بروکسل brussels، پایتخت بلژیک ، محل اصلی خانواده سلطنتی بلژیک و پایتخت اتحادیه اروپا، یک شهر قابل ملاحظه ی کوچک،دسترسی آسان و مقرون به صرفه برای همه است. بر خلاف شهرهای زیبای بریج و گنت ، با انبوهی از گردشگران، بروکسل مرکز اصلی اقتصادی و آموزشی بلژیک است که به همین دلیل اهمیت این شهر بیشتر از سایر شهرها محسوس است.

1. منطقه Grote Markt بروکسل

جاهای دیدنی و گردشگری شهر بروکسل

در مرکز شهر بروکسل ، میدان اصلی قدیمی شهر (که به عنوان بزرگترین میدان شناخته می شود) قرار دارد که یکی از بهترین ها در اروپا است . بخش عمده ای از زیبایی این میدان چهارگوش زیبا بخاطر معماری منحصر به فرد  و موزون (خانه های) با شکوه، و نرده ها، نماهای با سنگ های حکاکی شده و تزئینات غنی طلا کاری شده است که اکثر آنها بین سالهای 1696 و 1700 در سبک باروک ساخته شده اند.

 

2. مجسمه مانیکین پیز mannekin pis بروکسل

 جاهای دیدنی و گردشگری شهر بروکسل
در طول رودخانه دلوآتو، مانهن پیز شناخته شده ترین معبد بروکسل است که معمولا توسط توریست ها پر می شود. اگر چه به حداقل 1388 سال قبل برمی گردد، هیچ چیز در مورد منشاء شخصیت یك پسر كوچك که در حال ادرار است شناخته نشده است، كه به طور عمومی به عنوان “قدیمی ترین شهروند بروکسل” شناخته می شود. با این حال، مانیکن توسط افسانه های مختلف احاطه شده است.

3. کلیسای سنت میشل (Sint-Michiels Kathedraal) بروکسل

 جاهای دیدنی و گردشگری شهر بروکسل
این کلیسای گوتیک برای اولین بار در سال 1225 تأسیس شد، اما در قرن 15 تکمیل شد. نمای چشمگیری دارد، که به طرز باشکوهی در بالای یک پلکان عریض نمایان است و با دو برج 69 متر بلند که توسط یان ون رو بیسبک طراحی شده پوشانده شده است. نمای داخلی بسیار زیبایی دارد که به طور گسترده ای مبله شده و برخی از شیشه های رنگارنگ ساخته شده توسط برنارد ون اورلی ساخته شده است.

4 .مرکز طنز کمدی بروکسل بلژیک

 جاهای دیدنی و گردشگری شهر بروکسل
این ساختمان زرق و برق دار در سال 1906، توسط ویکتور هورتا طراحی شده ، به مرکز شگفت انگیز کمیک استریپ اختصاص دارد که به تاریخ کارتون ها و کمیک های این کشور و به دنیای Smurfs و Tintin اختصاص داده شده است. اینجا  به طور دائم و در حال چرخش، از 200 طرح رسمی کمیک هنرمندان کمدی بلژیکی و فرانسوی نمایش داده می شود.با ادامه معرفی بهترین جاهای گردشگری و توریستی شهر بروکسل کشور بلژیک همراه سایت برترین جاذبه ها باشید

5. کاخ Place Royale (Koningsplein) بروکسل

 جاهای دیدنی و گردشگری شهر بروکسل

مهمترین ساختمان در این میدان، کاخ سلطنتی (Palais Royal) است که توسط خانواده سلطنتی بلژیکی به عنوان محل اقامت رسمی مورد استفاده قرار می گیرد.پرچم بلژیک که از سقف برافراشته می شود،  و هر روز در حدود 30دقیقه رژه گارد درحضور حاکم  انجام می گیرد. اطراف کاخ یک مجموعه از ساختمان های فرهنگی است که دارای نمادهای نئوکلاسیک هستند.

6 . موزه سلطنتی هنرهای زیبا بروکسل بلژیک

 جاهای دیدنی و گردشگری شهر بروکسل
موزه سلطنتی هنرهای زیبا در بلژیک (1875-81) یکی از بزرگترین و بهترین گالری های هنری در جهان است. موزه از مجموعه ای که برای اولین بار در سال 1797 گردآوری شده بود رشد کرد و در اصل در کاخ سابق چارلز لورن واقع شده بود. این مجموعه به دو قسمت تقسیم می شود: Musée d’Art Ancien (موزه هنر باستانی) و موزه هنر مدرن ، که طیف وسیعی از آثار بلژیکی قرن نوزدهم و بیستم را در خود دارد.

7 . اتمیم atomium بروکسل

 جاهای دیدنی و گردشگری شهر بروکسل

در کنار Manneken Pis ، اتومیوم برجسته ترین و معروف ترین بنای بروکسل است. اگر چه کمی باید با تراموا برای رسیدن به اینجا سفر کرد، ساختار عجیب 102 متری فولاد و آلومینیوم طراحی شده توسط معمار آندره Waterkeyn برای نمایشگاه بین المللی برلین در سال 1958، دیدنیترین نقطه شهر است.

8 . مرکز شمالی شهر بروکسل

 جاهای دیدنی و گردشگری شهر بروکسل
کلیسای Sainte-Catherine با شکوه که در سال 1850 در ترکیب سبکهای رومانسکایی، گوتیک و رنسانس ساخته شده بود تا جایگزین یک ساختمان پیشین شود. کلیسا، همه چیزهایی که از یک کلیسای Béguine در قرن 13 انتظار می رفت، بین سالهای 1657 و 1676 ساخته شد را دارد. طراحی لوک فیدربه یکی از زیباترین کلیساهای باروک فلاندی و ایتالیایی در بلژیک است.

9 . مونت هنر des بروکسل

 جاهای دیدنی و گردشگری شهر بروکسل
مونت دگز هنر بین سالهای 1956 و 1958 ایجاد شد، و یک سایت بزرگ بینPlace Royale و Place de l’Albertine است . معماری پیچیده ای از ساختمان های بزرگ شامل کتابخانه آلبرت I و مدرن Palais de la Dynastie و Palais de Congrès است .  کتابفروشی آلبرت I در طول دوره حکومت بورگوندی تاسیس شد و شامل بیش از سه میلیون جلد و مجموعه ارزشمند نسخه های خطی و چندین موزه جالب است.ادامه معرفی جاهای تاریخی و دیدنی بروکسل بلژیک

10. کلیسای Notre Dame du Sablon بروکسل

 جاهای دیدنی و گردشگری شهر بروکسل
در قرن 15 تا 16 کلیسای نوتردام در Onze Lieve Vrouw op de Zavel)Sablon)، به طور کلی یکی از زیباترین کلیساهای گوتیک در بلژیک به شمار می رفت، و به عنوان جایگزینی برای کلیسای کوچکی که برای اولین بار در سواحل شنی بنا شده بود در نظر گرفته شده بود.

 11 . بنای Parc du Cinquantenaire بروکسل

جاهای دیدنی و گردشگری شهر بروکسل

Parc du Cinquantenaire در سال 1880 برای بزرگداشت 50 امین سالگرد تاسیس این کشور بنا شد. مركز آن بنای تاریخی Palais du Cinquantenaire است که دو بال آن در سال 1905توسط معمار فرانسوی چارلز جیرالت بصورت قوس پیروزی عظیم طراحی شده است. موزه هنری و تاریخی سلطنتی که یکی از مجموعه های غنی از آثار هنری در جهان است در آن قرار دارد.

12 . خانه سلطنتی Château Royal بروکسل

 جاهای دیدنی و گردشگری شهر بروکسل
اگر چه Château Royal، خانه خانواده سلطنتی بلژیک، به روی عموم بسته است، ولی حومه آن را پارکی تشکیل می دهد که در آن پیاده روی های لذت بخش وجود دارد و تعدادی از جاذبه هایی که ارزش دیدن دارند، مانند بنای تاریخی لئوپولد I در مرکز و دایره گل در مقابل کاخ در این قسمت قرار دارند. برج ژاپنی در نواحی شمالی پارک، که در اصل برای نمایشگاه پاریس 1900 ساخته شد. گلخانه ای که در زمان لئوپولد II ساخته شده،  و بازدید از آن در ماه های آوریل و مه برای عموم مردم آزاد است، زیرا بسیاری از گیاهان در این زمان شکوفه دارند.

13. کلیسای Basilique Nationale du Sacré Coeur بروکسل

 جاهای دیدنی و گردشگری شهر بروکسل
ناحیه Koekelberg تحت سلطه Majli Basilike Nationale du Sacré Coeur (Nationale Basiliek van het Heilig Hart)، پنجمین کلیسای بزرگ در جهان و خاندان لئوپولد دوم است که در سال 1905 برای 75 سالگی این کشور بنا شده است. این ساختمان در سال 1970 تکمیل شد. در داخل مجموعه ای عالی از هنر و نمایشگاه بصورت مدام در معرض دید عموم  است.

14 . محله Abbaye de la Cambre بروکسل

جاهای دیدنی و گردشگری شهر بروکسل

در سال 1200، راهبه های کلیسا یک خیابان تاسیس کردند، که بعدا در قرن شانزدهم ویران شد اما پس از آن دوباره بازسازی شد. در حال حاضر، در باغ های فرانسوی دوست داشتنی قرار گرفته است، در این خیابان مؤسسه ملی جغرافیایی و یک دانشکده هنر واقع شده است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا: 9

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز […]

گردشگری کشور اروپایی فنلاند از شهر پر جنب و جوش  (هلسینکی) Helsinki که پایتخت آن می باشد و شهر Turku تور کو شروع می شود و تا جنگل ها و جزایر boreal ادامه دارد، این شهرها  اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردی ارائه می دهند، در حالی که محیط طبیعی فنلاند […]

کشور آسیایی اروپایی ترکیه دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و تفریحی بسیار است ، یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه استانبول است ، با ما همراه باشید با معرفی بهترین جاذبه های استانبول 1– ایا صوفیه ایا صوفیا یکی از گران ترین نشانه های استانبول بوده است که درسال 536 میلادی به صورت کلیسای بنا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .