در نیمه اردیبهشت 1401 بازدید کوتاهی داشتم از لاله زار بردسیر شهر گل های محمدی و گلاب ، جدای از مسیر رسیدن به لاله زار که زیبا می باشد . وقتی وارد لاله زار میشوید یک کمپ گردشگری دارد و گردشگران وارد ان محوطه و محیط می باید بشوند ، ورودی برای هر ماشین 25 هزارتومان بود اما کار زیبایی هم که انجام شده بود دادن پلاستیک زباله به هر ماشین بود و اینکه در هنگام خروج پلاستیک زباله خود را تحویل میداد و یک بطری گلاب هدیه می گرفتید . سد منطقه هم پرآب بود اما قایقرانی وجود نداشت . فضای کمپ گردشگری بسیار عالی و مکان های خوبی جهت استراحت وجود داشت . سرویس های بهداشتی نیز در دسترس بود .

با یک پیاده روی کوتاه از سد عبور می کردید یا با ماشین ، و در تپه بعد از سد جلوه زیبایی از آبشار مانند از رودی که به سد می ریخت ایجاد شده بود .

لاله زار بردسیر کرمان

اما لاله زار دقیقا کجا هست و چه مقدار مسافت از شهر کرمان باید طی شود و به آن رسید ؟ لاله زار یکی از مناطق تحت پوشش شهرستان بردسیر در استان کرمان می باشد . راه های دسترسی به آن متعدد می باشد برای مثال شما می توانید از طریق جاده جوپار کرمان و رسیدن به شهر نگار بردسیر و سپس وارد مسیر لاله زار شوید یا اینکه از طریق جاده کرمان سیرجان ( جاده کرمان بردسیر ) بشوید و دقیقا نرسیده به بردسیر وارد جاده مربوط به لاله زار بشوید . مدت زمان رسیدن از کرمان به لاله زار می تواند بسته به سرعت شما و مسائل دیگر بین 1 الی 2 ساعت طول بکشد .

فراموش نشود در لاله زار خرید گلاب و محصولات لبنی مثل کشک توصیه میشود و پیشنهاد میشود از دست ندهید .

لاله زار شهری کوهستانی و سردسیر در دامنه کوه های مرتفع لاله زار است.لاله زار یکی از منطقه ها کوهستانی شهرستان بردسیر است که به داشتن آب و هوای خنک و گلستان های وسیع گل محمدی معروفیت دارد. شهر لاله زار در استان کرمان با ارتفاع ۲۷۰۰ تا ۳۰۰۰ متر از سطح دریا، بلندترین و مرتفع ترین شهر ایران است. محصولات طبیعی از جمله کشک روغن و پنیر، کره و عسل را می توان در شهر لاله زار ‌‌‌‌‌‌پیدا کرد. این شهر دارای با کیفیت ترین گلاب ایران(به دلیل ارتفاع زیاد شهر از سطح دریا) است و دومین تولید کننده گل محمدی از نظر سطح زیر کشت در کشور نیز به شمار می رود.در سال ۱۳۹۵ جمعیت این شهر ۴٬۴۲۹ نفر (در ۱٬۳۱۴ خانوار) بوده‌است.

 

آب و هوای لاله زار بردسیر

آب و هوای شهر لاله زار سرد و کوهستانی است. آب و هوای لاله زار بگونه ای است که در طول سال بارها در تابستان و زمستان و در گزارش های هواشناسی، خنک ترین و سردترین شهر ایران اعلام شده است. برای گردش صرفا فصل بهار خصوصا ماه اردیبهشت و خرداد توصیه میشود . زمستان لاله زار به شدت سرد می باشد و مناسب سفر نمی باشد .

لاله زار بردسیر کرمان

جشنواره گل محمدی لاله‌زار

با آغاز فصل گل چینی و به رسم هر ساله، جشنواره گل محمدی لاله زار بردسیر، در محل سایت گردشگری لاله زار برگزار میشود .زمان برگزاری معمولا از 29 خرداد تا یکم تیرماه بوده است .

فاصله سایر شهرها تا لاله زار بردسیر کرمان

  • فاصله تا تهران: ۱۰۶۰ کیلومتر
  • فاصله تا کرمان: ۱۱۰ کیلومتر
  • فاصله تا بردسیر: ۸۵ کیلومتر
  • فاصله تا بافت: ۷۵ کیلومتر
  • فاصله تا رابر: ۸۳ کیلومتر

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 10

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تعطیلات عید نوروز بهترین فرصت برای دید و بازدید و سفر است که شما می‌توانید یک تجربه متفاوت را در این ایام خلق کنید. در سال نو با بوی خوش بهار و طبیعت بکر و زیبا همراه شوید و با سفر به شهرهای زیبای ایران این شادی را با دیگران هم قسمت کنید. عید کجا […]

کاشان شهری تاریخی است و در ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان اصفهان واقع شده است . کاشان شهری کویری در دامنه رشته کوه های مرکزی است که از سمت شرق با کویر مرکزی هم‌مرز است. زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم و خشک دارد و بهار و پاییز آن معتدل است.   باغ فین کاشان مطالب مرتبط […]

باغ شازده ماهان به معنای باغ شاهزاده یک باغ ایرانی تاریخی است که در نزدیکی (6 کیلومتری) ماهان در استان کرمان ایران واقع شده است. باغ دارای مساحت 5.5 هکتار با شکل مستطیل و دیواری دور آن است. از یک سازه ورودی و دروازه در انتهای اخر باغ و یک سازه مسکونی دو طبقه در […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .