شهر اسلو  ( oslo ) پایتخت کشور نروژ ( norway ) یکی از بزرگترین پایتخت های جهان از لحاظ جغرافیایی است، شامل پارک ها، جنگل های حفاظت شده، تپه ها و صدها دریاچه است. اسلو دارای یک منطقۀ فرهنگی غنی است و برای تئاتر، موزه ها و گالری هایش معروف است.

 

1- قلعه آکرشوس اسلو

جاذبه های نروژ

در بالای اسلو فورد بر بلندیِ قله آکرسنس ، قلعه با شکوه آکرشوس akershus  که در پایان قرن 13 ساخته شده است، واقع شده است. می توانید از کلیسای عجیب و غریب که آرامگاه (Håkon  (1872-1957 و بقایای قلعه اصلی قرون وسطایی دیدن کنید. برای چند ساعت در اینجا در مورد اشغال آلمان در سالهای 1940-45 مطالعه کنید.

2- کلیسای اسلو

جاذبه ها و دیدنی های شهر اسلو
کلیسای اسلو بارها تعدیل و بازسازی شده است. برج آن در سال 1850 بازسازی شد، در حالی که نمای داخلی آن تقریباً پس از پایان جنگ جهانی دوم بازسازی شد. ویژگی های قابل توجه شامل ورودی اصلی با درهای برنزی تزئین شده، و همچنین نقاشی های سقف توسط HL Mohr، مجسمه Barocka و محراب شیشه ای که توسط Emanuel Vigeland رنگ آمیزی شده است.

3- تالار شهر اسلو

جاذبه ها و دیدنی های شهر اسلو

ساختمان بزرگ شهرداری اسلو (Rådhuset) بدون شک یکی از نشانه های برجستۀ شهر است. این ساختمان مربعی که از بتن و آجر ساخته شده ، توسط آرنستاین آرنبرگ و مگنوس پوولسون طراحی شده و دارای دو برج است، یکی از آنها با یک چهره عریض و بزرگ طراحی شده است.

4. منطقه Aker Brygge اسلو

جاذبه ها و دیدنی های شهر اسلو

منطقه Aker Brygge اسلو آکر بریگ که در اطرافش یک کشتی سازی متروکه است، قلب و روح شهر است. شیک و در روز و شب پر جنب و جوش است. معماری خیره کننده آن – که ترکیبی شگفت انگیز از معماری جدید و قدیمی است. تخمین زده شده که هرساله 12 میلیون بازدید کننده به آکر بریگ را جذب می کند .

 


با ادامه معرفی بهترین جاذبه های توریستی و گردشگری شهر اسلو کشور نروژ همراه سایت برترین جاذبه ها باشید

5.موزه ملی هنر، معماری و طراحی اسلو

جاذبه ها و دیدنی های شهر اسلو

حتماً از موزه ملی اسلو دیدن کنید. در واقع شامل تعدادی نمایشگاه در سراسر شهر است. محله هایی شامل گالری آثار ملی (هنرمندان نروژی از قرن 19 تا کنون، از جمله JC Dahl و ادوارد منچ)، موزه هنر معاصر (هنرمندان مدرن نروژی و بین المللی)، موزه ملی (معماری تاریخی از طریق معماری معاصر)

 

6- کاخ سلطنتی اسلو

کاخ سلطنتی اسلو (نروژ)

 

جاذبه های نروژ

کاخ سلطنتی نروژ در سال 1825 ساخته شده  و در شمال کارل یوهانسگیت واقع شده است. اگر چه در این ساختمان اتاق 173 برای عموم باز نیست امابازدیدکنندگان میتوانند زمین و باغ ها را تماشا کنند ولذت ببرند. جنوب کاخ ، جایی که جایزه صلح نوبل ارائه شده است.

7. پارک مجسمه Vigeland

جاذبه ها و دیدنی های شهر اسلو
پارک مجسمه سازی ویگلاند، بزرگترین پارک در جهان و یکی از معروف ترین جاذبه های توریستی نروژ است. این پارک دارای مجسمه منحصر به فرد، از نمونه کارهای گشتاو ویگلند است. همچنین شامل 650 مجسمه پویا از جنس برنز، گرانیت و آهن است.

8. موزه تاریخ طبیعی و باغ گیاه شناسی اسلو

جاذبه ها و دیدنی های شهر اسلو

oslo natural history museum botanical gardens موزه تاریخ طبیعی اسلو، که شامل موزه زمین شناسی ، موزه زیستگاه و باغ گیاه شناسی است، بزرگترین مجموعۀ تاریخ طبیعی نروژ است. موزه زمین شناسی شامل مواد معدنی، فلزات گرانبها و شهاب سنگ ها، و همچنین یک مجموعه قابل توجه از اسکلت دایناسورها است.

9. خانه اپرای اسلو

جاذبه ها و دیدنی های شهر اسلو

oslo opera house خانه اپرای اسلو، محل برگزاری 1364 جشنواره است. خانه اپرا بزرگترین ساختمان فرهنگی است که در نروژ و با برداشت طرح از کلیسای جامع نیدارس در قرن چهاردهم ساخته شده است. علاوه بر اجرای بسیاری از برنامه ها، بازدیدکنندگان همچنین می توانند در برنامه های گوناگون جشنواره های عمومی در پشت صحنه شرکت کنند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 4

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز […]

گردشگری کشور اروپایی فنلاند از شهر پر جنب و جوش  (هلسینکی) Helsinki که پایتخت آن می باشد و شهر Turku تور کو شروع می شود و تا جنگل ها و جزایر boreal ادامه دارد، این شهرها  اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردی ارائه می دهند، در حالی که محیط طبیعی فنلاند […]

کشور آسیایی اروپایی ترکیه دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و تفریحی بسیار است ، یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه استانبول است ، با ما همراه باشید با معرفی بهترین جاذبه های استانبول 1– ایا صوفیه ایا صوفیا یکی از گران ترین نشانه های استانبول بوده است که درسال 536 میلادی به صورت کلیسای بنا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .