای بازدیدکنندگان خارجی از استرالیا و نیوزیلند ، محلی برای زیارت است، زیرا سربازان این کشورها (که به نام ANZACS شناخته می شوند) در این گورستان مدفون هستند.

 

22 – چَناق‌قلعه استانبول

چاناکلای

چَناق‌قلعه (به ترکی استانبولی: Çanakkale ) شهری است بندری در کشور ترکیه که در استان چناق‌قلعه واقع شده‌است و مرکز این استان می‌باشد. چناق‌قلعه همچون استانبول به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم شده‌است، هرچند به نسبت استانبول بیشتر متمایل به بخش اروپایی ترکیه می‌باشد. Çanakkaleنزدیکترین مرکز به میدان های شبه جزیره Gallipoli و به محل باستان شناسی مشهور تروی است.موزه دریانوردی ردانل  که دارای مجموعه ای کوچک و جالب از آثار جنگی و مصنوعات از جنگ های گالپیلی و دوران عثمانی پیشین است در این مکان قرار دارد.

 

23  -شهر باستانی تروآ

 

تروی
 
تروی یک مکان چند لایه ای از شهرهای مختلف تجاری از دوره اولیه برنز تا دوره بیزانس است که به عنوان یک نتیجه برای باستان شناسی در ارتباط بین تمدن های مدیترانه و مدیترانه باستان بسیار مهم است و در سال 1998 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد. تروآ مهاجرنشینی یونانی بود که در محل آناتولی واقع بود. هاینریش شلیمان، باستان‌شناس آلمانی، به سال ۱۸۷۰ به حفاری در محل پرداخت و چندین شهر بنا شده بر روی یکدیگر یافت.
 

24 – جزایر شاهزاده یا جزایر پرنس (Kızıl Adalar)

جزایر شاهزاده
جزایر شاهزاده در گوشه شمال شرقی دریای مرمره قراردارد که شامل مناظر زیبایی است و تنها یک ساعت از استانبول برای رسیدن به آن طول می کشد.. جزایر پرنسس از نه جزیره تشکیل شده است، اما دو جریزه از آنها محبوب ترین محل برای مسافران است

25کشتی کروز در منطقه تنگه بسفر

بسفر استانبول را به نصف تقسیم می کند، اروپا را از آسیا جدا می کند و یک تنگه حیاتی برای شهر است که به شما اجازه مي دهد تا منظره معروف شهر مينار و قصر را از بهترين نقطه نزول خود مشاهده نمائید.بهترین وسیله برای کاوش محدوده زیباترین پل ترکیه و مناطق اطراف آن استفاده از سفر دریایی در بسفر است.

با این همه جاذبه گردشگری در کشور ترکیه اگر شما هم علاقه مند به این کشور هستید می توانید پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری را تهیه نمایید .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد آرا: 15

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز […]

گردشگری کشور اروپایی فنلاند از شهر پر جنب و جوش  (هلسینکی) Helsinki که پایتخت آن می باشد و شهر Turku تور کو شروع می شود و تا جنگل ها و جزایر boreal ادامه دارد، این شهرها  اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردی ارائه می دهند، در حالی که محیط طبیعی فنلاند […]

کشور آسیایی اروپایی ترکیه دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و تفریحی بسیار است ، یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه استانبول است ، با ما همراه باشید با معرفی بهترین جاذبه های استانبول 1– ایا صوفیه ایا صوفیا یکی از گران ترین نشانه های استانبول بوده است که درسال 536 میلادی به صورت کلیسای بنا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .