با ادامه مطلب معرفی دیدنی ها و جاذبه های کشور آسیایی ازبکستان همراه سایت برترین جاذبه ها باشید 

 


 

 6 . دریاچه آیدارکول

Aidarkul دریاچه نیمه مصنوعی ایجاد شده در نتیجه برنامه ریزی کشاورزی شوروی بوده است. در محل Aidarkul، یک دریاچه فصلی کوچک بود که به طور کامل در تابستان های گرم خشک میشد. در تابستان سال 1969، سدی ایجاد شد و امروز دریاچه حدود 4000 کیلومتر مربع را پوشش می دهد، طول آن 250 کیلومتر است و در وسط صحرای کوه کوچولوم  قرار دارد. این یک مکان منحصر به فرد برای خواب در بیابان و سواری با اسب یا شتر است. 

سفر ازبکستان در آیدارکول

 


 7 . MUYNAK ، دریای آرال

دریای آرال یک زمانی دریایی بزرگ و مهم در آسیای مرکزی بود که بین ازبکستان و قزاقستان تقسیم شده بود. این دریا منابع غنی برای ماهیگیری صنعتی داشت و ماهی های محلی در آن صید می شدند. موینک یکی از بزرگترین شهرهای ماهیگیری در سواحل دریای آرال بود. اما از سال 1960، به دلیل نشت آب و استفاده بیش از حد از آب رودخانه برای اهداف آبیاری، دریای آرال به سرعت در حال کاهش است. آب ها به صورت مجزا و در حال حاضر یک کویری است که توسط کشتی های زنگ زده پر شده است، این موضوع برای همیشه یادآور تعادل شکننده بین طبیعت و انسان است.

 

دریای آرال، ازبکستان مکان های برتر

دریاچه در حال خشک شدن ازبکستان – دریای آرال


 8 .خرابه های قلعه باستانی 

خوارزم باستان به خاطر قلعه های متعددش معروف بوده است. قلعه هایی که قدمت بیش از 2200 سال دارند در اینجا وجود دارد. اکثر آن قلعه ها شهرک هایی با دیوارهایی بودند که از قلعه های دیگر دیده می شدند و بنابراین برای کمک به حفظ کنترل منطقه و انتقال پیام ها طراحی شده بودند. افسانه های متعدد به هر یک از این قلعه های ویران شده و یافته های باستان شناسی غنی متصل است. یکی از مهمترین موارد، Chilpyk نامیده می شود که قبرستان زرتشتیان بوده است. بدن مردگان برای سالها آنجا بوده است .

 

بقایای قلعه باستانی و یورس در سفرهای اوبکستان

اردوگاه طوفان ازبکستان در نزدیکی خرابه های باستانی


 9 . دره فرغانه

دره فرغانه یک روستای مهم برای ادیان، فرهنگ ها و ملل مختلف بوده است. محل اشتراکی بین ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان این تنوع را در هر طرف نشان می دهد. در ازبکستان، دره فرغانه خانه های مهم شهر ابریشم آندیجان، کوکند، فهرگان و ننگان است. اسب های آن به عنوان اسب آسمانی شناخته شده بودند و در قرن ها در چین بسیار ارزشمند بودند. بنیانگذار امپراطوری مغول، بابور، در این منطقه متولد شده است. Fergana داستان های شگفت انگیزی دارد که سنت های قدیمی خود را از سفال و تولید ابریشم نشان می دهد و برای گشت و گذار جالب است.

کاخ شهر کوکند Khudoyar khan در Fergana ازبکستان سفر می کند

ازبکستان، کاخ کوکند


 10 .نوکوس، کاراکالپکتسن

نوکوس پایتخت جمهوری خودمختار در ازبکستان است: Karakalpakstan. این شهر در شمال کشور در کنار دریای آرال واقع شده است. اگر چه از نظر معماری نمیتواند به شهرهای جاده ابریشم ازبکستان برسد، اما تاریخچه ی Karakalpakstan با طلا و جواهر، کوپه و دیگر مصنوعات ملی نمایش داده شده است. یکی از جالب ترین موزه هایی که در نوکوس یافت می شود این است که شامل مجموعه ای از نقاشی Savitsky که در اتحاد جماهیر شوروی ممنوع بوده است. برای چه چیزی ممنوع بود؟

موزه نیکو کویتسکی در کاراکالپشتان سفر بهبکستان

 

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا: 93

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

شما درباره شب های جذاب دبی چه چیزی می‌دانید؟ به‌جرئت می‌توان گفت که این شب‌ها جزو فوق‌العاده‌ترین تجربه‌هایی است که هر فردی می‌تواند تجربه کند. طبق آمار رسمی تعداد گردشگران دبی در سال ۲۰۲۴ به حدود ۱۰ میلیون رسیده است. آیا می‌دانید که این تعداد گردشگر چه مقدار سرمایه‌ای را وارد دبی می‌کنند؟ این تعداد […]

توکیو ژاپن از شهرهای شلوغ و مدرن دنیا است که برای سلیقه‌ها، گروه‌های سنی و شخصیت‌های گوناگون جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای دارد. یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی بعد از زلزله سال ۱۹۲۳ و جنگ جهانی دوم دچار آسیب‌های زیادی شد؛‌ به همین جهت بناهای قدیمی چندان زیادی در آن وجود ندارد. در تور ژاپن […]

اینبار در سایت برترین جاذبه ها می خواهیم به معرفی جاذبه های تفریحی و گردشگری برتر شهر آنتالیا کشور ترکیه بپردازیم همراه ما باشید محله قدیمی کالجی محله کالجی دارای کوچه ها و خیابانهای پر پیچ و خم می باشد که محیطی عالی جهت  قدم زدن را فراهم کرده است. سقف ساختمانها در این محله […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .