توریست های گردشگر، کشور گرجستان Georgia را معمولا در برنامه های سفر خود قرار نمی دهند.اما این کشور آرام که در دامنه کوه های قفقاز در اروپای شرقی قرار دارد، مجموعه ای از عناصر را ارائه می دهد که رقیب هر مقصد معروف دیگری است. سنت و مدرنیته در اینجا برای ارائه برخی از تجربه های جذاب به بازدید کنندگان مخلوط شده است .گرجستان در سال گذشته بیش از دو میلیون گردشگر را جذب کرده است. بخش مهمی از گردشگران به صرف وقت خود در شهر زیبای تفلیس که پایتخت گرجستان است می پردازند. اما مکان های ناشناخته نیز وجود دارد.در سایت برترین جاذبه ها 10 مکان برتر جاذبه های توریستی گرجستان معرفی می گردد .

10. کلیسای جامع گرجستان

 

کلیسای جامع گرجستان

با وجود ظاهر شدن آن به عنوان یک ساختار قرون وسطایی، کلیسای Sameba در تفلیس، اثری مدرن است.ساخت این مکان در کلیسای ارتدوکس شرقی در گرجستان در سال 2004 به پایان رسید. این ساختمان ترکیبی از دروس مختلف معماری است، اما در یک نگاه سنتی است. این مرکز دارای نه کلیسا است، که بیشتر آنها زیرزمینی هستند. کلیسای جامع سامایا در حال حاضر یکی از اهداف اصلی گردشگران در پایتخت است.

 

9. قلعه Anacopia Fortress گرجستان

 

مقصد گردشگری در گرجستان

قلعه Anacopia یک قلعه نظامی باستانی است که در قرن دوم ساخته شده است. پس از آن به منظور جلوگیری از تهاجم به مسلمانان، در کوه های ایروی در نیوآتوس واقع شده است. گرچه در سال های بعد اهمیت تاکتیکی خود را از دست داد، اما به عنوان یک نماد فرهنگی قابل توجه در منطقه به حساب می آید. در قرن هجدهم، لئون I از آبخازیا، در مقابل محاصره ماروان دوم خلافت امویان، از ارگ حمایت کرد.

 

8. کلیسای Svetitskhoveli گرجستان

 

 جاذبه های گردشگری گرجستان

کلیسای Svetitskhoveli در شهر تاریخی Mtskheta در نزدیکی تفلیس واقع شده است یک سایت میراث جهانی یونسکو است. کلیسای اصلی در قرن چهارم ساخته شده است، اگرچه دیگر وجود ندارد. ساختمان فعلی در قرن 11 ساخته شده است. یک بنای مهم برای کلیسای ارتدوکس گرجستان، یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی در گرجستان است.

 

7. Uplistsikhe ( شهر غاری و سنگی ) گرجستان

 

 جاذبه های توریستی کشور گرجستان
به معنای واقعی کلمه “قلعه غاری” است، Uplistsikhe یک شهر باستانی ساخته شده از سنگ است. چندین سازه از شهر ساخته شده در کنار رودخانه مکتوری، منشا آنها را به عصر آهن می رساند. این یک بار یک نماد قابل توجه از فرهنگ مسیحی در گرجستان بود هر چند بعد از آن رها شد. در سال 1920، بخشی از شهر در یک زلزله تخریب شد. گرچه در مقایسه با دیگر غارهای مشهور، در تزئینات فراوان نیست، اما همچنان یک نمونه درخشان از توانایی انسان است.

 

6. غار و صومعه Vardzia گرجستان

 

جاذبه های گرجستان

Vardzia غار و صومعه ای است که در کوه Erusheti در کنار رودخانه Kura واقع شده است. در قرن 12 ساخته شده است و برای مدت طولانی رها شده است. سایت مهم این مجتمع، کلیسای دودمان است که برای نقاشی های دیواری آن معروف است. حدود چهارصد اتاق از جمله چند کلیسا در ان وجود دارد. همچنین یک گورستان و حتی سیستم دفاع در آن وجود دارد.

با ادامه معرفی بهترین جاهای دیدنی و گردشگری کشور گرجستان همراه سایت برترین جاذبه ها باشید

5. کوه کازبک Kazbek گرجستان

 

جاهای دیدنی و گردشگری کشور گرجستان

گرجستان نهفته در دامنه های کوه قفقاز است. کوه کازبک که در مرز شمال کشور قرار دارد، یکی از مهمترین قله های این محدوده است. حتی اگر بلندترین نباشد، جز قله های برفی مورد علاقه ی مسافرین و کوهنوردان می باشد. این قله نخستین بار در سال 1868 اندازه گیری شد. این مکان نیز در فرهنگ عامه گرجستان وجود دارد. منطقه اطراف کوه به عنوان ذخایر طبیعت محافظت می شود.

 

4. قلعه Narikala گرجستان

 

جاهای دیدنی و گردشگری کشور گرجستان
قلعه ناریکالا در نزدیکی رود کورا واقع شده است و برجسته ترین نقطه از تفلیس، پایتخت گرجستان است. این مکان دارای یک تاریخ طولانی است، و سازه آن قدمتش به قرن چهارم می رسد. این ساختمان برای دفاع از شهر از حملات بیرونی ساخته شده است. حملات مکرر و بلایای طبیعی موجب فرسایش آن شده است، با این حال بسیاری از بخش های این قلعه در داستان ها به آن پرداخته اند. این همچنین مرکز کلیسای سنت نیکلاس است که اخیرا بازسازی شده است.

 

3. شهر Stepantsminda گرجستان

جاهای دیدنی و گردشگری کشور گرجستان

Stepantsminda یک شهر کوچک و زیبا است که در دره کوه های قفقاز واقع شده است. این شهر توسط یک راهب ارتدوکس گرجستان ساخته شده است که در آن اقامت داشته است. معروف ترین مکان شهر برج کلیسای تثلیث Gergeti است که به شدت جاذب گردشگران است. این کلیسا در بالای کوه قرار گرفته است که تنها از طریق مسیر مشخص شده قابل دسترسی است. Stepantsminda در اطراف قله های برفی و سبزتر از محله های آن، گاهی اوقات یکی از شهرهای کوچک سوئیس با زیبایی جغرافیایی آن را یادآوری می کند.

 

2. دریاچه Ritsa ریتا گرجستان

 

جاهای دیدنی و گردشگری کشور گرجستان
دریاچه ریتا یک جاذبه توریستی در حال رشد است که در آبخازیا واقع شده است. این محل مناسب برای رفتن به یک پیک نیک است . توسط کوه های زیبا احاطه کرده شده است، و آب های  دریاچه یک دیدگاه مسحور کننده است. زمین های اطراف دریاچه یک جنگلی است و بخشی از ذخایر طبیعی ریتا است.

 

1. باتومی Batumi گرجستان

 

شهر ساحلی باتومی

گرجستان چندین شهر ساحلی دارد و باتومی بهترین آن است. واقع در ساحل دریای سیاه در زیر کوه های قفقاز، دومین شهر بزرگ این کشور است. ترکیبی از معماری مدرن و کلاسیک در شهر دیده می شود و ساختمان های تازه ای که به دلیل گردشگری ظهور کرده اند قابل مشاهده است. در حال حاضر این مقصد توریستی مهمی در منطقه در فصل تابستان است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز […]

گردشگری کشور اروپایی فنلاند از شهر پر جنب و جوش  (هلسینکی) Helsinki که پایتخت آن می باشد و شهر Turku تور کو شروع می شود و تا جنگل ها و جزایر boreal ادامه دارد، این شهرها  اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردی ارائه می دهند، در حالی که محیط طبیعی فنلاند […]

کشور آسیایی اروپایی ترکیه دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و تفریحی بسیار است ، یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه استانبول است ، با ما همراه باشید با معرفی بهترین جاذبه های استانبول 1– ایا صوفیه ایا صوفیا یکی از گران ترین نشانه های استانبول بوده است که درسال 536 میلادی به صورت کلیسای بنا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .