آندورا andorra یک کشور کوچک است که در بالای کوه های پیرنه شرقی بین فرانسه و اسپانیا قرار گرفته و اغلب در سفرهای توریستی از آن صرف نظر می شود.  اما با وجود اندازه کوچک، آندورا به خاطر تپه های اسکی فوق العاده آن، مسیرهای پیاده روی و مناظر کوهستانی دوست داشتنی در اروپا شناخته شده است.


شهر آندورا لا ولا Andorra la Vella پایتخت کشور آندورا

جاذبه ها و دیدنی های کشور آندورا

در مرتفع ترین مناطق کوههای پیرنه شرقی، پایتخت آندورا، آندورا لا ولا، جذاب ترین جاذبه توریستی این کشور کوچک است. در ارتفاع 1029 متر، این شهر یکی از بزرگترین پایتخت های جهان است (همچنین یکی از کوچکترین آنها با جمعیت کمتر از 25000 نفر نیز می باشد). خیابان اصلی شهر مشرف به رودخانه گران والیرا، در سمت شرقی کوه پیک d’Enclar و در ارتفاع 2317 متری، با مغازه هایی که همه چیز از سوغاتی گرفته تا هنر و صنایع محلی، همراه با گالری ها، کافی نت ها و رستوران ها می فروشند، قرار دارد.

 

والنورد vallnord سرزمین تفریحات زمستانی آندورا

جاذبه های کشور آندورا

والنورد یکی از محبوب ترین مکان های ورزشهای زمستانی در رشته کوه های پیرنه است، والنورد محل اجتماع بسیاری از اسکی بازان و اسنوکران از سراسر است. والنورد به دلیل داشتن مدارس اسکی درجه یک و فعالیت های سرگرم کننده مانند اسنوزو، سورتمه سواری، و وسایل نقلیه برفی، و همچنین پینت بال و تسلیحات لیزری، برای تعطیلات خانواده ها بسیار محبوب است.

 

کلیسای Sant Joan de Caselles آندورا

جاذبه ها و دیدنی های کشور آندورا

در مسیر به سمت شمال روستای کوچک کانیلو، کلیسای سانته جون د کاسلز است.این یکی از زیباترین کلیساهای ساخته شده به سبک رومی این کشور است که در قرن 11میلادی ساخته شده و دارای ویژگی های جالب توجهی است که از جمله آن می توان به زیبایی داخلی آن با نقاشی های بسیار زیبا و همچنین تابلو سنت جان و آخرالزمان که در سال 1525 کشیده شده است.

 

هتل و آبگرم Center Termolúdic Caldea آندورا

جاذبه ها و دیدنی های کشور آندورا

در قلب آندورا لا ولا، مرکز بزرگ Termolúdic Caldea، بزرگترین مرکز آبگرم در اروپا، مشرف به پایتخت با برج فوق العاده هرمی شکل شیشه ای آن، قرار دارد.  این هتل دارای بیش از 6000 متر مربع بیش از انواع سرگرمی و تفریحات آبی است. بازدید از این مجتمع آبگرم منحصر به فرد، یکی از آن تجربه هایی است که ممکن است یک بار در طول زندگی اتفاق بیافتد که به زودی فراموش نخواهد شد.

 

منطقه Ordino و Casa Plairal d’Areny de Plandolit آندورا

جاذبه ها و دیدنی های کشور آندورا

مقصد اصلی در ویلایا والدرا دل نوردی در شهر آندورا، شهر کوچکی از منطقه کاتالان است که به طور منظم در کوه کازامانیه که 2640 متر ارتفاع واقع شده است . علاوه بر خیابان های آرام، مغازه های عجیب و جالب و کلیسای قدیمی، خانه  Casa Plairal d’Areny de Plandolit  این شهر است، که در سال 1633 ساخته شده است و بعدها در اواسط قرن نوزدهم توسط بارون de Senaller بازسازی شده است.

با ادامه معرفی جاذبه های یک کشور اروپایی و غیر مشهور اما زیبای آندورا همراه سایت برترین جاذبه ها باشید

 

La Cortinada و کلیسای سنت مارتا آندورا

جاذبه ها و دیدنی های کشور آندورا

روستای لا کرتینادا یکی از جذابترین اماکن کوچک در آندورا است. این روستا در محوطه چمنزارها و کوه های ناهموار قرار گرفته است و در کنار آن کلیسای دوست داشتنی سنت مارتین د لا کرتینادا که در در قرن شانزدهم بنا شده قرار دارد که برای نقاشی های رومانتیک، خانه ی شانل و ساخت زیبا و قدیمی آن مشهور است.  این روستای کوهستانی در یک مکان باشکوه قرار دارد و مکان عالی برای دیدن چشم اندازحومه های اطراف آن است.

 

شهر لس اسکالد Les Escaldes آندورا

جاذبه ها و دیدنی های کشور آندورا

تصاویر کشور آندورا

Les Escaldes، فقط چند دقیقه از Andorra la Vella فاصله دارد، نام خود را از بسیاری چشمه های آب گرم در اطراف شهر می گیرد. آبهای شهر به خاطر محتوای بالای گوگرد و نیتروژن آنها از 22 درجه سانتیگراد تا 66 درجه سانتیگراد متفاوت است و از نظر خواص درمانی از دوران رم باستان شناخته شده اند.

 

روستای valira d orient والیراشرقی آندورا

 جاذبه ها و دیدنی های کشور آندورا

یکی از برجسته ترین محاسن از سفر به آندورا فرصتی است برای کشف این مناظر خیره کننده این کشور کوچک. کوه به راحتی با ماشین قابل بالا رفتن است. یکی از بهترین مسیرها در امتداد دره ولیرا، دره ای است که از لس اسکالد در شمال آندورا لا ولتا پایتخت آغاز می شود و با گذر از جاده باریک و پیچیده که به سنت میکوئل Engolasters در قرن 12 منتهی می شود، نمونه هایی از بسیاری از کلیساهای کشور در سبک لومبارد رومی در این مسیر قرار دارد.

شهر Encamp آندورا

 جاذبه ها و دیدنی های کشور آندورا
در مرکز جغرافیایی آندورا، شهر Encamp – با جمعیت نزدیک به 12،000 نفر – هیچگاه مهم نیست که چه موقعی از سال را برای سفر به این کشور انتخاب کنید . مرکز شهر آن یکی از زیباترین هاست. رودخانه والیرا دویورت از آن عبور می کند و ساختمان های قدیمی آن اکنون تبدیل به فروشگاه ها، کافه ها و رستوران ها شده است.

کلیسای سانتا کلما santa coloma آندورا

جاذبه ها و دیدنی های کشور آندورا

در جاده اصلی از آندورا به اسپانیا، در روستای کوچکی از سانتا کلومه یکی از زیباترین کلیساهای رومی بنام کلیسای سانتا کلما کشور قرار دارد.  برج بلند آن سه وجهی است که بسیار متمایز از طراحی مربع معمول دیگر برج های کلیسا در کشور است – این ساختار سنگی پر زرق و برق قدیمی از قرن 9th بوده و شامل مجسمه بسیار زیبا  قرن 12 از ویرجین کلومه است، شامل تعدادی از نقاشی های مازاربی در ورودی آن و یک قلعه قرون وسطایی پر زرق و برق نیز می باشد.

گردشگری کشورهای کوچک دنیا

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 4

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز […]

گردشگری کشور اروپایی فنلاند از شهر پر جنب و جوش  (هلسینکی) Helsinki که پایتخت آن می باشد و شهر Turku تور کو شروع می شود و تا جنگل ها و جزایر boreal ادامه دارد، این شهرها  اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردی ارائه می دهند، در حالی که محیط طبیعی فنلاند […]

کشور آسیایی اروپایی ترکیه دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و تفریحی بسیار است ، یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه استانبول است ، با ما همراه باشید با معرفی بهترین جاذبه های استانبول 1– ایا صوفیه ایا صوفیا یکی از گران ترین نشانه های استانبول بوده است که درسال 536 میلادی به صورت کلیسای بنا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .