از بسیاری از شهرهای ترکیه که افتخار زیادی در میراث ملت ترکیه دارند، قونیه یکی از بهترین ها است. امکانات رفاهی لوکس قونیه را به عنوان یک مقصد توریستی محبوب در ترکیه تبدیل کرده است ، آثار تاریخی ، موزه ها و مکان های تاریخی فراوانی در آن وجود دارد که هر یک از آنها گردشگران را با یک چشم انداز فریبنده در گذشته مواجهه می کند .


1. موزه مولوی Mevlana

از لحظه اول ورود به موزه سقف برجسته سبز رنگارنگ با کتیبه های پیچیده عربی، به چشم می خورد. موارد اصلی نمایشگاه در مورد آرامگاه مولوی دانشمند و شاعر اسلامی قرن 13 است. این موزه دارای مجموعه ای گسترده ای از آثار هنری، آثار عتیقه و همچنین تزئیناتی  از شعر بی انتهای ملای رومی است. این موزه اولین قدم برای یادگیری فرهنگ جذاب ترکیه است.

Mevlana Whirling Dervishes .2 مراسم بزرگداشت مولوی

این تصویری است که مترادف با ترکیه، فرهنگ آن و عرفان شرق میانه است . شما را به دیدن رقص پرشور صوفی های ماهر ترکیه ترغیب می کند این مراسم که برای تماشاچیان جذاب شده است، برای نگاهی دقیق به گذشته و فرهنگ ترکیه، این نمایش نباید از دست برود .

 

3.مسجد عزیزیه قونیه

همه چیز در مورد دکور مسجد عزیزیه نشان دهنده زیبایی پیچیده ای است که هنر عثمانی از آن مشهود شده است. نمای داخلی و بیرونی در سایه هایی از آبی و طلایی سبز نیز زیبا هستند. علاوه بر این، یک بازار زیبا در کنارش وجود دارد

4. بنای Sehitler Abidesi قونیه

این بنای یادگاری به دلیل اصلی و عمده ادای احترام به جنگ Çanakkale است. از طریق استفاده از نقاشی های دیواری، پلاک ها و مینیاتورها، داستان درگیری و زندگی در این دوره گفته شده است. همچنین ساختار سنگ مرمر وجود دارد که دارای موزاییک های زیبا می باشد  این یکی از دلایلی است که درگیری ها در ترکیه یافت می شود و به عنوان یک یادآوری شگفت انگیز برای کسانی که بازدید از هزینه جنگ را می دانند در نظر گرفته شده است .

 


5. تپه Alaeddin قونیه

Alaeddin Tepe

این تپه به عنوان نقطه ی مورد علاقه ی مردم محلی قونیه، دانشجویان و گردشگران به طور یکسان عمل می کند. بسیاری از چاخانه های در این نزدیکی وجود دارد و بنابراین دریغ نکنید که چای یا قهوه سنتی ترک را با شیرینی بخورید. این نقطه بسیار دیدنی و اغلب پر از گل است. برای یک تعطیلات دارای ماجراجویی این قطعا نقطه خوبی برای شما است.

 


 

6 . مسجد سلیمیه قونیه

مسجد سلمییه
 

این مسجد خیلی بزرگ که توسط سلطان سلیم دوم بین سالهای 1566 و 1574 ساخته شده است، در مرکز میدان موصل واقع شده است. این مسجد جز معماری مساجد عثمانی است. در این محوطه هنگام غروب عکس هایی از مسجد و موزه ملولوی را باید بگیرید و در پس زمینه تصاویر خود قرار دهید  درمسیر اصلی از میدان، مجموعه ای از کافه ها و رستوران های فضای باز است که محل خوبی برای نشستن و تحسین نمای مناره و گنبد مسجد است درحالی که با قهوه یا چای آرامش پیدا می کنید. .

آدرس: Mevlana Caddesi


برای رفتن به شهر قونیه در کشور ترکیه مسلما نیاز به پاسپورت ترکیه دارید پس ابتدا باید در فکر تهیه آن باشید .

 

این مطلب ادامه دارد …..

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا: 86

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

شما درباره شب های جذاب دبی چه چیزی می‌دانید؟ به‌جرئت می‌توان گفت که این شب‌ها جزو فوق‌العاده‌ترین تجربه‌هایی است که هر فردی می‌تواند تجربه کند. طبق آمار رسمی تعداد گردشگران دبی در سال ۲۰۲۴ به حدود ۱۰ میلیون رسیده است. آیا می‌دانید که این تعداد گردشگر چه مقدار سرمایه‌ای را وارد دبی می‌کنند؟ این تعداد […]

توکیو ژاپن از شهرهای شلوغ و مدرن دنیا است که برای سلیقه‌ها، گروه‌های سنی و شخصیت‌های گوناگون جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای دارد. یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی بعد از زلزله سال ۱۹۲۳ و جنگ جهانی دوم دچار آسیب‌های زیادی شد؛‌ به همین جهت بناهای قدیمی چندان زیادی در آن وجود ندارد. در تور ژاپن […]

اینبار در سایت برترین جاذبه ها می خواهیم به معرفی جاذبه های تفریحی و گردشگری برتر شهر آنتالیا کشور ترکیه بپردازیم همراه ما باشید محله قدیمی کالجی محله کالجی دارای کوچه ها و خیابانهای پر پیچ و خم می باشد که محیطی عالی جهت  قدم زدن را فراهم کرده است. سقف ساختمانها در این محله […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .