ترکیه امروزه یک منطقه را تشکیل می دهد که در طول هزاران سال در متروکه های تاریخ ایستاده است، و آن را  ثروتی از مناظر فوق العاده برای بازدید کنندگان برای کشف کرده است. با گزینه های بسیاری، انتخاب یک لیست جامع از جاذبه های گردشگری برتر در ترکیه دشوار است. با این حال، ما مجموعه ای از برخی از جاذبه های معروف ترکیه و بهترین آنها قرار داده ایم. مهم نیست که بعد از سفرتان به ترکیه چه اتفاقی می افتد، این یک تعطیلات ساحلی آرامش بخش، همراه با سفر به گذشته باستان است، لیست جاذبه های توریستی در ترکیه این الهام را برای شما فراهم می کند که بهترین تفریح را داشته باشید.

 


1. مسجد ایاصوفیه استانبول Hagia Sophia

جاذبه های ترکیه

احتمالا یکی از مشهورترین جاذبه های توریستی در ترکیه است، ایاصوفیه یکی از بهترین ساختمان های قدیمی باستانی در جهان است. این ساختمان در قرن ششم میلادی توسط امپراتور بیزانس یوستانیانین ساخته شده است، این ساختمان به یک مسجد در ترکیه تبدیل شده و امروزه به عنوان یک موزه عمل می کند. ایاصوفیه با معماری قابل توجه و ترکیبی زیبا از دکوراسیون بیزانس و اسلام، یکی از محبوب ترین نقاط دیدنی در ترکیه است.


2. شهر افسس ( افس یا افسوس ) Ephesus ترکیه

جاذبه های ازمیر ترکیه

ترکیه در شهرهای باستانی غرق شده است، و تنها انتخاب مکان برای این فهرست سخت است. با این حال، محبوب ترین این جاذبه های شهری باستانی افسس نزدیکی سلسلک مدرن است. این مکان شامل بعضی از بهترین ویرانه باستانی یونان و روم است که حفظ شده در جهان اند و بخشی از مسیر توریستی از مجتمع های مجاور مانند Kusadasi و Izmir است. برخی از جاذبه های چشمگیر در افسس شامل کتابخانه سلسوس، معبد حدیان و تئاتر باستانی است. بسیاری از بازدیدکنندگان این شهر را در تورهای ترکیبی با Miletus، Didyma و Priene بررسی می کنند.


3. شهرهای زیرزمینی Cappadocia کاپادوکیا ترکیه

جاذبه هیجان انگیز ترکیه
در میان جذاب ترین جاذبه های گردشگری ترکیه، اسم شهرهای زیرزمینی کاپادوکیا به چشم می خورد. این منطقه در حال حاضر شامل چندین مجتمع است که بسیاری از آنها در حال حاضر برای مردم باز است. مکان های گردشگری اصلی، شهرهای زیرزمینی Kaymaklı، Derinkuyu، Özkonak، Mazi و Ürgüp هستند.


4. قصر Topkapı ترکیه

جاهای دیدنی استانبول

محل اقامت سابق سلطان عثمانی، قصر Topkapi در استانبول، یک مجتمع بزرگ و شکوفا است که سالهاست که زندگی اجتماعی و سیاسی استانبول را هدف قرار داده است. یک سایت میراث جهانی یونسکو، بازدید کنندگان به اینجا می ایند تا معماری عثمانی، حیاط ها و آثار معروف اسلامی و مسیحی را ببیند. ، این مکان همواره در میان جاذبه های برتر در ترکیه قرار دارد.


5. منطقه Anzac ترکیه

جاذبه های تاریخی ترکیه

Gallipoli در جنگ جهانی اول چند ماه از جنگ های تلخ میان نیروهای متفقین – به ویژه استرالیا و نیوزیلند و نیروهای امپراتوری عثمانی را به خود دیده است. امروزه، میدان های جنگ این کمپین با مجموعه ای از یادبود ها، موزه ها و گورستان ها جایی که بازدیدکنندگان می توانند از ان بازدید کنند و در مورد تاریخ غم انگیز این رویدادهای گران قیمت یاد بگیرند،این مکان در کوه آنزاک واقع شده است که جشن های سالانه یادبود آنزاک در ان برگزار می شود.


مسلما شما برای سفر به کشور تاریخی و زیبای ترکیه نیاز به پاسپورت ترکیه هم خواهید داشت .

با ادامه معرفی بهترین آثار تاریخی و باستانی کشور ترکیه همراه سایت برترین جاذبه ها باشید

 


6. مخزن آب Basilica Cistern ترکیه

جاهای دیدنی استانبول

گوهر پنهانی که غالبا نادیده گرفته می شود، اما در لیست ما مخزن آّبی ریحانا به درستی در بین جاذبه های گردشگری برتر ترکیه قرار دارد. یکی از قدیمی ترین آب انبار های زیر زمینی و یکی از بهترین مکان های دوره بیزانس استانبول، اینجا محل سابق ذخیره سازی آب، با روشنایی شمع و حتی حجاری های تزئینی خدایان قدیم  است. اینجا واقعا یکی از جالب ترین مکان های باستانی در این سیاره است.


7. تروی ترکیه

جاهای دیدنی استانبول

یکی از مشهورترین جاذبه های توریستی در ترکیه، داستان تروی شامل چیزهایی است از سرنخ های باستانی هومر تا سبک های کامل هالیوودی . با این حال، واقعا برای این شهر افسانه ای احساس نیاز به پیاده روی در آن دارید و در اطراف خیابان ها، خانه ها و تئاترها قدم بزنید. آیا حوادث مشهوری که توسط هومر شرح داده شده است، در اینجا اتفاق افتاده؟ به سادگی هیچ پاسخ قطعی وجود ندارد !


8. قلعه Bodrum ترکیه

Bodrum Castle - History and Facts | History Hit

جاذبه توریستی قابل توجه در یکی از محبوب ترین مناطق تفریحی ترکیه، Castle Bodrum است ،این قلعه قرن در ابتدا توسط شوالیه های مسیحی ساخته شده است و امروز نیز موزۀ شگفت انگیزی از باستان شناسی زیر آب را در اختیار دارد.


9. مسجد Blue آبی ترکیه

جاذبه های ترکیه

جاهای دیدنی استانبول

یک عنوان کلیدی در هر لیست از جاذبه های توریستی مهم در ترکیه، مسجد دیدنی و   زیبای آبی است ، حتی سر سخت ترین رقبای جاذبه های گردشگری را تحت تاثیر قرار خواهد داد. مسجد آبی ساخته شده توسط سلطان جوان احمد I ، مسجد آبی رقیبی برای همسایه خود مسجد صوفیا طراحی شده و دارای گنبدهای بزرگ و کوچک است، این پیچیدگی وسیع به خط افق استانبول کمک کرده است. محوطه داخلی به همان اندازه بیرونی بزرگ است و شامل کاشی های آبی رنگ است که دلیل نام گذاری این مسجد نیز هست.


10. تئاتر باستانی Aspendos ترکیه

جاذبه های تاریخی ترکیه

این یکی از زیباترین تئاترهای رومی است که در سراسر جهان نگهداری می شود، این ساخت و ساز باستانی بسیار جذاب است. بازدیدکنندگان Aspendos با مجموعه ای از گزینه های تور از هتل های آنتالیا می توانند این تئاتر معروف را همراه با تعدادی از بقایای رومی دیگر ببینند. همچنان می تواند تا 15000 نفر را در خود جای دهد و همچنین میزبان جشنواره تابستانی سالانه است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

شما درباره شب های جذاب دبی چه چیزی می‌دانید؟ به‌جرئت می‌توان گفت که این شب‌ها جزو فوق‌العاده‌ترین تجربه‌هایی است که هر فردی می‌تواند تجربه کند. طبق آمار رسمی تعداد گردشگران دبی در سال ۲۰۲۴ به حدود ۱۰ میلیون رسیده است. آیا می‌دانید که این تعداد گردشگر چه مقدار سرمایه‌ای را وارد دبی می‌کنند؟ این تعداد […]

توکیو ژاپن از شهرهای شلوغ و مدرن دنیا است که برای سلیقه‌ها، گروه‌های سنی و شخصیت‌های گوناگون جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای دارد. یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی بعد از زلزله سال ۱۹۲۳ و جنگ جهانی دوم دچار آسیب‌های زیادی شد؛‌ به همین جهت بناهای قدیمی چندان زیادی در آن وجود ندارد. در تور ژاپن […]

فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .