روسیه جز بزرگترین کشورهای جهان است که به مساحت 5،000 مایل از غرب تا شرق گسترده شده است. این کشور هم مرز با کشورهای نروژ، فنلاند، استونی، لتونی، لیتوانی، بلاروس و اوکراین ، گرجستان و آذربایجان، قزاقستان، چین، مغولستان، کره شمالی است. اگرچه از لحاظ جغرافیایی عمدتا روسیه در قاره آسیا قرار گرفته است، اما اکثریت جمعیت روسیه در بخش اروپایی متمرکز شده و از نظر فرهنگی نیز روسیه به وضوح اروپایی است. روسیه با سرزمین های سیبری یخ زده تا مناطق آتشفشانی و شهرهای شلوغ که بین آنها کیلومترها فاصله وجود دارد، بیش از هر جایی می تواند در یک تعطیلات توسط توریست ها تجربه شود. به همین دلیل توصیه می شود گردشگران به دو شهر اصلی مسکو و سن پترزبورگ تمرکز کنند که بالاترین میزان تمرکز جاذبه های محبوب را دارا اند .

مسکو، پایتخت روسیه،دارای مناظر برجسته مانند میدان سرخ و کلیسای جامع سنت باسیل است. همچنین کاخ کرملین، مجموعه ای گسترده از ساختمان های دولتی و کاخ هایی است که مرکز ریاست جمهوری روسیه است.

جاذبه های اصلی سن پترزبورگ شامل کاخ زمستانی است که ثروت و قدرت امپریال روسیه را نشان می دهد. موزه میراث بزرگترین نوع آن در جهان است و محل بیش از 3 میلیون مصنوعات و آثار هنری از اروپا، آسیا و روسیه است.

در خارج از محدوده مرکزی شهر، شبه جزیره کامچاتکا منطقه ای وحشی و بکر برای آتشفشان های آن، چشمه های آب گرم، غواصی و انواع حیوانات است. جزیره Kizhi واقع در دریاچه ی اونگا، یک موزه  خیلی وسیع از ساختمان های تاریخی و مصنوعاتی است که گردشگران می توانند در مورد زندگی دهقانی سنتی روسیه را یاد بگیرند.

از آنجا که روسیه کشوری وسیع است، شاید سیستم راه آهن بهترین راه برای سفر در آن باشد. سفر با قطار Trans-Siberian تعداد زیادی از مناظر جالب و مناظر دیدنی را ارائه می دهد.

همچنین قابل ذکر است که روسیه که یکی از بزرگترین و قدرتمندترین عضو اتحاد شوروی سابق است، این یک کشور از تضادها است، از سواحل تا مناطق سرد زمستانی  در شمال. با سایت برترین جاذبه ها همراه باشید با معرفی بهترین جاهای دیدنی در کشور پهناور روسیه

 


 
10. Yekaterinburg
جاهای دیدنی روسیه

 

 Yekaterinburg یک شهر صنعتی در کوه های اورال است که چیزهای زیادی در ان اتفاق افتاده است با این حال به عنوان محلی که در آن تزار نیکلاس، آخرین شاهزاده روسیه و خانواده اش در سال 1918 در زمان انقلاب روسیه اعدام شد، مشهورتر است. امروزه  Yekaterinburg شهری فرهنگی پر جنب و جوش با بسیاری از کتابخانه ها، تئاتر ها و نمایشنامه نویسان، شرکت های رقص و همچنین گروه های راک روسیه تبدیل شده است. این شهر چهارمین شهر بزرگ روسیه است و همچنین دارای بیش از 30 موزه از جمله قدیمی ترین مجسمه سازی چوب در جهان در مجموعه Shigir است.

 


 

9. سوچی
جاهای دیدنی روسیه

سوچی در دریای سیاه یک مقصد ورزشی عالی در زمستان است و میزبان المپیک زمستانی 2014 بوده است. سوچی همچنین مسابقات فرمول 1 روسیه را برگزار می کند و یک شهر میزبان برای جام جهانی 2018 فوتبال خواهد بود. با وجود زمستان برفی، سوچی دارای آب و هوای نیمه گرمسیری و سواحل عالی است  که آنرا یک بخش کلیدی از Riviera روسیه می کند. این شهر محل رفت و آمد مکرر روس ها در تابستان و زمستان است. قدم زدن در امتداد ساحل دریا تنها یک تجربه لذت بخش است. مسافران علاقه مند به محیط زیست ممکن است مایل به بازدید از ذخایر بوم شناختی قفقاز باشند. سوچی همچنین زمین هایی را که بیشترین کاشت چای در این منطقه را دارد دارا است .

 


 

8. Veliky Novgorod
جاهای دیدنی روسیه

Veliko Novgorod یکی از قدیمی ترین شهرهای شمال روسیه است که در قرن 10 تاسیس شده است. جاذبه های مهم شهر شامل کلیسای سنت سوفیا و برج بلوم که قدیمی ترین برج در روسیه است ، فواره Hanseatic و مجموعه ای از موزه ها است. 

 


 
7. ولادی وستوک
جاهای دیدنی روسیه

کوه ها و خلیج ها شهر ولادی‌وستوک را احاطه کرده و آن را دارای زیبایی خیره کننده در روسیه کرده است . آخرین ایستگاه خط راه آهن Trans-Siberian، ولادی وستوک بزرگترین بندر در اقیانوس آرام است.  مسیری به کره شمالی و چین است. این شهر بسیاری از جاذبه های فرهنگی را از تئاتر تا موزه ها برای کنسرت ارائه می دهد . مسافران می توانند از بعضی از پارک های دوست داشتنی شهر از جمله در Minny Gorodok که قبل ها یک پایگاه نظامی بود ه است قدم بزنند. میدان اصلی شهر Admiralsky Skver، با یک موزه اختصاص داده شده به زیردریایی ها در همان نزدیکی است.

 


 

6. Nizhny Novgorod
جاهای دیدنی روسیه

پنجمین شهر بزرگ روسیه در تلاقی رودخانه های ولگا و Oka واقع شده است. این شهر به عنوان یک قلعه در قرن 13 تاسیس شد؛ در یک زمانی آن را به عنوان Gorky می شناختند، شهر Nizhny Novgorod جای خوبی برای غرق شدن در هنر و معماری روسیه است چونکه دارای بیش از 600 آثار تاریخی و مجسمه ها و حداقل 200 موزه هنری، سالن کنسرت و … است.

 


 

5. Irkutsk
جاهای دیدنی روسیه

مرکز سیبری شرقی، Irkutsk محبوب ترین ایستگاه راه آهن سایبری بین مسکو و شرق است. این شهر تنها 45 کیلومتر با دریاچه بایکال فاصله دارد ، این شهر بهترین محل برای کشف ساحل غربی دریاچه است.Irkutsk شهری تاریخی است و خانه های چوبی تزئین شده در کنار آپارتمان های استاندارد بلوک شوروی و همچنین بلوار های بزرگ با ترافیک بیش از حد برای شهری با بیش از 500،000 نفره جمعیت است. Irkutsk محل بسیاری از درگیری های خونین بین جناح های روسیه در انقلاب های مختلف بوده است. این شهر همچنین به عنوان محل تبعید برای روشنفکران، هنرمندان و دیگران بوده است و دارای پنج دانشگاه است. چندین کلیسا، از جمله کلیسای صومعه و موزه های زمین شناسی و تاریخ Irkutsk جاذبه های اصلی آن هستند .

 


 

4. کازان
جاهای دیدنی روسیه

Kazan گاهی اوقات به عنوان استانبول ولگا به آن اشاره می شود؛ زیرا اینجا شهری است که فرهنگ های اروپایی و آسیایی با هم تلاقی پیدا می کند . همچنین به عنوان سومین شهر سرمایه دار روسیه، پس از مسکو و سن پترزبورگ، ساکنان کازان یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در روسیه را تجربه می کنند. نقاط دیدنی شامل بقایای کرملین کازان ؛ مسجد  Kul-Sharif  و خیابان Bauman است.

 


 

3. حلقه طلایی
جاهای دیدنی روسیه

 

Golden Ring با چندین محل در خارج از مسکو است . حومه شهر پر از درختان گیلاس، کلبه های عجیب و غریب، گنبد های پیازی شکل و کلیساهای نمادین که قدیمی ترین هنر این کشور است و این منطقه را به مکان خاصی برای دیدار تبدیل کرده است. یکی از قدیمی ترین مناطق روسیه، امروزه با گردشگران روسی که میخواهند دوران گذشته را تجربه کنند بسیار محبوب است. جاذبه های اصلی آن Vladimir, Suzdal, Kostroma, Yaroslavl, Rostov Velikiy, Pereslavl Zalesskiy و Sergiev Posad

 


 

2. سنت پترزبورگ
جاهای دیدنی روسیه

دومین شهر بزرگ روسیه  که ممکن است به عنوان Leningrad نیز شناخته شود اما بیشتر مردم به نام سن پترزبورگ به آن اشاره می کنند. سنت پترزبورگ در سال 1703 توسط تزار پترزبورگ تاسیس شد و در آن زمان پایتخت روسیه به عنوان مرکز امپراطوری بود. نام آن در سال 1924 به لنینگراد تغییر یافت. از آنجایی که در آن رودخانه Neva که به خلیج فنلاند و سپس به دریای بالتیک راه دارد قرار گرفته این شهر مقصد اصلی  کشتی کروز شمالی است و یکی از محبوب ترین اماکنی است که در روسیه است. این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی روسیه نیز شناخته شده است، شهر دارای یکی از بهترین مجموعه های هنری در جهان در منطقه  Hermitage و کلیساهای هنری با شکوه است. خیابان Nevsky خیابانی معروف برای خرید و ناهارخوری در شهر است.

 


 

1. مسکو
جاهای دیدنی روسیه

مسکو، به عنوان پایتخت روسیه، مهمترین شهر روسیه نیز است، نه تنها به دلایل سیاسی بلکه این شهر بیش از 12 میلیون نفر جمعیت دارد و به دلایل هنری از جمله رقص باله، سمفونی و هنر نیز شناخته شده است. گنبدهای پیازی شکل کلیساهای تاریخی خط افق مسکو را پر می کنند. کاخ کرملین نقطه برجسته در میدان چشمگیر شهر که یکی از بزرگترین میدان های جهان است واقع شده ، خود میدان نیز دارای مجسمه های لنین و استالین، رهبرانی بحث برانگیز در قرن بیست و یکم  است . موارد دیگر در مسکو جنگ سرد بوده است .

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 52

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز […]

گردشگری کشور اروپایی فنلاند از شهر پر جنب و جوش  (هلسینکی) Helsinki که پایتخت آن می باشد و شهر Turku تور کو شروع می شود و تا جنگل ها و جزایر boreal ادامه دارد، این شهرها  اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردی ارائه می دهند، در حالی که محیط طبیعی فنلاند […]

کشور آسیایی اروپایی ترکیه دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و تفریحی بسیار است ، یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه استانبول است ، با ما همراه باشید با معرفی بهترین جاذبه های استانبول 1– ایا صوفیه ایا صوفیا یکی از گران ترین نشانه های استانبول بوده است که درسال 536 میلادی به صورت کلیسای بنا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .