شهرهای تاریخی و طبیعت بکر برخی از جاذبه های مهم کرواسی ( croatia )  است. شهر زاگرب پایتخت پر جنب و جوش با برخی از بهترین موزه های کشور، گالری ها، رستوران ها و مرکز خرید می باشد. مردم در سواحل شگفت انگیز کرواسی تفریحاتی را مانند غواصی، اسکی روی آب و قایق بادبانی انجام می دهند.

1 دیوارهای قدیمی شهر دوبرونیک dubrovnik کرواسی

جاذبه های دیدنی و گردشگری کرواسی

دوبرونیکن، پر زرق و برق ترین مقصد گردشگری کرواسی، در شهر قدیمی و با شکوهی قرار دارد که در آن دیوارهای دفاعی قرون وسطی قرار دارد و یونسکو آنرا یک سایت میراث جهانی اعلام کرده است. از بالای دیوار، شما می توانید مناظر شگفت انگیز از پشت بام شهر قدیمی را در سراسر دریای آدراریک ببینید و  لذت ببرید.

 

2 . کلیسای جامع سنت دومنیوس saint domnius کرواسی

جاذبه های دیدنی و گردشگری کرواسی

Split، دومین شهر بزرگ کرواسی پس از زاگرب است، در داخل دیوارهای رومی باستانی کاخ دیوکلسیان با منظره ای به سمت دریای آدریاتیک، توسط امپراتور روم دیوکلتیان ساخته  و ساخت آن در 305 میلادی به اتمام رسیده است. شهر قدیمی تنها محل عبور عابرین پیاده است و یک سایت میراث جهانی توسط یونسکو اعلام شده است.

 

3 . بندر hvar کرواسی

جاذبه های دیدنی و گردشگری کرواسی

بسیاری از گردشگران از کرواسی دیدن می کنند تا جزایر Dalmatian شاد و زیبای آن را ببینند، که شاد ترین آنها هاور است. در این جا، موزه شهر هار و بعضی از هتل های برتر کشور و بهترین رستوران های غذاهای دریایی قرار دارد. شهر هار بخاطر قایقرانی محبوب و مشهور است، و همچنین مسافران در اینجا برای لذت بردن از سواحل و آبگرم به اینجا می آیند.

 

4 . پارک ملی Plitvice کرواسی

جاذبه های کشور کرواسی

یکی از پرطرفدار ترین جاذبه های داخلی در کرواسی، پارک ملی Plitvice است که شامل تپه های شیب دار در اطراف 16 دریاچه ی مایل به آبی که متصل به آبشارهای رعد آسا است. یک شبکه از مسیرهای پیاده رو و پل های چوبی محل عبور در این پارک است و بلیط ورودی قایق سواری در سراسر دریاچه ها را نیز شامل می شود. اگر بخواهید شب را بمانید چندین هتل در کنار پارک وجود دارد.

5 . Gornji Grad زاگرب

جاذبه های دیدنی و گردشگری کرواسی

در پایتخت کرواسی، زاگرب، منطقه اصلی گشت و گذار Gornji Grad قرون وسطایی (شهر بلند) است. در اینجا، جاذبه هایی شامل کلیسای جامع با نمای نئو گوتیک و ستون های دوقلو؛ سابور کرواتی (پارلمان)؛ کلیسای سنت مارک با سقف کاذب رنگی آن؛ و برج قرن 13 ای Lotrščak وجود دارد که که شما می توانید از پشت بام آن شاهد مناظر زیبایی باشید.

 

6 . قایقرانی در نزدیکی پارک ملی croatia کرواسی

جاذبه های دیدنی و گردشگری کرواسی

این جزیره بیش از 80 جزیره پراکنده را در بیش از 35 کیلومتر طول و 13 کیلومتر عرض را در بر می گیرد. جزایر عمدتا غیرمسکونی هستند، سنگلاخی و خشک با خاک کمی بارور،  گرچه برخی از کلبه های سنگی  که در ابتدا توسط یک ماهیگیر و شبان محلی به عنوان یک پناهگاه ساخته شده اند، اما اکنون به عنوان محلی برای گذراندن تعطیلات یا رستوران های فصلی غذاهای دریایی استفاده می شود. بهترین راه برای رفتن به این جزایر توسط قایق بادبانی خصوصی است.

با ادامه معرفی بهترین جاهای دیدنی و گردشگری و تفریحی کشور کرواسی همراه سایت برترین جاذبه ها باشید

 

7 . کلیسای zadar-romanesque کرواسی

شهر قدیمی و بدون اتومبیل زادار بر روی یک شبه جزیره کوچک ساخته شده است.جاذبه های بزرگ آن کلیساهای رومی زیبای آن است که بین قرن های نهم و سیزدهم ساخته شده و پر از نقاشی های مذهبی و گنجینه های طلایی زیبایی می باشد.  سایر مواردی که میبینید عبارتند از موزه شیشه باستانی و دو تاسیسات مدرن، ارگان دریایی و تبریک خورشید ، هر دو در ساحل، نزدیک نوک شبه جزیره اند.

8 . ساحل ماهی زلاتانی zlatni کرواسی

جاذبه های دیدنی و گردشگری کرواسی

بهترین ساحل برای عکاسی در کرواسی باید ساحل ماهی زلاتانی(شاخ طلایی) واقع در بول در ساحل جنوبی Brač باشد. یک شکل زمین غیر معمول که به عنوان “شمشیر” شناخته می شود، از سنگریزه های زیبا تشکیل شده و 500 متر  ساحل دارد که بسته به باد و جریان های محلی، آن را از فصل به فصل تغییر می دهد. جاذبه های اضافی در ساحل شامل ورزش های آبی مانند قایق بادبانی، قایق های تفریحی دریایی، و قایق موج سواری است.

9 . مرکز قدیمی و قرون وسطایی شهر کورکولا korcula کرواسی

 جاذبه های دیدنی و گردشگری کرواسی

شهر Korčula، مرکز اصلی در جزیره Korčula در Dalmatia جنوبی، بر یک شبه جزیره کوچک بنا شده است.  توسط دیوارها و برج های قرون وسطایی محافظت شده، کوچه های سنگی بدون ماشین، در یک الگوی معماری طرح چپ و راست ساخته شده اند ، تا از بادهای غالب در امان باشند. این ساختمان ها با ساختمان های سنگی اشرافی در طی قرن ها ساخته شده اند، زمانی که این جزیره تحت حکومت ونیزی ها بود. جاذبه های اصلی شاملخانه مارکو پولو است که می گویند که محل تولد جهانگرد مشهور قرن شانزدهم و همچنین رقص شمشیری ، که یک رقص سنتی است برای مهمانان گردشگری که فقط در خارج از  شهر و در تابستان برگزار می شود.

10 . پارک ملی Mljet کرواسی

جاذبه های دیدنی و گردشگری کرواسی

ثلث غربی جزیره Mljet یک پارک ملی است. و به طور گسترده ای تحت پوشش جنگل های متراکم قرار دارد و در مرکز دو دریاچه فیروزه ای آب شور قرار گرفته است. برای دوستداران طبیعت، در پارک کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد: راههای فراوانی که از درون جنگل عبور می کنند و یک مسیر نه کیلومتری در اطراف این دریاچه ها احداث شده ، که آن را برای پیاده روی یا دوچرخه سواری در کوهستان ایده آل می کند.

11 .شهر ساحلی Rovinj کرواسی

جاذبه های دیدنی و گردشگری کرواسی

در شمال غربی کرواسی، در شبه جزیره ایستری، شهر ساحلی ونیزی، Rovinj، از خانه های رنگارنگ برخوردار است که یک بندر ماهیگیری زیبا را شکل می دهد و تحت نظارت کلیسای ای با برج بلندی قرار دارد. علاوه بر سواحل نزدیک به شهر ، جاذبه اصلی گردشگری، موزه اکو باتاان در ساحل است که داستان بتنا را، که یک نوع قایق چوبی بوده که توسط ماهیگیران محلی استفاده می شود، بیان می کند.

12 . جزیره brijuni کرواسی

جاذبه های دیدنی و گردشگری کرواسی

این جزیره یک مجمع الجزایر پوشیده از کاج های پراکنده ایستریایی است، که یک پارک ملی بحساب می آید. بزرگترین جزیره، Veli Brijun ، با پارک های زیبایی پوشانده شده است و برای بازدید کنندگان باز است. رئیس جمهور پیشین یوگسلاوی، تیتو، در اینجا به بازدید از مهمانان خارجی اقدام میکرد و بعضی از آنها حیوانات عجیب و غریبی را به عنوان هدیه به اینجا آورده اند که اکنون در پارک کوچک سافاری – فیل ها از هند ، انتلوپ های زامبیا و ژیروس گینه جاذبه های اصلی هستند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا: 14

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز […]

گردشگری کشور اروپایی فنلاند از شهر پر جنب و جوش  (هلسینکی) Helsinki که پایتخت آن می باشد و شهر Turku تور کو شروع می شود و تا جنگل ها و جزایر boreal ادامه دارد، این شهرها  اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردی ارائه می دهند، در حالی که محیط طبیعی فنلاند […]

کشور آسیایی اروپایی ترکیه دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و تفریحی بسیار است ، یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه استانبول است ، با ما همراه باشید با معرفی بهترین جاذبه های استانبول 1– ایا صوفیه ایا صوفیا یکی از گران ترین نشانه های استانبول بوده است که درسال 536 میلادی به صورت کلیسای بنا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .